V Brně hořely odstavené vozy Českých drah
Požár odstavených vozů Českých drah. Foto: HZS Jihomoravského kraje
Požár částečně ovlivnil provoz vlaků do Jihlavy a Židlochovic.
Požár částečně ovlivnil provoz vlaků do Jihlavy a Židlochovic.
Neuběhlo ještě ani 24 hodin a ty samé vagony hoří znovu…
nastesti tyto vraky nikomu chybet nebudou
Ani kovošrot o nic nepřijde, železo zůstalo. Ikdyž … zůstalo? Okuje z flexy, prach a plasty v uzavřeném prostoru. Jsou i takoví, kteří by si domů pořídili sedačku…
Jaká byla příčina? Nějaký zkrat?
Zkrat čeho?
Zkrat vajglu.
Čučo, cigára a bezďák pod vlivem, nejspíš.
Škoda na vagonech pro ČD vlastně žádná, ty už to měly jasné
obvykle hoří rychlíky arrivy, od kdy takhle masivně hoří čd? Ti byli specialisté na zpoždění.
Jistota je jistota
V Kohoutovicích hořel pařez.
Tohle nebyla takova sranda, smrdelo to kilometry daleko, nic prijemnyho.
V Ostravě je takový smrad furt, koksovna, celulózka, huť, záleží, odkud fouká. Pár hořících vagónů by nebylo poznat. Tak snad ten brněnský Černobyl nebude mít následky.
Celkem se mi ulevilo. Tady je škoda v podstatě nulová, ale v první chvíli, když jsem se to dozvěděl, mě napadla sbírka J. Kotase bydlící tamtéž.
Hoří! Hoří Horní Heršpický Honecker! .. a ono ne, on to panťák.
To už na H nedostaneš.
Speaking of řada 560, je vůbec nějaký kus jako muzejní, nebo půjdou pod autogen všechny?
Baxi 560.023/024 je převeden pod Lužnou jako muzejní jednotka a 560.021 má být ponechána jako zdroj ND pro muzejní jednotku.
A nevíte když je převedená pod Lužnou, jestli bude zůstávat v Brně jako „dlouhodobá zápůjčka“ nebo jestli poputuje do Čech? 🙂
IMHO téměř celá pobočka ČD Nostalgie bude brzy vypnuta.
Jestli bude rozprodána po částech nebo jestli ji převezme NTM nebo jestli bude zprivatizována jako celek … to těžko říct, protože jde relativně o drobné a zároveň existuje hlasitá skupinka šotobláznů.
Líbilo by se mi, kdyby bohatí lidi si tu aktivitu koupili a dotovali … podobně jako historická letadla v Praha-Točná https://www.tocna.cz/letadla
Jestli je to tvoje vlastní „myšlenka“, tak su úplně v klidu.
Ano, buďte úplně v klidu.
Téměř nikdo než pasažérská ČD nedává peníze do nesmyslných aktivit jako do těžkých/komplikovaných parních lokomotiv (např. jedničkový Albatros) nebo do naprostých šrotů starých sto let (typ 365.0). Nebo takové neatraktivní projekty jako RetroTatran…. Či provozně strašně drahé (Stříbrný Šíp či typ 180)
Pane Olcite,
máte tušení, co znamenají ta červená číslíčka, která naskakují pod každým vaším příspěvkem?
Tak si to rozeberme: V 2017 firma ČD vlastnila skoro 0,6 tisíce vlakové techniky, které říkala „historická“ https://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/35-zol-reportaze/4018-z-jednani-podnikoveho-vyboru-osz-pri-cd-a-s-nedostatek-pracovniku-je-treba-co-nejdrive-resit – Od té doby něco prodali do NTM, kteří dneska mají totálně přeplněný depozitář (1500 metrů krytých) a žebrají o peníze na zakrytí jak současných 1250 metrů vlaků na které prší, tak na cca 750 metrů prostoru do budoucna. Předpokládám, že těch 750 metrů je určeno pro techniku mimo režim „ČD Nostalgie“, neboť co NTM chtělo, to si už z ČD Nostalgie vybrali. Např. CityElefant nebo typ o kterém je článek tj. typ 560 – K tomu ČD vyřazuje/brzy bude vyřazovat stovky… Číst vice »
Neodpověděl jste na otázku. Promrhal jste jedinečnou příležitost, kdy se vás někdo na něco tázal.
Si říkám, že už jen to, že někdo napíše „0,6 tisíce“ místo „600“, musí být příznak nějaké poruchy…
Leda by banky začaly investovat do parních lokomotiv stejně jako do automobilových veteránů.
Vždyť i zájem B2B je minimální.
VIz nabídka nostalgických vlaků pasažerské ČD, která prohrává např. s nabídkou kladenské KDS
https://zdopravy.cz/drahy-lakaji-pronajmete-si-vlak-nejdrazsi-je-para-7889/
Napadla ho myšlenka, ale ubránil se…
Copak asi bankéři řeknou firmě ČD, až bude žádat o další úvěry.
… např. myslíte, že bankéřům se bude líbit, že ČD každoročně ztrácí desítky milionů za ČD Nostalgie, čímž si patrně odhání potencionální zákazníky, aby z aut přesedli do nových vlaků ČD?
cituji z vyjádření šéfa ČD tento měsíc: „Zadlužení Českých drah ještě chvíli poroste do bodu zlomu, kdy se křivka zadlužení narovná, a začne se snižovat,“
https://zdopravy.cz/podcast-comfortjety-vyjedou-drive-ale-bez-ridicich-a-bistrovozu-rika-sef-drah-michal-krapinec-151800/
😆😆😆
Nojo, když on tenhle Nostradamus doteď nikdy a pod žádným nickem nenapsal, kterejže státní dopravce je výdělečnej a bez jakýchkoliv dotací.
Smartwings
Zas blbě. Smartwings není ani železniční, ani státní dopravce. Je to soukromník. A taky na tom není finačně až tak dobře.
Evidentně si obejde bez nostalgických letadel.
Toť reálný příklad toho, jestli pasažéři si rádi připlatí, aby dopravce provozoval nějakou nostalgickou techniku… Ne, zájem pasažéřů není po provozu nostalgie.
Ale chápu, že se tato pravda někomu nezamlouvá, neboť by raději, aby masový dopravce cílil výhradně na „šotouše a režijkáře“.
Zajímavý, že i taková Arriva u nás vlastní, provozuje a nabízí historický vozy. I téměř každej DP ..
O Arrivě nevím. O dopravních podnicích v majetku města… ano to je relevantní, ale v případě kolejové techniky se jedná o provoz v takových tratí, které potřebují mnohem, mnohem menší dotace.
Neboť za 80 miliard dotací ročně pro železnici byl menší pasažerský přepravní výkon než za 20 miliard dotací do městské kolejové dopravy.
Čili, co města ušetřily na provozu standartní kolejové techniky, tak tyto „uspořené dotace“ používají města na nostalgii.
A jakpak se šetří, když jsou ty provozy masivně dotovány z rozpočtů ? Žádné úspory nejsou, provoz je ztrátový.
Tak ještě jednou:
Na městských kolejích si dotační úřady=města pořídí za 20 miliard VÍC přeprav pasažérů než kolik by pořídili za 80 miliard dotací na železniční síti
Rozdíl (úspora) činí přes 60 miliard = z toho se hravě zaplatí provoz těch pár desítek nostalgických tramvají, co jezdí po republice.
Nostalgické metro žádné nejezdí (experiment ve Vítkovicích už skončil).
Takže tu plácáte náhodně čísla a fakta neznáte. Třebas to metro. A copak je historické Ečs, nebo 8171 ? A ty jezdí vcelku pravidelně. A pokud nerozeznáte rozdíl mezi městskou a dálkovou dopravou, tak byste si to měl prvně nastudovat.
Acho jo, tak z praxe:
víme, že když např. Pražský kraj měl k dispozici spousty peněz (100+ miliard na Nový rok), tak pro ně není problém zaplatit provoz pár nostalgických šalin, neboť DP Praha je efektivnější ve smyslu dotací než železniční nádražáci.
Viz, že od České pošty si chtějí koupit jejich megabarák https://neovlivni.cz/praha-uz-jedna-o-nakupu-cenne-budovy-posty-v-jindrisske/
P.S. Ano, uznávám omyl s nostalgickým metrem, ale to na věci nic zásadního nemění = protože městské koleje jsou výrazně efektivnější než železniční, tak není problém něco z uspořených dotací použít na nostalgii.
A víte že těch 100+ milard není jen na dopravu ? Jestli pak dokážete i dohledat, kolik z toho dostane DPP, potažmo jeho jednotlivé sekce ?
Prostě srovnáváte nesrovnatelné:
brutálně zadlužená firma ČD (která si ještě půjčit další úvěry)
vs.
Město Praha, které je těžce ve vatě.
Proto si myslím, že ČD Nostalgie bude velmi, velmi brzy bez peněz. A z větší části bude rozprodána
Jako obvykle se vyhýbáte odpovědím, které by dokázaly, že nemáte pravdu a plácáte nesmysly.
Když si pročtu celé vlákno, tak jsem konzistentní.
To pouze Vy srovnáváte nesrovnatelné.
To vy to srovnáváte železniční, letecký dopravce a prokládáte to MHD.
Prostě žádná normální dopravní firma v situaci v jaké je ČD neprovozuje retro v podobě ČD Nostagie.
A ČD na to ani nemá peníze, k čemuž ji patrně brzy dotlačí bankéři výší úrokové sazby které firma ČD platí ze svých desítek milionů napůjčovaných peněz.
OBB, DB, a téměř každý velký železniční dopravce v Evropě má své muzejní/historické vozy. Zase mlžíte . A nejsou to externí muzea, ale součást dopravce.
V ČR ne.
ano, konzistentně žvaníte.
Tak když víme, že pro účely ČD Nostalgie si koncern ČD za cca 30 milionů opravil jeden shnilý dieslový vagon,…. Zatímco když ČD Nostalgie prodávala, tak za funkčních (nešrotových) 26 vagonů/lokomotiv dostali 21 milionů korun. Celkem 21 milionů Kč.
Inu toť vypovídá o ziskovosti (resp. ztrátovosti) ČD Nostalgie a proto tuto pobočku neuživí koncern ČD a bude se jí zbavovat.
Souhlas.A když „celé vlákno“, tak od Spidermana, smotat do kokonu a žvanění by ustalo.
A teď tu o karkulce..
Tak schválně, který velký dopravce ztrácí každoročně desítky milionů korun aktivitiou, která pravděpodobně tomuto dopravci kazí kšeft?
Vždyť ani rakouští nádržáci z ÖBB, kteří masivně podnikají v ČR (např. na většině jihočeského kraje) nemají žádnou podobnou aktivitu v ČR.
ÖBB Nostalgieverkehre třebas ?
Copak mají nějakou aktivitu v ČR? Kde, kdy?
Prosím o odkaz. Díky.
A Čd nostalgie toho v Rakousku najezdí kolik ? Když už chcete srovnávat.
Takže nevíte. Díky
No to vy už léta. Ale to jsme tu zvyklí.
Pane kolego, zde je diskuze zbytečná, ten to stejně nepochopí. Škoda, že neznáme IP, bylo by zajímavé podívat se, kdo se pod tím skrývá na jiných webech.
Co je nepochopitelného na tom, že pobočka ČD v Lužné / Olomouci (a to co patří pod ČD Nostalgii v Č. Lípě) patrně brzy bude bez peněz?
Copak je normální každoročně prodělávat desítky milionů Kč?
P.S. Na diskuze na jiných webech mi nezbývá ani čas a ani chuť.
Jinde by vás redakce/admin zabannovali už dávno a nepouštěli nazpět.
To nevím, neb jsem to nikdy nevyzkoušel.
Tady zas většina lidí nemá chuť na vás.