V Brně otevírá první část Žabovřeské, začala stavba druhé etapy

Otevření 1. etapy Žabovřeské. Foto: ŘSDOtevření 1. etapy Žabovřeské. Foto: ŘSD

Druhý úsek přinese dlouhou výluku tramvaje, plně průjezdný bude v roce 2024.

Řidiči v Brně dnes večer projedou poprvé po novém úseku Velkého městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Začala současně stavba druhé etapy, která omezí i výrazně na téměř dva roky provoz tramvají.

První etapa vyšla na 416 milionů korun, zakázku získalo sdružení Strabag a Imos. Řidičům zatím prvních osm set metrů nepřinese zásadní úlevu, k odstranění hlavního úzkého hrdla na trase dojde až po dokončení druhé etapy. Rozšiřování trvalo dva roky.

Ředitelství silnic a dálnic zprovozňuje ve čtvrtek 17. prosince I. etapu stavby I/42 Brno VMO Žabovřeská a současně zahajuje výstavbu II. etapy. Stavba je součástí Velkého městského okruhu v Brně. Realizací první a následně druhé etapy tohoto projektu bude odstraněno úzké hrdlo mezi dvěma již vybudovanými úseky – stavbou MÚK Hlinky a VMO Žabovřeská mosty, kde je trasa omezena řekou Svratkou a příkrým skalním svahem Wilsonova lesa.

„První etapa prací zahrnovala úsek od mimoúrovňové křižovatky Kníničská po Kamenomlýnský most. Došlo zde k rozšíření stávající dvoupruhové komunikace na dělený čtyřpruh, úpravě ramp mimoúrovňové křižovatky, opravě stávajícího silničního mostu a k výměně a doplnění protihlukových opatření,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Rádek Mátl. Postavena byla také nová obslužná komunikace a proběhla rekonstrukce tramvajové trati.

I. etapa Žabovřeské. Foto: ŘSD

I. etapa Žabovřeské. Foto: ŘSD

Druhá etapa přinese omezení tramvají

Pro řidiče dnešní otevření jednoho z úseků znamená i uzavření ulice Fanderlíkova a obslužné komunikace, která byla využívána pro jízdu směrem z Bystrce do Pisárek. V souvislosti s uzavřením Fanderlíkovy bude lokálně zúžen průjezd po Žabovřeské ve směru od Královopolského tunelu.

Podstatně větší rozsahem i náklady bude druhá etapa. Ta bude znamenat rozšíření dvoupruhové silnice na čtyři pruhy. Silnice zabere místo tramvajové trati, která bude vedena nově tunelem. Po dokončení celé stavby bude plynulý provoz v celé severozápadní části města až po výjezd z Husovického tunelu. Stavba za 2,03 miliardy bude hotová v roce 2024. Kvůli stavbě musí řidiči počítat s omezením, které zůstane stejné jako dosud. Až na výjimky bude průjezdný jeden jízdní pruh v každém směru.

Trasa II.etapy VMO Žabovřeská

Trasa II. etapy VMO Žabovřeská

Tagy brno I/42 VMO Žabovřeská Ředitelství silnic a dálnic ŘSD VMO Brno Žabovřeská
27 komentářů