V Brně po devíti měsících končí tramvajová výluka na Lesnické

Tramvaje na Lesnické v Brně. Pramen: DPMBTramvaje na Lesnické v Brně. Pramen: DPMB

Zastávky Tomanova a Zemědělská jsou nově bezbariérové a vybavené elektronickými panely.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Skládaný

Je výborné, že vznikly nové zastávkové mysy, umožňující pohodlný přístup až k vozidlu MHD přímo z chodníku bez konfliktu s motorovou dopravou. Toto je nejmodernější forma řešení tramvajových zastávek, dominující např. ve Vídni. Odpadá stávající výstup na vozovku, což je naopak řešení technicky i morálně hluboce zaostalé, bohužel v Brně dosud časté. Snad brzy dojde i na zastávky mj. na trati do Technologického parku, hlavně Skácelova, Dobrovského a Babákova jsou ostudou města.

astrablaster

Zastávka Babákova neexistuje. Je to Tererova. A ještě horší zastávka je Červinkova.

Pavel Skládaný

Chudák Babák, o zastávku přišel (dříve to opravdu byla Babákova). Jinak máte pravdu, Červinkova je opravdu mimořádně odstrašující případ.

Jiří Kocurek
Pavel Skládaný

Vida, malá cena útěchy, zastávka s původním názvem alespoň pro školní autobus. Děkuji za upřesnění, tenhle detail jsem nevěděl.

Jiří Kocurek

Čevinkova by se musela přesunout jinam, aby se tam daly udělat zastávky byť jen vídeňského typu jako v Řečkovicích.
To kvůli vjezdům na parkoviště a kvůli odbočení do smyčky. Vozidla vybočují, nejen ta tramvajová.
A přesunutá Červinkova jinam bude zas moc daleko od mostu inteligence. Chytrou Horákyni by to chtělo.

medical examiner

Jojo…takové vedení tratě po stranách je bezpečné – z tramvaje rovnou na chodník.
V ČR se dá vyzkoušet v Plzni. Ale kdy to doputuje i do Prahy…

Ondra

Neví někdo náhodou, jaké další akce a rekonstrukce plánuje DPMB v následujícím roce? Díky

Tomáš N.

Na Facebooku (na stránce DPMB), v komentářích pod příspěvkem ze včerejška, se objevila informace přímo od DPMB, že „Je možné, že příští rok….“ se bude opravovat Údolní.

David

Chybí mi tam protihlukové stěny a zábradlí. Kdo to v tom Brně proboha projektoval? Chudáci obyvatelé, jednak můžou spadnout pod auto a jednak uslyší rozjezdy a brzdění tramvají. Strašné….

Kernteriér

Přitom mohli mít krásný výhled na zeď, pravda. 🙂

medical examiner

A sprejeři by jim tam namalovali nějakou hezkou krajinku, že…

Tomáš Gottschalk

Naštěstí je tohle reko a ne nová trať jako v Plotní, takže jsme těch hrůz PHS zůstali tentokrát ušetřeni.

Jiří Kocurek

Projektoval rekonstrukci, nikoliv novou trať. Počet vozidel stejný, takže posouzení na starou zhlukovou zátěž.
PS: Beztak tam použili pryžové obložení kolejnic pro snížení hluku.

Ivan

I trollit se musí umět.

martinek.k

Závidím Brňanům ty informační panely na většině zastávek… v Praze otvíráme nové tratě, ale všude stále s prehistorickými označníky a papírovými jízdními řády…

robert

A když už někde jsou, tak nefungují. Třeba hodiny na povrchové zastávce Kobylisy. Nebo při vstupu do metra ten panel taky už nějakou dobu nefunguje.

medical examiner

Nebo tabule na Hradčanské…

Twix

Všude ne, ale téměř všude. Mezi Kotlářkou a Sídlištěm Řepy jsou „digitální“ označníky, ale vypadají ještě prehistoričtěji než ta nálepka s číslem linky. Také jsem v Brně tiše záviděl, bylo to i na zastávkách na znamení ve vídeňské výpadovce.

Jindřich

Dnes mimochodem začaly jezdit tramvaje po dlouhé výluce i v Praze do Hostivaře a na novou smyčku pod Jižní spojkou 👍

liposh

Trochu odbočím, když vidím tyhlety obrubníky, které mají určitě nějakou standardizovanou velikost podle směrnic EU, ISO, OPBH a SRPŠ…předek autobusů Solaris Urbino je totiž o centimetr až dva centimetry blíž u země a řidiči náhradní dopravy tou pravou přední hranou toho busu téměř vždy dost nehezky škrtnou, protože to neodhadnou. …tak jestli ono by to nechtělo nějak promyslet a ty směrnice sjednotit a upravit. 🙂

Kalanis

Anebo zvednout autobusy.

Jiří Kocurek

To by pak zmizel cíl, aby byla podlaha busu v rovině s dlažbou zastávky.
Vozíčkáře na korbu Vétřiesky naložíte i Destou, ale to patří do cirkusu.

Kalanis

Umí se bus řízeně naklonit (kneeling)? Jako zákon o neprostupnosti hmoty zatím platí. Fyziku to neochčije. Takže se musí vzájemně vyhnout. A předělávat zastávky nebude to levnější řešení. Viděl jsem podobné trable i na pražských zastávkách, kde jsou také takto omlácené obrubníky. Nevýlukové.

ptc

Tak svolejte SRPŠ a vyřešte to. Co vám brání?