V Brně dnes začaly vozit cestující první nové trolejbusy Škoda 27Tr

Trolejbusy Škoda 27Tr pro Brno. Pramen: Škoda TransportationTrolejbusy Škoda 27Tr pro Brno. Pramen: Škoda Transportation

Dopravní podnik mluví o nejmasivnější obnově trolejbusové flotily za posledních sedm let.

Dopravní podnik města Brna (DPMB) dnes ve vozovně Komín představil prvních 13 nových trolejbusů Škoda 27Tr, dalších sedm výrobce dodá do konce letošního roku. Trolejbusy jsou dodávány od listopadu, první ale začaly vozit cestující až dnes. Nejčastěji budou k vidění na páteřních linkách 25, 26 a 37.

„Mezi jejich fyzickým dodáním a nasazením do provozu je potřeba vozy zkontrolovat, oživit řídicí a informační systém, označit evidenčními čísly a piktogramy, nainstalovat validátory, zaevidovat do majetku a informačních systémů dopravního podniku a proškolit řidiče a mechaniky,“ uvedl šéf DPMB Miloš Havránek.

Za dvacítku vozů od Škody Transportation (s karosérií Solaris) dopravní podnik zaplatí 239 miliónů korun. V příštím roce na základě využití opce získá za stejnou cenu dalších dvacet stejného typu. DPMB přitom mluví o nejmasivnější obnově trolejbusové flotily za posledních sedm let.

„Dlouhodobě se nám nedařilo pořídit nové trolejbusy, jimiž bychom nahradili nejstarší kusy. Poslední větší obnova vozového parku této trakce proběhla v roce 2015, kdy jsme koupili třicet vozů typu 31Tr,“ doplnil Havránek.

Trolejbusy Škoda 27Tr pro Brno. Pramen: Škoda TransportationTrolejbusy Škoda 27Tr pro Brno. Pramen: Škoda TransportationNový trolejbus Škoda 27Tr pro Brno. Foto: DPMBNový trolejbus Škoda 27Tr pro Brno. Foto: DPMBNový trolejbus Škoda 27Tr pro Brno. Foto: DPMBNový trolejbus Škoda 27Tr pro Brno. Foto: DPMBNový trolejbus Škoda 27Tr pro Brno. Foto: DPMBNový trolejbus Škoda 27Tr pro Brno. Foto: DPMBNový trolejbus Škoda 27Tr pro Brno. Foto: DPMBNový trolejbus Škoda 27Tr pro Brno. Foto: DPMBNový trolejbus Škoda 27Tr pro Brno. Foto: DPMB

Trolejbusy Škoda 27Tr jsou čtyřdveřové kloubové vozy o délce 18 metrů, z nichž každý pojme více než 120 osob. Jsou nízkopodlažní a klimatizované, cestujícím nabízejí mimo jiné USB nabíječky a informační systém s LCD monitory. Mají také kamerový systém.

„Trolejbusy jsou pro mnoho měst v tuzemsku i v Evropě důležitým dopravním prostředkem, který pomáhá dlouhodobě snižovat emise v dopravě. Těší mě, že je Brno na špičce rozvoje a modernizace tohoto typu dopravy,“ řekla senior viceprezidentka Škody Tanya Altmann. Brno má v tuzemsku nejhustší trolejbusovou síť. Primátorka města Markéta Vaňková přitom vyjádřila naději, že se dopravnímu podniku podaří do konce roku 2023 vyřadit všechna vozidla z 80. a 90. let.

Trolejbusy Škoda 27Tr jezdí už v Českých Budějovicích, Chomutově, Ostravě, Plzni, Rize, Sofii, Ústí nad Labem, Zlíně a Žilině.

Tagy DPMB Škoda 27Tr Škoda Electric Solaris trolejbusy
28 komentářů