V Bernu vyjíždějí nové tramvaje od Stadleru, nahradí vozy z 90. let
Nová tramvaj Stadler Tramlink pro Bern. Foto: Stadler Rail
Do konce roku začne jezdit v Bernu osm nových tramvají.
Do konce roku začne jezdit v Bernu osm nových tramvají.
No…, vlastně mne napadl Liberec, kterému by se byť starší, ale zřejmě ještě ucházející a solidním způsobem vyhotovené tramvaje možná hodily. Kdyby to bylo za solidní kačáky… Jenže pak mi došlo, že „metrák“ už je nenávratně fuč 🙁 .
Tyhle by se mi líbily v Ostravě samozřejmě asi né tak dlouhé ale jinak nemám problém 🙌
Praha má pěkné a velmi prostorné tramvaje. Doufám, že naváže na dobrý nový výrobek opět z ČR …
Praha právě nemá prostorné tramvaje, bohužel. Pro zahraničí se právě v Plzni vyrábějí opravdu prostorné.
Stadlery by byly v praze super…
V Ostravě s nimi panuje celkem spokojenost a to i z mé strany zrovna včera jsem měl na něm směnu a nemohl jsem tomu vytknout vůbec nic ✌️
Pecka, krásný stroj.. Je vidět už od pohledu, že to není ojeb. A promyšlené do každého detailu.
I u nás v Praze by se hodily delší tramvaje, nemusely by pak být intervaly 4min, ale stačilo by třeba 5min. Ale je pravda, že do budoucna se nám systém založený na krátkých tramvajích bude hodit až přejdeme na autonomní provoz.
Praha nemá infraštruktúru pre tramvaje dlhšie než 32 metrov. Iné mestá sú na tom lepšie.
Však já vím, že s delšíma tramvajema by se musela upravit i infrastruktura. Prodloužit několik desítek zastávek není zas takový problém. Třeba na lince 22 nevím o jediné zastávce, kde by byl nějaký problém s prodloužením ostrůvku o 10m. Spíš moc nechápu, proč se třeba na Bělohorské ty zastávky relativně nedávno přestavěly přesně na 32m.
Nie je to iba o dĺžke zastávok. Bude nutné upraviť signálne plány križovatiek, najmä vyprázdňovacie časy, čo ovplyvní priepustnosť. Zmeny musia byť overené správnym modelom. Vozovne musia mať dostatočne dlhé revízne miesta na denné ošetrenie vlakov dlhých 45 metrov. Meniarne tiež nemusia zvládnuť zvýšený odber traknej energie, ak sa v križovatke stretnú dve 32 metrové a dve 45 metrové tramvaje a naraz sa pohnú na signál voľno. Nestačí mať iba jednu jedinú trasu, aj odklonové v prípade nečakanej zmeny trasy nesmú skolabovať, ak by napríklad 45 metrová tramvaj ostala zadnou časťou v križovatke a blokovala ju. Nejednalo by sa o… Číst vice »
Tak zrovna zvýšeného odběru bych se úplně nebál, celkově by zase v rámci jedné měnírny došlo k úbytku tramvají. Signální plány křižovatek je otázka přepisu jednoho parametru, a troufám si tvrdit, že i kdyby se nezměnily, tak se nic nestane. S těmi vozovnami a odklony ale souhlasím, tam vidím určitý problém s tím, že by se muselo předělat více tratí a ne jen jedna.
Každopádně na mě to působí tak, že jsme ochotní si připlácet za více krátkých tramvají a tak v tomto směru žádné kroky nepodnikáme.