V Bavorově vykolejil na výhybce osobní vlak GWTR, událost se obešla bez zranění

Vykolejení osobního vlaku GWTR v Bavorově. Foto: Drážní inspekceVykolejení osobního vlaku GWTR v Bavorově. Foto: Drážní inspekce

Škoda je odhadována na 130 tisíc korun.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vbb

Když zhasne červená na hlavním návěstidle, tak „logicky“ pojedete?
Kmitavá bílá je povolující návěst a když nesvítí, tak se – LOGICKY – nejede.

Jiří Kocurek

Být to řidič kamionu, kdo udělal chybu, tak … furt to připomínám, lidi dělají chyby, od toho je zabezpečovačka, aby tomu zabránila.

Tomáš Záruba

Už aby ty D3 byly vyhubeny ve prospěch normální zabezpečovačky…

v.v.

To není technicky asi problém, ale zaplatí to kdo?

Leinad

Pokud by se nepostupovalo stylem „ETCS nebo nic“ tak by se od vynálezu radiobloku už mohl na pár trati rozšířit (stejně to jsou většinou trati, kam nepojede Francouzská elektrická lokomotiva, a není potřeba interoperabilita)

v.v.

Existuje řada „klonů“ ETCS, i nepoměrně levějších. Ta trať ústí mimochodem do významné tratě TEN-T…

bakiy

Až na to, že tady není D3, ale D4…

Tomáš Záruba

No jo, error ale D4 je taky divný paskvil. 😉 Problém takovýchto tratí není až tak absence vlakového zabezpečovače, ale absence standardních odjezdových návěstidel. Odjezd proti červené (nezaměňovat s jejím projetím za vjezdu, zejména s „přejetím o 2 metry“) je (oproti pochybení na D3) strašná vzácnost, zejména odečteme-li případy kdy je to návěstidlo buď někde za obloukem (což by nově řešily „rakouské opakovačky“) nebo naopak úplně těsně u čela vlaku. Dokonce si dovedu představit i něco jako „TZZ bez SZZ“, neboli skupinové odjezdy (resp. formálně asi krycí návěstidla na z/á/hlaví), vázané na volnost tratě, zvlášť pokud by se někomu podařilo… Číst vice »

Petr Šťástka

Klasika v Bavorově… I ve Vodňanech už tohle bylo.
V zimě nahoře na Šumavě poměrně častý jev, že i přes vyhřívané samovrat tam spadne zmrazek a je to potmě. Tady dole spíše nepozornost a rutina.
Cely rok bliká a pak jednou…
Proto vítám i změnu D1, kde to červené světlo bude ještě trochu pojistka. I když čert ví, zda moloch SŽ to dá i na stávající samovraty.

Stromca

Jenže to by to červený světlo muselo být na zábrzdnou vzdálenost od samovratu …. Pokud bude tam kde je teď jen bílé zábleskové tak to prostě někdy ubrzdit nejde ani ze 30 km/h kór na těhle tratích kdy je adheze v takovémhle počasí na ….. . Ale asi to za nás vyřeší správce infrastruktury sám, bo pomalé se množí na Číčenicke a Strakonické trati jako králíci tak do půlky května tímhle tempem máme trvalou traťovou V max 10 km/h v celé trase

Petr Šťástka

Ale jdi ty.. Třeba je fakt že s nákladem do Bavorova od strany z Mexika ten samovrat byl vidět dost pozdě, ale tak holt jsem nejel 40, ale pomaleji… Nějaký argumenty o neubrzdění… Buď jsi strojvedoucí (tam na těch tratích se bohužel už z 90 %vyskytují řidiči kolejových busů) a zastavíš bezpečně bo víš že tě může čekat past v podobě zhaslého samovrat nebo.. Je to jenom o pozorném výkonu služby. Bohužel tam v těch krajích, kde se jezdí v lesích bez návěstidel to je mnohdy problém (viz série 3x MU na prachatické trati a ve všech případech hrubé porušení… Číst vice »

v.v.

Je vidět, že víte, o čem píšete…

vlk

Červený světlo na zábrzdnou vzdálenost? To jsem tedy ještě neviděl.

Koro

Souhlasím. Už jen vynález zábleskového světla 2 metry před výhybkou je naprostý nesmysl. Přidá-li se rutina, je vymalováno

Kumsta

Už tak je to obrovskej posun. Když do toho svítí slunko, tak kolikrát jedu i 10 než zjistím, že to bliká. Nehledě na to jak to je obvykle seřízené a že je to často v oblouku. Ta červená je vlastně geniální. Škoda jen, že to bude stát miliony..

Jiří Kocurek

A teď si vemte, že PZZ je ani ne metr od průjezdného profilu. A po řidiči se vyžaduje neomylnost, ikdyž nic nebliká a z vlečky se řítí nikým neřízené vagony.

Jiří 3

Docel mi to připomíná podhozeni Regionovy v Lípě nad Dřevnicí

noerf

Vzhledem tomu, že se v Bavorově križují vlaky, tak odjížděl po vykřižování nebo před křižováním?

Marty

Kdyby odjížděl tak řízne samovrat a odjíždí odborníku

Roman Čadek

Pět cestujících, tedy v přepočtu asi tak 20 litrů nafty na osobu a 100km jízdy. Ukázka jak se na dráze respektuje apel vlády k úsporám fosilních paliv.

zdeva

7 z 10ti aut jsou jednovalce…

Roman Čadek

To nemá žádnou souvislost se zmíněným plýtváním nafty na dráze.

Jiří Kocurek

Cože? Vy jste člověka v autě nazvali válcem? Nojo, vlastně ve vlaku je to krmení pro prasata (kaštani).

Lumír Práskal

Takže vlaky pojedou až se na perónu sejde kolik lidí? Vy jedete autem taky vždycky jenom v pěti?

rtep

Asi pan Čadek zavádí takzvanou spolujízdu vlakem. Stačí si přeci někde v inzerci nebo třeba na Facebooku najít na určitý čas dost spolucestujících a už to jede, už to frčí…

SYN

A co takhle místo toho zamakat na tom aby na dráze existovalo i „něco“ co dokáže jezdit i levněji než 100 na 100? Na silnicích je to kupodivu celkem běžné, jmenuje se to autobus a umí to třeba i v kloubové verzi jezdit za pětinu tohoto čísla… a vyrovná se to i s desetinásobnou obsazeností než zde uvedená.
Anebo říct na rovinu že to nedokážeme a smířit se s tím že na podobných frekvencích dráha řízeně dožívá…

rtep

Chtělo by to občas i používat hlavu. Ten vlak jede mezi Novým Údolím a Číčenicemi. Někdy se svezte vlakem – zjistíte třeba, že na zastákách se vystupuje a nastupuje. Nebo máte pocit, že po vystoupení určitého počtu cestujících by vlak měl zůstat stát a dopravce zbývajícím cestujícím obstrará taxi? Ten vlak se pak levitací nenápadně přenese do další zastávky, kde již bude zase dost cestujích a pojede dál. To bude asi nějaký nový pokrokový způsob dopravy, jen nevím, zda už to kdysi nevymyslel jistý Cimrman. Pokud ne, tak si to můžete nechat patentovat. Jen ještě dodám, že dopravce u osobáků,… Číst vice »

Roman Čadek

Mizivá obsazenost naznačuje neadekvátně přepálenou nabídku kapacity a spojů nad skutečnou poptávkou.

rtep

:–)))
Své nesmysly budete rád obhajovat, pobavil jste nejen mne.

Jelen

Z obsazenosti jednoho jediného spoje v jednom konkrétním místě usuzujete skutečnou poptávku? To snad ne…

SYN

Tak samozřejmě že to je zrádné… ona občas může být i nižší.

Tr24

Pokud nebliká na samovratu zábleslové světlo , tak se musí jít Strojvedouci přesvědčit , že je výměna správně přestavěná a HLAVNĚ zajištěná!!!!

Vašek

Jak se dá nerespektovat zábleskové světlo samovratné výhybky? Ledaže by jel, aniž by světlo blýskalo?

seika

asi tak.

Georg

a co to tedy znamena? ze pridrzovani vyhybky ve vychozi poloze nefunguje, protoze treba nejde proud?

Osoba odborně nezpůsobilá

Absence zábleskového světla informuje strojvedoucího o tom, že výhybka není (nemusí být) správné přestavena do přednostní polohy při jízdě přes výhybku proti hrotu.
Pokud tedy strojvedoucí nerespektoval světelné návěstidlo výhybky se samovratným přestavníkem (které tedy bylo pravděpodobně zhaslé) a jel proti hrotu, mohlo se stát, že vjel do výhybky, jejíž výměnová část nebyla ve správné poloze.
Pokud tam byla DI, tak z toho bude závěrečná zpráva na jejich webu.

Georg

mne spis nez copy/paste z d1 zajimaly realne provozni priciny, ze kterych se samovrat do takove polohy dostane…

BND 30

Nedolehne jazyk. Většinou mechanická příčina. Překážka mezi jazykem a kolejnicí (větev, šiška, kámen). Méně často mechanická závada na přestavníku (zjednodušeně na pákoví a tlumiči, tzn. se mohlo něco přidřít).

Georg

ok, proste kdyz tam spadne nejaky binec, bila neblika a fira ma vylezt a zkontrolovat to.

Kryštof

Anebo taky může zhaslé návěstidlo znamenat, že výhybka není v samovratném režimu, aproto musí před výhybkou zastavit a zkontrolovat správné přestavení. Viz první fotka a poloha závaží a jeho nátěr. Zábleskové světlo informuje o tom, že je v samovratném režimu výhybka zamknuta (tudíž i při případné manipulaci s pákou výměníku je pořád zajištěna správná poloha hydraulického válce) a dále o tom že poloha tyčí závěrů odpovídá správnému přestavení. Takže je možné přes výhybku jet (u běžné výhybky bez přestavníku musí být pro jízdu vlaku jazyky zamknuty nebo musí být fyzicky přítomný pracovník). Podle nové D1 bude možné osadit i červené… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Stejně tak jako červená na hlavním návěstidle … nebo modrá na „“ranžírce“ … nebo červená se semaforu na křižovatce ….

Y.K.

No to až tak ne, spíše to připomíná tramvajácká výměnová návěstidla, která kromě směru též informují o zajištění jazyků.

Leinad

Na silnici většinou platí, že vypnutý semafor = semafor není a jedu podle jiných paragrafů.
(Hlavní/vedlejší, na přejezdu bez pozitivky přesvědčit se že nejede vlak)
Na dráze většinou platí, že vypnutý semafor = nejpovážlivější signál. (Často stůj)

vbb

„Vypnutý semafor“ je označen křížem neplatnosti a jakoby tam vůbec nebyl.
Zhaslé návěstidlo (či návěstidlo s pochybnou či nezřetelnou návěstí) pak podle těch „jiných paragrafů“ znamená nejpovážlivější možnou návěst daného návěstidla – stůj, výstraha, posun zakázán.
Nic složitého.