V Brně dnes začaly vozit cestující první nové trolejbusy Škoda 27Tr

Trolejbusy Škoda 27Tr pro Brno. Pramen: Škoda TransportationTrolejbusy Škoda 27Tr pro Brno. Pramen: Škoda Transportation

Dopravní podnik mluví o nejmasivnější obnově trolejbusové flotily za posledních sedm let.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
honza

Jak se tak dívám, Solarisy vévodí našim městům. Jen nechápu, co má znamenat to logo okřídleného šípu? To snad Polákům došly loga Solaris? Tyhle montované šmejdy už nevydrží to, co staré trolejbusy naší konstrukce a výroby – škoda 14tr.

Pako

Ty okapy kolem kol vymyslel opravdový dyzajnista. Pěst na oko.

Pako

Sedačky v plastu. V zimě akorát tak dobrý na zablokování zad nebo chycení vlka. Při zabrždění se všichni sejdou vepředu u řidiče.

Anna Kournikova

Bych se moc nechlubil tím, že se jedná o větší obnovu vozového parku trolejbusů od roku 2015. Ta dlouhá prodleva je spíš ostuda.

hoholu

nevíte prosím někdo kolik mají hnaných náprav? minulý týden se sněhovou nadílkou 31Tr vyjížděly Kotlářskou za nestálého protáčení, mezitím co 22Tr byly v pohodě..

Poskok

Pouze zadní, jako vždy. Proč nechtějí alespoň některé podniky (Ústí, Brno), hnané obě, netuším. Jediný důvod je asi co nejnižší cena.

Jindra CV

Chomutov také chtěl dvě hnané nápravy, Škoda to ale nedělá.27 Tr zde mají hnanou prostřední nápravu a taky to prokluzuje ale vůz se neláme.

VHbrno

Když půjdeme do detailů, tak se obávám, že taková 3007 nebo 3008 s rokem výroby 1998 a zařazená do provozu 1999 tady vzhledem k relativně nedávno provedené GO bude jezdit i později než v roce 2023 a na slova primátorky tedy nedojde 😁 Naopak mnohem dříve bude vyřazeno poměrně dost vozů z nového tisíciletí, včetně 25Tr.

VHbrno

Tak ono když se nad tím člověk zamyslí, tak v zásadě kromě šrotu moc jiných reálných možností není 😁 A třeba pro takové 22Tr to platí dvojnásob.

PvvS

22Tr tu je jen 8 kusů . 2 muzejní a myslím, že 6 by se spolcích poschovávalo 🙂

Tomáš Gottschalk

To je jednoznačně dobrá zpráva, že ty krámy vůbec někdo chce. Nové vozy jsou rozhodně lepší volbou než 31Tr bez klimy. Interiér vcelku přívětivý, akorát by to možná na páteřní linky chtělo něco tříčlánkového, ale Hess v dnešní době nikdo nezaplatí.

Kubrt

Solaris taky umí tříčlánek.

VHbrno

Ono je to celé tak trochu souhra několika okolností, z nichž některé vycházejí z doby před 20 nebo i víc jak 30 lety. V Ústí to od začátku provozu na konci 80. let celé mají postavené na kloubech, takže museli nakoupit hromadu 15Tr, nikdo u nás jich neměl tolik. Snad jenom Budějovice se držely v závěsu, ale tam se s tím včasnými generálkami a postupnými dodávkami nových vozů vypořádali mnohem lépe. Navíc až do loňského roku měli naprosto unikátní bilanci, protože do té doby ani jeden vyřazený trolejbus nešel do šrotu. Ale teď zpátky k Ústí. Další nepříznivou okolností byly… Číst vice »

Jan Pytela

COŽE skoro se mi nechce věřit, že 15Tr se vyráběly do roku 2004 :O :O
Neměl byste odkaz, jestli v té době byly zvažovány alternativy (v podobě koupě něčeho jiného než 15 let starého vozu), případně proč došlo ke koupi právě 15TrM?

Karl vB.

To bude možná dřív vyřazená primátorka.

Jirka P.

To víte odkud???

Ondra K.

Momentálně běží výběrko na 40 parciálních sól a stále taky není uzavřeno výběrko na ty stavebnice. Pokud by se povedlo alespoň to letošní VŘ úspěšně dokončit, primátorka klidně může mít pravdu.

VHbrno

Tím si ovšem zaděláváme na velký průšvih do budoucna, protože celý ten zaráz nakoupený vozový park taky bude hromadně dosluhovat. Pokud by šlo o 14Tr nebo obecně o vozidlo s vysokou podlahou, tak bych i nějaké to „předčasné“ vyřazení pochopil, pokud by měl podnik vozový park v dobrém stavu a netrpěl nedostatkem vozů. Ale 21Tr v základních uživatelských parametrech kromě klimatizace, což je v brněnských podmínkách záležitost pár týdnů v roce a kdyby na věc přišlo, tak klidně v tomto období nemusí být vypravována, už nijak výrazně nezaostává za novějšími vozy. Zmařit investici do GO tím, že záhy pošlu vůz… Číst vice »

Beekee

To kulaté logo Škody vsazené do oválného prolisu Solarisu vypadá jaksi nepatřičně.

pedro74

Šlo udělat pryskyřicový bílý ovál s kulatým logem Škoda, vypadalo vy to fakt lépe…

Vojtěch

Odpovím na více věcí:

– Je to čistě jen ovál, logo Solarisu tam prolisované není
– i u nás se nedávno začalo používat logo Škoda v černé barvě a ne dosud používané modré.

Jindřich

Všimněte si jak pěkně vypadají ta přední světla 👍 To jen tak pro srovnání se SORy, kde přední světla jsou v kusu šedého plastu a bus zepředu vypadá jak hračka 🙁

Pešek

Souhlasím, po designové je stránce je Solaris opravdu povedený.

Tom

Nevím co je lepší. Zda mít na solárisu logo škoda a tvářit se že solaris spadá pod škodu a dělat národ hloupejsi i ty v zahraničí. Ten polský podnik solárisu si může myslet že jsme za blázny a to že to používá logo škoda za solaris se polakum líbit nemusí

Martin

Líbit líbí protože taková je dohoda obou výrobců logo tam má ten podle toho pod kterou značkou se to prodava buď Škoda 27tr nebo Solaris Trollino

Plecháč

Já myslím že si Poláci stěžovat nebudou, když díky spolupráci se Škodou prodali už asi 500 trolejbusů.