V Brně na dva roky přeruší provoz trolejbusů na Starou osadu, začnou jezdit autobusy s cyklonosiči
Trolejbus 31Tr na Staré osadě. Foto: MIGORMCZ / Wikimedia Commons
Další omezení nastane od července.
Další omezení nastane od července.
Málokdo si uvědomuje, ale prodloužená 57 z Merhautovy na Vinohrady je hodně nešťastné řešení. Na sever totiž obsluhuje v taktu 10 minut Haškovu, avšak každý druhý bus zajíždí přes Soběšice do Útěchova. V Soběšicích má návaznost na příjezd busu 43. Jednou za hodinu jede do Vranova. Dnes jezdí spoje spolehlivě s max. několikaminutovým zpožděním. Proč to píšu – trasa kolem židenických kasáren bývá ucpaná a tak busy naberou někdy malé, někdy neočekávaně velké zpoždění. Podobně jako trolejbusy 25, 26 dnes. Zkuste čekat na bus co jede 1x za hodinu a bude mít nově nevyzpytatelné zpoždění – někdy 1 minutu, jindy… Číst vice »
Teď je pod stavbou přemostění zúžení do jednoho pruhu ,(cca na týden) takže ty busy budou tak zpožděný až pojedou na čas 😁
Tak se třeba někomu rozsvítí a bude se to řešit operativně zálohou čekající na Merhautce a vykrývajicí nepravidelnosti,jak je tomu teď třeba na okružní 44/84 mezi Mendlákem a vozovnou Komín.
Nebo všichni sednou do aut a ucpou to takovým stylem že je to za tři dny přestane bavit a ještě se rádi vrátí do busů.
Líbí se mi výraz v článku „šalinkarta“. Aneb jak specifické nářečí se dostane až do „oficiálního“ článku 🙂
A co Lítačka v Praze? Což není pražské nářečí, ale výraz části náplav.
A jak je vlastně šalinkarta spisoně jedním slovem ? Já fakt nevěděl, osobně tipoval předplacenka, ale google a Wiki slovník tvrdí, že tramvajenka. Toto slovo jsem opravdu viděl poprvé. Tož asi tak… 🙂
Dřív se říkalo „legitka“, jakožto zkrácení legitimace.
Oficiálně je to předplatní nepřenosná jízdenka nebo roční přenosná jízdenka.
Což si do jednoho slova netroufám zkrátit.
Není to sice nářečí, ale spisovné to není. A máte pravdu, že do článku by se to dostat nemělo. Potíž je v tom, že Dopravní podnik města Brna a Integrovaný dopr. systém Jihomor. kraje to už dávno začaly cpát do svých oficiálních tiskových materiálů a tak tomu podléhají i novináři.
Doufám, že autíčkáři budou zase prskat, jak je to všechno na pytel. Dělá se to hlavně kvůli nim, tak ať neremcají.
Zatím tady remcá akorát řidičobijec.
No vidíš, jak remcáš.
A co bude po těch dvou letech? Krom obchvatu vznikne nějaká obslužná komunikace, aby se dalo dojet na starou osadu?
On sice Google má v poslední době hodně výpadků, ale i tady na serveru jsou o Tomkově náměstí minimálně 2 stránky článků a i pro ty méně nadané jsou tam i obrázky..
https://zdopravy.cz/?s=tomkovo
Redukci na 33 už jste viděli?
https://pdf.dpmb.cz/pdf/_33/20220430/33_(1577_2)T.pdf
A co kdo čekal? Do Slatiny se o moc víc trolejbusů už nevejde a tak se holt na tu 27 vezmou i ze současných slatinských linek. Tím to neobhajuji, jen říkám, že se to dalo čekat. Ale alespoň na tom budou klouby. Co ale nechápu jsou klouby na 27. Za mě naprosto zbytečné v tom intervalu, který tam je. Tam by bohatě stačila sóla a klouby, pokud teď přebývají, ať dají raději na 31, kde by je cestující jistě více ocenili.
“Do Slatiny se více trolejbusů nevejde” je výrazně víc trolejbusů potřeba? Však máme manipulační trať vedoucí ulicemi Vranovská a Bubeníčkova.
Klouby jsou alibistickým argumentem DP. Rozsah spojů 31 zůstal prakticky neomezen, vzdálenější Šlapanice mají lepší spojení než městská část Brna. Jestlipak to nebude tím, že Šlapanice platí, zatímco Vaňková ne.
A kolik km by se zbytečně denně najelo manipulačně ?
Tyvole jaký manipulační kilometry? 31 a 33 by normálně dál mohla vypravovat Slatina, a 27 by vypravovaly Husovice.
Když trolejáky ze Slatiny najíždí do Líšně kolem spalovny, tak tam ty manipulační kilometry nejsou, trumpeto?
A jelikož se do husovic z merhautky, ani nazpátek
nedostanou, tak asi bude trochu zajíždka.. Kudypak by se asi na tu t-27 dostávaly ? Za traktorem ? Z SO se odjede, ale už na ni není jak přijet. To bude drobátko problém.
Má chyba. Předpokládal jsem, že ta trať Husovice-SO je obousměrná, ale zapomněl jsem, že jsme v Brně
Ta manipulační trať je jednosměrná, protože opačný směr (tj z Husovic na SO) byl průjezdný přes Tomkáč. Druhá věc je, že přidání stopy pro levé odbočení z Vranovské do Cejlu směr SO brání nosnost stávající nosné sítě trolejového vedení v křižovatce Vranovská – Cejl.
Večer přes Bubeníčkovu to není problém, ale jak si to představujete ráno? Jakože by jel trolejbus z Husovic do centra na Českou kde by to otočil, pak po Kolišti na hlavní nádraží kde by musel do smyčky a na konec do Slatiny, kde by najel na manipulační trať kolem spalovny aby se vůbec dostal na Novolíšeňskou?
No bordel to bude slušný. Ale není asi zbyti…
Vědělo se to dopředu minimálně několik let. Proč se nepořídily trolejbusy s bateriemi?
A kolik by jich na pokrytí 2 nosných linek bylo potřeba ? Jen na lince 25 je vypsaný přes 40 kurzů. Trochu drahá sranda kvůli jedné výluce.
V podstate celá flotila kĺbových trolejbusov by musela mať baterky.
O co ti jde? Postavit se to musí, investice do takového množství bateriových trajfů by byla neúměrná, holt z centra na Vinohrady jen v kombinaci šalina + trajf. Nějaký problém?
Nebojte, 78 bude že Starky jezdit dál takže i autobusem to půjde z té šaliny…