V Bavorsku je v provozu zatím jeden vlak od Škody, strojvedoucí jsou spokojeni
Podle bavorského objednatele by mělo všech šest nových vlaků být uvedeno do provozu do konce letošního roku
V Bavorsku na takzvaném NIM Expressu je zatím nasazena jediná souprava ze šesti, které pro Deutsche Bahn Regio vyrobila tuzemská Škoda Transportation. Nový vlak jezdí od prosince na standardní trase Mnichov – Ingolstadt – Norimberk, předtím se testoval na trati do Treuchtlingenu. Deníku Zdopravy.cz to sdělila Jessica Olbrichová, mluvčí bavorského objednatele veřejné dopravy Bayerische Eisehnbahngesselschaft (BEG). Podle ní jsou strojvedoucí i cestující s novinkou spokojeni, s připomínkou přispěchali pouze cyklisté.
„Strojvedoucí jsou s novým vlakem velmi spokojeni, nový stroj jezdí velmi spolehlivě. Podobné je to s cestujícími, neregistrujeme negativní reakce,“ uvedla Olbrichová. Cyklisté, za které lobbuje Všeněmecký cyklistický klub (ADFC), podle ní oceňují bezbariérový nástup i vyšší kapacitu pro kola, vznesli ale připomínku vůči úzkému průchodu ode dveří k úložišti kol.
Škoda vyrobila pro Bavorsko celkem šest dvoupodlažních push-pull souprav s lokomotivou 109E3. Jsou konstruovány pro maximální rychlost 200 kilometrů za hodinu, budou ale provozovány rychlostí nejvýše 190 kilometrů za hodinu. V patrové soupravě je 676 míst k sezení, 37 míst pro kola a několik míst pro osoby se sníženou schopností pohybu.
Podle Olbrichové by mělo všech šest nových vlaků být uvedeno do provozu do konce letošního roku. Na dotazy, v jaké fázi je oficiální předávání souprav, Škoda neodpověděla.
Zakázka byla oznámená už v roce 2013, její hodnota přesahuje 2,6 miliardy korun. První vlak začal vozit cestující ve zkušebním provozu se čtyřletým zpožděním loni v listopadu. Genezi projektu popsal v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz v listopadu senior viceprezident pro techniku a člen představenstva Škody Transportation Zdeněk Sváta.