V Brně otevírají část okruhu v Bauerově s novým povrchem, začne oprava druhé poloviny

Práce na modernizaci Bauerovy ulice v Brně. Foto: ŘSDPráce na modernizaci Bauerovy ulice v Brně. Foto: ŘSD

Kompletní modernizace bude hotová v listopadu.

Odebírat
Upozornit na
guest
44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav

Poněkud mě zaskočilo, že při příjezdu tunelem od D1 nelze odbočit doprava směr Poříčí. Takže cesty do města se zásadně komplikují. Buď poskakovat po D1 směr Vídeňská a tudíž trávit mnoho času v koloně, nebo po Jihlavské hurá do kolon u krematoria, popř. do koliny v Novém Lískovci…

Zlámalík

Jak kdysi dávno pravil reklamní banner Kooperativy: „Účelem D1 je zabránit Pražákům dostat se do Brna“. Tak tady se to povedlo.

Tomáš Gottschalk

Pokud se naopak otevře rampa na Šrajbec, tak by to nemusela být zásadní komplikace – jenom by se do centra jelo přes Hlinky a Mendlák.

Jaroslav

Bohuzel toto reseni trpi nedostatecnou kapacitou krizovatek a komunikaci=kolony

SYN

Snad by se tedy mohlo jít na rampě „nahoru na křižovatku“ zase otočit do protisměru, pokud z ní bude možnost přejet do protisměru… mělo by to jít. Stejně jako se doteď pro směr Pisárky „horní patro křižovatky“ jezdilo za tunelem doprava směr Poříčí a na kruháči u 4. brány veletrhu se otočilo zpátky…
Prostě stále byla jedna z ramp uzavřena, jen teď se to prohodilo.

Zlámalík

Ale ne… Z „U-rampy“ sjedete jen na tunel, ne směrem k Riviéře/podél Výstaviště.

SYN

Správně, omlouvám se. Musel by se otočit někde u závory parkoviště DPMB… ve špičce prakticky nereálné, jinak by to šlo.

Pivlis

Taky mně to ráno překvapilo. Žádné upozornění a najednou zákaz.

RD 85

Je fajn, že aspoň podle fotek nevycházejí úplně všechy kanály přesně na kolo auta, jak bývá v Brně ne moc dobrým zvykem.
I třeba na takové sotva otevřené Žabovřeské už začíná být cítit pokles šachet vinou jejich špatného umístění.

SYN

To teda ano, ty kanály se propadají několik měsíců poté co se udělají nové… ale co s tím, oni by měly být u rantlu chodníku ne? V prostřed vozovky nepoberou to co obvykle (kvůli vyboulení středu vozovky) stéká ke kraji vozovky u chodníku a tvoří tam „potok“…?

Petr Hanák

Spíš než o kanálové vpusti jde o revizní šachty a jejich poklopy vycházející přímo pod kolo.

SYN

Tak u těch by teda neměl být důvod je NEudělat co nejrovnější s vozovkou… když tam nebude „rantl“ tak by tam neměly působit dynamické síly a mělo by to (snad) nějakou dobu vydržet…

tomash

V podstatě nulový přínos pro řidiče i chodce, akorát lidem zkomplikovali parkování. Tahle stavba se dělá, protože skutečně potřebné dopravní stavby nejsou v Brne připraveny.

Ondra K.

Nulový přínos rozhodně není pravda. Napojení Křížkovského na Bauerovu včetně toho parkování podél Bauerovy bylo dost blbé, a generovalo poměrně nebezpečné situace.

tomash

Ale ano, nějak se musí omluvit utracení 550 milionů, bezpečnost je obvyklý argument. Raději bych za 550 milionů viděl v Brně novou tramvajovou trať.

platamond

Ono ŘSD staví i tramvajové tratě? Toto nebyly peníze města…

Petr Hanák

Tak pokud bychom hledali úspornější řešení zlepšující bezpečnost, tak zrovna Křížkovského se v tom místě dle mého názoru mohla klidně zaslepit. Tím já osobně netvrdím, že se jedná o zbytečnou stavbu, ale možná bych také v Brně radši viděl realizaci některé z dalších složitých částí VMO.

M H

Naopak…zcela zásadní přínos v podobě zrušení jedné světelné křižovatky a přechodů pro chodce. A parkování? Parkovací dům tam je a u haly bude taky dost míst…

PeS

a ještě sjezd z tunelu do Pisárek co nejdřív pls …

Pivlis

Do Pisárek (směr pisárecká křižovatka) se ode dneška dá sjet. Bohužel se pro změnu nedá sjet směrem k Rivieře.

PeS

! děkuji ! vyzkouším !

Pavel

Nerad bych to zakřikl, ale v tom štatlu opravdu staví ve velkém. Po všech těch letech brněnské nerozhodnosti a přešlapování na místě. Jen tak dál. Brno si (taky) zaslouží moderní silnice a železnice.

P_V

a metro (jako vážně, i když se o tom vtipkuje)

Nose Peak

Šlo by to aj bez metra, ale to by se musela fakt dost jinak zorganizovat (automobilová) doprava…asi jako je to na Renneské…

Ondra

Myslím si totéž. Striktně oddělit a minimalizovat počet míst, kde se kříží tramvaje s auty, velmi by to pomohlo.

Pavel Skládaný

Hlavně by to chtělo alespoň jedno až dvě tangenciální propojení pro tramvaj, aby všechny tratě nekončily na kolabujícím malém hradebním okruhu.

PvvS

Ty LF2+LF1, nebo 2 x EVO2 tvrdí opak. Zrovna d-1 je z velký části na vlastním tělese, nebo nemá společný pruhy s IGK. A i tak nestíhá.

Buď podzemní tram, nebo radši těžký metro je do budoucna jediná volba. A čím dřív se začne stavět, tím líp.

Nose Peak

Tak jestli je dlouhý a krátký haVario maximum kapacity, tak to potom jo. Hlavně ty šaliny moc neprodlužovat, nejsme Budapešť ani Jeruzalém, že jo….

Pavel Skládaný

Žádné metro, padesát let se plánuje podzemní železniční diametr, neb v Brně akutně chybí kapacitní propojení ve směru sever-jih pro osobní dopravu. Po padesáti letech slibů, že stavba už brzy začne, nám však řekli, že se bude dělat studie.

mgr.pavel

Jenže se staví skoro jen silnice. Jako potřebné jsou, ale z novstaveb pro VHD vím snad jen o tunelu do kampusu? (zbytek jsou opravy anebo přeložky kvůli silničním stavbám (tunel Žabovřeská)).

SYN

No, možná i ten tramvajový tunel Pisárky by do toho šel započítat… a „horní“ vjezd do Medlánecké vozovny (včetně smyčky) je už sice historie, ale ne moc stará?

PvvS

Rozjednaných staveb je dost. Asi nejdál je prodloužení na Kamechy..

Nose Peak

Jako jo, ale až tohle dolepijou, tak VMO bude hotové z 50, slovama, padesáti, procent…

SYN

Tak on nebude hotový úplně nikdy, vždycky bude co doplňovat, opravovat… ale on je nějak průjezdný už teď, takže těch 50% je to co už je „nové“ nebo řekněme „předělané“…

Tomáš Gottschalk

Severení a západní kvadrant města bude tím víceméně vyřešen. Vznikne souvislá podkova od Vídeňské po Rokytovu. Po propojení Jedovnické a Černovické se ta podkova prodlouží do Komárova a to bude na dlouho finální stav. Jižní část nebude mnoho desetiletí.

Nose Peak

Jinými slovy, kolony z Žabovřeské se přesunou na Poříčí. A to se vyplatí…

Pavel Skládaný

Nejmodernější akcí je ovšem přestupní terminál Brno-Starý Lískovec. Ten už město posledních třicet let staví jako o život a stále se nekoplo do země. A deset tisíc lidí denně od západu jezdí zbytečně do centra, aby se pak zase vraceli do Bohunic.

liposh

Tož nebudu vám lhát, su napjatej jak guma od malejch trenclí, jak toto celé dopadne. Něco se podělá, aréna se nepostaví a my budeme mít silnice jak ve Slušovicách 😀

Gunduľ neubiješ

Kéž by se ta šílená hala nepostavil! A lanovka taky!

PeS

aréna se staví a je to konečně něco co si Brno zaslouží

trafopajka

to jo, zadlužit se kvůli nesmyslu, nic jinýho si brno nezaslouží

PvvS

Jako trest asi ano. A ktomu nesmyslná lanovka.

Ještě ponorkovou základnu na Monte Bů a vzducholodě na Špilas…

PeS

ponorková základna bude na přehradě, vzducholodě na Špilberku ano – jaké ? přehradové proti stihačkám nebo vyhlídkové turistické ?

marty-t

však i ten čtyřpruh snad do deseti let zvládne ŘSD napojit na D49, neboj… 🙂