V Berlíně otevřeli novou tramvajovou trať, spojila hlavní nádraží a Moabit

Otevření tramvajové trati do Moabitu. Foto: Franziska GiffeyOtevření tramvajové trati do Moabitu. Foto: Franziska Giffey

Dopravní podnik očekává, že po nové trati pojede přes 10 000 cestujících denně.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gouda

Cca 800 milionů Kč, trať něco přes 2 km, 10000 cestujících denně…
To více méně odpovídá tramvajové trati na 8. obvod porubský v Ostravě. Ta ovšem postavená není, mimo jiné proto, že někteří jedinci argumentovali, že objem cestujících tramvajovou trať neospravedlňuje, a že by tam tramvaj jezdila jednou za hodinu.
Jinde to očividně ospravedlnitelné je.

Eso363

Je nějaký důvod proč (obzvlášť v Německu, ale i jiných státech) na západě mají tak hnusně tramvaje? Například ta na obrázku u tohohle článku. Jsou to všechno pár let staré, nebo úplně nové vozy a vypadají jako něco z půlky devadesátek. Škodovka měla svůj styl, například 14T, 15T, Anitra… ale u těch nových kousků, včetně finských Transtechů, taky propadá tomuto divnému trendu. A já se ptám proč? Proč je u většiny nových vozů tak zastaralý a nepekny design? Nemyslím si, že to je z důvodu úspor…

Márty

Vidíte, já to vidím přesně naopak. Tyto berlínské tramvaje mi přijdou jako nadčasové kousky, stejně tak Škoda se poslední dobou naučila dělat pěkné tramvaje. Oproti tomu taková 14T je pro mě prostě paskvil. Je to otázka vkusu.

Jakub P

14T mi přijde zvenčí vzhledově povedená. Ten typ zabila koncepce a z ní vyplývající velmi nešikovné uspořádání interiéru. Nezajímavá tuctovka s divnýma proporcema je pro mě vzhledově 15T.

pacicka

14T je prostě paskvil a ještě s bídnými jízdními vlastnostmi ve velkých obloucích. Navíc je i nějak nevhodně rozdělena, takže vypadá vždy plněji než jiné tramvaje. Vidím-li na konečné tento paskvil, jdu raději do metra, než jet tímto.

Eso363

Neříkám, že ne. Jako tramvaj je to šrot, ale alespoň se na ni hezky dívá, narozdíl od těchto (nejspis) Siemensů, které možná dobře fungují, což je sice hlavní, ale rozhodně to nejsou nějaké krásky. Ale chápu, na design to nejezdí.

Jan Tichavský

Je v plánu nějaké prodloužení? Připadá mi divné, že bude trať poblíž centra v husté zástavbě, pár zastávek od nádraží, jen tak ukončena šturcem.

Movia

Ano, k metru Jungfernheide

abc123

Ne jedné straně k S+U Jungfernheide, na straně druhé k U Hermannplatz.

Kamui

Trať je ukončena úvratí a nikoli smyčkou. Ostatní tratě v Berlíně mají smyčky. Je tato konečná trvalá, nebo pouze dočasná a plánuje se další pokračování?

Kubrt

Je v plánu pokračovat k U-Bahnu Jungfernheide.

A. Mikulka

Je mnoho tratí v Berlíně s úvraťovým zakončením a taky už se nakupují téměř výhradně obousměrné vozy.