V Berlíně vyráží do provozu nové vlaky pro S-Bahn
Nové vlaky pro berlínský S-Bahn. Foto: Deutsche Bahn
Berlín od nových vlaků očekává, že přilákají více lidí z aut do veřejné dopravy.
Berlín od nových vlaků očekává, že přilákají více lidí z aut do veřejné dopravy.
No opet nemci a jejich strohy design / nedesign – oni fakt neumi vyrobit hezky dopravni prostredek viz. jejich autobusy Setra s designem krabice uz tricet let stejny.
Co je to tam za prostřední kolejnici na obr. 3/8?
Tipuji, že kolejnice buď nedlouho předtím odstraněná (a nahrazená novou), nebo naopak připravená pro brzkou montáž namísto jedné z dosavadních kolejnic.
Tipuju třetí kolejnici pro vozidla na 1000mm ?
Ta stejná fotka se na internetu vyskytuje s popiskem „Die neue Berliner S-Bahn auf der Teststrecke in Wegberg-Wildenrath. Foto: Siemens Mobility/Stadler Pankow/Rainer Wirthhochgeladen von Ralf Drescher“
Jedná se tudíž o zkušební dráhu se dvěma rozchody https://en.wikipedia.org/wiki/Wegberg-Wildenrath_Test_and_Validation_Centre
Třeti kolejnice je viditelně přišroubovaná k pražcům, což neodpovídá myšlence xyz.
Skutečně. 🙂 Díky za zprostředkování zajímavosti, o které jsem v rámci berlínských kolejových zajímavostí mnohem nevěděl.
Mnohem zajímavější než kdyby šlo pouze o kolejnici určenou k výměně. 🙂
Aha, tak ještě jinak – to není v Berlíně, ale jde o německý zkušební okruh na samém západě Německa. 🙂
Přesně tak. Je to okruh Siemensu.
Díky
Ano a ty staré koupí někdo v Česku !
Nekoupi. Maji atypicke napajeni 800V ss z bocni koleje, takze mimo Berlin jsou jaksi nepouzitelne…
A nástup vo výške 960 mm.
Hm, odborník… 👎
Mno, design jak z 80. let.
To je teď moderní. Nebo bylo před pár lety, teď možná spíš začínají frčet devadesátky.
Kotas?
Navíc ta barva na nových vlacích prostě nevypadá dobře
Alespoň tedy podle fotek design není nic moc. Když jsem viděl tu úvodní fotku, myslel jsem, že to je ten vlak, který se má nahradit.
Na to existuje nějaký výzkum, že individuální cestující z aut čekají na nasazení nových souprav na linku a jakmile se tak stane, tak se rozhodnout vyměnit auto za MHD?
Skutečnost, že čím lepší MHD, tím víc lidí jí dá při cestě do města přednost před autem, mi nepřijde nijak převratná ani překvapující.
A že bez obnovy souprav kvalitní MHD těžko vybudujete mi taky nepřijde jako nějak nečekanej objev.
Tady se mluví o lákání dalších lidí z aut. Obnova je jistě potřeba, ale pokud spočívá v tom že se obnoví tyto sedačky (odkaz) za ty v článku, v tom velké lákadlo pro nové zájemce nevidím. To je jen udržení standardu pro stávající. Nebo nové soupravy přináší něco více?
https://anonw.com/2018/02/12/riding-the-berlin-u-bahn-and-s-bahn/dscn9835-9/
Hlavni lakadlo k vubec vyzkouseni bude predpokladam vetsi kapacita. Starsi rady maj podle prehledu na tech jejich strankach jednotky dvouvozovy, tady uz objednali vetsinu ctyrvozovejch, pricemz jedna ta ctyrvozova ma vetsi kapacitu nez dve sprazeny dvouvozovy…)
Vše nej k svátku. Kvalitu MHD podle mého určuje spojení a obnovu parku přestárlých vozidel považuji za jakousi samozřejmost. Když se vozem, byť novým, nedostanu rozumně do cíle, tak beztak pojedu autem, a to jsem fanda veřejné dopravy.
Souhlasím, proto mi ta neustálá mantra o „lákání lidí z aut do MHD“ připadá už jako ohraná písnička, ve které je přání otcem myšlenky. Zajímají mě tvrdá čísla, ne zbožná přání, proto ta moje původní otázka.
Líbí se mi hlavně ten informační systém.
Ty šílený zjevy v neutěšených chodbách berlínského metra jen těžko přilákají střední nebo dokonce vyšší střední vrstvu k cestě veřejnou dopravou
Berlín je zároveň i hlavním městem kultury, kde se tolik neřeší, kdo je jak oblečenej, je nějak extravagantní a pokud máte na mysli bezdomovce ti jsou v každém velkoměstě. Střední třída jezdí veřejnou dopravou v Berlíně běžně, protože jsou Němci jak víme trochu víc motivováni k ekologii. I ti movitejší často do business center zvolí právě třeba S-Bahn. Ten kdo chce jezdit v autolandu Deutschland autem, ten bude i nadále. Mě nepřišlo, že by tam jezdili jen tzv. socky tzv. sockou, nicméně současná covid situace hodně lidí nahnala do aut a dopravní podniky se snaží nalákat i třeba zrovna na… Číst vice »
Ano, obávám se, že pokud budou v MHD povinné roušky, moc lidí tam nenalákají, i kdyby tam jezdila sebelepší vozidla…
Dovolím si oponovat.
Kravaťáci už běžně jezdí s pepřáky za pasem.
Ti chytřejší už i se zbraní.
Potom stačí kolem těch černoušků jen projít sebevědomě, a připojit výhružný pohled.
V podstatě, ta samá strategie jak u nás s mladíky.
A kdo se z toho po…., bude jezdit autem.
Právě procházím s dost výhrůžným pohledem okolo tlačítka ban. Opravdu tady nebudeme trpět tyhle xenofobní výrony.
Okamzite bych ho pouzil. A to bez jakych koliv vycitek… Honzo zmackni to 😉 zachranis nas dik. Nekdy se to vazne uz neda jinak.
Děkuji pane Sůro, že to sledujete. Ať se prosím z tohohle skvělého webu nestanou druhé Novinky plné výkřiků do tmy…
Omlouvám se. Již se to nebude opakovat.
„Na trasu vyjede šestivozová souprava, tedy sloužená ze dvou vlaků.“ To znamená jeden dvouvozový a jeden čtyřvozový, nebo jak?
Ne, to znamená jeden vlak jednovozový a druhý pětivozový. 😀
Náhodou. Na gymplu jsem měl spolužáka, dnes úspěšného podnikatele ve spedici. A ten při pohledu na kazetu C-7, která se přidávala k radiomagnetofonům na vyzkoušení a předvedení, taky položil dotaz, zda má jedna strana tři minuty a druhá čtyři.
Očividně
… DB si objednala 21 dvouvozových souprav (řada BR 483) a 85 čtyřvozových souprav (řada BR 484)…
Chápu, že toto řešení poskytuje variabilitu a úspory v provozu. Ale pokud se tyto soupravy mají prezentovat jako něco super moderního, co přiláká cestující z IAD do HD a přitom je to v určitém smyslu krokem zpět (kdy nejde projít celou soupravou, ale jen částí), tak nevím…
Starší typy maj podle přehledu na jejich stránkách jen ty dvouvozový jednotky, takže průchodnost by u těch nových měla být lepší, i když furt ne v celý soupravě.
Prej nejpohodlnější… Když vidím ty sedačky… To už i Regionova vypadá líp a nejen zevnitř, ale i zvenku. Tohle vypadá jak metro.. No hlavně, že je to moderní přece…že jooo
Viděl jste vůbec někdy S-Bahn v Berlíně? 😀 Vždyť to má samozřejmě daleko blíž k metru než k vlaku…
Německé S-bahn jsou víc metro, rakouské víc vlak…
Proto taky tak vypadají…
Metroidní je jen Berlín a Hamburk.
Ostatní jsou více nebo méně podobné vlaku. Například Mnichov nebo Frankfurt mají dedikované jednotky, vysoká nástupiště a ve městech oddělené koleje. Naproti tomu třeba v S-Bahn Rhein-Neckar (Mannheim) jsou v provozu běžné regionální jednotky BR425 s mírnými úpravami jezdící po běžných tratích.
Jděte se tím svést do Berlína a hlavně si prohlédněte jak vypadá S-BAHN Berlín. I starší modely S-BAHN Berlín jako krabice, co vypadá jako metro.
Kromě toho jsem měl možnost si sednout v tomto voze na Innotransu 2018 a mohu říct, že na cestu po Berlíně si to dokážu představit. Otázka je jestli se člověk dostane k tomu aby si sedl. S-Bahn bývá velmi plný.
On ten S-Bahn v Berlíně je i díky systému napájení vlastně takové povrchové metro.
Spousta traťových úseků je pod zemí včetně podzemních stanic, naopak spousta linek metra jezdí převážně na povrchu.
Jediné rozdíly jsou (kromě technických detailů) v šířce skříně a v provozovateli (BVG vs. DB)
Tak a za 20 let uvidíme tyto soupravy jako zánovní na našich tratích.
Nemyslím si, že by berlínský S-Bahn byl kompatibilní s naší sítí. Vždyť je to napůl metro…
To by znamenalo, že za dvacet let budeme mít tratě stavěný pro S-bahn a ne jen sem tam víceméně náhodou nějakej vlak použitelnej i po městě. To bych bral všema deseti.
A kde seženete 800 V postranní kolejnici?
V pražském metru.
V Praze je 750 V…
To už je jedno 🙂
Připájí tam odpor a můžou vesele jezdit 😀
Malý nebo velký profil? Malý má napájecí nahoru a velký má pro změnu napájení mínusem.
S-Bahn?
To je U-Bahn, toto je S-Bahn.