V Berlíně definitivně po 45 letech dojezdily tramvaje Tatra, „ortopedi“ zajásali
Tramvaj KT4DM v Berlíně. Foto: Michal Chrást
Konec tramvají KT4D byl totiž oznámen již několikrát a několikrát oddálen. Nyní je definitivní.
To znamená, že po sjednocení Berlína začaly tyto tramvaje jezdit po celém městě?
V západním Berlíně byl provoz tramvaji v roce 1967 ukončen, nemám informace ze by ho obnovili.
Konečná Luneburger Str., včetně trati okolo nového Hbf je na území bývalého Západního Berlína. Je to kousek, ale je to tam a jezdily tam i KT4.
Některé tratě byly obnoveny, např. k HBf nebo po Bernauer Str. O dalších se uvažuje, ale vše je otázka peněz a Berlín je silně zadlužený. Nicméně tak hustou síť, jako měl Berlín do roku 1945, už se nepodaří znovu vybudovat.
V označení KT4D to D opravdu znamená Německo a ne vzdálenost otočných čepů?
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041002
Opravdu Německo. Nebo se Vám ta tramvaj zdá mimo jiné obousměrná? Případně lze odkázat i na jiné exportní varianty, např. KT4YU.
Obousměrná ani ne, zato kloubová/článková opravdu je. Nu což, o nic nejde.
Ta tabulka zjevně není optimálně promyšlená, „K“ měli dát na nultou pozici a pak by to sedělo.
„D“ na posledním místě je zjevně exportní varianta (KT4D), „D“ za počtem náprav je vzdálenost otočných čepů (KT8D5)
Vida, dosud jsem měl zato, že D5 u KT8 znamená pět párů dveří. 🙂
Také jsem to slyšel.
To bude asi tím, že KT4 nepatří do té řady unifikovaných vozidel. Byla pouze odvozena.
45let to není vůbec špatné…svědčí to obecně o konstrukci i kvalitě výroby.
Nebo nedostatku peněz na výměnu.
Berlín se nezdá být chudý…
Berlín je s přehledem nejzadluženější spolková země.
Asi tak. Když umíš peníze rozházet, můžeš jich mít hodně a stejně to nebude stačit.
Nemusí byť nutně chudý.
Měnit všechno jen proto, že na to mám, i když to může ještě léta sloužit, je také dost úchylné. 🙂
Františku, podle vaší teorie zřejmě není důvod ani v Praze nahrazovat osvědčené tramvaje T3 za něco modernějšího a nízkopodlažního.
Vy zajisté do dneška jezdíte se Škodou 105 a protože to jezdí, tak jste asi spokojený.
…tak v létě raději jedu T3kou, kde se dají otevřít okna i střešní náporová okna než novinkami, kde jsou okýnka jak ve vojenské base a klimatizace funguje u každýho 20. vehiklu…
Tak to přeji krásnou letní jízdu
tak sovětské vagóny metra zvané dlabaný ingot byly taky téměř mechanicky nezničitelné
Němci část těchto tramvají modernizovali. Poslední nemodernizovaný vůz KT4D ukončil v Berlíně provoz již v roce 1998. Modernizované vozy se začaly vyřazovat v roce 2014. Více Info o modernizacích:
https://www.cs-dopravak.cz/v-berline-skoncil-provoz-tramvaji-kt4d/
Kolik před 45 lety jezdilo nízkopodlažních tramvají ?? Dvě stě kusů z Smíchovské Tatrovky byl na tehdejší dobu úspěch. Podobný jako v případě Sacích bagrů z Libenských Českých Loděnic n.p. pod libenským mostem jejímž jediným odběratelem bylo SSSR. Po devadesátých letech si už také neškrtnou.
V Berlíně bych čekal spíš Avenia, nicméně již několik let se jedou Flexity a asi ještě nějakou dobu pojedou.
Neudělali soudruzi z ndr někde chybu?
Stříleli za války do vzduchu…
https://www.cs-dopravak.cz/wp-content/uploads/2021/05/182866072_3915811965180623_3560050369783829917_n.jpg
A pak že Němci vůbec nemají smysl pro humor. 🙂
Překlad prosím
On je tam překlad přímo na webu…
https://www.cs-dopravak.cz/v-berline-skoncil-provoz-tramvaji-kt4d/
Mají, ale poněkud zvláštní. To s těmi ortopedy znamená, že se radují z toho, že cestující nemusí trpět stoupáním do schodů; nebo, že bez nich ztratí kondici a budou muset navštěvovat jejich ordinace?
Viz Alles Gute: „Ano, to je takový dolnobavorský typ humoru“