V Brně otevírá první část Žabovřeské, začala stavba druhé etapy
Otevření 1. etapy Žabovřeské. Foto: ŘSD
Druhý úsek přinese dlouhou výluku tramvaje, plně průjezdný bude v roce 2024.
Druhý úsek přinese dlouhou výluku tramvaje, plně průjezdný bude v roce 2024.
Konečně
Užší už to postavit nemohli?
Možná to z fotografie klame, ale taky si úplně neumím představit, jak projede sanitka uličkou vedle kamionu…
Klame: https://youtu.be/b0fko-e_HvY?t=227 Ulička se ovšem bude muset dodržovat opravdu důsledně.
Zajímaly by mě tři věci, které jsem se nikde nedověděl:
1. Proč je obslužná komunikace obousměrná, když není kam sjet, to je dočasný stav? Trvale to nedává smysl, když se odsud nedá od Pisárek nikam najet.2. Obslužka bude uzavřená dočasně jen kvůli sázení keřů a předělání VDZ?
3. Proč je teď uzavřená Fanderlíkova? Znamená to trvalý nájezd ze starých Žabin na okruh jen přes Luční, nebo jde opět jen o dočasný stav? Díky, pokud by mi někdo odpověděl.
Důvod uzavření Fanderlíkové neznám, ale trvalý stav to rozhodně není, protože právě kvůli tomuto nájezdu budovali určitou formu souběžného kolektorového pásu, aby se z Fanderlíkové nenajíždělo přímo do hlavního proudu, ale přes přidaný pruh do rampy od Bystrce na Pisárky
Za 2.5 roku dokázali postavit technicky nenáročný 450 m dlouhý úsek 2+2 na rovině a to chcou někomu vykládat, že za 3 roky zvládnou dalších 700 metrů s tunelem a estakádou, k smíchu. Jediným přínosem bude skutečně ta lávka, na kterou bylo pravomocné stavební povolení již v červenci 2018, no nestavělo se nic. Postavit protihlukové zdi, od kterých se bude odrážet hluk z tramvaje lidem do domů je vážně chytré. A ta autobusová zastávka na obslužné komunikaci směr sever, kam se nedá nikam dál projet…
Právě „zrychlení“ stavby nového úseku bylo uváděno jako příčina toho, že tam bude 2letá úplná výluka tramvajového provozu, že jinak (tzn. pokud by tam byly provizorní jednokolejné úseky pro tramvaj) by ta realizace trvala až o 2 roky déle.
Tzn. ty 3 roky jsou „zkrácený“ termín.
Toto podle mne není pravda: „k odstranění hlavního úzkého hrdla na trase dojde až po dokončení druhé etapy. “ Jasně, 4pruh tam pomůže hodně, ale tak ze třetiny to tam brzdily dva přechody pro chodce, které vždy na cca 10 sekund zastavily celou kolonu.
Plynulý, byť pomalý a jen v 1 pruhu jedoucí štrůdl aut, to tam bude znamenat slušné zlepšení samo o sobě.
Co vím, tak přechody pro chodce zmizí, jeden byl už nahrazen lávkou.
Rychle čtu, vždyť to píšete…
Provoz bude plynulejší, přechod pro chodce zmizí, odstavné pruhy tam nejsou , je to takový TOBOGÁN , ale i tak je to krok dopředu, od královopolských tunelů směr Bystrc bude už volno skoro furt , tento směr se zácpě úplně vyhne,,, za 2 roky snad už plynulý provoz a navíc stavba Tomkovo náměstí už v plném proudu ,,,
Včera jsem se díval do nějakého harmonogramu výstavby VMO a poslední úsek by se měl začít stavět (nebo být dokončen) až v roce 2035. To teda moc dobré vyhlídky také zrovna nejsou.
Optimisto. Ukažte mi stavbu, která se u nás nezpozdila. (věřím, že existuje, ale většinou se vše tak prodlužuje, že reálně k takovým termínům doporučuji přidat „krát dva“)
Takže v roce 4070? Nestrašte 🙂
Reálně bude okruh dokončen napojením Černovické na D2. Jižní část (tunel pod Červeným vrchem atd.) nikdy nevznikne. Nikdy znamená „ne za našich životů“ (ať je vám kolik chce).
Tož tak. Ale ono by to zase tolik nevadilo, kdyby udělali jihozápadní tangentu – ale tu prý zrušili….
v plánu je pouze jižní tangenta a svedení D52 do jedné stoky s D2 a její rozšíření ke křížení D1 (tím by se měl teoreticky mírně odlehčit ten nejzatíženější úsek mezi 194-196 ve kterém se potkávají proudy Ostrava-Vídeň a Praha-Bratislava).
Mimochodem křížení VMO s Ostravskou má aktuálně psaný termín 2025-28, ale napojení na D2 ala Bratislavská radiála až 2029-32. Tunel Vinohrady 2026-31, kéž by se to vyplnilo 😀
Až se dostanou k moci ODS+Piráti+zbytek současné opozice, tak to bude postaveno za pouhý 1 rok.
První etapa, už zvýší průjezdnost díky odstranění přechodů, které budou nahrazeny lávkou.
Odstavný pruh nebude, protože se to tak nikdy nedělalo!
Není to dálnice, proč by tam měl být? Chodci a cyklisté mají značenu cestu jinudy. Traktorů tam jezdí naprosté minimum, zvířecí potah nevidět. Pro MHD jsou tam dvě koleje, žádné zastávky na té silnici nejsou potřeba.
Pravidelné zastávky tam nejsou, ale v případech NAD by se hodily jako sůl
Myslíte zastávku NAD Bráfova? Kvůli těm pár lidem co tam vystupují?
Ano, tu.
V případě NAD bude autobus jezdit po té obslužce, co je vedle. Za pár let bude ta silnice obousměrná a bude tudy moct jezdit bus NAD 😉
Jo tak to pak OK
Tak hlavně na obdobných rychlostních a sběrných městských komunikacích se odstavné pruhy téměř nikdy nenavrhují nejen kvůli úspoře místa