V Bonnu vyjela do zkušebního provozu první tramvaj od Škody
Tramvaj ForCity Smart Bonn (41T) při první jízdě v Bonnu. Foto: Martin Magunia / SWB Bonn
Tramvaje od Škody mají postupně v Bonnu nahradit tramvaje z 90. let.
Tramvaje od Škody mají postupně v Bonnu nahradit tramvaje z 90. let.
Tak do roku 24 to nezvladnu ty dily udelat
Mě by zajímalo, jestli tohle je ten nejtlustější gumový profil pro vsazení čelního okna, nebo jestli někde na světě existuje ještě širší …
Gumový profil slouží k rychlé výměně čelního a obou bočních oken. Skla nemusí být lepená ke skořepině a složitě se po poškození vyřezávat. Masivnost profilu bude zřejmě dána tím, že musí zabránit vypadnutí padesátikilového okna i při prudkém brždění. Těžko říct co je lepší. Zda mít lepené okno jehož výměna je zdlouhavá, ale viditelný spoj je minimalistický. A nebo snadno vyměnitelné okno s těžko přehlédnutelným spojem.
Koukám, že na tuto tramvaj znak Škody dali. Na nové ostravské trolejbusy však nikoliv, i když tam je pro něj krásná půlkulatá plocha. Jaké mají tyto tramvaje sedadla?
Mám otázku pro více znalé: jakou technologii používají tyto vozy na vnitřní komunikaci CAN, ethernet a nebo optické vlákna?
Jde mi o to že „údajně“ byla 15T poslední vůz od škodovky co používal ještě CAN, tak co využívají nyní?
Záleží na tom jaké agregáty máte na vozidle (každý pracuje s jiným rozhraním), ale většinou se používá kombinace CAN a Ethernet.