V Berlíně po 45 letech končí české tramvaje Tatra, konec urychlil covid

Tramvaj KT4Dm v Berlíně. By Christian Liebscher (Platte) - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4638407Tramvaj KT4Dm v Berlíně. By Christian Liebscher (Platte) - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4638407

První tramvaje KT4D dorazily do východního Berlína na jaře 1976

Berlín se v těchto dnech loučí s českými tramvajemi KT4D z produkce závodu ČKD Tatra Smíchov. Ve městě jezdily od roku 1976, k dnešku jim jako poslední výkon zůstala linka M17 mezi Schöneweide a Falkenbergem. Poslední tramvaj KT4D by měla projet Berlínem večer 12. února, informují německá média. Ačkoliv se o konci těchto tramvají mluví v Berlíně řadu let, jejich konec přinesla až covidová nákaza a s ní spojený úbytek cestujících.

Berlínský dopravní podnik BVG se českých tramvají ale ještě zcela nezbaví. Na základě rozhodnutí berlínského senátu si ponechá zhruba 20 vozidel, která by případně mohla sloužit na objednávku jako školní spoje.

První tramvaje KT4D dorazily do východního Berlína na jaře 1976, testovací jízdy začaly 12. dubna. Na vrcholu byly koncem 80. let, kdy jich po městě jezdilo přes 700. Zhruba 450 jich bylo po sjednocení Berlína modernizováno, s postupem času ale byly z provozu vyřazovány. Řada z nich skončila v Polsku, na Ukrajině, v Rumunsku či Rusku, kde dosud jezdí.

Označení KT4D znamená kloubová tramvaj se čtyřmi osami, písmeno D značí Německo. Tamní tisk v souvislosti s koncem legendy připomněl i starý vtip, proč se tramvaje jmenují Tatra. Protože se do nich při nástupu musí šplhat jako na hory.

Tramvaje KT4D jezdily v mnoha městech bývalé NDR. Německá metropole české tramvaje nahrazuje nízkopodlažními stroji Flexity od Bombardieru.

Tagy Berlín KT4D Německo Top
82 komentářů