V Berlíně a okolí musí rušit desítky vlaků. Chybí personál, dopravce viní i stav infrastruktury
Nové jednotky Siemens Desiro HC pro ODEG
Výpadky budou trvat nejméně do konce roku.
Výpadky budou trvat nejméně do konce roku.
Jestlipak si takové a podobné články čtou definitivní úředníci EK ? A jestlipak z toho vyvodí nějaká závěr ? Vyvodí – ale výsledek bude ještě horší.
Řekl bych, že DB zdědila východoněmeckou infrastrukturu v některých ohledech ještě v mnohem horším stavu než byl ten, do kterého se to nechalo dojít u ČSD. Viz například známou aféru s milióny rozpadajících se betonových pražců (Alkalischwellen) vyrobených v 80. letech s použitím slaného přímořského písku… Důsledkem byly např. trvalé pomalé jízdy i na dlouhých úsecích hlavních tratí (nota bene čerstvě obnovených právě s použitím těch pražců) a úplný rozklad dodržování grafikonu v některých regionech. Těžko posoudit, zda je 30 let na řešení toho dědictví málo nebo přiměřeně, ale nejdřív bylo v nových spolkových zemích nutno zajistit základní provoz. V… Číst vice »
Tak blbě, že by vynechával 1/3 spojů, a ještě to chtěl napravit až za rok, to se nestalo ani těm nejhorším u nás. Je tedy skutečně zcela nová Německá kvalita.
Pro vaši informaci, dnes je 19. prosince, takže do konce roku zbývá 12 dní. To jsou asi tak 3 % toho vašeho „za rok“.
Stav infrastruktury je jedna věc. Na to ale nelze házet všechno. Když máte Covid, můžete zůstat doma a ještě máte 100% plat po dobu izolace/karantény. Ale když dostanete mnohem zákeřnější chřipku, tak máte standardní nemocenskou a to ještě musíte prvních pár dní chodit do práce, než vás to úplně položí. Nicméně nasmlouvané výkony dopravců významně rostou, ale personálu je málo. Takže dochází k přetěžování a pak stačí už jen malé procento nemocných nebo lidí na dovolené a už se to nedá vyjezdit. Východ Německa moc neznám, ale co vídám alespoň od pohledu v regionální dopravě v NRW a RLP, etnických… Číst vice »
Etnickým Němcům se chce makat, ale čím dál víc jich má kompetence na to, vykonávat nějakou lépe placenou práci, než je strojvedoucí. Je něco špatného na tom, že lidi chtějí mít lépe ohodnocenou a méně časově náročnou práci? Asi ne, že. Je to přirozený vývoj, už to tak běží nějakých 250 let, od počátku průmyslové revoluce.
Přihodil bych pár nul. Přecijen kdysi dávno vynalezli kolo, aby toho jeden uvezl víc a přitom se méně nadřel. A sedlo, aby se jeden dostal dál a rychlejit. Povoz bude nejméně 2500 let starý.
Bratři Veverkové pak vymysleli ruchadlo, jelich vynález se s drobnou úpravou používá na celém světě dodneška. Namísto stovek hodin s motykou…
Bratranci Veverkové.
Všude rozkopáno, archaická technika, přírodní katastrofy a stávky. To je charakteristika německé železnice. Přesnost dálkových vlaků DB (ICE, IC, EC) byla v roce 2021 závratných 75,2 %.
No hlavně v Německu se pořád hodně řeší covid. Tam ten strojvedoucí kejchne a okamžitě PCR a je doma. U nás by si koupil paralen a ani nevěděl, že ho má.
Je to tak. V česku jsme se ani po více jak 30 letech od komunismu nenaučili si lidí vážit.
Našel jsem jiná čísla: rok 2020 přesnost 75,9 (covid), rok 2021 přesnost 81,8. Regio má přesnost vyšší než 94. Zdroj: https://ibir.deutschebahn.com/2020/de/konzernlagebericht/kunde-und-qualitaet/kunde-im-mittelpunkt-unseres-handelns/puenktlichkeit
Taky tam maj pěknej bordel – jsem moc ráda, že už se o tom nahlas mluví i v prostoru ČR. Doby kdy bejvávalo všecko „Puenktlich“ jsou dávno pryč a bude hůř… Morálka současné generace je velmi špatná a morálka nastupující generace Z je přímo tragická…
co to ma co spolecneho s moralkou?
Jasně, za stav infrastruktury, jejíž některé části slouží již od dob našich dědů, jistě může generace Z.
Už za starého Řecka se nadávalo na mladou generaci, když bolely klouby.
Zvláště, když to byli naši (v tomto případě tedy jejich) otcové, kdo ji spíše redukovali.
No, taky názor… ale u nás jsou největší brzdy jakéhokoliv progresu, právě ti zasloužilí „ajznbóhna“ před penzí, s AVB smlouvou, takže nevyhoditelní a s nechutí dělat cokoliv, natož snad něco jinak, než to dělali oni za Franze Josefa…
On také každý pokrok není nutně směrem vpřed. Naopak je to ten současný, který vede k omezení možností dělat cokoli navíc. Čím vychytanější systém, tím je zranitelnější. Spolu s přílišnou centralizací pak náprava trvá o to déle. A přičteme-li nechuť ke zvyšování podílu kolejí na přepravách…
Spolu s přílišnou centralizací …
A nutnost žádat na centrálním úradě výjimku ze želzniční povinnosti při vožení rohlíků není přílišná centralizace?
Kde u nás? Tabulkově placená místa v Praze jsou k mání, nikdo si je nedrží. I náborový příspěvek pro některé profese by se našel.
U nás na jihu, za Dunajem (ÖBB). Tabulkových míst je tu volných taky dostatek, ovšem už za KV-EU podmínek, což je veeeelmi výrazný rozdíl oproti AVB. Tihle předdůchodoví synci žijí v reálném socíku za socíkových platových podmínek, o kterých si nově nastoupivší (od roku 2008) mohou nechat opravdu jen a jen zdát.
No dobrý Dunajčíku, ale proč s tím provokuješ tady v Česku, kde naopak často nově nastoupivští zaměstnanci do výrobních firem dostávají větší platy než běžní dlouhodobí zaměstnanci s argumentem, že jinak by přece nikoho nového vůbec nesehnali, a přidat spravedlivě všem stávajícím by bylo moc drahé.
Je to snad můj problém?
A ty mluvíš za jakou generaci?
A přitom jde o problém infrastruktury na kterou se vaše generace vykašlala a to současná bez morálky to dává dohromady.
nevinil bych beznou populaci z toho, za co muze tehdejsi vedeni statu.
Byla čistě reakce na ten ˙˙˙˙ komentář
Již Cicero psal o tom, že to mládí nestojí za nic….tak to asi nebude tak žhavé. Ostatně Vy jste je tu morálku jistě naučila.
Nic nového… Tohle prožíváme i v okolí Prahy, jen to prozatím není tak vidět.