V Benešově začala přestavba nebezpečné křižovatky na hlavním tahu na jih
Vizualizace nové křižovatky U Topolu v Benešově na silnici I/3. Foto: ŘSD
Řidiči na silnici I/3 musí počítat s novým omezením, které by ale v budoucnu mělo snížit počty nehod na jednom
okružka je trochu mimo kapacitu. tam už je to na MÚK. To ty fronty budou ještě větší. Děkujeme ŘSD….
Je nutné buď dotáhnout dálnici D3 středními Čechami nebo zabudovat mimoúrovňové křižovatky. Po ránu a odpoledne se z Benešova nedá vyjet.
Přesně tak, to musel počítat neumětel. To je křižovatka min. na dvojlístek (poloviční brejle).
Jak se dívám na návrh, tak odborně se tomhle řešení říká turbookružní křižovatka.
Ctěné publikum a ŘSD nechť promine, ale asi jsem poněkud retardovaný a nemám stavitelské vzdělání.
Jel jsem tam naposledy včera. Křižovatka U topolu (který tam už není) je na kopečku. Má-li se přilehlá I/3 zahlubovat, pak zářez v místě „U topolu“ by byl ideální pro vytvoření klasické mimoúrovňové křižovatky. Bylo by to možná o něco málo dražší než kruhový objezd, ale bylo by to kompatibilní s ostatními MÚK na I/3.
Ale šetřit se musí za každou cenu.
Na hlavním tranzitním tahu bude kruhový objezd? Tak to řekněte, potřebujeme ,aby se místní dostali na silnici, tak tam šoupnem kruhový objezd, jinak by se na silnici I/3 nedostali.
Až bude dálnice (jestli kdy vůbec), tak provoz na I/3 bude desetinnový a kulaťák bude akorát překážet – vyhozených 60 melounů…
D3 nemá nic jistého, ani přes probíhající hydrogeoprůzkum, protesty obcí jsou značné (a takovou Jesenici celkem i chápu) a situaci je třeba řešit i tak, neboť zbude i po případném vybudování D3 dost aut, které budou jezdit tudy (a důstojný a bezpečný přístup do zámeckého parku je potřeba jako sůl).
Takhle hloupě může uvažovat jen někdo z teplé kanceláře. Asi na min. Dopravy. Dálnice D3 vyřeší problémy okolo Benešova, Čerčan, Olbramovic, Votic a jinde. Jenomže úředníci na ministerstvu dopravy by museli zvednout zadek. Přitom stačí postavit 3kilometry a dávat to za úspěch.
Až bude dálnice 😀
Sám si odpovídáte – jestli kdy vůbec
Trochu paradox v tom, že právě kvůli výstavbě té křižovatky musel zmizet onen vzrostlý topol, o čemž samozřejmě není v textu ani zmínka. Stejně jako o tom, že MÚK v tomto místě není zdaleka nic nového, pokud nemyslíme její podobu „kruháku“.
Kruhák na začátku, kruhák na konci, věštím druhou Uhříněves.
Na tak zatížené komunikaci nemá kruhový objezd co dělat. Jako by nestačily zkušenosti jménem Lipůvka či Globus Olomouc. Chytrý se spálí o kamna jen jednou, blbec dvakrát…. Jak nazvat toho, komu to ani dvakrát nestačilo?
A co když je cílem, aby takomunikace tak zatížená nebyla, a byl větší zájem postavit D3…?
A až ta D3 nakonec bude, tak tu nudou zívající MÚK na dvou okreskách bude udržovat kdo a za co…?
Za politiku „čím hůř, tím líp“ si ŘSD rozhodně neplatíme. A MÚK je na I/3 už tak jako tak víceméně standardem, takže otázka, jestli jich bude zívat nudou o dvě víc, je bezpředmětná.
Přesně. V Budějovicích to tak dělají 20 let. Totálně zneprůjezdnili čtyřproudovou levobřežní komunikaci a dálniční obchvat se už staví. Třeba si toho v Benešově všimli a vzali si příklad :-).
Podle této teorie by bylo nejlepší vykopat u Senohrab nebo Čtyřkol protitankový příkop a den na to se bude u Jílového poklepávat základní kámen. 🙂
Až ta D3 nakonec bude, byla by ta MÚK dávno amortizovaná a mohla by se v případě potřeby snést. Ale on na I/3 bude dostatečný provoz i pak.
Ono to nudou zívající nebude ani po dálnici (tím se odůvodňovaly nedávné investice do 2+1 a MÚK), navíc křižovatce Červené Vršky přibude ještě jedno významné rameno od Václavic…
18 tisíc aut (a není to denně) není ten hlavní problém, tím je, že lidi jezdí jako hova.a. Vidím to dnes a denně. A je úplně jedno, jaká RZ se na tom kterém vozidle stkví.
Tak kruháč v Lipůvce má jeden pruh a průměr ani ne pět metrů. Ty dva jsou si podobné jako krysařík a doga. Obojí je pes.
Souhlas , české řidiče na kruháč nikdo nenaučí, místo plynulého proudu aut, které se budou zapojovat i odpojovat v relativně nízké rychlosti, ale plynule, bude jak tad yněkdo napsal druhá Uhříněves. Prostě Etoile na Place Ch-d-G v Paříži to nikdy nebude.
Jako dobrý, za mě +, ale už aby byla alespon jedna dálnice na Budějovice, jinak je to furt půldenní cesta.
Jsem rád že se ŘSD konečně někde odhodlala postavit turbokruhák. Hodily by se na mnohem víc místech, na rozdíl od obyčejných jednopruhových objezdů, které se běžně bezmyšlenkovitě budují i na čtyřproudých komunikacích. Jen tak dál.
Nene, tady měly být mimoúrovňové křižovatky, jako všude jinde mezi Voticemi a Mirošovicemi.
Tyhle dvě stavby naprosto nechápu…
Problém je jinde a to v tom, že neumíme zip. Až se naučíme zip pořádně tak to půjde a jak to souvisí? řazení se do zipu je v mnoha ohledech podobné jízdě v dvoupruhém kruhovém objezdu. Krásnou ukázkou jak se to u většiny řidičů neumí jsou v Praze Letňany poblíž metra. Pěkný veliký dvoupruhý kruhák. Všechny nájezdy a výjezdy jsou dvoupruhé. Jedete od Proseka – nadjezdu nad okruhem a vyjíždíte druhým výjezdem z vnitřního pruhu do vnitřního pruhu na výjezdu, 19 řidičů z 20 to vezme z vnějšího pruhu kruháku do vnitřního pruhu na výjezdu. A ještě tak 10 z… Číst vice »
Všechno dobrý, jen na to Konopiště se jezdí o křižovatku jinde, tady jsou zákazy a na cestách kolem letního kina v parku patníky :-).
Konečně. Teď ještě aby tam realizovali rozumné značení, kam se mám řadit když jedu onam. To bývá problém.
To budou na místě ještě mnohem horší kolony než dnes, to je snad za trest
Zdá se že ŘSD má na přínos kruháků na silně zatížených silnicích I. třídy jiný pohled. Jeden by řekl že se z těch fiasek poučí. Výhoda zase bude, že člověk nebude muset zjišťovat jestli přes Benešov není kolona. Bude tam. Vždycky.
Asi tak. Nevýhoda kruhových objezdů je v tom, preferují vedlejší směry. Resp. vyrovnávají kapacitu hlavního a vedlejího směru. To nešlo udělat mimoúrovňovou křižovatku?
Větší mazec bude ten druhý kruhák u pumpy. Ještě se nestaví, třeba by byla šance to zastavit…
Pakárna u Topolu ničemu nevadí, pokud půjde projet sedmdesátkou.
Hele, když se stavěl (jenom 1pruhový) kruhák u Přestanova (na silnici E442 mezi Ústí n/L a Teplicemi), tak se tam během špičky taky čekalo 5 a více minut na průjezd křižovatkou. A po dostavbě kruháku je doprava plynulá, dopravní nehoda téměř žádná a čekání je teď jenom díky opravám na silnici E442. Tak snad vám to taky tak rychle uteče jako na severu.
Tak nějak nevím, k čemu je tahle poznámka. Na I/13 u Přestanova jezdí v pracovní dny 12 000 vozidel, na I/3 na křižovatce U Topolu v hlavním směru 20 000, v místě plánované druhé křižovatky (s úrovňovým křížením vlevo) se intenzita zvedá na 25 000 vozidel v pracovní den.
Co nebo kdo tam měří počet vozidel 24 hodin denně? Za nějaké metodické výpočty bych ruku do ohně teda nedal. Nehledě na to, že podle potřeb se dá „ohnout“ úplně všechno.
http://scitani2016.rsd.cz/pages/informations/default.aspx
Jarek: Váš text jsem pochopil jako že největší problém je čekání v koloně během stavby OK. Jinak naprostý souhlas, na I/3 je vetší provoz a kruhák se sem nehodí.
Jiný názor zdejším „odborníkům“ nikdo neupírá, věřím ale, že daný projekt navrhli lidé, kteří vědí, co činí a mají na to vzdělání.
Černobyl taky navrhli a řídili lidé, kteří si mysleli, že vědí, co činí a měli na to vzdělání. Admirál Yamamoto na tom byl u Midwaye také podobně. Laik tolik škody jako odborník zpravidla napáchat ani nedokáže 🙂
Jen se snažíme pochopit, proč prakticky všechny křižovatky s mnohem nevýznamnějšími komunikacemi jsou mimoúrovňové (před pár lety se dostavovaly chybějící rampy), zatímco odbočení na Vlašim bude řešeno kruhákem.
Z tvorby „lidí, kteří vědí, co činí“ je i chybějících 50m připojovacího pruhu u Benešova – mohl tam už přes rok sloužit i bez kruháku nebo jiného řešení…