V Berlíně otevřeli novou tramvajovou trať, spojila hlavní nádraží a Moabit
Otevření tramvajové trati do Moabitu. Foto: Franziska Giffey
Dopravní podnik očekává, že po nové trati pojede přes 10 000 cestujících denně.
Dopravní podnik očekává, že po nové trati pojede přes 10 000 cestujících denně.
Cca 800 milionů Kč, trať něco přes 2 km, 10000 cestujících denně…
To více méně odpovídá tramvajové trati na 8. obvod porubský v Ostravě. Ta ovšem postavená není, mimo jiné proto, že někteří jedinci argumentovali, že objem cestujících tramvajovou trať neospravedlňuje, a že by tam tramvaj jezdila jednou za hodinu.
Jinde to očividně ospravedlnitelné je.
Je nějaký důvod proč (obzvlášť v Německu, ale i jiných státech) na západě mají tak hnusně tramvaje? Například ta na obrázku u tohohle článku. Jsou to všechno pár let staré, nebo úplně nové vozy a vypadají jako něco z půlky devadesátek. Škodovka měla svůj styl, například 14T, 15T, Anitra… ale u těch nových kousků, včetně finských Transtechů, taky propadá tomuto divnému trendu. A já se ptám proč? Proč je u většiny nových vozů tak zastaralý a nepekny design? Nemyslím si, že to je z důvodu úspor…
Vidíte, já to vidím přesně naopak. Tyto berlínské tramvaje mi přijdou jako nadčasové kousky, stejně tak Škoda se poslední dobou naučila dělat pěkné tramvaje. Oproti tomu taková 14T je pro mě prostě paskvil. Je to otázka vkusu.
14T mi přijde zvenčí vzhledově povedená. Ten typ zabila koncepce a z ní vyplývající velmi nešikovné uspořádání interiéru. Nezajímavá tuctovka s divnýma proporcema je pro mě vzhledově 15T.
14T je prostě paskvil a ještě s bídnými jízdními vlastnostmi ve velkých obloucích. Navíc je i nějak nevhodně rozdělena, takže vypadá vždy plněji než jiné tramvaje. Vidím-li na konečné tento paskvil, jdu raději do metra, než jet tímto.
Neříkám, že ne. Jako tramvaj je to šrot, ale alespoň se na ni hezky dívá, narozdíl od těchto (nejspis) Siemensů, které možná dobře fungují, což je sice hlavní, ale rozhodně to nejsou nějaké krásky. Ale chápu, na design to nejezdí.
Je v plánu nějaké prodloužení? Připadá mi divné, že bude trať poblíž centra v husté zástavbě, pár zastávek od nádraží, jen tak ukončena šturcem.
Ano, k metru Jungfernheide
Ne jedné straně k S+U Jungfernheide, na straně druhé k U Hermannplatz.
Trať je ukončena úvratí a nikoli smyčkou. Ostatní tratě v Berlíně mají smyčky. Je tato konečná trvalá, nebo pouze dočasná a plánuje se další pokračování?
Je v plánu pokračovat k U-Bahnu Jungfernheide.
Je mnoho tratí v Berlíně s úvraťovým zakončením a taky už se nakupují téměř výhradně obousměrné vozy.