V autobusech DPP jsou ode dneška v provozu jízdenkové terminály
Jízdenkový terminál v autobuse DPP. Pramen: DPP
Definitivně tím končí doplňkový prodej jízdenek u řidičů na pražských městských autobusových spojích, který byl fakticky zrušen již během pandemie.
…milí obyvatelé střediskových obcí a chalup na samotě v okolí brna a orlové…jedná se o doplňkový prodej, většina cestujících, tedy ta co ve velkém městě žije, bydlí nebo pracuje, má roční nebo jiný předplacený kupon…
Škoda, že když už se to pohlavní město pokusilo o krok dopředu, tak v porovnání s jinými městy udělalo výrazný krok zpátky.
Třeba to v tomto století pochopí někdy i Praha, že papírovou jízdenku nikdo k ničemu opravdu nepotřebuje. Ale velký optimista tedy nejsem.
Kde to má čtečku qr kodu? To tam nepůjde použít jizdenku z pid aplikace? Pokud si koupím jiudenku, kde je součást i pouziti mhd treba mezi busakem a vlakacem, tak to neodcipnu, stejne tak jde kupovat MHD lístky, ale kde to odcipnout?
česky by to nešlo?
Když máš předem koupenou platnou jízdenku, tak už žádné další zařízení nepotřebuješ.
a jak vědí kterým spojem pojedu a jestli vůbec jedu? Vždy se někde musí čipovat, abyy viděli kde jsem jel a že mám platnou jízdenku, když přijde revizor a nahraje si data ze strojku ale jízdenku v telefonu není kde odčipovat. U karty problém není.
V PID to funguje tak, že si jízdenku označíte při nástupu do prvního spoje, a pak vám platí tolik pásem a tak dlouho, jaká je platnost jízdenky. Při přestupech už tedy jízdenku neoznačujete.
Ty terminály v autobusech slouží pro nákup jízdenky, ne pro označování. Takže když nemáte žádnou jízdenku, v tom terminálu si ji můžete koupit.
Problém je samozřejmě při zpoždění, tam moc toho revizorovi nedokážete 🙁
Jízdenku z PID aplikaci přece máš v PID aplikaci, k tomu automat vůbec nepotřebuješ.
To je sláva. Takových peněz. Zase nějaký tunel? Praha objevila, to co v ČR už funguje dávno. Plzeň bez problémů už několik let…
Stálo by to mnohonásobně dráž.Až 1 mld.Museli by to totiž instalovat v dalších cca 2000 busech v Stčk.
Busy mimo Prahu přijdou zřejmě na řadu taky. Některé mají strojky už dnes – to jsou ty, které jezdí i pražské linky (např. střídají 111 a 329), ovšem neaktivní.
Dnes jsem jel autobusem v Praze a displej byl přelepený takovou půlkruhovou samolepkou, že je to mimo provoz.
Mě teda přijde matoucí, že v Ostravě / Brně přiložím a jdu. A v Praze budu muset počkat, až vyleze jízdenka.
Ještě musíte vědět jakou jízdenku vůbec chcete.
A ještě si musíte vybrat z omezené nabídky.
Nabídka je zbytečně široká
a co teprve, kdyz uprostred jizdy dojde papir. Ale co byste chtel od mesta s udajne nejlepsim MHD. Vsem ostatnim to ke k smichu.
Řidič musí doplnit.
Dávám za pravdu. V jiných ( prý horších) městech mají na každé (!!!) zastávce displej s aktuálními odjezdy spojů a informacemi o mimořádnostech. V Praze jsou displeje výjimkou a umí jen odjezdy. A ty na Palackého náměstí už týden nefungují.
Holt Šurovský má raději retro.
Tenhle systém máme v Plzni už dlouho a funguje. Byl zaveden dřív než pípni a jdi….
Jen k té poznámce, že „DPP se rozhodl jít jinou cestou než Ostrava nebo Brno“. Ono mu jaksi nic jiného nezbývá, když tarifní systém určuje Ropid a PID na něco jako takového není připraven (jízdenka někde v systému). Zatím platí výhradně držené jízdenky ať v aplikaci nebo na papíře, tak toto prodává.
Tak ono to nie je pripravené nikde kým sa to nezavedie, že… Inak cloudové lístky v PID existujú (karta môže byť nosičom predplatného lístka), takže rozšíriť to o jednorazové by nebol taký veľký zásah.
Karta není nosičem lístku, jen v tom cloudu je informace o tom, že karta ID XY má lístek YZ. A z toho cloudu se to synchronizuje do zařízení revizorů a průvodčích, aby kontrola mohla probíhat i při výpadku signálu v tunelech apod. A na „propsání“ do zařízení to má rezervu asi 30 minut, což u jednorázové jízdenky vadí trochu více, než u roční. Takže ten zásah by nějaký byl, i když asi neřešitelné to není.
Jenže ten kupon si musíte koupit v eshopu proti účtu co máte v pidu a ten „nosič“ je pak v podstatě jen zaregistrované ID, co odkazuje na ten kupon, má to prodlevy v řádu hodin, než to systémem proleze. Koupit si prostě bez ničeho check-in jízdenku „na jakoukoliv platební kartu“ systém neumí.
Tarif neurčuje ROPID,nýbrž rada hl.m.Prahy.
Ehm, od je rozdíl me\i slovy Tarif (ceny) a tarifní systém (pásma, odbavení atd atd). Záměrně jsem nepsal odbavovací systém, protože ten si dopravci tak aby dokázali odbavit tarifní systém PIDu (či jeho části).
Jen takový dotaz pro experty : Je teď v Česku nějaký spoj veřejné dopravy, kde by se nedalo platit kartou ? Po pražské MHD už mě vlastně žádný takový případ nenapadá , ale možná se pletu …
Pokud jde o platební karty, tak Hradec Králové.
V Hradci některé autobusy mají možnost platby kartou, je nutno ale jízdenku koupit u řidiče. Obecně je to v Hradci celkově takové nešťastné, teď snad nějak měly být nové odbavovací strojky, ale jak to dopadlo, to nevím.
Tak hlavně Hradec a Pardubice jsou jediná krajská města, kde neplatí krajská integrovaná jízdenka na MHD v krajském městě.
A co Jihlava?
Ptáte se pouze na spoje MHD? Jinak autobusových linek obecně, kde se kartou platit nedá, je stále fůra
Obecně na cokoli …přijde mi, že karty berou už snad ve všech IDS, aspoň jsem za poslední cca 2 roky nezaznamenal spoj, kde by kartu nebrali. Každopádně pokud tomu tak ještě někde je, je to ostuda jak pro příslušného dopravce, tak pro jeho objednatele případně pro celý IDS 😒
Tak ve Zlíně kartou nezaplatíte ani ve voze a ani si s ní nekoupíte lístek v automatu.
Olomouc
Třeba DPMO Olomouc, kde se sice o tom léta mluví, ale na Hané se nikam nekvaltuje… (a i SMS jízdenku koupíte jen základní plnou, takže třeba děti mají v tomto směru smůlu).
Ale tak už jsme se trochu posunuli… trochu. Od září mám roční jízdenku na platební kartě, akorát revizoři chodí bez čtečky =D
Jeví se mi to jako nejlepší možné řešení. Lepší, než v Ostravě atd. Airport express tím klidně mohli vybavit taky, jeho specifický tarif není přece žádná překážka.
Je to mizerné řešení, vhodné maximálně do rozvojových zemí. Horší už by to snad jen kdyby terminál vydával poukázku kterou bych si musel za jízdenku vyměnit u řidiče.
Autobusy obsluhující linku AE ten strojek maji také, ale je v něm nabídka pouze jízdného na 24 a 72 hodin, cestující směřující z Terminálu 1 na Hl. Nádraží si ji tak mohou zakoupit během jízdy, zařízení je umístěno standartně, jako v jiných vozech MHD u druhých dveří.
Pro všechny co by chtěli v Praze ostravský nebo brněnský systém, bez jízdenek.
Podle mne mít je to naopak velká výhoda mít v ruce platnou jízdenku.
V Brně jsem si pípnul kartou a pak jsem celou cestou trnul jestli to opravdu prošlo, nebo neprošlo. Jestli tedy mám platnou jízdenku, nebo jedu na černo….
Neměl jsem v ruce žádný důkaz ani možnost jak si zkontrolovat,
že mám opravdu zaplaceno.
Ten samy jizdenkovy terminal, u ktereho jste si pipnul, Vam v Brne umi zobrazit aktualne platne jizdenky.
Zelená, vše je v pořádku. Objeví se červená je to chyba, vyzve to k opakování. Kontrolu máte…
Zelená u nástupu neříká nic o tom, že ta zelená bude svítit i revizorovi. Fascinuje mě ta bezmezná důvěra v IT bez jakékoliv možnosti kontroly. Kolikrát už jsem zažil, že průvodčí nedokázal načíst jízdenku na mé InKartě.
Přesně až vám revizor napálí pokutu, nemáte nikde žádný relevantní důkaz, že máte skutečně záplacenou jízdenku.
Chyby se stávají a to hodně.
To jestli vám někde před tím svítilo zelené světeleko, je irelevantní a ani na to máte žádný důkaz.
kdyz chcete dukaz, zacnete platit mobilem, tam jsou transakce pres google pay / apple pay videt.
Máte nějaký důkaz? Vaše domněnky nejsou fakta. Nesvítilo světýlko, ale terminál potvrzuje. To zelené podbarvení je docela nepřehlédnutelné. Objeví se až po uložení transakce v systému. Pak proběhne platba, takže dohledáte.
Jo, a jestli potřebujete důkaz, tak v Brně si kupte jízdenky přes e-shop na webu, navolte si začátek dle potřeby a stáhněte si daňový doklad. Jak jednoduché Watsone.
>navolte si začátek dle potřeby
A pak má vlak zpoždění nebo vám vyteče pračka a musíte to vytřít nebo tisíc jiných věcí, a lístek s pevně navoleným začátkem je vám k *****
Co to pořád melete o zeleném světýlku? V OVA vám terminál po přiložení karty slovně potvrdí že vše, tedy úhrada, je OK. Pokud přijde revizor, vyzve vás k přiložení karty k terminálu pro kontrolu a je to.
A proč by nesvítila? Můžete si na tom samém terminálu zkontrolovat platnost jízdenky spojené s kartou. To umí taky. A wifi připojení v MHD je poněkud lepší než ve vlaku. Fascinuje mě ta bezmezná ochota psát nesmysly a manipulace bez znalosti základních faktů a tvářit se u toho jako ten chytřejší. Ostatně, platba pak proběhne, nebudete mít problém dokázat, že jste zaplatil. Stačí se zamyslet nad řešením, než hledat jen problémy. Mimochodem dostal jste tedy pokutu, když nedokázal načíst jízdenku na kartě? On ten terminál totiž pozná a indikuje zda je problém s připojením nebo se ke kartě skutečně neváže… Číst vice »
Uvidí to v historii 🙂
tak to se divím, že se třeba nebojíte cestovat letadlem… To bez důvěry v IT už opravdu nejde…
Zkontrolujte platbu v aplikaci vasi banky. Jestli je tam tak je zaplaceno.
Že banka strhla platbu, ještě neznamená, že má člověk jízdenku – zkušenost FlixBusem.
Ono to dává papírový lístek? Jestli ano, nebylo lepší tento pokrok přeskočit? A nebo tam dát rovnou celou bednu na mince 😉
Bylo. Ale ROPID se zasekl v roce 2005.
Proč? Já mám rád fyzický doklad i když platím kartou v mobilu. Na papíru vidím do kolika mi jízdenka platí a nemusím ukazovat osobní platební kartu nějakému cizímu člověku pro kontrolu. Tiskne to velmi rychle, tak se ani nemusím zdržovat. Ideál je samozřejmě aplikace, kde se to jen zobrazí na displeji.
Ostrava okopírovala beep and go.
Brno okopirovalo ostravské pípni a jeď.
V Praze si můžu kartou zaplatit jízdenku v autobusu….
Kde to proboha žiju???
Podporuje beep and go jiné nosiče informace o jízdence než fyzické platební karty? Ty s sebou nosí čím dál tím méně lidi, lze zaplatit mobilem a informaci o jízdence mít vázánu na kartu integrovanou do mobilu?
Samozřejmě. Mezi hodinkam/mobilem a fyzickou platební kartou není z hlediska platebního terminálu žádný rozdíl.
Jedině snad v tom, že mobil není embosovaný. 😀 Což je podstatné už jen v některých amerických zapadákovech (a dnes už spíš ani tam ne).
Samozřejmě, jde to i přes Google Pay, Apple Pay, Samsung Pay, Garmin Pay, Mi Pay, Huawei Pay a podobné služby…
Ano lze používat NFC (mobil, hodinky, atd…), ale je určitá malá šance že se vám při jízdě aplikace na placení aktualizuje a vytvoří nové číslo virtuální karty (jen u větších aktualizacích), ale bohužel jízdenka zůstane na staré. Toto je ale spíše problém předplacených.
Nic takového se stát nemůže, protože tak platby mobilem nefungují.
Řeč není jen o platbě mobilem, ale hlavně o použití platební karty jako identifikátoru.
Tak snad není dotyčný idiot a nebude jako nosič jízdenky používat jednorázovou kartu. Dotaz se zcela jasně týkal plateb mobilem a nepochopení technologie.
Jenže řeč byla o beep and go, což je právě systém, kde se platební karta používá jako nosič jízdenky. Navíc většina lidí neví, že platební karty v mobilech jsou jednorázové nebo s omezenou platností. Když kartu používáte k placení, nepoznáte to – prostě stejně, jako přiložíte plastovou kartu ke čtečce, přiložíte k ní i mobil, a platba je provedena. Není důvod si myslet, že na pozadí se ten mobil chová jinak, než plastová platební karta.
Ano, část poskytovatelů bankovních služeb poskytuje virtuální karty které po zaplacení přegenerují číslo karty (bezpečnost). V takovém případě předpokládám, ze mám při kontrole smůlu, protože jízdenka je vázána na již neexistující číslo karty.
To určitě jde. Ta karta je stejně jen nosič nějakého identifikátoru. A je jedno, kde ten identifikátor máte – v mobilu, v hodinkách atd. Můžete si vytvořit kolik chcete kopií té své karty. Důležité je, že jste oprávněn ji používat a že váš účet platí platby.
Není to jedno, protože ten identifikátor v mobilu se může měnit.
Mimochodem, jak si v systémech pípni a jeď tou kartou koupím jízdenku pro sebe a dítě?
V Ostrave v takovem pripade misto pipnuti nejdriv navolite pocet a typ jizdenek.
Normálně. Nepřiložíte kartu, kliknete na ikonu koupit jízdenku, zvolíte jakou, zaplatíte přiložením karty. Ono to umí více věcí. Pípni a jeď je jen jedna z možností.
Aha a já jako turista se těšil na moderní systém typu „pípni a jeď“, jako je v Brně i jinde. Zvlášť když je to jen otázka software a mašinka i dodavatel to umí.
DPP argumentuje, že zvolil tento systém kvůli metru.
Vzhledem k tomu, že hodně revizorů baví hledat záminky k vypsání pokuty drziteli jízdenky (viz rušení pokut při zavádění MOS,…) se tomuto přístupu nedivím. Ať má cestující nějaké potvrzení.
Druhá věc je, že nechci každému kdo se nazve revizorem ukazovat moji platební kartu. Tam bych si klidně mohl pípnout i za 500.
Stačilo osadit víc označovačů ve vestibulu a zvětšit ten prostor mezi eskalátorem a označovači.
Což je v podstatě pitomost. Stačilo by mít u vstupu do metra terminál kde přiložím kartu.
a revizor vás k němu dotáhne za uši
revizor má přenosnou čtečku
která by musela být neustále online
Metro už je snad kompletně pokryté mobilním signálem, ne?
Kromě JzP. 😉
Tam snad revizoři stavebníkům jízdenky kontrolovat nebudou 🙂
však se nedávno chlubily že tunely metra jsou pokryté mobilním signálem.
Tunely se chlubily?
Opravdu bez možnosti vícepásmových jízdenek? To bych po těch měsících příprav čekal teda lepší.
Na městských linkách? Naprosto dostatečné.
Není. I na městských linkách můžete používat vícepásmové linky jako delší alternativu k 90 minutovým, ale levnější než 24 hodin. Od 2 hodin za 50 do 5 hodin za 110 máte 7 různých jízdenek s různou časovou platností, které platí všude po Praze.
Navíc samozřejmě spoustu cestujících mimo Prahu začíná jízdu ve vozidle DPP.
Ano, a jejich doklady (zatím) kontroluje řidič u prvních dveří, zatímco jízdenkový automat je u druhých dveří, takže logisticky (zatím) neproveditelné a tedy i zbytečné.
Řidič to kontroluje až po přestupu do toho meziměstského vozidla. Koupit jízdenku v prvním vozidle před přestupem logisticky proveditelné je.
A kolika procent cestujících se to týká? Většina má předplatní jízdenky a ten zbytek přestupuje hlavně z metra, kde jsou automaty na všechny typy jízdenek. Hledáte za každou cenu problém tam kde není.
Každého kdo jede z Prahy do Středočeského kraje nemá kupon na MHD a jeho cesta nezačíná v metru, ale v povrchově MHD.
Ta skupina je dost veliká.
To že to prodává jen jízdenky po Praze a ne na celý PID je velký fail.
Hlavně že má ROPID neustále řeči, že prý jeden systém = jedna jízdenka.
To ale nejsou automaty ROPIDu, objednal a zaplatil si ho DPP.
I autobusy DPP jezdí až do 4 vnějšího pásma PID.
Nedávno jsem četl, že to půjde, až se dají strojky do příměstských autobusů a zruší se nástup předními dveřmi, to má být někdy za rok.
To bude od začátku nově platných smluv s dopravci, tedy od 1.12.2024.
Kéž by PID opravdu fungoval jednotně a nemusel člověk řešit dopravce, dopravní prostředek a různé tarify v různých zónách.
Příklad:
* Dopravce: Různí dopravci v rámci Prahy mají různé vybavení (DPP busy mají terminály, ostatní ne)
* Dopravní prostředek: Ve vlacích platí jiný tarif než v autobusech a tramvajích (např. doprovod dítěte do 3 let)
* Tarify: Dvoupásmová jízdenka neplatí v pásmech P,0,B a neplatí ve vlacích, Třípásmová neplatí v pásmu P.
Nejlepší máte použít mobilní aplikaci, ta od tohoto odstíní.
Jak prosím v mobilní aplikaci koupíte jízdenku PID na vlak z hlavního nebo Masarykova nádraží v pásmu P do Středočeského kraje, čili do vnějšího pásma PID pro dítě nebo juniora 15-18 let?
No v aplikaci Lítačka zadáte odkud kam, kategorii cestujícího a zaplatíte si jízdenku kartou. To vše v předstihu. Dvě minuty před začátkem cesty jízdenku aktivujete a průvodčímu ukážete kontrolní QR kód.
Pokud jsem dotaz pochopil správně, toto je postup.
Vsadím se s vámi, že jízdenku jízdenku PID pro dítě z hlavního nádraží (pásmo P) třeba do Berouna (pásmo 4) pro juniora 15 -18 let v aplikaci Lítačka prostě nekoupíte. 🙂
Nerozumím, proč se MHD jízdenky v Praze a PID nemohou prodávat třeba přes ČD můj vlak nebo E-sejf. Některé kraje a řada měst to podporuje. Proč mít mobil zasekaný aplikacemi na každý kraj a větší statutární město.
Na tuto cestu můžete pro juniora koupit v aplikaci za 30 Kč 30 min jízdenku po Praze a za 25 Kč 5 pásem zvýhodněnou. Bohužel to musíte vybrat ručně, lítačka Vám nabídne „dospělou“ jízdenku za 80.
Ale to je poněkud šílená kombinace, zvlášť pro neznalé tarifu.
Tak hlavně že máme všude slogany, jeden systém = jedna jízdenka.
Navíc vlak není MHD, takže na něj ze zákona platí státní slevy.
Jenže v tarifu PID to nejde, protože zařadil dvě pražská centrální nádraží do pásma P = MHD Praha.
Podobná šílenost je v Plzni.
Ono to bude možná i za hranou zákona, neposkytnout zákonou slevu na meziměský vlak, jen protože že je zařazen v pásmu MHD.
Dospělou jízdenku vám to nabízí asi proto, že máte v profilu „dospělé“ datum narození. Kdyby vám podle profilu bylo 15 let, bude vám předpokládám Lítačka nabízet zlevněné jízdenky.
V aplikaci Lítačka se dají koupit všechny krátkodobé jízdenky PID (s platností do 24 hodin včetně).
Jenže taková jedna jízdenka pokrývající výše popsané prostě neexistuje. Takže si jí ani v Lítačce nekoupíte.
Ano, neexistuje, takže si ji nekoupí ani v Lítačce ani papírově. Ale stejné jízdenky, kterými to pokryje papírově, si může koupit i v Lítačce.
Taková jízdenka existuje a prodává ji například aplikace mujvlak od ČD.
V tarifu PID bohužel dítě na jednu jízdenku do Berouna z hlavniho nádraží jet nemůže.
Což je šílená nesystémovost celého PID.
Aneb jeden systém = jedna jízdenka, platí jen když se to hodí 🙂 🙂
Jenže řeč je o tarifu PID. Tarif ČD není tarif PID.
V tarifu PID jízdenka neexistuje.
I na informacích PID vás odkažou na tarif ČD. A to je opravdu smutné.
V tarifu PID jízdenky existují. Za 30 Kč jízdenka po Praze a za 20 Kč navazující na 4 vnější pásma.
Aneb jeden systém jedna jízdenka že ?
Nepřijde vám to trapné požadovat po neznalém dítěti, aby si v jednom sytému do jednoho vlaku kupovalo dvě jízdenky?
Jen proto že někdo tahle šíleně zprasil tarif.
Tomu se přeci nedá říkat integrace dopravy ne?
Já netvrdím, že je to uživatelsky přívětivé. Jenom tvrdím, že tu cestu lze absolvovat s jízdenkami PID a dají se koupit v Lítačce.
Problém je v tom, že je to sice integrovaný tarif, ale reálně si Praha hlasuje o svém tarifu a StK o svém tarifu. Je div, že to tímhle způsobem vůbec jde slepit do jednoho tarifu. I když samozřejmě je to vidět na těch postupně dolepovaných pásmech 0, pak B, pak zdvojnásobení pásma P.
To 17leté „dítě“ asi pojede na jízdenku ČD, která je podstatně levnější.
Řekl bych, že jste kolego prohrál, můžu si bez problémů koupit osm pásem za čtyři pětky. Jde to, právě jsme se dostal až k platbě. Jo, jen musím jen dopravním prostředkem, kde platí tarif PID. Ale to jistě každý, kdo je trochu v obraze, ví.
A platí vám to i v pásmu P?
Jo to můžete. Akorát vám to nebude platit z Hlaváku na Smíchov. Tak hodně štěstí abyste neprohrál s průvodčím nebo revizorem.
Pane kolego, tato vami vybraná jízdenka na 8 pásem za 40 Kč neplatí v pásmu P, kdyby jste postupoval dále, a jízdenku aktivoval, zjistil by jste to. 🙂
Přečtěte si,prosím,tarif PID.Stojí tam,že junior 15 – 18 jezdí v pražské MHD v rámci jednotlivého jízdného na plnocennou jízdenku,ale ve vnějších pásmech za státní slevu.No a v rámci předplatného jízdného jede po Praze za zlevněné jízdné JUNIOR 15 – 18.
Ano v pražské MHD, to je v pořádku.
Ale tady nebavíme o MHD, ale o cestě meziměstkým vlakem z hlavního nádraží mimo Prahu.
Takže filosofická otázka, je správně že meziměstký vlak je v úseku Smíchov – hlavní nádraží zařazen tarifně do MHD Praha?
A nelze
Měl bych dotaz: Pojedu vlakem z Děčína do Prahy. Z Děčína pojedu na krajskou jízdenku Ústeckého kraje. Z Kralup si pak v lítačce koupím jízdenku PID – mám ji aktivovat hned v Děčíně nebo až před Kralupama (kvůli její časové platnosti)?
Nejpozději 2 minuty před odjezdem z Kralup.
Stačí nejpozději nastavit 2 minuty před odjezdem Kralup (ale klidně už v Děčíně) nastavit čas aktivace na pravidelný odjezd vlaku z Kralup.
Tím docílíte nejdelší možné platnosti.
Když si spoj vyhledáte v Lítačce, nabídne vám to rovnou aktivaci na čas odjezdu z Kralup. Takže si nemusíte nařizovat budík a aktivuje se to správně.
Třípásmová platí i na území Prahy,tedy v pásmech P,0 a B.Jen 30 minut.Stojí 30 kč
Akorát technicky je to třípásmová pro vnější pásma nebo čtyřpásmová pro vnitřní pásma s platností 30 minut. Protože vnitřní pásma jsou čtyři – P se počítá za dvě pásma.
Ostrava má v tomto několikaletý náskok. Do tramvají se to nechystá?
V tramvajích, pokud se nic nezměnilo, už byly. Tedy vždy uprostřed vozu.
Dokonce i v retrovozech na lince 23
Samozřejmě v tramvajích jsou i nadále.
Neblbněte, to by bylo na Šurovského moc moderní.
Ostrava si stále drží náskok v použité technologii. Ropid stále trvá na předpotopním terminálu na jízdenky.
Ropid na tom bohužel netrvá, protože v městských autobusech jiných dopravců to není vůbec.
Pravda a vymluvy ROPID proc to nejde bez tisku atd… to radeji ani nekomentuji. V Pha temer nic nejde bez problemu, co jinde vcetne vetsi Vidne ano…
Já se hlavně divím, že Piráti, kteří mají pořád hubu plnou digitalizace, pro přechod od papírových jízdenek neudělali vůbec nic.
Příklad proč ano. Ostrava přijel jsem ráno vlakem a potřeboval tramvaji 3 zastavky. Jak fungují technologie v tramvaji jsem nevedel a nevim dosud, nejsem mistni. Jízdenku jsem nesehnal, tak nezbylo než jet načerno Cesta zpátky, ptal jsem se zákazníka ale taky si nebyl jist. Říkal že prý jde nějak použít platební karta ale nevěděl postup. Jezdí autem . Tak jsem jel zase bez jízdenky. Kdyby automat v tramvaji umožnil koupi jízdenky rád bych ji koupil a použil . V Praze je těch mimoprazskych víc a v metru vidím i zetent typ prodeje o se zavadijí v busech zvládají i cizinci.
Jedete do města a nezjistíte si jak zaplatit za jízdu? V době internetu? Ale já vím, hlavně nehledat chybu u sebe.
Ano, asi byla chyba, že jel MHD. Benzín se kupuje všude stejně a platí i přes hranice měst a krajů, a není potřeba pro každé město studovat návod.
Tak zrovna benzin se kupuje v USA rozdilne od EU.
Na tak za posledny rok som bol v Gdansku, Gdyni, Krakove, Prahe, Ostrave, Bratislava.
Takze to mame 6 rozlicnych sposobov platby za MHD. Niekde s rodinou, niekde bez, takze pribudlo zistovanie ako kupit listky aj pre dieta.
Ako bolo spomenute skorej, v cechach aj v polsku som benzin kupil takym istym sposobom ako na Slovensku a bez potreby studovania nejakych sposobov platby.
Jak jste to zjistoval v dobe papirovych listku a bez internetu?
Kde jste ty jízdenky proboha sháněl?
V každé trafice by vám ochotně vysvětlili, jak to funguje.
Nemluvě o tom, že zrovna na nádražích v Ostravě jsou automaty, kde jde koupit nabíjecí kreditová jízdenka.
Je strašně složité přečíst a pochopit nápis „Přiložte kartu“
Já teda mám v ruce papírovou jízdenku, než velké nic (Ostrava).
A schováváte i veškeré své peníze doma pod polštářem? Protože to je stejná logika.
V Ostravě se tento systém používá roky a fakt se nestává, že by se jízdenka „ztratila“.
Já schovávám své platební karty před terminály náhodných lidí, kteří se mohou vydávat za revizora.
A papirove jizdenky tez?
Papirovou jizdenku lze napriklad pouzit pro ucetnictvi.
Pokud to není jízdenka za 500 korun a více, tak její zaúčtování stojí více než kolik ušetříte na daních.