regio-vlak

V Brně po pětiletém snažení snížili rychlost ze 70 na 50 km/h, městská část požaduje radary

Nákladní auto projíždí na červenou po Kníničské ulici. Foto: Městská část Brno-KomínNákladní auto projíždí na červenou po Kníničské ulici. Foto: Městská část Brno-Komín

Čtyřpruhová silnice neodpovídá normám, vozovka je ve špatném stavu.

Odebírat
Upozornit na
guest
201 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Místo aby se udělal turbokruháč u kamenolomu a silnice se opravila na standartní 2+2, tak to uděláme hezky po Česku. Dáme omezení a radary a budeme vybírat do pokladničky. Co byste chtěli po ODS! Co tato strana udělala pro Brno nebo zbytek republiky? Nic. Jen sbírat a krást prachy.

Frantík P.

Zkoušeli jste omezit auta do jednoho pruhu? Bylo by po hluku, emisích i prašnosti

Hoermalmeister

Mám takový pocit, že přístup do komentářových sekcí a v některých případech i volební právo by mělo být omezeno na lidi s vysokoškolským titulem. Co se občas člověk dočte…

M19

A to i od lidí s vysokoškolským diplomem, že… 😉

Frantík P.

Hm, jeden vysokoškolsky vzdělaný člověk pan Hala D tu je pravidelně blokován. Nevím, jestli nepožadujete moc.

El Barto

Co to tady zase hraješ? Ty jsi Hala D.

Jan Sůra

A stejný člověk se stopadesátou přezdívkou míří do bloku právě nyní.

Jiří

A taky by se tam měly umístit značky zákazu pro cyklisty, ti šílenci rádi ignorují cyklostezku a jedou v provozu po silnici.

Jan

to se se tam stávalo tak 15 let nazpět, když byl provoz násobně nižší, teď tam cyklistu nepotkáte, aspoň já jsem tam žádného takového blázna neviděl a při stavu kanálů to není ani reálné a muselo by se jednat o sebevraha 🙂

SYN

Zrovna tam že by někdo jel po silnici??? To se teda fakt nemůžu vzpomenout kdy bych tam někoho viděl… zrovna tam ta stezka celkem funguje. Navíc bych chtěl vidět toho sebevraha, kraj vozovky je rozbitý tak že by rozbil kolo/prorazil ráfek, a prostředkem pruhu (pokud náhodou není neděle dopoledne nebo tak něco) se může spolehnout na to že nějakému magorovi rupne žilka a sejme ho schválně…
Jinak neříkám že s tím nějak zvlášť souhlasím ale to víte že už ta povinnost jet po stezce neplatí?

Michal Bartoníček

Až se řidiči naučí pravidla silničního provozu, pak se můžou trefovat do ostatních účastníků provozu. 😉 Žádná skupina nemá té druhé či vyčítat.

Kebab

Každý se může (slovně) trefovat do kohokoliv😉

Jiří

Takže místo opravy raději rejžovat

Jan Sova

No tak co byste chtěl od radnic? Zástupci volení lidem raději pět let usilují o změnu dopravního značení (DZ 70 mna DZ50 – hurá přišlo to), namísto aby za stejnou dobu přiložili ruce k dílu a zlepšili/snažili se zlepšit stav komunikace.

Ivan

Tu silnici dobře znám, jezdím po ní přes 30 let a nebezpečná není. Rekonstrukci by si samozřejmě zasloužila, ale je přehledná a s provozem ve dvou pruzích zde není zásadní problém. Zdejší diskuse se bohužel zcela míjí s tím, co nejvyšší dovolená rychlost vlastně znamená. I kdyby tam byla 70, pořád musíte přizpůsobit rychlost stavu a povaze vozovky, okolnímu provozu atd. A pokud se tam s autem v pátek ve špičce necítím na 70, rozhodně to není důvod, proč by tam kvůli tomu musela jet v sobotu po obědě v minimálním provozu max. 50 i motorka, které ten pruh rozhodně… Číst vice »

superhero

Ajo, z pohledu řidiče tam je bezpečno i ve 130 a vše ostatní je šikana. Přece rovný přehledný úsek a jenom řidič sám moc dobře ví, co je ještě bezpečné. Takových jako vy je tady v diskuzi spousty. Vylezte z auta nebo slezte z motorky a začněte se pohybovat i jinak a je velmi pravděpodobné, že začněte své okolí vnímat úplně odlišně než dosud. Já to udělal a můžu to jen doporučit i Vám.

Ivan

Já snad psal něco o 130? Pěkný argumentační faul.

A vy snad nechcete, aby řidič poznal, co je bezpečné? Já teda jo a statistiky nehodovosti potvrzují, že to tak je.

Jan Sova

co byste chtěl od superhrdiny, který si usurpuje právo vstupovat kdykoliv a kdekoliv na čtyřproudou vozovku a požaduje tam proto snížení rychlosti….

Cuba

V Bystrci se na toto omezení nadává, ale já budu trochu výjimka – ta silnice je pro 4 pruhy úzká, zvlášť když ten pravý je plný kanálů, kterým se auta logicky vyhýbají. Je tam spousta přechodů a na většině trasy ta 50 už stejně dlouho byla. Reálně se tam stejně jezdí 60 (což je tak akorát) a o kolik si člověk polepší, když pojede ten krátký úsek o 20km/h rychleji?

SYN

Spousta přechodů?? V délce 3,5 kilometru od křižovatky s okruhem až po most u ZOO jsou tam „celé“ ČTYŘI přechody, z toho na dvou vysloveně chcípl pes (ten u BSauto a ten poblíž konce Branka – schválně se podívejte na fotky ve Streetview, za 7 různých let tam ani na jednom z těch přechodů nenajdete živáčka ani poblíž) a ten u kamenolomu taky nic moc, prakticky jen ve „výletní“ dny?? Jediný opravdu živý (a to tak že dost) je ten u první lávky přes Svratku (u kina)…

SYN

Samozřejmě o rozbitých kanálech to už se tu párkrát zmiňovalo, to je jasná věc, to se má dávno spravit a ne furt flikovat. Teoreticky by nějaké drobné rozšíření v úseku mezi Branka a kamenolom asi nebyl ani problém, tam je okolo místa dost, a je to delší spojitý úsek. Jinde asi těžko…

Karel

Jezdím tudy denně a bylo to úplně v pohodě (kromě období oprav). Snížení dovolené rychlosti zrovna tady je úplně stupidní. Na červenou tady nikdo nejezdí víc než jinde. Zástavba je od silnice daleko. Po přechodech skoro nikdo nechodí.

Petr S.

Určitě. Např. zastávka Skácelova je téměř bez chodců 🙈

Jan

asi jste myslel Svratecká

Hoermalmeister

Zástavba je hrozně daleko, literally 20 metrů

SYN

No, to JE docela daleko… dál než třeba na Tomkáči.

SYN

Souhlasím, ovšem s vyjímkou toho přechodu „u kina“ ten je o řád frekventovanější než ty ostatní…
A to ježdění na červenou je holt bohužel potřeba kontrolovat, protože tady na tu červenou (zelenou pro chodce) přímo čekají lidi, a nedodržení červené bezprostředně hrozí zabitím chodce (sama od sebe tam červená pro auta neskočí, protože jsou tam tlačítka poptávky a když tam nikdo nestojí, je zelená pro auta trvale).

Martin H.

Dokud si všichni úředníci neuvědomí, že je třeba zajistit především vymahatelnost omezení a restrikcí a tyto umisťovat opravdu jen tam kde jsou skutečně potřeba nezlepší se nic. Obecný obrázek našich silnic je takový, že jsou plné zákazů a omezení, ze kterých je taková neuhlídatelná džungle, že je jen málokdo všechny respektuje. Až budou ty restrikce a omezení skutečně jen tam, kde jich je zapotřebí a jejich vymáhání bude skutečně efektivní, budou také účinnější. Řidič totiž daleko snadněji respektuje buď něco o čehož potřebnosti je sám přesvědčen, případně něco za co mu hrozí opravdu bolestivý trest a nebo nedělá něco co… Číst vice »

Ondra K.

Zrovna v tomto případě je omezení rychlosti jednoznačně na místě.

Martin H.

A co kdyby někdo tu silnici opravil (snížení hluku a vibrací) a zajistil dodržování stávající rychlosti a hlavně bezpečnosti na přechodech? Nebylo by to třeba efektivnější, než ponechání stávajícího stavu s omezením rychlosti v celém úseku, které budou mít i nadále spousty „řidičů“ u zádele,, protože jim za to vlastně nic moc nehrozí?

Jiří

A proč ? Ma místě by byla především oprava. Takhle to za pár let sníží na 30 nebo na 20 s výmluvou že je ve špatném stavu

Ondra K.

Protože povolená rychlost 70 km/h naprosto neodpovídá šířkovému uspořádání. Ostatně, Kníničská ve stávajícím stavu nesplní ani tu nejužší normovou variantu směrově neděleného ctyřpruhu na rychlost 50 km/h, která má šířku zpevnění 12,5 m.

Oprava by samozřejmě byla potřebná, nicméně zachování 70 km/h by vyžadovalo přestavbu na směrově dělený čtyřpruh. I nějaká jednoduchá celková oprava povrchů vyžaduje stanovení dopravního značení, a troufám si říct, že pod tu 70 by se dneska už nikdo „podepsat“ nechtěl.

SYN

Vyšší než současné? Za mně je současné tak akorát, „stačí“ tam měřit tu padesátku u přechodu a hlídat červenou…

M19

No a proto se montují automatické radary. Aby byla ta vymahatelnost. 😉 Vždyť přesně po tom voláte. 😉

Martin H.

A bude to úsekové měření, nebo bodové? A je opravdu nutné tam tu rychlost omezit? Jaké opatření bude učiněno pro zvýšení bezpečnosti chodců a pro zamezení ježdění na červenou? Jestli je odpověď na ty otázky 50 a radar, tak to není nic moc…

M19

Opravdu nehodlám hádat, co je podle vás to dost moc. Na to si budete muset odpovědět sám. 😉 Jen byste si měl ujasnit, po čem to vlastně voláte. 😉

Martin H.

Aby se vymýtil ze silnic bordel, omezení byla dobře volena a umísťována tam kde dávají smysl a byla opravdu důsledně vymáhána, místo toho, aby úřady alibisticky, chaoticky a často zbytečně zaváděli nová a nová omezení pro opatření, jako jsme toho svědky. Ty vaše radary na tom úseku nejsou a kdoví kdy a jestli budou. Jestli si myslíte, že se tam něco pouhým snížením rychlosti změní, jste docela naivní…

M19

A máte pro vaše tvrzení nějaké důkazy, nebo jen vaše dojmy zaměňujete s pojmy?;-)

SYN

Podívejte se, je to v obci, a je tam přechod se semaforem. U toho prostě NEMŮŽE být vyšší rychlost než padesátka. Mimo jiné by se tam takoví dárečci s náklaďákem jako je na fotce vymlouvali že z té sedumdesátky nestihli na oranžovou zastavit (a proto to ani nezkoušeli, raději ještě přidali plyn). 🙁

Dál od toho přechodu(ů) je to už jiná písnička…

mgr.pavel

Zrovna na této komunikaci ale řidiči toto nové omezení celkem dodržují. Dříve se na místě 70ky jezdilo 70-80 a na místě 50ky se jezdilo často 60, teď se často všude jede 55-60.

IMHO tomu dodržování napomohly cedule zmíněné v článku – výrazně upozorňují na změnu v max.povolené rychlosti.

Jaaa

Ona to tady nikdy nebyla hitparáda. Navíc po výstavbě tunelů jak v Krpoli tak teď i do Pisárek samozřejmě doprava ještě víc zhoustla a řidiči, zvyklí z okruhu na nepřerušovanou jízdu, si ji vynucují i tady. Přemýšlím, kudy jinudy napojit Bystrc na okruh a nic kloudného mne nenapadá. To je totiž právě ta potíž toho vnitřního okruhu, jak je stavěný v Brně. Veškerá zátěž projíždí kontinuálně zapojenými obydlenými oblastmi a likviduje životní úroveň v okolí. Úroveň prachu, hluku a smradu na Kníníčské byla vždycky otřesná, ale teď už je to neudržitelné. Nicméně chybné brněnské dopravní plánování neumožňuje žádné smysluplné řešení.… Číst vice »

Frantík P.

Myslel jste svobodu smrdět, hlučet a prášit, kde chci a jak chci. Dnes jsem čekal na zastávce na šalinu a vedle borec z SUV nás podkuřoval. To bylo, jak když hodíte dýmovnici, chudák ženská vedle mě musela poodejít, jaký to byl hnus.

Jan Sova

A měl skutečné SUV (takovou tu skutečnou ameriku pěkně starou, hlučnou) nebo nějakého korejce/předohrab/s nevýkonným pseudomotorem ??
To víte SUterénVágn je dle výrobců požadavek zákazníků a tak to všude cpou s patřičnou marží….

SYN

Já nevím proč se vám nevybavuje ta evidentní možnost dostat se do Bystrce z jihu od dálnice (a mimo jiné tím odlehčit nejen této silnici podle Svratky, ale taky Pisárkám a okolí Hřbitova/Starého Brna – a to konkrétně MÚK Bosonohy, která je potřeba jako sůl ale je trvale zablokovaná přetahovanou o I/73, a to i přesto že je funkční i samostatně!

Brno602

Nepochopím proč hlavní průtah z jedné části města do druhé a třetí má být omezený na 50km/h a zbytek VMO je 60km/h
Kdyby většina řidičů nedostala ŘP jen z milosti systému tak VMO by bylo jezditelne do 80km/h v letním období….

Kuba

60 je proto že není zkolaudováno, třeba královopolský tunel kvůli hluku. Ale kamery nikde neměří, tak není problém jet 100 když není špička

SYN

Tak začněme už tím že Kníničská NENÍ součástí VMO…

Pave69

Hlavní problém toho celého je, že Bystrčtí „géniové“ podle NIMBY pravidla dlouhodobě odmítají kvalitní dopravní napojení (D1->sever) a derou se společně s Kamechovníky denně svými ocelovými oři přes Komín a Kohoutovice tam a zpět. Není se co divit, že se to postižení snaží tak trochu vracet, aby si dotyční to NIMBY víc vyžrali.

PeS

spoluobčané bystrčtí se ale nepotřebují dostat na sever ale na východ tj do města ne do Jinačovic nebo Kuřimi

Jaaa

A potřebují k tomu nutně auto?

SYN

A co třeba na D1 (a klidně po ní třeba do Slatiny, Černovic, Líšně a tak podobně?? nebo kamkoliv dálkově KROMĚ na sever??)

Cuba

Souvislost s D1 – sever je zde naprosto nulová, resp. spíš naopak: jestli ta x43 vznikne, bude doprava podél řeky ještě výrazně hustší!

SYN

Jakože Bystrc prostě MUSÍ projíždět přes Komín jinak to fyzikální zákony zakazují?? A naopak přes Bystrc nesmí jezdit NIKDO, ani způlky tunelem?? Tak to je „pěkně“ vymyšlené…

Ivo

nebylo by lepší silnici opravit?

Asd

To by samozřejmě bylo. Ale to zavání prací a žádný zisk z toho nekouká. Radar máte hned a rychle se zaplatí.

zdenek

Oprava vozovky je samozřejmě žádoucí, ale bezpečnost na přechodech i bezpečnost plynoucí z šířkových poměrů to samozřejmě nevyřeší.

Jiří

Bezpečnost na přechodech ? Blbost. Když bude na přechodu dement s telefonem a sluchátky, tak ho srazíte i dvacítkou.

Pavel Skládaný

Ale nic se mu nestane, kdežto při rychlosti 50 km/h je pravděpodobnost těžkého zranění přes 80 %, při 70 km/h jsou pak zpravidla následky fatální vždy.

SYN

Kdežto když ten dement bude telefonovat v autě tak to je jiná??

mgr.pavel

Spíš naopak. Na hrbolaté silnici kde se musíte vyhýbat kanálům, tam to stovkou nenapálíte. Na hladkém novém povrchu jo (někdo).

SYN

V pořádku, pak spravme okraje (aby řidiči nemuseli kličkovat doleva/doprava což způsobuje někdy nehody) a přidejme nerovnosti napříč vozovkou kterým se kličkováním nelze vyhnout (nějaké vhodné typy už byly otestovány, ale klidně zkusme i něco netradičního jako třeba žlábky na odvod vody) a které tu nemožnost projet to stovkou zajistí…

Jan

Samozřejmě že bylo, ale to je věcí kraje a města Brna – silnice je v majetku kraje na území města Brna.
A kraj se k tomu nemá.

Jan Sova

To sice asi sám od sebe ne, ale taky se neměli ke změně dopravního značení a podle článku je k tomu Brno donutilo. Zrovna tak mohlo Brno 5 let lobbovat za lepší stav komunikace na svém území z důvodu 1, 2, 3, ….

rogo01

Kdyby se opravila, musel by se snížit počet pruhů.

SYN

To asi mluvíte o rekonstrukci nebo něčem takovém, při pouhé opravě se nic měnit nemusí…

Jaaa

Nebylo, protože pak už tam budou jezdit tuplem jako hovada.

Frantík P.

Jiste, ale nejprve je na tu opravu pomocí radaru vydělat. Nečet jste, že nejsou v JHM kraji peníze na silnice?

Ing. Vladimír Bílý

Tak bohužel jako vždycky. Místo vylepšení nebo alespoň opravy katastrofálního stavu, to vyřešíme snížením rychlosti a instalací radarů. Přitom je to poměrně dost důležitá tranzitní komunikace, která propojuje třicetitisícové město s Brnem.

micek

Jaké třicetitisícové město to spojuje s Brnem?

Jan

Vesnice jménem Bystrc.

abc

Asi tak, Bystrc je opravdu něco jako samostatné město nebo spíš noclehárna, která s Brnem nemá moc společného. Kdo tam nemusí pravidelně jezdit, má štěstí.

M19

Tak to se dá říct o kterékoli městské části 😀 Vlastní Brno je prakticky jen centrum a ten zbytek i to co spadá pod MČ Brno-střed jsou připojené obce. 😀

SYN

No já bych teda viděl „poněkud“ rozdíl mezi průběžně zapojenou aglomerací jako třeba Královo Pole, Husovice nebo Žabovřesky a končinami oddělenými polem loukami jako je okolí Bystrce (obora Holedná, Komínská chochola či polní letiště Medlánky)??
Prostě je to oblast výrazně oddělená terénem, nic víc nic míň. Kdyžtak jukněte na mapy kdyby nebylo jasné o čem mluvíme, takové to zelené…

Cuba

Já tam spokojeně bydlím přes 40 let a nemám ten pocit. Ale je pravda, že pokud vyloženě nemusím autem, tak využívám kvalitní MHD, za 25 minut jsem v centru…

Jan Sova

Myslíte pro třicet tisíc lidí, co mají Ker na Bajstru?

Radek

Teď jsem byl po dlouhé době v Praze a místo koukání na cestu jsem neustále koukal na tachometr… v kombinaci neznalosti místní infrastruktury super zážitek… a jisto jistě naprosto zvyšující bezpečnost provozu. Doufal jsem, že tahle ziskuchtivá móda do Brna nedorazí, jako by nestačilo, že v Kuřimi už to taky „nezvládli“ a totálně svým radarem zničili průjezd křižovatkou z Brna na Lipůvku (někteří se bojí pokuty tak, že se tam raději táhnou 50, místo 70… zažil jsem i rekordmana, co to tam „prosvištěl“ 40). Když je tedy ta silnice na Bystrc tak dlouho nevyhovující a nebezpečná, co ji takhle upravit?… Číst vice »

Hoermalmeister

Ono možná jde o to, pokud příště pojedete v Praze tramvají, na tachometr nebudete muset koukat. Nebo se můžete držet bezpečně pod limitem a taky na něj nebudete muset koukat. Tohle není argument. U Kuřimi se žádný průjezd nezničil, teď se jde od TOSu bezpečně napojit, dřív to nešlo

Roman J

V té Praze jde právě o ten limit, nevíte jaký momentálně na silnici kde jedete je🤔🧐.

Radek

Tak to si vás příště vezmu sebou a pomůžete mi táhnou všechny ty věci tramvají, snad bude řidič tak hodnej a počká, až mu to tam všechno naskládáme a pak nám to třeba i pomůže odnosit ze zastávky na záchytné parkoviště ;-)… ehm, tipnu si, že asi ne. Držet bezpečně pod limitem se můžete, pokud se rádi necháte ohrožovat nalepenymi psychpaty na zádech a rádi blokujete dopravu a znepříjemňuje ostatním život… ale asi marno vykládat někomu, kdo jezdí tramvají. U Kuřimi je to věčně totálka, několikrát jsem stál už dokonce z Milonic na Brno, abych zjistil, že se to pak… Číst vice »

Petr Šimral

Tempomaty v autech již byly vynalezeny…

Radek

Mám, ale ten můj bohužel nečte značky… i když, takové auto jsem měl půjčené a ty značky stíhá vnímat ještě hůř než já.

Pavel Skládaný

Tak zpomalte a budete čtení značek lépe stíhat. Řidič musí přizpůsobit rychlost jízdy svým schopnostem.

martin-2630

Dosud mě nenapadlo, že jízda 50 ve městě je větší riziko než jízda 70+, protože musím sledovat rychloměr…

Anazuz

Tempomat

Radek

Míchate dvě věci dohromady… tam kde jsou radary musíte sledovat i 70+, je jedno kolik tam je… místo toho, abyste se věnovali dopravní situaci, snažíte se nepřetáhnout rychlost… pokud tam radar není, tak na to kašlete a jedete „od oka“… a je fuk, jestli na 70 jedete 60 nebo 80. A druhá věc je, že 50 na dvouproudé hlavní tepně je fakt bída.

M19

Aspoň se tam dá bezpečněji odbočit. Ještě, že takových střelců ubývá.

Jaaa

Pokud nejste bez neustálého koukání na tachometr schopen jet předepsanou rychlostí, tak vraťte papíry, protože jste nebezpečný sobě i okolí!

mgr.pavel

Pokud se ta předepsaná rychlost mění co pár set metrů, a já chci jet optimálně rychle (těsně pod maximem), musím se na ten tachometr dívat dost často.

A takových míst je po Brně řada..

Jaaa

Tomu nerozumím. Vy ve svém autě neodhadnete, kolik je 20, 30, 50 km/h? Krátký potvrzovací pohled se přece nepoužívá pokaždé…

Radek

Ano, +/- třeba 10km/h… nikdy to není potřeba vědět přesně, jedu prostě přiměřeně dané situaci. Tedy až do momentu, než někdo pod záštitou bezpečnosti začne měřit… pak vaši rychlost potřebujete znát přesně a k tomu slouží pohled na tachometr. Většina řidičů to má nejspíš podobně a tak tam kde je radar a stanovená rychlost 50, jezdí raději 40 aby se tam nemuseli pořát koukat… a jsme zase u toho, budem se na dvouproudé silnici plazit 40.

Jan Sova

První v kolonách jezdci Fabia, Dacia, Thalia….

SYN

Tak ano, ale to už jsou poměrně přísné požadavky – jezdit velice tesně u limitu ale zároveň nebýt v riziku placení pokuty… to už je obtížnější. Chtělo by to buď snížit požadavky z vaší strany (při jízdě 45 se netřeba překročení obávat pokud máte jen trochu odhad a/nebo ucho) ane fakt začít používat nějakou technickou pomůcku. Třeba by stačil mobil s navigací, tam ta rychlost na všech místech je v databázi, stačí buď jen vysloveně mrknout a hlídat červenou značku na displeji (nikoliv číslo, jen tu výraznou červenou značku) nebo by možná šlo zapnout zvukové znamení při překročení? Jinak HUD… Číst vice »

Radek

Provedu… ale ještě předtím se půjdeme spolu projet na místo, kde to neznáte a je tam komplikovaná dopravní infrastruktura a vy mi ukážete, jak to hezky zvládate a nezablokujete při tom celou Prahu, protože pojedete jako ponocnej.

Zvol

Tím, že pojedete občas trochu pomaleji, nezablokujete celou Prahu, to je zase taková oblíbená lež.

František

A po takovýchto změnách nastává celospolečenský kolaps a zboří se svět. Někde už se zbořil.

Grossák

Aniž bych chtěl zpochybňovat sdělení, že zde mnozí jezdí na červenou, přiložená fotografie nevypovídá o takovém jednání. Nákladní auto je asi 10 m za stopčárou.

MilanS

Zřejmě podle vás parkuje na vyznačeném přechodu pro chodce a čeká na zelenou.:-)

PeS

Jezdí a často, stačí chvilinku postát … a koukat doprava doleva zelený panáček není zas tak směroplatný

SYN

S trochou snahy lze „bokem“ vidět víceméně oba semafory pro auta… nevím jak červená, ale „tmavooranžová“ je celkem běžná.

Kebab

Směroplatný není jistě vůbec, Máňa to říkala.

Jan

Nějak nám zapomněli sdělit kolik chodců bylo na těch přechodech zraněno a porovnat třeba s jinými přechody s podobnou intenzitou dopravy, ale s tím správným bezpečným řešením.

Radek

Nezapomněli :-)… investor nezadal 😉

micek

Z fotky to nikdy nepoznáte. Když bude před stop čárou, můžete tvrdit, že stojí 😉
Moje osobní zkušenost je podobná tomu v článku, během pár cyklů tam máte regulérní průjezd na jasnou červenou.

M19

Přímo na přechodu, a ta červená, to je zelená? Opravdu věříte, že byste pochodil u policejní hlidky? 😁😉

Grossák

S takovou fotkou nebude policie vůbec operovat. Když vozidlo projíždělo stopčáru, mohla ještě svítit žlutá.

SYN

Tam už se musí nejspíš vymyslet něco jako že mu to při přejíždění přechodu (samozřejmě na zelenou!) zcela nečekaně chcíplo a blokly se mu brzdy (takže to nemohl dojet ani setrvačností) a teď tam stijí i poté co padla červená a snaží se nastartovat… chudák, nedal byste mu pětikorunu na novou baterku?? 🙂

Michal Bartoníček

Stojí na přechodu. Už minimálně tohle je podle fotky špatně.

Pavel Skládaný

Na fotce stojí každému, neb fotka zastaví čas.

hroch.obojzivelny

Tak hlavně až tam dáte ten vytoužený radar, nezapomeňte tu velkou značku 50 sundat. Jinak si zkazíte kšeft.

SYN

Stačí trochu zamazat 🙂

M19

Jinak byste nevěděl, že po městě platí padesátka, pokud tam není jiná značka? Nebo, když to má 2 pruhy stejným směrem, tak padesátka neplatí? Jo, pokud nedokážete znát a dodržovat pravidla, ještě existuje MHD. 😉

Ondra K.

Vzhledem k tomu, že ve směru od centra se do řešeného úseku vyjíždí z VMO, je slušnost tam tu padesátku osadit.

M19

Vzhledem k tomu, že tam je omezení již na tom výjezdu, je slušnost vyjadřovat se jen k věcem o kterých něco vím a neodpouštět se demagogie. 😉

Reee

Na výjezdu je značka 60, 50 je až o kousek dál.

M19

Ano, ta je až jak výjezd končí. Na tom, že napřed musí projet světelnou křižovatkou, aby dorazil na místo, kde sedmdesátka začíná, to nic nemění. 😉

SYN

Inu mezi VMO a tímhle místem je světelná křižovatka, tudy na to nechoďte…

hroch.obojzivelny

Jak s tématem souvisí moje znalost či dodržování pravidel? Článek je o spuštění podnikatelského záměru, kterého já vůbec nejsem účastníkem. Dovolil jsem si pouze poradit ve věci finanční optimalizace.

M19

Vy tu jen demagogicky tlacháte. A zjevně si pletete i takové věci jako podniká a vymáhání práva. Njn… 😉

SYN

No přes ten přechod na obrázku chodím jednou týdně tam+zpět, a teda nebylo to tam moc dobré, nicméně dle mého názoru stačilo zajistit (zpřísnit kontrolu) toho co tam bylo povoleno, nikoliv zpřísňovat. O té šířce pruhů jsou to takové plky, na rychlost 50-70kmh naprosto v pohodě, ani středové dělení se v těchto rychlostech normálně nepoužívá (a občas by komplikovalo situaci). Bohužel je to hlavní spojka do Bystrce. a ještě dost dlouho to na nic jiného nevypadá (část provozu by mohla odvést I/73 ale kde je jí konec že, tam ani široko daleko není sjezd z dálnice, právě proto že má… Číst vice »

SYN

Ještě k té šířce – jsou tam dost rozbité zejména okraje vozovky (kanály, obrubníky atd.) tak ty kdyby se spravily hned by to bylo širší… teď se jim každý snaží vyhnout.

M19

Neodvede. Spíše přivede.

Jaaa

Už tak je ta silnice překážka mezi rekreačním využitím poříčí a obytnými zónami. Ještě tam dělat podchody nebo nadchody?

Je to městská ulice, smiřte se s tím.

SYN

Předměstská.

tomash

Ta situace je na Kníničské otřesná desítky let a nikdy se to neřešilo. Proč právě teď se tím zabývají, jaký je skutečný záměr do budoucna nebo důvod z minulosti?

Jan

Záměr je jasný. Posílit rozpočet městské části.

Jaaa

Provoz se navýšil a zagresivněl po dokončení tunelu na Žabovřeské.

Ojin

Trochu si říkám, aby se to v komínským nevymstilo a nezačalo jim víc aut jezdit přes centrum Komína (po trase trolejbusu 30), zejména od Kníniček do oblasti Králova Pole je už dnes minimální časový rozdíl.

SYN

Jo no, tohle tu na obrázku je víceméně „obchvat“ podle vody, „civilizace“ u něj bezprostředně neleží (až za travnatým pruhem a šalinou a obslužnou komunikací, takže relativně daleko) ale za tím přechodem vede stezka pro cyklisty tak se na ni potřebují nějak dostat, plus je tam lávka přes vodu a spousta sportovišť za řekou (fotbal, volejbal, nohejbal, vodní sporty, nově upravéné koupání v řece, dvě hospody..) tak je tam dost velká frekvence pěších.

SYN

Jo no, tohle tu na obrázku je víceméně „obchvat“ podle vody, „civilizace“ u něj bezprostředně neleží (až za travnatým pruhem a šalinou a obslužnou komunikací, takže relativně daleko) ale za tím přechodem vede stezka pro cyklisty tak se na ni potřebují nějak dostat, plus je tam lávka přes vodu a spousta sportovišť za řekou (fotbal, volejbal, nohejbal, vodní sporty, nově upravéné koupání v řece, dvě hospody..) tak je tam dost velká frekvence pěších.

zdenek

Jakože by lidi radši jeli čtyřicítkou přes Komín, šourali se za trolejbusem a jezdili přes x křižovatek, když mají k dispozici kapacitní silnici. Ta ztráta na tříkilometrovém úseku, kdyby byl teoreticky celý na 70, je jedna minuta. Ale už teď tam byly padesátky, takže ta časová ztráta není ani minuta, takže zanedbatelný čas. Nehledě na to, že v obvyklé časy dojezdu do práce a z práce řidič stejně skončí další minuty v koloně před semaforem z jedné i druhé strany. Případný nářek řidičů je tedy jen emoční nevyspělost.

SYN

Jenže podle toho kam jedete (řekněme někam do oblasti Kamenolom?) a odkud přijíždíte (řekněme od VUT?) to přes centrum Komína může být citelně kratší… a třeba v noci nebo o víkendu ta šance se zarazit za trbusem je nízká. Doposud to „vyrovnávala“ sedumdesátka podle vody, ale když budou výrazněji snižovat tak tento rozdíl zmizí…

zdenek

Když někdo pojede to, o čem píšete, tak podstatnou část takových lidí ani nenapadne jet po Kníničské a jezdí přes Komín už teď. Reálně se na dopravních proudech nic podstatného nezmění.

abc

No, otázka. VUT pod Palačákem má samostatný nájezd na Hradeckou a pak je to bez semaforu až do Jundrova k vozovně.
Ledaže by někdo nevěděl, že tam ten nájezd je, ale místo toho se plahočit po semaforech přes Královopolskou, Štursovu, Hlavní a Branku je slušný masochismus.
Pak ješte řešit, jak se za kamenolomem dostat do Bystrce přes tu inteligentní křižovatku. No potěš, jsem šťastný, že tam nemusím jezdit, maximálně tak na výlet na Prigl.

SYN

Tak jednak je to dost pronikání spojkami a odbočkami kde je stejně jen povolených 50-60, a druhak ten semafor už je na křižovatce Veslařská (tam je možná semi-permanentní šipka, to se občas měnilo, ale je tam) pak tedy ty dva na přechodech a pak ještě doprava přes koleje a doleva z vedlejší na Branku…
Takže když tu rychlost dále ještě potlačíte, tak už holt kilometrový rozdíl převáží.
Jo nájezd od VUT je samozřejmě taky ve světelné křižovatce…

abc

Ano, přes Komín stačí, když chytnete jízdu za trolejbusem přes několik zastávek a kruháč před Žabinama nebo čekáte, až budete moct objet stojící dodávku s výstražnýma, a rázem je časová výhoda totálně v prachu. Nehledě na to, že smrdět a hlučet v hustě zastavěné oblasti, abych ušetřil jednu minutu, není moc ohleduplné.

SYN

Nejen minutu, ale i kilometry, a to je též energie a/nebo CO2… smrdět a hlučet pomalu přestáváme že… ale jasně mluvím o časech kdy se zastavené auto dá objet protože v protisměru není šňůra aut a trolejbus jede jednou za čtvrt hodiny.

doom

Preventivně bych tam dal třicítku a radary s nulovou toleranci, i kdyby to mělo zachránit jediný život.

daf

já bych se nebál ani 10 km/h, nebo ještě lépe 5. Když už by nešla 0…

hroch.obojzivelny

Každá kladná rychlost je příliš vysoká. Bude se couvat!

Lucie Škvařilová

Je to hloupost. Měl by se řešit přednostně ten přechod, který je opravdu nebezpečný, a ne aby byla padesátka po zbytek úseku, kde je úplně zbytečná. Teda krom toho, že se městská část napakuje z pokut. Ten přechod bez semaforu je nedostatečně prosvícen. Stačilo by přidat světla, nebo, i takové ty blikající, když chodec vstoupí do vozovky. Ten přechod se semaforem je v pořádku, osobně jsem se nesetkala ani jednou, že by tam někdo přejel na červenou. Na oranžovou ano, když se to rosvítí přímo před řidičem , tak nemůže zastavit na místě. Jezdím tam denně… Teď po změně rychlosti… Číst vice »

Cuba

Že na přechodech není asymetrické osvětlení je blbě vždycky…

Jan

To jste asi nikdy na tom přechodě nestála jako chodec (Svratecká) kde byla snížena rychlost na 50 už dříve a téměř nikdo tam nezpomalil.
V Komíně kolem Svratecké je léta letoucí 30 km/h 🙂

Beny

Konecne silnicni doprava dohani kolejovou. Po dlouholetem snazeni snizujeme rychlost. Country for the future…

Šalina na Špilas

Pardon ale zde jsme alespoň z poloviny v zástavbě, cesta je protínána přechody směřující do oblasti kolem Svratky, kde tráví volný čas plno rodin s dětmi. Regulace je na místě, zvláště pokud řidiči rychlost nedodržují a projíždí červené.

Šalina na Špilas

Ještě je třeba dodat, že minutu ušetřenou rychlostí 70 km/h stejně strávíte na Kamenolomu u semaforu v zácpě. Jediná markantní úspora může být v noci, ale to zas budou lidé přilehlých domů raději za pomalejší a méně hlučný provoz. Bohužel, údolí je úzké a nelze tam toho moc vymyslet.

Frantík P.

Vláčkaři vám ubližují? I vy chudáčku.

Martin Tatran

Se změnou nesouhlasím. Nemám nic proti kontrole a vymáhání nejvyšší povolené rychlosti a kontrole jízdy na červenou u přechodů – ať už na Svratecké, nebo u kamenolomu. Klidně i stabilním radarem a kamerou, pokud to nejde zařídit jinak. Ale celoplošné snížení rychlosti je takové typicky české řešení – lidi jezdí jako prasata u přechodů, tak tu rychlost snížíme všude. On to stejně nikdo nebude dodržovat, tak co…. Klasicky jsme vaničku vylili i s dítětem.

Hoermalmeister

Na přechodu u Zoo by podle mě ta rychlost měla být ještě níž, zvlášť v odpoledních hodinách tam vznikají velmi nebezpečné kolizní situace, kdy řidič chce přejet ještě než šalina otevře dveře, tak na to šlápne a je mu úplně jedno, že z druhého dměru už někdo přechází. Tam by se radar teda taky hodil

thebearspook

Napřed zasypeme přechod a pak začneme řešit bezpečnost.

SYN

Podchod?

thebearspook

Podchod, ty telefony umí dělat divy 🙂

Jaaa

Ten podchod byl absolutně k ničemu a do města nepatří.

SYN

Zrovna TAM byl jeden z lepších podchodů. Celkem dobře tam pasoval, a měl kratší schody díky rozdílu ve výšce ulice/vozovka. Stačilo mu dodělat šikmou rampu ze zastávky šaliny. Nebuďte blázen a nenegujte absolutně všecko co nemá kovová kola…

SYN

To je Bystrc, skoro určitě tamto místo neřeší ti stejní lidé jako Komín…

Hoermalmeister

Většina z nich ale ano, za Bkom i za kraj to řeší stejní lidé, za městskou část ne, ale ti nemají páku. Ty lidi znám dokonce osobně a stěžují si na to. Podchod už tam nikdy nebude, stojí na něm tabák, kterému OUPR dál územko, což nikdy nepochopím.

Lubos

tam je úsekové měření rychlosti potřeba jako sůl, velmi úzká a rozbitá vozovka, několik přechodů, většina řidičů překračuje rychlost

hroch.obojzivelny

Když je někde rozbitá vozovka, tak to spraví úsekové měření?
Nebo je to myšleno tak, že výběr z pokut vydělá na nový asfalt?

Pavel Skládaný

Ne, o to nebezpečnější je jet rychle.

hroch.obojzivelny

Aha, takže když se rozbije silnice, tak to prostě přijmeme jako fakt a naučíme se s tím žít, případně z toho i vytřískat nějaké peníze k dobru. To mi připomíná model uvažování jednoho etnika.

Pavel Skládaný

Do doby opravy snížíme rychlost, to je normální. Věřte či ne, i na železnici jsou pomalé jízdy, jde o bezpečnost lidí.

hroch.obojzivelny

Možná, že radnici křivdím a oprava povrchu někdy proběhne. Padesátka tam ale už zůstane navždy a případný radar minimálně do konce své technické životnosti. Na to můžete vsadit boty.

M19

Českého? No to rozhodně. 🙂 😉

hroch.obojzivelny

Nebuďte takový sebemrskač.

M19

To jste zase nepochopil, co? Njn… 😉

Milan

No tak jim tam ty auta budou smrdět o třetinu času déle. A to se vyplatí.

milecp

stejně tam ty auta čekají na světlech u UNI-Hobby bez ohledu na to, jestli jedou 70 nebo 50.

Hoermalmeister

Emise i hluk od pneumatik s rychlostí exponenciálně roste. Kdybyste míň žvanil a víc studoval, nemusel byste tady být za idiota

*h8*

Zrovna u emisí to pravda být nemusí. Každá škodlivina to má trochu jinak. Klasicky třeba NOx má nejnižší emise někde okolo 50 – 60 km/h a na každou stranu pak s přibývající/ubývající rychlostí rostou. Emisně nejškodlivější však řádově jsou rozjezdy – čili nejlepším opatřením pro snížení emisí je zajištění PLYNULÉ jízdy cca 60 km/h.

Hoermalmeister

Tak ano, rozjezdy jsou pochopitelně nejhorší, ale snížením rychlosti zvyšujeme právě plynulost provozu

daf

Samozřejmě. Třeba snížením rychlosti na 0 se plynulost dopravy tak zlepší, že se vlastně divím, že ta 0 už není všude…

Pavel Skládaný

Asi Vám nic neříká pojem „optimální hodnota“.

Jakub

Emise při 50km/h a při 70km/h jsou téměř identické, rozdíl nepatrný (každý si může ověřit pomocí okamžité spotřeby dle palubního počítače při ustálené jízdě).

Vzhledem ke zpřevodování auta může dokonce nastat situace, kdy budou emise při 70km/h nižší.

BTW zkuste se podívat, jaká je spotřeba při 30km/h. Bude výrazně vyšší, než při 70km/h.

hroch.obojzivelny

Ano, a když bude rychlost příliš vysoká, nastane sonický třesk.

Michal Bartoníček

Složitější fyziku si nechte na dobu, až si promrskáte zákon č. 361/2001 Sb. ve znění pozdějších předpisů. 🙂

Jan

To označení se hodí spíše na Vás. Emise jízdy na nižší rychlostní stupeň (a tedy vyšší otáčky motoru) jsou vždy vyšší. A ta exponenciála z 50 na 70 to je určitě katastrofa žvanile.

Hoermalmeister

Vy, jestli vůbec vysokoškolský titul máte, měl byste ho vrátit

Tomas

Sám by jste měl více studovat, již dávno je ověřeno a to i v zahraničí že nejoptimálnější rychlost je mezi 70 a 80 ať už jde o emise, nebo propustnost komunikace.

Frantík P.

No prosím. Autíčkářský terorismus jak vyšitý. Ale hlavně, že budou kvičet jak šoutoušci a vláčkaři šíří nenávist a zmar.

Zbyněk

Přechod v 70 nevyhovuje normě ČSN 73 6110. Tato norma je platná zhruba od roku 2000.
Proč jindy horlivá PČR, která by měla být garantem „bezpečnosti a plynulosti provozu“ nepožadovala uvedení do normového stavu? Uvedení do normového stavu je totiž oblíbený důvod PČR např. pro zrušení přechodu. Bez náhrady.

Komu pomáhají a chrání dopravní inženýři PČR?

Milan

Před přechody byla vždy včas 50.

SYN

No možná ne „vždycky“ ale určitě už nejmíň 10 let…

Lukáš

Úzké pruhy, rozbitá vozovka… Podle mě nejméně příjemná silnice pro jízdu v Brně.

PeS

Tam 50 nedodržoval nikdy nikdo a ani nebude, stačil by radar při sokolovně a aréna se zaplatí jenom z vybraných pokut

milecp

úplný souhlas, pro sichr bych dal úsekový radar a byl by klid.

pdolak

spíš by to chtělo vozovku upravit na std. šířku. parametry vůbec neodpovídá provozu, který na ní je.

Marek

Po té silnici jezdím několikrát denně. Ty pruhy jsou strašně úzké, nehody jsou tam v podstatě skoro furt. Stačilo by, kdyby silnici trochu rozšířili, udělali středové svodidla a prostor pro chodce a cyklisty oddělili betonem, jak už to na některých místech je. Potom by se zde (mimo přechody) mohlo v klidu jezdit 80. Žádný radar by nebyl potřeba.

SYN

80 teda fakt ne, to by vzhledem k délce mezi úseky které MUSÍ mít 50 (nejen legislativně, i reálně) bylo jedině na brzda-plyn. A to se negativně podepisuje na hluku a zplodinách. 80kou by tam (bez zvyšování zátěže okolí) mohly jezdit tak maximálně elektromobily, ale to nestojí za to tohle řešit…

Jiří

v čem je elektropovoz lepší že by mohl jezdit rychleji ?

SYN

Hluk, zplodiny?? Nic?
Neříkám že to považuju za vhodné ale pokud silnému elektromobilu dupne na plyn tak tam tu 80ku dokáže na chvíli dosáhnout, a okolí přitom nezatíží…

SYN

Mluvím samozřejmě o tomto úseku, ničem jiném…
https://mapy.cz/s/jagutagufe

Ondra Holub

Když změnili ve směru z Bystrce do Žabin 70 na 50, tak to bylo po té, co oddělili chodníky vysokými betonovými svodidly. Do té doby 70 nevadila, pak se ale zjistilo, že ta svodidla řidiče děsí, takže bylo nutné po (i pro) zvýšení bezpečnosti snížit rychlost na 50.

Je to běžný postup i jinde – odstraní se nebezpečí a následně se sníží rychlost. Jediná výjimka, o které vím, je výpadovka na Svitavy – doteď si myslím, že to, jak tam zvedli po opravách max. rychlost, je nějaký omyl.

Pavel Skládaný

Pro osobní auta (pokud řidič není nešika) je šířka pruhů zcela dostatečná.

Cuba

A když nechcu pravýma kolama vymetat všechny kanály, co tam jsou? Nebo ten vedle mě, když jedu v levým? Mockrát jsem musel přejet středovou čáru, abych bezpečně objel/předjel auto c pravým pruhu…

SYN

Plná čára není zeď žeano, a zpomalit je sprosté…

Jaaa

Ale nejsou tam sami. 😉

Tomas

Asi jezdite po jine silnici ja jsem tam nehodu ještě neviděl.

Jiří

a co tak zrušit povolení jízdy pro pumpičkáře ?

John

Tebe baví jezdit jak šnek? Stačí jeden kokot, co se toho měření bojí a všichni jedou min. o 10 méně.

Jiří

Já mám v Toyotě tachometr kde jen odhaduju rychlost. A prý je to u Toyoty obecná vlastnost

SYN

Naštěstí existuje pojem „povinná poloha tolerančního pole“ což znamená že pokud nejste velice neobvyklá vyjímka tak při použití schváleného obutí vám tachometr může „kecat“ jen „bezpečným“ směrem, tedy nahoru (skutečná rychlost je nižší)…