V Berlíně definitivně po 45 letech dojezdily tramvaje Tatra, „ortopedi“ zajásali

Tramvaj KT4DM v Berlíně. Foto: Michal ChrástTramvaj KT4DM v Berlíně. Foto: Michal Chrást

Konec tramvají KT4D byl totiž oznámen již několikrát a několikrát oddálen. Nyní je definitivní.

Tramvaje KT4D z produkce ČKD Tatra Smíchov v Berlíně definitivně dojezdily. Poslední tramvaj české výroby poslal tamní dopravní podnik BVG do ulic v pátek. Následně oznámil na twiteru, že „ukončil postupné ukončování“.

Konec tramvají KT4D byl totiž oznámen již několikrát a několikrát oddálen. Poslední jízda byla plánována například na pátek 12. února. Podnik ale vyřazení posunul na Velikonoce (5. dubna) s tím, že během covidové nákazy chce cestujícím nabídnout co největší kapacitu. Nakonec tramvaje jezdily ještě o měsíc déle.

Označení KT4D znamená kloubová tramvaj se čtyřmi osami, písmeno D značí Německo. Německý tisk v souvislosti s koncem legendy připomněl starý vtip, proč se tramvaje jmenují Tatra. Protože se do nich při nástupu musí šplhat jako na hory. Loučení s tramvajemi proto na twitteru doprovodil i obrázek jásajících „ortopedů“. Objevuje se i řada poděkování a smutek.

BVG měl dosud v provozu 20 tramvají Tatra, které sloužily jako posilové vozy na linkách M5, M8 a 18. Nyní je plánuje prodat. První tramvaje KT4D dorazily do východního Berlína na jaře 1976, testovací jízdy začaly 12. dubna. Na vrcholu byly koncem 80. let, kdy jich po městě jezdily stovky. Část jich byla po sjednocení Berlína modernizována, s postupem času ale byly z provozu vyřazovány. Řada z nich skončila v Polsku, na Ukrajině, v Rumunsku či Rusku, kde dosud jezdí.

Německá metropole české tramvaje nahrazuje nízkopodlažními stroji Flexity od Bombardieru.

Tagy Berlín KT4D Německo Top
33 komentářů