V Brně mění od soboty jízdní řády. Kvůli nové trati pro trolejbusy i opravenému úseku pro tramvaje
První parcinální trolejbusy zařadil DPMB do flotily letos, jde o vozy Škoda 26 Tr. Foto: DPMB
Cestující v brněnské hromadné dopravě čekají od soboty 30. listopadu změny ve vedení některých tramvajových i trolejbusových linek. Důvodem je
„Výborná“ změna, teda alespoň pro mě! Chcete popsat moji nejrychlejší cestu do práce po změně tras 25, 26 a 55 (bydlím na J.Faimonové)?
25/26 Bartákova -> Novolíšeňská
8 Novolíšeňská -> Bělohorská
75 Bělohorská -> Černovičky
E76 Černovičky -> Letiště, služební vstup
Celkový čas cca 29 min, 7,8 km.
Hm dobrý no🤔🤔 proč nejezdí něco z Jírove přes Vinohrady a ne jen 202. posilove spoje 202 jsou super.Nechápu třeba proč nenechaj 58 jezdit tak jak jezdí teď třeba zetor silnice,Malá klajdovka,julianov,Dělnický dům,otakara Ševčíka, Mošnova, Jílková, uzavřená, Tomášková,kuldova a potom by mohla klidně končit u kaflandu aspoň by vyplnila tyhle Zastávky stejně z Líšně vyplni spoje na starou osadu 55 a 78 a tam nic 😒😭
hm dobry, ale jak se ted lidi z lisne okolo zastavek houbalova a vlkova na malou klajdovku ci na dulezity bod julianov, kdyz jim tam nic prakticky nebude jezdit ?
78 tyto zastavky vynecha, a 55 jezdi naokolo.
parciNální?
Celý dav z S2, S6 a R56 odveze jedna tramvajová linka 2? Jako vážně? Ráno vystoupí z jednoho S2 třeba 300 lidí každých 15 minut, to chci vidět..jestli ta tram. 2 bude jezdit co minutu nebo tam nasadí trojče T6?
2. Nechápu, proč na mapách DPMB nejsou výrazně vyznačené vlakové linky, např. u Kr. Pole, Židenic..atd. ?
Nejsem Brňák, ale předpokládám, že v časech přijezdů/odjezdů vlaků bude na tram linkách zkrácený interval, případně zmobilizovaná doprava (některé tramvaje budou čekat na zpožděný vlak a některé budou plnit obsluhu daného úseku…). Navíc ono taky pár minut trvá, než všichni lidi z vlaku vystoupí, než se na tu zastávku dostanou -> už jenom tím získáte třeba 5 minut (Brno moc neznám, berte to s rezervami, ale takhle by to fungovat mohlo), což v případě zkrácení intervalů jsou 2 tramvaje.
POUZE ODHADUJI, necháme se překvapit, co DPMB vymyslí. 🙂
Ok
Já teda čtu, že kdo chtěl na sever od Zelňáku, tomu pojede 3, nebo P3 na Českou. Což na odvození lidí dělá hned TŘI linky.
@Anonym: Kéž by to bylo jenom 5 minut! (Dá se to, poklusem)
Ta hranice výhodnosti pro d-3 je trochu severněji, protože d-2 zastavuje taky na Maliňáku, odkud je to např. na nám. Svobody nejrychlejší, ale v zásadě ano, těch lidí co směřuje Česká, Lidická, Veveří apod. je hodně.
Nechápu co je to téma
Dpmb němá volvo
Super, že po 11 měsících výluky zprovoznili plnohodnotné spojení k nádraží. Koordinace staveb hadr. Jinak doufám, že ten přesun židenického nádraží blíž ke Kuldově bude trvat míň než 15 let…
Náhodou tohle ještě docela klapalo. Zatímco výluka trati 300 před pár lety, kdy byla zároveň zavřená silnice Brno – Vyškov a dálnice svedená do dvou pruhů, to bylo něco! Švédové by se při obléhání Brna za něco takového nestyděli.
Dnes na tiskovce plno zajímavostí o novým GVD v JMK:
Linka 505 pojede v kladiva až do Brna, ve špičce.
Vlakem půjde jet až do UH na tarif JMK
Bus 105 nově do Pohořelic po dálnici
Bohužel zrušení Linky Dačice -Brno
Možnost jet na JMK do MB i busem
Rozšíření provozu kolem západního Brna
Rozšíření provozu linky MK – Hrotovice (za linku Dačice – Brno).
Možnost jet busem Tišnov – Bystřice na tarif ids – jmk
Opačně na tarif Vysočiny na území JMK,(redakce jistě doplní kde)
atd
za chvíli vypouštíme kompletní přehled změn v samostatném textu, je toho opravdu hodně
To se může civilista účastnit i tiskovky?
Blbý je, že se současně ruší vlaky ND z Krpole přes Židenice na současný hlavas. Málokomu se bude chtít chodit těch 400 metrů kolem trati na šalinu P3. Už aby i to židenické nádraží bylo přesunuto na most nad zastávku Kuldova.
Ruší je kvůli tomu, že od 30.11 do 14.12. bude v úseku Brno hl.n. – Brno Židenice výluka. Kvůli tomu budou např. S2 a R56 ukončené v Židenicích. Více info je na stránkách IDS JMK.
No kvůli tomu se to ruší dřív než končí jízdní řád, s jeho koncem by to pak skončilo tak jak tak..
Jak chtějí v Židenicích ukončit S2?
To jí budou vést přes nákladové nádraží Maloměřice na 1. Nástupiště?
Přesně, za ten rok sem si na S33 dost zvykl a do hospody už sem jezdil z Lesné do města téměř výhradně vlakem (navíc se to hodilo když člověk dojel do Židenic z Prahy třeba večer, i když tam převážně dobře navazovala na RJ pak S3).. ale zas podle nového jízdního řádu se zhustí provoz S3 (bude jezdit přes den co půl hodiny) takže aspoň něco..
Takhle jezdila zhruba 1/3 cestujících z rychlíku Ostrava Brno. Zdá se, že protažení těchto spojů až do Kr.Pole si cestující najde i do budoucna.
Loni bylo pozdě. Jenže „ono to nejde“. Stejně jako „nejde“ v Králově Poli dát Pragotron na peron.