V Bavorsku je v provozu zatím jeden vlak od Škody, strojvedoucí jsou spokojeni
Dvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda Transportation
Podle bavorského objednatele by mělo všech šest nových vlaků být uvedeno do provozu do konce letošního roku
No je jasné, že tady ta lokomotiva prostě bude muset být spolehlivá. A bude muset fungovat na 4 motory. Protože tahá celkem dost vagonů. Takže bude muset být vychytaná.
tož vypadá to dobře, kdyby to jezdilo u nás na regionální lince R11, vůbec prostě vůbec by mi to nevadilo …
Aktuálně se ve ŠKODA Vagónka vyrábí i verze pro ČD (bez trakčního vozidla).
ABmz346, Bbdgmee236 a 2xBdpee231 by nestačily?
A občas i B239, ale letos jsem s tím ještě nejel. Vagony Bbdgmee byli jediné slušnějí, ktreré odpovídali cestování rychlíkem.
ProsimVás, možná z Plzně do Budějic možná, ale dál těch pár srnek a na druhou stranu vodáky by klidně pobrala i regína..rychlost by tam pro ni byla..max. by to dopadlo tak, že vozy roztrhají a nasadí na osobáky, místo starých patráků..
Jen aby nebyla chyba v překladu 🙂 z Bavorštiny…
Za mě 380 pěkně hnusnej a nesympatickej krám… a svezení s tím => Hnus fialovej – jediné co se dá ocenit je ARR – zbytek bída, utrpení, kvílení se skřípěním zubů.
Snad u Bavorského typu, už technická kvalita, je poplatná době i ceně, to si snad Němci ohlídali, protože to se u nás totálně nepovedlo (Kamarádšofty…)
Kolik jste se 109E najezdil?
Zdejšími diskuzemi už několikrát proběhlo info od strojvedoucích, že kvalita šla dolů hlavně od doby, co se o servis stará přímo ČD..
Bída a utrpení vypadá určitě úplně jinak.
Je třeba si uvědomit poměr kvality a ceny – ne jen to, že je to polonová lokomotiva… na tu cenu se pořád musí brát ještě zřetel…a ten není nezanedbatelný
Tak nám napíšete Vaše vlastní zkušenosti s touto loko?
Nevím jestli si představuji provozní stav do 80% jako optimální.
Bída, utrpení, kvílení se skřípěním zubů je tak jedině ve vaší hlavě. Ale na to existuje psychoterapie, vřele doporučuji 😉
Staci si prečtitat diskusiu 109E na report pk-report.net. Obcas jazdia 380aj na ooďved, ze sa jazdi na 2 alebo 3 hnane napravy. Slabota a nekvalita 109E.
Nadšení a spokojení byli všichni od ČD, co přišli s 380 do styku v době, kdy byly nové (2011). Proto občas nechápavě kroutím hlavou, kam až se 380 se spolehlivostí dostala.
V té době jsem poznal Traxx MS2, který taky fungoval perfektně (a ne, jako dnes), proti kterému byla taková 189 zastaralý žebřiňák. Jenže dnes bych radši 189, protože tam se nemá pokazit co.
Není to třeba tím že ty mašiny nemají tolik údržby.. že začátku to byly spolehlive mašiny.
spíše nekvalitním zpracováním :/
Za hodně peněz skoro žádná muzika… když předraženej krám, tak 3x.
On pan Žalud věděl, proč jim to nechtěl doplatit, už tenkrát, proto byl raději odejit…
Politika, penízky, politika, penízky a až tam někde na konci je ten výsledek… a tenhle se fakt nepovedl…
Podobně jako Porsche 13T a pod.
Krámy pěkné na Desing, ale technická a jízdní stránka – hnus, zvracet…a jít od toho pryč.
Jakto ..kluci od carga si ji pochvalovali..prý jen ten výhled.
Jel si někdy s persingem .. s nákladem?
no co bylo s pershingem s nákladem? dobrý špatný? rozpovídejte se prosím
Se 189 jsem přímo nepřišel do styku. Jaká je? Víte někdo? Myslím spolehlivost, chodové vlastnosti, kultura pracoviště strojvedoucího, obvyklé závady…?
Jen jestli náhodou nekecáš, milánku.
Čemu se na západě říká „regio“, to jsou u nás ty nejrychlejší vlaky. Stadler Flirt je vlastně taky „regio“, jenže mezi našimi peršingy je to raketa. A 190 u nás zatím nejezdí ani pendolino, poněvadž nemá kde.
Takže to slavné dodatečné předělání rozestavěných úseků 4. koridoru na 200km/h je vlastně pouhé povýšení na německou regionální trať…
Možná že i jo, ale je to fuk ne? Podstatná je kapacita, systémové časy, takt, návaznosti atd.
Na západě není jen Německo. Nejsou tam pouze velké státy. Toť k významu Regio. A k významu rychlosti 200 km/h: nikdo nám nebrání mít regionální dopravu také až na 200 km/h. U nás celkem běžné jezdí mnoho souprav v regiu s konstrukční rychlostí 160 km/h. A část z nich tu rychlost využívá. Bude i jedna regionální trať na 160 km/h (teda pokud ji neprevedli zpět na celostátní v poslední době). Mimochodem které rády vozidel v Německu jezdí v Režii přes 160 km/h? Na 6apad od nás existuje minimum tratí stavěnych směrově na 50 km/h, kde lze dnes zvýšit rychlost na… Číst vice »
Vůbec to tak není. V Německu není pravidlem, že by Regio vlaky byly rychlejší než u nás, toto je prakticky jediná výjimka. Ostatní Regio mají max. rychlost 160 km/h jako u nás (ty novější). Ano, u nás. U nás také jezdí Regiopantery se 160 km/h max. rychlostí na tratích na 160 km/h a Interpantery jsou také v podstatě jen obyčejné rychlíky primárně pro rychlou regionální obslužnost (Praha – Kolín, Brno – Svitavy) a přesto jezdí 160 km/h. V Německu se dokonce hodně mluví o tom, že je ostuda mít Regio vlak na 200 km/h (Mnichov – Norimberk) a IC vlak… Číst vice »
Takže to slavné dodatečné předělání rozestavěných úseků 4. koridoru na 200km/h je vlastně pouhé povýšení na německou regionální trať…
To, že je vlak určen pro regionální dopravu neznamená, že nemůže jezdit po VRT, což je mimochodem i tento případ. Prostě se jen nejedná o tu nejrychlejší vrstvu, která staví opravdu jen v těch nejvýznamnějších stanicích. Po opravdu regionálních tratí se ani v Německu přes 160 km/h nejezdí.
Ono se dá dokonce z Prahy až do Saarbrückenu jet právě s max. 160 km/h. Ideální pro noční vlak Praha – Paříž…
Víte, co to znamená? Že jsme zase o krok před nimi! 🙂
A bude to stačit myslíš?
A komu tím prospějete, co?
Druhé straně?
Malé nebo velké potřebě? 😏
A němečtí skláři nebudou mít co žrát…
To je málo.
Než nás vezmou o dvě kola.
Za chvilku to bude 9 let, co jsme na něm začali pracovat 🙂
A výstavka je putovní.
By mě zajímalo jaké je penále za pozdní dodání. Bych řekl, že je Bavoři budou mít za hubičku…😁
Ale mají spoustu nákladů se zajištěním náhradní vozby. Takže z toho asi radost úplně nemají.
Já myslel, že v Plzni je naopak zvykem při pozdním dodání naúčtovat dodatečné náklady spojené s pozdním dodáním 😉
Na Němce si to nedovolí 😉
…protože ti by jako správní Němci zakleli „himmelherrgott!“, až by se zatřepaly tabulky v oknech a otloukli Scheißewerke Pilsen jejich šrotolína o hlavy…
Především si Němec umí sepsat obchodní smlouvu tak, aby řvát nemusel.
Zvenčí pěkné, zevnitř jsem totálně zklamaný. Úzká schodiště, nesmyslné podestičky a to hnusné plné čelo. Na interiérech je prostě stále co zlepšovat.
Co si Němci vymysleli to dostali..
Jezis…
Co by jsme taky mohli od nich čekat.
Je neustále prokazováno, že když Němec něco vymyslí, tak to má někde nějakou nezanedbatelnou chybu…
Bohužel to byl záměr naplnit požadavky objednatele při menším počtu vozů (= jsem levnější než konkurence). Jak vidíte, fyzikálně a formálně byl úkol splněn, ale fakticky z toho zákazníci šťastní nebudou.
No jo no, vítejte v liberalizaci a soutěžích:-)
Přesně tak, daleko lepší je objednat 810 bez soutěže.
No jo jste první, čekal jsem kdo se chytne.
To se přímo nabízelo.
Jakože ten vlak poskládat z řady 810/010… A to nezní vůbec špatně. Jednak bychom do Německa vrátili nějakou tu druhotnou surovinu…a už vidím to řazení… vůz na kola, vůz na kola, vůz na kufr, vůz na druhý kufr…by se aspoň využily všechny sektory na nástupištích 😂😂😂
Praha Ostrava za 6 hodin v koženkovém béčku, toť správný způsob, ve stanici nelze!
Proč tam teda píšou, že připomínky mají jen bicyklisti? Fírové a cestující jsou prý spokojení.
otázka je co ta mašina udělá za dva roky, Pendolina taky jezdili ve zkušebce perfektně, sotva je dali na běžné výkony, během chvíle všechny mimo provoz….
Tenkrát zamrzly CD-ROMy nebo co. Zpíval Nohavica.
Už jsem to zažil a pro české IT techniky v údržbě to byl tehdy šok. Prostě narůstal v záznamech počet poruch, které nikdo nečetl a ani na ně nereagoval, až se paměť naplnila a mašinka řekla „DOST“. Pak už jsme tomu říkali „syndrom Pendolíno“, nebylo to jen u vlaků.
Pokud je mi známo, bez souhlasu německého zákazníka se nenamalovala v projektu ani čárka. Takže, co si zamanuli, to mají. Zřejmě se zapomněli poradit s východními oponenty. A 109 v bavorském provedení je třetí generace této lokomotivy, určitě se do konstrukce promítly zkušenosti v provozu. Pokud jsem sledoval názory na tento stroj první generace, tak to spíš vypadá, že tu šlo o pokus jezdit s nulovou údržbou. Za špatně sepsanou smlouvu asi může dobrotivý Pánbu. Přece u prototypů zas není nic tak mimořádného, že servis nebo aspoň dozor nad ním přebírá dodavatel. Z popisu přestaveb „363“, spojených s přehozením nápravových… Číst vice »
myslíte že někdy škoda vyrobí další 109E ??
Myslím, že vyrobí nějaké 110E. Momentálně sice Škoda vyhlašuje, že s lokomotivami skončila, ale kdo ví, co přinesou časy příští.
109E3 by mohla být úspěšná lokomotiva, JESTLI ji Škoda umí vyrobit a financovat levněji než Smartron…
To se jim už nevyplatí, mají spousty objednávek na jednotky
Na druhou stranu máte odladěnou a vypapírovanou lokomotivu pro největší evropský trh (a ani k AT/CH není tak daleko). Já mít něco takovýho v šuplíku, tak mě ten šuplík dost svědí… 🙂
No zrovna svcari maji dost jine normy, … ale jinak ano…
Hlavní důvod vidím dlouhodobé smlouvy tamních dopravců na odběr lokomotiv a řešení jejich servisu, plná vytíženost výroby.
Na druhou stranu pokud ČD opravdu vypíšou výběrové řízení na 90 lokomotiv, tak Škoda může změnit názor, zejména když bude na dodání prvních lokomtiv alespoň tři roky.
Vžycky se dá 109E poslat za cenu 3/4 nové lokomotivy do Sprasu Šumperk na „doladění“… Udělá se to tak vícekrát a může se ČD nabízet nová flotila.
Nechápu. Kdyby to prodávali radši levně aspoň na cargo. Nebo na 160. Na co jim je to v šuplíku..
Nebo, kdyby si na to udělali leasingovku. A dělali si tomu sami jako výrobce servis.
Když si je někdo objedná
Ony se nevyrábí
Když přijdu s balíkem peněz a objednám si ji .. tak mi ji vyrobí..
Pokud můžete postrádat tak 2 miliardy za 20 lokomotiv, tak to můžete zkusit…
Škoda je zákazníkům nenabízí.
Aha .. proč je mají na oficiálních stránkách škodovky? Škoda jen řekla že se soustředí na El. Jednotky. Ale nikde nebylo že tu loko už nikdy nevyrobí.
Já netvrdím, že Škoda řekla, že už nikdy žádnou loko nevyrobí. „Jen“ v posledních letech nechodí do VŘ na lokomotivy, nevyrobila žádné „demonstratory“ pro půjčování nákladním dopravcům, zkrátka se věnují jiným věcem.
Přesně.. ale když si ji objednám tak ji vyrobí.. je to jak s novým autem .. chci to a ono tak si počkám .. kamarád si objednal Renault thalia..a říká mi 4- 5 měsíců na něj budu čekat.. kde sme
Čekat 4-5 měsíců zrovna na Thálii, to je trochu diagnóza ale 😀
Když ji miluješ tak není co řešit…
Ne, už bude rovnou Me262.
😀
Dobře Škoda a Zdopravy.cz!
Ať se to povede předat a uzavřít.
Když už tak souprava .. nebo jednotka s lokomotivou…
Jednotka s lokomotivou? Radši si najděte, co je jednotka a pak tu nebudete plácat takové nesmysly.
Je to netradiční jednotka.. tak jako railjet.
Jo. Ta je tak netradiční, až je railjet netrakční. Použití cizích termitů s sebou nese značné rizoto…
Nepoužívejte cizích termitů, nejste-li v dobré konvici, jinak hrozí rizoto katastrálního fiakru a vrátí se vám to jako buzerant. 🙂
Místo konvice má být kondikce!
Člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není v dobré konvici, protože je zde veliké rizoto, že to skončí fiakrem. Každý se tváří jako suvenýr, ale vrátí se mu to jako buzerant.
Není, protože nic takového ani neexistuje (respektive takhle se to rozhodně správně nenazývá). Možná byste mohl popřemýšlet o tom, proč se jednotce říká jednotka a odkud se to vzalo. Ta vaše netrakční jednotka totiž ještě potřebuju lokomotivu, aby se mohla pohybovat, takže sama o sobě (jako jednotka) není schopna být v provozu.
Aha ..ona nejezdí z lokomotivou.. ty jo asi to tahají koně.
A otěže i bič lze elektronicky ovládat z řídícího vozu.
ano správně, je to takový Sysel Turbo.
Tak dvojka s lokomotivou… lepší ?
Ajaj, až se probudí odpůrci všeho ze Škody Plzeň budou mít po náladě. Ono ne vše je špatný. Jsem zvědav,kdy se vytáhne 810 ač to dělala jiná firma. Ale bude se to hodit.
No, jako jo… Mělo to jezdit v roce 2016 a bude to plně předáno v roce 2021, to je u Koubů dobrý?
Kostlivce ve skříni má každá firma v této branži. Siemens např. dodával do Norska lokomotivy 5 let po termínu a nakonec si je po provozním debaklu stáhnul zpět.
To každopádně, nicméně mohl byste si dát tu práci a trochu váš výrok kvantifikovat. Zatímco Škoda vyrobila lokomotivy dvě a obě byly průser, Siemens má za sebou recentně 1000. prodaných kusů Vectrona…
A taurusy jezdí po celé střední Evropě…
To jako že dostanou 6 jednotek a jenom 2 lokomotivy, protože už se Škodě nechtělo?
To by skoro i šlo. Jedna (dvě) loko doprostřed a po stranách dvě soupravy. Hejbatelné na obě strany.
Na to jste přišel jak? A ty dvě lokomotivy mají čísla 001 a 006 (obě jsou na zde prezentovaných obrázcích) asi pro zmatení třídního nepřítele. 🙂
A co já s tím? To je vztah mezi objenavatelem a dodavatelem. Mě do toho nic není. A vám také ne, pokud jste nebyl objednavatel. Za to, že jste vstával lokomotivou napřed, já nemůžu.
No píšete, že „ne vše je špatný“, tak se snažím tu diskusi trochu konkretizovat.
Je to mezi dodavatelem a objednatelem, ale pokud má něco zpoždění delší než původní doba dodávky, asi to indikuje nějaký zásadní problém.
Čelo toho řídícího vozu mi přijde externě povedené 👍.
jojo, me se taky libi, skoda, ze jej nema i loko…
Hlavně je škoda, že tak nevypadá Panter
Na Pantera nešahat. Je to krasavec, jak z růže květ.
Jen se v něm moc neotáčet a netlačit se k sedadlům. Kdyby to bylo na „tramvajo-stání-visení“, tak nemá chybu.
Aufeer Design…
Parádní vlak 👍 Lokomotiva 109E3 vypadá skvěle.
Nechtěli by Kojenci odkoupit i 20 ks českého provedení?
Docela prekvapujici, ze lokomotiva jezdi velmi spolehlive, cim to asi bude? Ale je dobre, ze jezdi spolehlive, pokud by se osvedcila, nedivil bych se, ze by o ni mohl byt zajem. Fotka pri tech 190 km/h je super, autory chvalim.
Ano, myslím že by se mohla osvědčit když se Škodu donutilo to dotáhnout k dokonalosti. Zrovna Kellner nevypadá že by chtěl Škodovku nějak potopit. Ale musí Škoda chtít
Překvapivé to až tak není – technici DB Regia od Škodovky nepřevzali jejich usmolené polotovary a a nechali je to ještě dalších 5 let ladit.
Tohle kdyby udělaly ČD s 109E a panterama, tak jsou z nich taky super stroje..
380ky jezdily první dva roky taky velmi spolehlivě.
Kde vidíte fotku ve 190 km/h? Fotka je z okruhu ve Velimi a fotograf si, jak je to zvlášť u firemních fotek běžné, nechal na vhodném místě zastavit.
Je tam fotka z kabiny.
Aha, malé fotky jsem detailně neprohlížel.
Upřímně řečeno, na té fotce s rychloměrem mne ani po rozkliknutí nic extra nezaujalo. Ale souhlasím, že šotouši z toho mohou mít druhé Vánoce 🙂
Osobně si myslím, že to bude to bolestné schvalování, které zde mnozí často mnozí komentují „Němec dělá cizákům naschvály“. A on Němec nakonec dotlačil výrobce výrobek odladit na úroveň, kdy s ním může být po převzetí spokojen. Nikdy nikdo nepochyboval, že je Škoda schopná vyrobit moderní kolejové vozidlo, ale odladěné a spolehlivé, jako opravdu spolehlivé, vozidlo, které jednou za týden akorát umyjete, to už je horší.
Bylo by potěšující, kdyby si tuhle laťku vzali za standard, určitě by jim to zlepšilo reputaci a konkurenceschopnost.
Koukam, ze ten oblouk nevypada moc.na 190 🙂 ale to je tim, ze clovek je zblblej nasema obloukama
Řekl bych, že je to „náš oblouk“ na ŽZO 😉
A je na 200 (a při splnění nějakých podmínek i na víc)
Vidím na tom stanovišti dobře „českou“ hlavní jízdní páku a tlačítkovou volbu ARR…?
Ano, vidíte. Zástupci německých strojvedoucích to tak údajně (po vyzkoušení si ovládání 109E1 na okruhu) chtěli, resp. to upřednostnili před tradičním německým způsobem ovládání…
Velice zajímavé, děkuji. Tak nějak automaticky jsem předpokládal, že se o tom nebude nikdo ani chtít bavit, a zvítězí „německé, tedy lepší“. Docela mě překvapuje, že to není porušením nějaké té DIN… Nemluvilo se svého času dokonce o nějaké eurosměrnici na stanoviště, která by nám vnutila „pokrok vzad“???
No nic, gratuluji tedy německým fírům k pokroku v ergonomii řízení na úroveň ČSD let osmdesátých. 😀
Mohl bych požádat o nějaké srovnání pro nezasvěceného? Velmi mě to zajímá, v čem je rozdíl. Děkuju.
Dom:…tak zatím co ta „fuj,fuj“ Škoda používá 1 ovladač(HJP-Hlavní Jízdní Páka)pro ovládání jízdy a brzdy,používá tlačítkovou předvolbu rychlosti,prostě komfortní věc,naproti tu např.Siemens používá ty ovladče 4(po inovaci Vectron 3)jedna páka na předvolbu rychlosti,druhá ovládá výkon,třetí průběžnou brzdu,čtvrtá EDB,ale pozor,v Mnichově se zamysleli a u Vectrona druhou a čtvrtou páku spojili v jednu(proto má jen tři)..u loko za 100mega nic moc.