V Blansku byl otevřen nový most přes Svitavu a koridor, zatím jen pro motoristy
Nový silniční most, Blansko. Pramen: SÚS JMK
Provoz po mostě bude po otevření veden jako provizorní přes staveniště. Průjezd probíhající stavbou bude omezen na 30 km/h.
Jen pro motoristy? Je tam značka zakazující pohyb pěších nebo cyklistu? Nebyl jsem tam, tak se ptám. Ja jen, že doted žiji v tom, ze pokud se nejedná o vyhrazenou komunikaci, je pravem každého jít při kraji vozovky. Pokud je přítomen chodnik, tak je sice povinnost použít chodnik, ale pokud ten není přístupný, pak se ruší povinnost ho užít.
Vedle silnice je postavená značka zákaz vstupu chodcům.
Díky za info. Pak je tedy otázkou, nakolik je legální ji v tomto případě použít, neboť neprobíhá-li už na vozovce stavba a chodnik neni přístupný, ma se za to, že se jedna o komunikaci bez přidruženého pásu vyhrazeneho pěším a zákaz vstupu pěších by tak nemel byt možný, jelikož se nejedná o komunikaci vyhrazenou motorovým vozidlům ani o soukromou komunikaci. Kéž by někdo v tomto šel do soudního sporu. To by ale museli policisté nejdříve nekomu udělit pokutu. Určitě bych ale doporučil ji neprijmout a trvat na správním řízení.
tak hupky šupky a jděte (nebo jeďte na kole) do právního sporu….
A oni to tam policisté opravdu hlídají? Nebo kdo mi tu pokutu da? Jinak já jsem spis štistkař, me by si nevšimli. Tuhle jsem jel ve Vídni ma kole v pěší zóně v centru po chodníku, aniž bych si všimnout policisty. Ten si me vsimnul, hned si me zavolal, legitimoval, ja se zatvaril provinile a v ten moment jela na kole v protisměru po silnici ženská a tak mi vrátil občanku a nechal me byt. Zenska sla hned k bankomatu. Nebo jsem kdysi jel po silnici večer bez světel, policajti me chytli a ja je ukecat, ze me to mrzí,… Číst vice »
Svým způsobem historický okamžik, na tento most se čeká 100 let. Snad se podaří dořešit i obávané technologické nedodělky.
pěkné , ocel z Mariopolu asi poslední z těchto železáren.Vadí mně ale , že nedokážeme nikdy nic předat aby to bylo hotové , otevře se dálnice , jezdí se 90 , otevře se most ,který měl být hotov před dvěma měsíci ,je to stavba jezdí se 30. A jak tady upozorňovali někteří lidé , asfalt pokládali v mínus deseti a v chumelenici.Třeba to dnes již nevadí , ale mám obavy , že to zrovna v souladu s technologickými předpisy není.
Nejméně +15°C, minimální +10°C. Od 1. listopadu do 31. března by se nemělo vůbec asfaltovat. Ani záplatovat. Skutečnost je taková, že správci komunikací dostanou příděl financí na opravy až co zbude z různých rozdávaček a trafik nejdříve koncem října. Pak se finišuje i když mrzne jen to praští. Polovina oprav pak nevydrží ani do Hromnic.
A jaky presne asfalt (zivicny porch) tam pokladali? Za mrazu to idealni neni, ale urcite asfalt v pohode technologicky povoleny od +3C.
Díky, že to píšete. Tohle je ohromná systémová vada, o které se moc neví a zároveň má poměrně velký dopad na kvalitu komunikací.
„nikdy nic předat aby to bylo hotové“
A to mají všichni okolo čkat 3 mesíce, než to bude hotové? Když se měmí dálniční most po půlkách, tak se má otevírat až bude celý, aby to bylo hotové?
Protože to jemnostápana pohoršuje, tak bude mít pár tisíc lidí problémy 3 měsíce?
Vždyť byste pak nebyl o nic lepší než Voda z Tetčic.
Nějací bystřejší „flastenci“ se už nechali slyšet, že po takovém mostě z fašistické oceli jezdit nebudou. Mno, jak myslíte… To bych se na tu zásadovost podíval.
Místo toho, abych si v diskuzi užil sdílenou radost o zrušeném přejezdu na koridoru a vskutku nádherném zprovozněném mostu, co je novou dominantou Blanska, tak se tu v diskuzi řeší marginální problém s cyklisty na mostě. Ach jo. 🙁
Tady je hlavním problémem nedodržený harmonogram a hlavně pokládka asfaltu v mrazech, jaké tady dlouho nebyly. Jestli to dělali v prosinci, tak dávám té vozovce rok, maximálně dva, než se začne rozpadat. Hlavně těmi prasklinami bude téct do závěrů a do nosné konstrukce. Takže i zde životnost hned od začátku snížená na 30%. Navíc to bude díky rychle a nestejnoměrně tuhnoucím asfaltu během válcování šíleně hrbolaté, že tam ti 30-tku mohou nechat nastálo. Prostě paskvil. Přesně jak se to dělat nemá.
Původně se měl ten most otevírat o pouhý týden dřív.
Týden před tím nebyly mrazy.
Ne, původní termín byl přelom listopadu a prosince.
Nemůžete se divit, že ostatní účastníci provozu z otevření zatím radost nemají. Jistě, mohli by se radovat, že bude na objížďce méně zplodin a možná menší riziko kolize, no. 🙂
Proč by neměli mít radost? Ta zakazova značka je s vysokou pravděpodobností nelegální a má tak stejný význam, jako filmová rekvizita.
Hurá!!! Slává!!!
Já jsem jen zvědav jak dlouho to vydrží, když pokládali živici za sněžení a v mrazu.
Nejhorší, co se může stát, bude záruční oprava v květnu s omezením „mimo vozidla stavby“. A rozhodně ne kvůli tomu, že tam nebudu tam pak moct na běžkách.
Co si tak představujete pod pojmem záruční oprava? Pokládka vozovky na most je poměrně přesný technologický proces, který když se neudělá správně, tak už každý další zásah je jen takové kosmetické povrchové zkrášlení. Ale uvnitř to nebude fungovat. Nebo si myslíte, že v květnu to vyberou vše až na holé železo, které znovu ošetří nátěrem (už zde je o několik desítek let snížená účinnost oproti ochraně provedené přímo v ocelárnách) a položí vše znova, při správných teplotách a se správnými techn. pauzami. Tj. uzavírka na cca 2 měsíce?
Pardon, správně mělo být uvedeno v mostárnách. Ocelárny není úplně šťastné označení místa, kde se vyrábí ocelové konstrukce mostů.
Proč by měli likvidovat izolaci?
Já jsem hlavně zvědav jak dlouho to vydrží,když pokládali živici za sněžení a v mrazu.
Pouze pro motoristy? To je tam značka zákazu jízdy na kole? Silnice může využívat i nemotorová doprava. Zvlášť pokud cyklo infrastruktura chybí.
doprava ≠ jen auto
„Stavbaři ještě dodělávají chodníky a veřejné osvětlení, zcela hotovo má být v březnu.“
Nejspíš kvůli tomu chybějícímu zábradlí tam nikdo nechce pustit ani chodce. Žaloba pro ublížení na zdraví z nedbalosti by na sebe nenechala dlouho čekat, kdyby tam někdo sletěl z mostu.
A netuším klik cyklistů je doopravdy dotčeno tím, že v prosinci nemonou na most, když je 30 cm sněhu.
Jezdit na kole se dá bez problémů i v zimě. Jen tak pro pořádek, v Česku to moc lidí nechápe.
Takže mají raději znemožnit veřejnou dopravu, aby se náhodou někdo necítil dotčen omezením? Když ne pro všechny, tak nikomu? S takovým přístupem byste od místních dostal … odsedli by si.
Kam nemůže kolo nebo vlak (nebo nedej bože oboje), tam nemá cenu vůbec jezdit.
https://www.irozhlas.cz/fotogalerie/5894077?fid=6108457
Vlevo dole. Já vím, že to je už ohrané, ale část mostu prostě nemá zábradlí, srovnej s 5/5 v článku.
Ovšem kdokoliv může starostovi Blanska napsat doporučený dopis, že když ne na kole, tak bude petice za uzavření mostu pro všechny.
Nene, to vůbec neříkám. Moje připomínka se vztahovala k poslednímu odstavci, kde zmiňujete cyklisty v 30cm sněhu. Ve světě je to celkem normální a i v Praze jsem v posledních dnech potkával lidí na kole vzhledem k podmínkám docela dost. Navíc předpokládám, že most žádnou cedulí “zákaz vjezdu cyklistům” osazen nebude.
Hlavně na té silnici těch 30 cm předpokládám není, to by tam měli co dělat i s auty. Jinak alternativa ke kolu v zimě jsou na neposypaných cestách lyže.
Ne nechápe ….nechápe to nikdo. Kolo není stavěno do sněhu a ledu, tečka.
Na led opravdu ne, ale proč ne na sníh? Když to ušlapete, tak v tom žádný problém nevidím.
Bacha, na mostě to namrzá a klouže, nedělejte prudké manévry. To se dozvíte v autoškole, platí to i pro cyklistu.
A když na tom mostě chybí zábradlí, tak uklouznutí a držkopád je najednou nebezpečnější.
Vážně se ten most teda neměl otvírat, aby se náhodou někdo necitíl ukřivděný, přestože se tam před vydáním článku vůbec nechystal?
Nevadí že se tamtéž otevřelo několik železničních mostů, po kterých se také na kole nemůže a to trvale?
Zábradlí není pro okrasu a pokud most není opatřen normovým zabezpečením proti pádu, tak je pro provoz nezpůsobilý. Tj. Tento most by měl mít nyní osazen zákaz vjezdu cyklistů.
Předpokládám, že dočasné zábradlí (jako na druhém předpolí) bude před spuštěním provozu doplněno. Pokud není most opatřen normovým zábradlím, tak by se na něj neměl správně dostat vůbec nikdo.
Zato auta z něj padat mohou. 🙂 Nebo lidé na kolech nesmějí do pruhu pro auta?
Takže na nově postavený most s prohrnutou vozovkou, tam cyklista může?
Anebo taky na cyklostezky – pokud by někoho napadlo je prohrnovat, že..
(nicméně skoro každý rok koluje různě po netu fotka z dálného severu, kde ve sněhem pokrytém parkovišti u základní školy je zaparkováno několik desítek kol – ale zkuste těm dětem vysvětlit, že kolo na to není stavěno 🙂 )
Takže na
nově postavenýROZESTAVĚNÝ most sprohrnutou vozovkouCHYBĚJÍCÍM ZÁBRADLÍM!Tohle jsou skutečné důvody. A jestli jste magistr, tak snad dokážete přečíst 1 A4 textu a pochopit ji. Jinak byste ten titul užívat neměl.
Ten most ještě není hotový, omezení je dočasné. Co je tam tom tak složitého na pochopení?
A co použít Snow bike.
Doporučuji navštívit Nizozemí. Tam to nechápe nikdo, protože na sněhu tisíce cyklistů vesele jezdí.
Těch 30 cm na mostě nevidím.
Já bych se na tomhle mostě bál spíš kombinace sklonu a námrazy, kdy na kole je to o ústa. Jako cyklista bych zde v zimě volil podchod i za cenu tlačení kola.
Dole pod mostem jsou ještě hromady sněhu. A předpokládám, že na kole by dotyčný jel asi i někam dál než jen od jednoho konce mostu ke druhému.
Když ale vidím ty dva náklaďáky vedle sebe, tak bych si sakra rozmyslel, jestli raději nepůjdu po tom druhém mostě jako vždycky před tím, než tohle vzniklo.
Mně tu jde o ten zavádějící nadpis, z obsahu článku to vypadá, že jsou jen zavřené chodníky, ale silnice je normálně průjezdná bez osazení nějaké zákazové značky pro nemotorovou dopravy. A na takovou silnici může i nemotorová doprava – jezdec na koni, chodec táhnoucí vozík a světě divu i cyklista. Tj. nadpis je zkratka, není minimálně přesný 🙂
Ale na to tam musí být zakazovat značka a jeji užití u 2 pruhove komunikace je také otazkou. Myslím v tom smyslu, ze kdyby tam někdo jen dal značku, neznamená to, ze u soudu, pokud dostanete pokutu za jeji porušení, uzna soud tu značku jako platnou. Ona jsou nějaká pravidla, ŘSD si nemůže jenom tak píchnout zákazovou značku kde se ji zachce. Nemuze si zítra přijít ouřada Lojza s tím, že nechce pěší a cyklisty na jedničkach, protože cestou z chalupy musel kvuli nim přiřadit a proste jim tam da značky a čas bus.
doprava ≠ jen auto
A k téhle rovnici dodám, že tam má jezdit autobusová linka. Takže místo hejtování řidičů doporučuju napřed přečíst článek.
Hoď se do klidu pumpičko ! Jsi normální v zimě na kole? já ty lidi nechápu. Normálně bych dal do zákonu, že v momentu kdy mrzne, je led a sníh a někdo sedne na kolo, tak při úrazu si vše hradí na svoje náklady. Kompletní zdravotní péči od A – Z !!!! Nechápu kdo normální v mrazu a sněhu jezdí na kole.
Reaguji tak proto, že za poslední 4 dny jsem viděl 2 lidi spadnout z koloběžky a 3 lidi uklouznout na kole kde jeden cyklista smetl další paní co šla kolem něj. Opravdu nechápu co vede lidi jezdit v zimě na kole. Chápu jaro, léto, podzim, ale zimu opravdu ne. Auta mají 4 kola a mají co dělat a co teprve kolo a koloběžka …
v tom Finsku jsou ale úplně vyšinutí, když i teď v zimě jezdí na kole
https://youtu.be/xvCq_WsCAaw
NAPROSTÝ HAZARD SE ŽIVOTEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;!!!;!!!!!;;;;;;;!!!
Ano, přesně to jsem si říkal, když jsem tam v zimě byl a davali mi kolo, že někam po městě pojedem. No ale když mají vysoké zdanění všeho a k tomu příšerně drahou i MHD, tak se nedivte.
Reaguji nyní na vás proto, že jsem za dnešek četl o TOLIKA haváricíh aut, že ..
What’s your point?
Kolik že lidí uklouzlo v létě? Ano, cyklista je nejméně chráněný účastník, na to jak z vysoka padá.
A kolik lidi se slabším srdcem už polekal nahle se objevivsi stekajici pes u plotu? Nemelo by se zakázat i tohle. Pes luateny na dvorku povinny náhubek?
Ano a dokonce i mnoho lidí spadlo, aniž by k tomu nějaké kolo a koloběžku potřebovali. Máte pravdu – v zimě zůstat doma a basta, kdo vyleze a uklouzne, tomu napařit mastnou pokutu.
A kolik lidi se slabším srdcem už polekal nahle se objevivsi stekajici pes u plotu? Nemelo by se zakázat i tohle. Pes luateny na dvorku povinny náhubek?
Pardon, to bylo níže na Kocourka.
V Pardubicích jezdím na kole celoročně.
A co takhle dát do zákona, aby ani normální auta v zimě nejezdila? 🙂
Proč by to nemělo být normální? Do mrazu se ustrojíte a v Pardubicích jsou hodně často chodníky/cyklostezky protažené.
Pardubice jsou v rovině, nikoliv v prudkém zařezaném údolí. V Pardubicíh se 1km dlouhé stoupání s převýšením 200 metrů nenajde.
https://mapy.cz/s/lukaramoma
A ikdybys jel na kole, tak skončíš u starého mostu přes řeku. Ano, můžeš se tam taky rozčilovat nad tím, že během stavby musíš sesednout. Správa železnic tam kope přejezd, ruší ho.
I v Pardubicích jsou kopce se sklonem, kde si za ledu netroufnu jezdit. Jeden je třeba stoupání/klesání na lávku nad zdymadlem.
No právě, to město je hrozné v tom, že na každém rohu vás jako chodce ohrožuje zpovykaný cyklista. Správně má být město trochu kocovinu jako Brno nebo rovnou Liberec,aby si ti nesoucí jízdu na kole rozmysleli.
*Správně má být město trochu kopcovité jako Brno nebo rovnou Liberec, aby si ti nesoudní jízdu na kole rozmysleli.
To máte jen pocit, že vás cyklisti v Pardubicích ohrožují. Ono je to vzájemný, kdy se chodci (asi nějací přespolní 🙂 ) cpou do pruhů pro cyklisty.
Je to vzájemném soužití a o zvyku.
Asi toho nechápeš víc. Jezdí na kole v zimě, tak ať si jezdí. Děláš jako kdyby ses z toho měl polámat ty. Taková péče! Téda!!
Do chvíle, než tě tahají po soudech, že jsi měl předvídat…
Mohl bys tedy prosím dodat svůj seznam věcí, které lidé můžou a nemůžou podle tebe dělat? Díky.
Zapni hlavu, spalovací motore! Aplikovat tuhle logiku plošně by znamenalo, že kterýkoliv idiot, co v zimě vyjede na silnice a způsobí nehodu, bude si veškeré náklady hradit sám!
Nemel byste se do klidu hodit spíše vy? Ja treba na kole v zimě nejezdím, protože nerad jezdím s dlouhými kalhotami misto kraťasy, ale pokud to nekomu nevadí, tak ať klidně jezdi. Opravdu by me zajimala vaše logika, kdy cyklistovi co spadne z kola na sněhu a dojde si na preventivní rentgen nechcete uhradit vyšetření, ale s někým, kdo to na kole v lete z kopce rozpálíme na 60, vyseká se a pak ho 3 měsíce dávají dohromady, tak u něj to neresite. To samé motocyklista, když přežijí nehodu, horolezci, někdo kdo přečtení síly na vodě atd…
Nechme toho divadla, samozřejmě že tam budou moci jezdit nemotorová vozidla. (Můžete aji pochodem) Doopravdy si myslíte že se na železnici dělá málo pro cyklisty? Ve většině modernizovaných stanic je plno cyklostojanů, cykloboxů, někde jsou i cyklověže. (Za to patří velká pochvala SŽ)
Oni nedočetli k tomu, že se jedná o provizorní stav do doby dokončená stavby.
A už vůbec nejsou místní, aby věděli, že s kolem se dá jet postaru, jako když tam tenhle most vůbec nebyl.
Je tam otevřená jenom silnice a je tam značka zákaz vstupu chodcům. Pokud tam pojedete na kole, tak vám podle mě nikdo nemůže nic říct.
Tak kde tedy vznikla fáma o tom, že tam nesmějí cyklisté a koňáci? Jde-li o chodce, pak se tam nesmí jít pěšky, pohybovat se pomocí lyží či bruslí, ale cyklista je řádný řidič nemotorového vozidla a spadá do jiné právní kategorie.
Fáma jednoduše vznikla zkratkovitým nadpisem autora tohoto článku
Chodec se tam, kde není chodnik (to se týká i uzavřeného chodníku), smi po 2 pruhove komunikaci pohybovat při kraji.
Taková znacka je ale na hraně legality. Pokud je dána k vozovce. Na chodníku, který není hotový, je v pořádku. Zároveň ale v podstatě legalizuje pro daný usek vstup do vozovky.
Nepochopil nebo pochopit nechce?