V Brně se otevírá další část okruhu. Čtyřpruh údolím Svratky bude od pondělí kompletní
Dokončený úsek silnice I/42 VMO Žabovřeská. Foto: ŘSD

Nová silnice by měla přinést konec kolon v Pisárkách a Žabovřeskách.
Nová silnice by měla přinést konec kolon v Pisárkách a Žabovřeskách.
Nevíte jestli se dá už vstupovat na některé z těch chodníků okolo? Rád bych se tam podíval.
Odpovím si sám: Dnešní další článek na toto téma obsahuje vyjádření paní primátorky, že „budou k dispozici během příštího roku“.
Kdyby si pánové nemuseli ještě dnes udělat otevírací párty, tak už to mohlo být dnes otevřeno. Hlavně, že měsíc po dokončení se tam nic neděje…..
Jakým dronem točeno? Čistá práce 😉👍
Tak dnes ráno kolona až do Pisáreckého tunelu.
Když napíšu v pondělí, že to bude průjezdné, očekávám, že to bude v pondělí ráno. Selfíčka si mohli udělat o víkendu. Ještě v té koloně mohli rozdávat pozvánky na tu jejich odpolední PR, určitě by pozbírali pár politických bodů.
Pěkná práce, vznik dalšího zajímavého koutu 🙂
Proč je na 2,5km dlouhém úseku 35 kanálů když na průtahu Vídní jsou 3 kanály na 10km?
ty kanály v tom tunelu, co se jezdí nyní jsou už opravovány, takže se dá předpokládat, že tam budou časté uzavírky kvůli opravám
Mě by obecně zajímalo, jestli existuje nějaké pokročilejší řešení kanálů, které se záhy nevydrbe. Ve 21. století bych už nějakou vesmírnou kanálovou technologii očekával…
Na o pokud neexistuje, nemohly by se kanály umisťovat doprostřed pruhu, aby se po nich jezdilo co nejmíň?
Bez ironie by mě zajímala odpověď někoho, kdo se v dané problematice orientuje…
nebo jak na dálnici jsou „kanály“ ve dělícím pruhu pod svodidly. Proč se v rámci galerie nedaly dát taky někam bokem je záhada.
Asi určitě řešení existuje když na západ od nás nikde tolik kanálů ve vozovce není, navíc když se jedná o tak extrémně zatíženou komunikaci kde každý den projedou tisíce těžkých vozidel. Většinou jsou vtoky do obrubníků a víka kanálů za svodidly nebo v chodníku.
No ja se ptal taky a mimo par obhajcu kanalu mi to nikdo doted nevysvetlil. Tohle proste nikde nemaji. Toje CZ/SK specialita! Vsude v civilizovanem svete jsou na kraji, ale u nas to hold projektanti neumi. Nebo je jim to proste jedno, protoze to je i investorovi jedno. Nebo norma z doby cisare Jozefa? Nevim, vrta mi to hlavou. Casto rekonstrukce uplne od piky, za mega penez, meni se vsechno, a pak clovek prijde a zjisti se ze kanaly jsou tam kde byli. A za rok je tam 5cm dira. V idealnim pripade. V tom horsi je tam par cm… Číst vice »
O 40…
No … pred cca 40 lety jsem tam chodil veslovat a rikali nam, ze budovy na Veslarske se rozpadaji – protoze je tam uz dlouho stavebni uzavera … ma se rozsirovat silnice:)
Hlavně, že to měli hotové už aspoň 14 dní, ale termín je termín. Že tam ten ti plebejci stojí v kolonách ať stojí 👎🏻
Zítra ve 14:20 by se mělo jezdit. Čekalo se, až budou mít aktuální vládci čas v kalendáři: https://vlada.gov.cz/cz/media-centrum/ocekavane-udalosti/18–listopadu-2024-premier-fiala-se-zucastni-otevreni-dalsi-casti-velkeho-mestskeho-okruhu-v-brne–217068/#
Dokonce před pár dny stloukli u severního portálu elegantní dřevěné schůdky přes betonová svodidla. I se zábradlím. Aby některý vládce či jeho pomocník na oslavě neupadl 🙂
Taky mohli napsat, že od pondělí znamená až od pondělí odpoledne a ranní špičku si ještě vychutnáme postaru, teď sedím v E56, kolona už z Pisáreckého tunelu.
že by podobná šaškárna jako na prorážení tunelu metra D, kde musela firma postavit zeď, kterou s velkým odstupem pak zase strhli pro městské konšele?
Velká paráda. I pro pěší a cyklisty.
Dopravu v Brne nechci komentovat, ale jsem rad, ze se premysli pri jedne stavbe na pesi a cyklo!!
Toto je největší revoluce v brněnském silničním systému za mnoho posledních let. Jsem rád, že jsem se toho dožil. Ano, trvalo to dlouho, ale je to tady.
Škarohlídi, kteří tvrdí, že se kolony posunou jen někam k Poříčí si neuvědomují, že to budou kolony řádově menší. Tady tvoří velký podíl tranzitní doprava- z dálnice Pisáreckým tunelem na sever směrem na Svitavy a ta byla významným kolonotvrným prvkem.
Věřím, že toto bude prostě paráda, moc jsem se při stání v kolonách na tuto chvíli těšil.
ŠňupVaňková tam už 4 roky „staví“ Záplavku. 🙏
Stačilo jen napsat, že nevíte, jak funguje náplavka, když tomu tak “vtipně” říkáte.
Tak samozřejmě, že se jezdí tudy, kdy na východní části VMO stále řádí bagry.
Východní část je v tuto chvíli vhodná jedině pro trasy směr Slavkov – Vyškov… a nejmíň pár let to tak zůstane. Praha + Vídeň = jasně Pisárky, Bratislava – nerozhodně…
Z pisáreckého tunelu se stejně tak jezdí na Poříčí…
Nechapu proc neotevreli spolecne s Bauerovou, kdykolv jsem jel okolo, tak se na zavrenem pruhu nic nedelo.
Prý ještě zkoušeli techniku zabezpečení tunelu.
Toho 50timetrového? Ten delší už je přece dávno v provozu…
Ještě by to chtělo otevřít komplet 3 pruhy dálnice D1 kolem Brna (Kývalka – Holubice) a předělat do 10 let na 4 pruhy mezi Vídeňskou a D2.
A pak 5 pruhů, 6… Brno tak silnou automobilovou dopravu opravdu nepotřebuje.
Brno ne, ale tranzit okolo ano.
Podíl místní a regionální dopravy výrazně převažuje nad tranzitem i na úseku D1 mezi křižovatkami s Vídeňskou a D2.
Řekl bych, že otázky tohoto typu odpoví daleko spolehlivěji několik kamer na mýtných branách
než naše plané teoretické žvatlání na webu, viďte? 🙂
Z jakých dat vycházíte ?
Tranzit odvede D35 a D55, nám ze Střední a Severní Moravy se přes Brno taky jezdit pořád nechce.
Za účelnější považuju dobudovat D35.
A hned tranzitní doprava okolo Brna poklesne o celou severní Moravu, Šlonzsko a jižní Polsko.
Bývaly doby, kdy do Milovic stačila 1x 810. Dnes tam jezdí vlak pro 200-300 lidí a petrolheadi na MD tam chtějí protáhnout _druhou_ kolej!?
Si nastudujte, kolikrát se Milovice zvětšily a proč a pak teprv rozdávejte rozumy.
Kdy se v pondělí otevírá? Bude ráno ještě kolona nebo už bude otevřeno?
Kolona bude každopádně, otázka je, kde. Jestli to otevřou, tak až u křižovatky s Vídeňskou…
Už se těším na nápady na brněnskou Blanku…
Bude, protože jet Pisáreckým tunelem a po D1 směr Rajhrad/Břeclav znamená vjet do další uzavírky.
Kolona se posune o pár stovek metrů na Poříčí, kde je to stáhnuté do jednoho pruhu
Kdo jede z/přes Kr.Pole na Prahu, tomu už to vyjde líp tunelem, než Bystrcí a přes Popůvky. Nemalému počtu lidí kolona odpane.
Bauerova má dlouhodobě poloviční intenzity provozu v porovnání s právě otevíraným úsekem, většina aut od Žabin totiž pokračuje pisáreckým tunelem…
Kolona v pondělí ráno byla pořádná, asi už si někteří mysleli, že bude otevřeno. Mohli klidně otevřít už o víkendu, stejně se tam už nic nedělá. A politici mohli dojet v sobotu, když je čeká jen oslava, žádná práce.
Myslet si, že ustanou kolony, je velmi mírně řečeno naivní. Bude si to totiž myslet i spousta řidičů, kteří tamtudy teď nejezdí (z důvodu kolon), ale odteď tamtudy jezdit začnou. Možná se o něco zkrátí, ale rozhodně kolony nezmizí.
Však k tomu je okruh učený „kteří tamtudy teď nejezdí“ totiž jezdí přes Veveří, městem.
Kolon, zrcite v tomto useku ubudou, ale je otazkou kde jinde budou. Na prvnich semaforech, nebo na prvnim pripojnem pruhu. Kazdopadne to opravdu pomuze
Krása střídá nádheru!!! Huraaaaaa!!!
To zahájení bylo odloženo o 4 měsíce (přesně si pamatuji, že tramvajová výluka měla začít 1. 9. 2020, nakonec začala po Novém roce 2021).
A kdo to zdržoval předtím? 🙂 Srov. s tím, že křižovatka Hlinky se dělala už 2004 – 2007. Nebo sousední část opačným směrem (okolo zastávky Bráfova), dělaná 2018 – 2020.
prosím prosím, co je to za druh stromů že je pod nimi když dobře tak 2 m zeminy?
Nejaky listnace, mozna javory. Ono je to skoro jedno. Navzdory siroce rozsirenemu povedomi o korenovem systemu listnacu ma vetsina stromu korenovy system rozprostreny hlavne do plochy, ne do hloubky. 2 metry teda vazne neni moc, ale neni to zas tak malo. Pravdepodobne je stejne ceka stejny osud jako vetsinu takovych mestskych stromu. Zivotnost max 30 let, pak vymenit za novy. Je to skoda, je to tak.
děkuji oběma
Nektere stromy maji pod sebou i 5m zeminy. Zalezi v jake casti jsou vysazene. Ty primo na galerii jsou na tom nejhure.
Úžasné! V Praze je i díky Hřibovi Blanka 2 v nedohlednu
Odpovídajícím kvivalentem k VMO je D0.
Pro ŘSD a MD ano, v realitě ne. Dálnice v extravilánu a v intravilánu je vážně dost rozdíl.
Jenže ona to není dálnice. Je tam snad povolených 130 km/h?
Pro komunikace dálničního typu v intravilánech měst je stanovena max. povolená rychlost 80 km/h (vyšší může být na výjimku).
VMO neni stavěn jako dálnice, je to místni komunikace sběrného typu MS4d s návrhovou rychlostí 80(60) km/h. Tam by 130 nemohlo být povoleno, ani kdyby ta silnice vedla v extravilánu. Na celém VMO je obecně povolena 50, pokud není dopravním značením povolena vyšší rychlost (což většinou je).
Je to silnice dálničního typu a vaše rejpání je zase úplně vedle.
není. Jedná se o městský okruh, nikoliv obchvat. VMO ale bude dočasně plnit roli „obchvatu“ pro severo-jižní tranzit, a to jen do doby než se jednou podaří postavit S73 (býv. R43) od D1 přes Bystrc na sever. Potom se zcela logicky na VMO zakáže tranzitní nákladní doprava, stejně jako tomu je na velké části MO Praha (Blanka, jižní spojka). Typově se jedná o stejné městské komunikace
Je to směrově rozdělená místní komunikace, viz ČSN 73 6110.
tak to vážně není ani omylem 😀 ekvivalentem k pražskému D0 je již dávno hotová D1 kolem Brna, kterou je samozřejmě nutné zkapacitnit a k tomu v roli západního obchvatu v budoucnu bude S73 od D1 u Troubska přes Bystrc dále na sever, aby tak tak tranzit komplet vyhnul právě VMO… Ostatně právě VMO převádí v drtivé většině městský provoz a provoz, který vede z města ven či z venku do města a je pro něj určena, stejně jako jižní spojka, strahovský tunel, tunel Blanka a tím celý MO Praha. Tranzitu je na VMO Brno poměrně málo, vlastně jen to… Číst vice »
Tak povidejte, cim Hrib pokracovani Blanky zazdil, no…
Skvělé zprávy! Deštruktprojektu posíláme klíčenku a panu Josefu z Tetčic pěknou písničku….
Jemně připomenu, že ÚOHS tehdy uznal námitky p. Lapdavského za oprávněné https://zdopravy.cz/antimonopolni-urad-zrusil-rsd-dvoumiliardovou-zakazku-na-pokracovani-brnenskeho-okruhu-43187/
Ano, ÚOHS v tom jede s ním.
ÚOHS neřeší oligopol mobilních operátorů ani dominantní pozici jístých agrobaronů na trhu některých potravin. Neřeší monopolistické chování lékárenských sítí. Řeší, že je dikriminační požadavek „znalost elektra“ pro stavbu tramvajového tunelu..
Jasně, spiknutí to je! Spik-nu-tí!
A proč se tehdy to rozhodnutí zrušovalo (a že to bylo skutečně pro nadbytečnost požadavku na předložení papírů na montáž, opravy revize a zkoušky elektro, když se současně požadovaly papíry na provádění staveb, které elektro už obsahuje, a ne podle dojmologie, ale podle nařízení vlády… čili pro mizernou práci zadavatele), tím se raději zabývat nebudeme. Spik-nu-tí! A přimotat do toho kdeco od Šumavy k Tatrám…
Žádné spiknutí, vysvětlení je jednoduché a to, že je Rafaj k*kot. Takto to dopadá, když bezvýznamný poslanec dostane teplé místečko na nějakém úřadě.
Tak ale ze UOHS tu hospodarskou soutez fakt neresi a tak nam tu narustaji oligopoly a kartely, to je pravda v kazdem pripade.
Za ty ceny hodne casto muze UOHS s Mlsnou v cele (instalovanym Lihošem a Burešem), ne Fiala a spol
Tak Fiala za současný (resp. budoucí) stav ÚOHS také zčásti může. Tuším Piráti přišli s novelou zákona o ÚOHS, který většinu současného marasmu může napravit. Ale ODS to bůhvíproč zdržuje..
(zlé jazyky by napsaly, že straně dobývačů renty vyhovuje slabý a uplatitelný ÚOHS podobně jako Babišovi, ale to jsou určitě jen pomluvy a takové pomluvy zde já šířit nebudu)
Přesněji už to ani napsat nešlo. Celá problematika ÚOHS v kostce. Ta organizace by se měla zrušit a začít znovu s úplně jinými lidmi, nebo alespoň jiné vedení s jiným zadáním (možná by stačilo se jen vrátit na začátek, s čím byla založena a jak první roky fungovala a úplně nejlepší by bylo, kdyby arbitra veřejných zakázek dělala jiná organizace)