V Basileji začíná testování nové tramvaje TINA od Stadleru, BLT jich převezme 25

První tramvaj Stadler TINA pro Basilej. Foto: Stadler RailPrvní tramvaj Stadler TINA pro Basilej. Foto: Stadler Rail

Provoz s cestujícími začne v srpnu.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš Beneš

Ta by se hodila do Plzně na 4….

Kubrt

Ten výčet vozidel na konci článku se týká jen dopravce BLT, který provozuje několik předměstských tramvajových linek. Pak v Basileji působí i městský dopravce BVB (tuším), který provozuje zelené vozy na městských linkách. Síť je to jedna.

dopravopat

„Je kompletně nízkopodlažní a bezbariérová“

Buď je chyba v texte, alebo obrázkoch. To, čo vidím nie je kompletne nízkopodlažné. Neveril by som všetkému, čo sa objaví v tlačovej správe.

Honza R.

Který obrázek konkrétně myslíte?

dopravopat

1, 3, 4 a 8. Na tých to je vidno, keď s človek riadne pozrie. A na pár ďalších sa to dá vytušiť. Nad krajnými podvozkami je vysoká podlaha, podobne ako 29T/30T v Bratislave.

Lukáš F.

Mně přijde, že konstrukce podvozku je hodně podobná nedávno představené 52T pro Prahu, a ta bude plně nízkopodlažní.

Aileeen

Je nízkopodlažní. Na vyvýšeninách jsou umístěny akorát sedačky, ale celá podlaha je ve stejné rovině.
Krajní podvozky jsou zvýšené akorát kolem prostoru pro kola, to je vidět na fotce z interiéru. Stejně je konstruovaná nová 52T.

Veřejná doprava KUPŘEDU

Máte pravdu Noddy – tramvaj, na rozdíl od 52T není 100% nízkopodlažní. Je vidět že čelní články s otočnými podvozky nejsou nízkopodlažní. Díky za odkaz.

Y.K.

Kromě toho že je nízkopodlažní, je dokonce velmi nízko, prahy dveří jen 280 mm nad TK (běžné je kolem 350 mm). Nad podvozky jdou mírné šikminy, ale je to na volbě zákazníka, třeba Darmstadt si je objednal s malým schůdkem nad podvozek, který preferuje proti šikminám v podlaze

Veřejná doprava KUPŘEDU

No to je určitě velká výhoda proti 52T.
Ta má podlahu 35 cm nad temenem kolejnice.
Když vezmete, že pražské zastávky jsou +- 20 cm nad temenem kolejnice, tak to je rozdíl 15 cm a to je jeden schod při nastupování do 52T.

Y.K.

Na druhou stranu TINA bude citelně dražší, Stadler s ní ani nešel do výběrka v Praze, ale nabídl schůdnější Tango tuším.