Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

V Brně čeká řidiče změna v Žabovřeské kvůli stavbě velkého městského okruhu

Stavba další části brněnského okruhu v Žabovřeské. Foto: ŘSD
Stavba další části brněnského okruhu v Žabovřeské. Foto: ŘSD

Řidiče v Brně čeká od nedělního odpoledne až do druhé poloviny května změna v organizaci dopravy v ulici Žabovřeská. Důvodem jsou pokračující práce na velkém městském okruhu, které se přesouvají do další části.

Na změnu upozornilo Brno na svých stránkách Kopeme za Brno a ŘSD na twitteru. Lidé jedoucí ve směru z Bystrce na Hlinky budou nově využívat obslužnou komunikaci, která vede mezi stávající silnicí a řekou. Na I/42 se napojí zhruba v místě mostu na Kamenný mlýn. Ve směru Královo Pole – Hlinky dojde k převedení v místě výjezdu z ulice Luční do protějšího směru.

Ve směru Hlinky–Královo pole bude provoz upraven na uspořádání 1+1, odbočení a připojení z tohoto směru bude bez omezení. Směr Královo pole–Bystrc bude odkloněn a oddělen ve stávající podobě po silnici I/42 v místě výjezdu z ulice Luční.

Trasa části Velkého brněnského okruhu v Žabovřeské. Foto: ŘSD
Trasa části Velkého brněnského okruhu v Žabovřeské. Foto: ŘSD

 

ŘSD staví aktuálně první etapu úseku, stavba začala v říjnu 2018. Práce se ale zdržely kvůli napadení jednoho ze stavebních povolení spolkem Voda z Tetčic. Právní moci tak stavební povolení nabylo až loni v červnu. Na jaře chce začít stavět druhou etapu, která počítá s vybudováním tunelu pro tramvaje. Běží hodnocení nabídek, v tendru jsou dvě.

Velký městský okruh je jedním ze strategických projektů města. Na Žabovřeské je dlouhodobým cílem odstranit dopravní špunt, který způsobuje dlouhé kolony.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Luděk
Host
Luděk

Celkově to žádná zásadní změna není jen se místo kde se seřadí vozidla do jednoho pruhu posune blíž k Dobrovského tunelu.

M H
Host
M H

Zásadní změna je v opačným směru, kde vozidla od Pisárek a od Bystrce zipují do jednoho pruhu směrem k tunelům. V tom místě je zúžení na 1 pruh z původních 3 pruhů.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Na tuto zácpu … vám lékař předepíše antidepresiva. 🙁

Luděk
Host
Luděk

Stačilo by se naučit zipovat a žádná antidepresiva nebudou potřeba

Honza D.
Host
Honza D.

O co dříve by bylo postaveno a předáno do užívání (a nejen zde) nebýt protivného dědka z Tetčic. Jméno a adresu pro zaslání blahopřejných dopisů lze bez problémů najít v rejstříku firem.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

O co dříve by bylo postaveno a předáno do užívání, kdyby: – povolovací řízení nebyl nejistý běh na mnoho let (a návrh nového stavebního zákona je (autocenzurováno)) – ŘSD mělo podklady pro stavbu v pořádku (evergreen u spousty staveb) – správní orgány dokázaly vyřešit odvolání promptně, a ne v řádu měsíců až let (jak je možné, že jednou stížností se zaobírá úřad dlouhé měsíce? Já nechci tak impotentní stát) On ten pošuk z Tetčic sice svým trollením škodí, ale často jen nastavuje zrcadlo. Tomu, ak je náš stát neefektivní, nekompetentní až impotentní. A přijde mi, že na toto nastavování zrcadla… Číst vice »

M H
Host
M H

Problém je, že na jedné straně stojí profesionální škodiči…kdežto na straně druhé úředníci a soudci, kteří se s velkou stavbou setkají jednou za čas a není to pro ně jednoduché (toto se týká soudů a stavebních úřadů). U ŘSD situace může být klidně podobná, stačí pokud podklady připravují jednotlivé správy a ne jedno specializované oddělení, které by to umělo dobře. Jediná šance spočívá v plné profesionalizaci na straně správních orgánů a ŘSD…jenže to by znamenalo, že o velké stavbě nebude rozhodovat místní stavební úřad, ale centrální stavební úřad pro velké stavby a ten by si už ŘSD a podobné po… Číst vice »

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Že cože? To je za dlouhá desetiletí první velká stavba, kterou posuzoval stavební úřad v Brně? Běžte na Plotní…

M H
Host
M H

Plotní se čirou náhodou v tomto ohledu povedla. Královopolské tunely se ale táhly podobně jako nyní Žabovřeská…takže žádné poučení z „chyb minulých“ a snahu se jim vyvarovat tady nepozoruji.

M H
Host
M H

A nejde jen o Brno…o dálnicích kolikrát rozhoduje úřad v malém městě, pro jehož pracovníky to klidně může být první a poslední stavba takového rozsahu. Pokud by dělali podobně velké stavby pravidelně, byla by naděje, že se poučí a bude to rychlejší a efektivnější.