V Brandýse vznikne velký parkovací dům, jedno místo vyjde o polovinu levněji než v Praze
Vizualizace parkovacího domu v Brandýse nad Labem
U brandýského nádraží vznikne přes 300 parkovacích míst. Stavba jednoho vychází o polovinu levněji než v Praze na Černém mostě, kde vzniká velký parkovací dům.
Problém je v tom, že kdekdo si může psát na net cokoliv. Srovnávat jablka s hruškami, dělat bramboračku a zapíjet to hruškovicí. V Praze na P+R ČM III se realizují přeložky, vykupují pozemky, ruší se parkoviště atd. Brandejs – tak tam se jenom nejspíš staví. Takže tohle porovnávat je nefér a nečestné a nesportovní. Ale tendenční, dobře to vypadá a práce je za 5 minut hotová …..
V okolí se plánuje taky P+R Mstětice. 341 míst, 5 podlaží, odhad 130 milionů.
https://www.kr-stredocesky.cz/web/urad/databaze/-/asset_publisher/XqCJ9jLu3LCW/content/informace-o-vystavbe-p-r-mstetice
Bez přímé trati do Prahy (přinejmenším kolejového trojúhelníku u Čelákovic) tam moc lidí parkovat nebude.
..na Černém M o s t ě!!!!
?
To srovnání s Prahou je docela nešťastné a matoucí (řekl bych bulvární), protože to prezentujete, jako by stavba parkovacího domu v Praze byla 2x dražší než v Brandýse, což není. Rozdíl je v tom, že v Praze se staví parkovací dům na místě stávajícího parkoviště, novináři zde tedy podělili cenu prakovacího domu nikoliv počtem míst v parkovacím domě, ale rozdílem počtu míst v parkovacím domě a počtu míst na stávajícím parkovišti. Ve srovnání v tomto článku ale toto nezmínili… Praha: 880 míst za 500 mil. Kč, cena je tedy 570 000 Kč/místo stávající parkoviště: 295 míst 585 NOVÝCH míst za… Číst vice »
Prosím o dovysvětlení… Brandýs chápu (+/-), ale Čerňák moje kupecký počty neberou. Jaký vliv na jednotkovou cenu mají stávající místa…? Budou se rušit, bude tam stát nový parkovací dům…, pochopil jsem. Tak poté bych to viděl na odečet nákladů na odstranění původní stavby a zbylou částku rozpočítat na jednotkové parkovací místo v novém domě. Současně za premisy, že pozemky dodalo v obou případech město, nebo se nějak jinak nepromítá do ceny za místo, protože v opačném případě je tento alespoň hrubý propočet o ničem.
U Čerňáku se všude uvádí počet nově vzniklých míst v novém PD. Ale na tom pozemku už P+R bylo a před začátkem stavby se musí odstranit, čili správně: nově vzniklá místa mínus původní P+R.
Za 130 mega by se dalo postavit 12 cyklověží na dvanácti různých místech. Ach jo.
Anebo 260 stojanu na kola se střechou jaké byly houfně k vidění na nádražích v době , kdy bylo všechno špatně. Cyklovez je prima , ale je to ukrutně drahy
Navíc to má ještě jednu velkou nevýhodu – absolutní závislost na funkčním zařízení a dodávce energie. Jakmile něco z toho přestane fungovat, máte v lepším případě po odložení, v horším po vyzvednutí kola. Plus spotřeba energie na provoz…
Cyklověž je absolutní , nespolehlivá stupidita . Nikdy to ekonomicky nevyjde a navíc , vždy když spěcháš nefunguje . Pokud tedy máte na mysli to co stojí v HK u futura a dříve u nádraží . Je i v PU . Zvláště když je vlhko nebo zima.
Relativně drahá .-)
a jak se parkuje auto v cyklověži?
Když se porovnává ta cena, zeptám se. Jak je to s přeložením toho VTL plynovodu v místě záměru na Černém Mostě? Pokud je v ceně zakázky, tak to samozřejmě poněkud ovlivňuje cenu toho záměru a těžko se pak porovnává. Nehledě na další náklady spojené s opatřeními během stavby (dočasné komunikace apod.).
Kdy se zacne se stavbou trati z Prahy na Brandys n/L?
Ona je snad nějaká v plánu? Vyjma debat v anarchistických kroužcích mi není nic známo.
Ano, v souvislosti s VRT na Drazdany ma jit i o nove navazne trate regionalni…
https://www.nbs.sachsen.de/download/neubaustrecke/Machbarkeitstudie_Dresden_Prag_CZDC_CZ.pdf
Možná se dříve začne umět automatické spojování a rozpojování souprav. 🙂
Ano, v případě dobrého spojení za deset minut spěšňákem v Čelákovicích a za dalších 20 v centru Prahy, a úspěšně by vlak konkuroval i nejlepšímu autobusometrovému spojení. Zatím sen.
Je třeba počítat aspoň 10min na přestup/úvrať a rázem jsme na 40min. Dosavadní spojení bus+metro trvá 48min (a to hlavně vinou nesmyslného počtu zastávek na území Prahy, kdy příměstské autobusy suplují MHD).
A co takhle – ideálně automatické – spřáhlo?
Kdyby tu jezdil každou hodinu CityJet Eco s úvratí na Prahu v Čelákovicích, neřekl bych ani slovo…
Při 50 kč na den se při 100% obsazenosti jen holá stavba zaplatí za 22 let. To se fakt vyplatí stavět? Možná by to mělo smysl pro lidi, co jezdí do Prahy. Ale jinam nemá smysl strkat auto na placený parkoviště, ale dojet rovnou do cíle a případně zaplatit rovnou tam. U nádraží, odkud nejede vlak do Prahy, se to těžko autama zaplní.
To už je fakt lepší stavět kryté stojany na kola, na jeden kus je výrazně menší plocha i menší přístupová cesta. V Německu a dalších zemích na západ to funguje, lidi si běžně dojedou na nádraží.
Kolik lidí jezdí na kole i v prosinci a lednu? Jo aha, to nebudou muset chodit do práce.
V Polabí je celoroční dojíždění k nádraží na kole celkem běžné.
Nesuďte podle sebe…v Harrachově výstřelek v Polabí běžný jev. A třeba v Kodani též. Vichr , déšť , a lidi na kole vezou děti do školy . Stačí individuální automobilovou dopravu náležitě znepříjemnit a lidí se přizpůsobí. V centrech měst auta nemají co pohledávat.
Z mnoha obcí může fungovat i něco jako přípojný autobus…
Vy nechcete lidem znepříjemňovat automobilovou dopravu, ale evidentně život jako takový.
Jezdím nonstop. Rekord je snad -25 stupňů.
za jak dlouho se zaplatí různé Mšenky a podobně?
Nebo takové dálnice. O neprobíhajících řádných opravách ostatních silnic ani nemluvě. 🙂
Pokud se to po 22 letech bude muset zbourat, protože už se „vyhrálo nad řidiči“, tak se to nezaplatí. Ale možná to vydrží 44 roků a tak se to zaplatí 2x.
Dobrý nápad. Akorát mi nějak do hlavy nejde ta cena 1000 Kč/měsíc. Pokud bych tam parkoval každý den tak zaplatím 750 Kč. Nicméně toto mi přijde jako rozumná podpora hromadné dopravy.
pokud i přes noc tak 1500, ne?
No ale to jste se přepočítal, za 750 by jste mohl parkovat jen buďto v noci není zase naopak jen přes den, parkování nonstop by vás takhle vyšlo na 1500.
Děkuji za upozornění. Toto jsem přehlédl. Pak to dává smysl, protože člověk ušetří 500.
Tohle nemá s podporou VHD nic společného. Tady se jedná o podporu IAD, nenechte se zmást, že je to u lokálkového nádražíčka.
Nu, to je sporné. Pokud alespoň část cesty přejde z auta na vlak nebo autobus, přičemž třeba z jednoho místa nemá jinou možnost než auto (ano, někteří borci jezdí na kole i po sněhu či v plískanici, proč ne), bral bych to i jako to první.
Rozhodně je to podpora. Protože člověk zaparkuje u nádraží a do Prahy dojede VHD. Nemusí autem do Prahy, hledat místo na parkování a ušetří tak čas i nervy. Nehledě na méně exhalací.
Obecně, když se to udělá na dobrým místě, tak samozřejmě jo, tak by to mělo fungovat. Tady je ovšem kámen úrazu v tom, že dostat se z tohoto nádraží VHD do Prahy není podle místních zřejmě nic jednoduchýho a pohodlnýho.
Takže 411000 : 25 za den tj … 45 let . Kdy už začnou majitele aut platit za své vozy rovnou cenu ? Silnice mají za hubičku , na udržbu silnic ještě nadavaji , města plne odstavených plechovek , a ještě z veřejného rozpočtu dostanou parkování zdarma. To je nějaká povinnost státu , starat se zdarma o parkování pro soukromé vozy?
On ten dům ani za 45 let nejspíš nespadne…
Těch 80.000.000.000 Kč na spotřební dani z paliva je za hubičku?
Ne , tím se saturují a nedostatečně , dopravní stavby . Ale už ne např škody na soukromém majetku auty způsobené . Též hluk prach , co dýchají lidé u silnic co když oni začnou chtít zaplatit lázně neb mají kravalu už dost? Pak vám to vaše srandovní číslo nebude stacit
Ono je to už dnes víc než 80 miliard, můj odhad je 110.
Spotřební daň na paliva, dálniční známky, firmy a podnikatelé silniční daň… Bez příjmů spojených se silniční dopravou by se (nejen) náš rozpočet zhroutil… Ono to chce trochu přemýšlet a ne jen slepě dštít oheň a síru ve „spravedlivém“ svatém hněvu…
Já nedstim , a co je spravedlivé nevím . Jen mám pocit , že když si někdo pořídí auto , nemůže se spoléhat a nebo dokonce vyžadovat že mu stát zařídí parkování. Ať si ho zaplatí majitel . V mém příspěvku není ani písmeno o firmách a podnikatelích . Nebo mohou majitelé koní chtít stání pro koně po státu? Majitelé vrtulníku hangáry za 25kc na den? Vždyť to je absurdní. Pozemek patří městu a město než by nechalo divoce parkovat auta po městě postaví parkoviště . A co třeba ty , kteří parkují kde nemají pokutovat a ostatní zaplatí tržní… Číst vice »
koně platí spotřební daň z ovsa?
Koně nikoli. Jejich majitelé ano
Spotřební?
Ano, DPH patří mezi tzv. daně ze spotřeby.
daňový Pat a MaT
Koně prdí zdraví škodlivé plyny a vydávají nepříjemný hluk? No možná na autům uzpůsobeném povrchu ano, a kysličník uhličitý též produkují, ale… 🙂
1. Metan není úplně zdraví neškodný plyn. Taky je to silnější skleníkový plyn než CO2.
2. Ano, vydávají nepříjemný hluk, ať už sami nebo svými podkovami
3. Na odvoz hnoje potřebujete další koně, auta tak zachránila začátkem 20. století Londýn a New York před ekologickou katastrofou, způsobenou metabolismem koní
4. Ve střevech koní se masivně rozmnužují bakterie tetanu Clostridium tetani.
5. Počet smrtelných úrazů způsobených v českých zemích koňskými povozy v 70. a 80. letech 19. století byl vyšší, než počet smrtelných úrazů, způsobených v českých zemích automobily v 70. letech 20. století.
onehdy jsu okukoval koně a nepřišel jsem na to kudy do něj lít naftu 🙂 🙂 😀
Když jsi tak chytrý tak bys mohl vědět, že auta zachránili New York a velká metropole před hromadou hnoje z koní a ohromného bordelu.
asi měl dneska ideologické školení
Ano, a proto máme více hulit a chlastat, aby bylo víc peněz v rozpočtu – na lepší nemocnice a sanatoria. 🙂
Ještě vám tam chybí náklady na provoz a údržbu.
Možnost parkování mimo Prahu je samozřejmě vítaná. Konkrétně v případě Brandýsa dojížděči ale budou využívat přestup na bus v rámci PID, než vlak, jelikož přímé vlakové spojení s Prahou chybí a bez úvrati v Čelákovicích zřejmě ani nevznikne.
Ještě existuje automatické spřáhlo, ale i bus je lepší od 5 aut výše.
Jen bych připomněl, že Škodovka to zvládla za 130 tis. Kč na jedno stání.
Tak to je Škodovka. Soukromý podnik, kde není potřeba vyplácet takové provize. Vžijte se do role chudáka místního politika. Ví, že to má jen na 4 roky, tak je potřeba se zabezpečit. Takové zvýšení o 10-15% si přeci nikdo nevšimne a život je tak krásný a tolik pěkných věcí je v něm. Buďte trochu člověk pane Kocourek. Víte vůbec kolik takový život v Praze stojí? Určitě se to nedá zvládnout z jednoho platu. 😀
Přestaťe se tady vysmívat lidem, kteří se živí vlastní prací.
Ironie, neznáte? 🙂
Ten parkovací dům v Praze je fakt zlodějna – leží mezi hypermarkety a vymýšlí se tam hlouposti. Naproti má parkovací dům Centrum černý most (betonové prefabrikáty) a v porovnání s ním by mohla být kapacita za stejnou cenu klidně trojnásobná.
Ta cena je v Praze vyšší jelikož si Praha vybrala místo kde bude třeba udělat přeložku horkovodu (není to zadarmo a v Brandýse to dělat nemusí). Praha si přeje, aby to nebylo jen betonové monstrum, ale aby na stěně byly rostliny, které alespoň částečně pohltí hluk a smrad z výpadovky (a to je oproti holé betonové stavně v Brandýse o dost dražší). Když se řekne parkovací dům a k němu cena za vybudování parkovacího místa, tak je to hypotetické srovnání. Tak trochu srovnávání parciálního trolejbusu s naftovým autobusem SOR.
Není to rezidenční lokalita, ale výpadovka a komerční zóna, smrad a hluk nevadí za tu cenu navíc by bylo několik parků.
Omlouvám se, nejsem znalý situace v Brandýse, ale dá se odtud někam rozumně dojet? Snad autobusem do Letňan na metro?
Skvele spojeni do Kostelce nad Labem 😀
Spíš bych řek, že se dost dojíždí do Neratovic.
Jezdí tam sólo 809, takže dost možná ano, ale nejspíš ne
vlakemkolejbusem.jestli je i v púvodním laku, pak je to autentický zážitek hoden vyzkoušení!!!
Z Brandýsa ale žádný normální vlak v rozumném čase na Prahu nejezdí. Rozhodně rychlejší je bus nebo auto.
tak prej tam bude tramvaj, ne 🙂
Vlak, je v planu v souvislosti s VRT na Drazdany…
https://www.nbs.sachsen.de/download/neubaustrecke/Machbarkeitstudie_Dresden_Prag_CZDC_CZ.pdf
Str. 8, napr…
no jsem zvědavej co z toho bude dřív 🙂
https://mhd86.cz/2019/01/10/piratska-tramvaj-ve-stare-boleslavi-k-vitezstvi-nestacila/
A jaký smysl má hledat linku do Práglu?
tohle je parkoviště pro ty, co tam přijedou autem a dál jedou vlakem, nikdo nepíše že je podmínkou dále jet na Prahu….
Drtivá většina uživatelů budou dojížděči právě do Prahy.
Tak dojížděči do Prahy mají autobusovou zastávku 100 m od nádraží. Parkoviště tedy bude v docházkové vzdálenosti od autobusové zastávky. Problém je, že více lidí využívá linku jedoucí po dálnici na ČM a ta jede z AN ve Staré Boleslavi, nikoliv z Brandýsa.
Nechápu tedy příliš smysl tohoto parkoviště. Proč by někdo jel k nádraží s lokálkou, když může dojít pěšky k autobusu nebo dojet rovnou autem přes most na AN a jet přímou linkou na Černý most.
Sorry, jel jsi někdy busem z Brandýsa nad Labem do Phy-Centrum??? Tohle není pro dojížděče, ale hlavne pro „Současně tím chce město i řešit nedostatek parkovacích míst na nedalekém sídlišti.“
Takže zneužití dotací. Okecají to jako P+R, ale bude to fakticky parkoviště pro sídliště (tedy to automobilopvu dopravu zvýší, protože i v paneláku budou moci mít lidi bz problémů na 1 byt dvě auta, místo aby ji snížilo).
Kdyby opravdu chtěli udělat P+R, vhodnější místo je třeba v Mstěticích u nádraží.
Od nádraží Brandýs n.L. je přímé spojení busem PID k metru Letňany.
A jel jsi tuto relaci + metrem do centra? 🙂
Jezdíval jsem tak několik let denně z práce v Brandýse a zpět. Žádná slast.
Pěšky odkud? To snad není parkoviště jen pro místní, ač tedy v rámci dotací na VHD „řeší“ možnost mít více aut na sídlišti…
Tak i bus je zvláště pro Prahu lepší než odpovídající množství aut.