V autech přibudou senzory pro bezpečnější jízdu, kvůli tomu podraží
Všechna auta budou muset být nově vybavena i funkcí hlídání jízdních pruhů, tzv. Lane Assist. Foto: Chevrolet
Zástupci Evropského parlamentu, členských zemí EU a Komise se shodli na definitivní podobě nového nařízení, které výrazně zasáhne do budoucí
Vážená EU, strčte si ty vaše senzory a šmírovací technologie , tam kam míří pod vaším vedenim celá Evropa – tedy do prdele….
Jasně že řízení auta a vůbec provoz bylo, je a bude vždy nebezpečnou záležitostí. Ale jednou už si to společnost vynalezla, zpohodlněla, tak taky musíme jako společnost přijmout za toto velké civilizační pohodlí své oběti!! A ne z nás lidí dělat tupce. Nikdo nás přeci nenutí automobilismus používat. Je to dobrovolné a dobrovolně tím podstupuji riziko, že se nevrátím domů. Když vyjdu ven, taky mi nikdo negarantuje, že mi nespadne taška ze střechy na hlavu. Nebo tam taky pro všechny případy natáhneme sítě, čidla, senzory? A tak je to se vším. Jenže tahle naše zparchantělá zhýčkaná evropská společnost by nejradši… Číst vice »
A co hlidani mrtveho uhlu a hlidani bezbecne vzdalenosti?
Cernou skrinku ale vitam, jen by v ni mohl byt i ten kamerovy zaznam, to by pomohlo…
A co když ne? Sice vás sestřelí nějaký degeš z vedlejší, ale z vašeho! kamerového systému si opicajti stáhnou, že jste se před střetem zrovna díval na druhou stranu. Nebo tam bude záznam, že v kabině byla vyšší koncentrace CO2 a byl aktivován pomocník pro jízdu v pruzích. U soudu good luck.
me zajimaji tyto dve veci, ktere mi pomahaji,… kameru mam, vyplati se,…
A autíčkáři dostanou do hlavy taky nějaký senzor? Zkratkovité a agresivní jednání za volantem není zrovna košér.
Zavádění Velkého bratra salámovou metodou… Možná to jednou někde někomu pomůže ale primárně to omezuje naši svobodu… Fucc the EU
Vida, hned jsou tu z provozu další dva tipy na nové povinné provozní asistenty: detekce polomrtvého důchodce za volantem a přídavné periferní vidění pro zasloužilé matky vezoucí své spratky.
https://www.krimi-plzen.cz/a/vazna-nehoda-na-lochotine-vice-zranenych/
Zdá se, že evropský parlament považuje občany EU a-priori za totální demeenty, kteří se nikdy nemohou naučit řídit auto. Asi vychází ze svého vlastního aktuálního složení.
Made my day 👍
Vzhledem k tomu, že každý rok v EU přijde v autě o život kolem 25 000 lidí mají v podstatě pravdu.
Lidé nejsou zodpovědní…co s tím? Tak je k tomu donutíme….Chudák Orwell…kdyby jen věděl…
Lidé ke zodpovědnosti nedonutíte, ale můžete použít jednoduchý stroj na vychytávání obvyklích chyb.
Provoz a svoboda nemají nic společného. Provoz je svázán pravidly (zákony), bez nich by to nešlo. Pokud si někdo myslí, že může jezdit jak chce a čím chce jak je pako (slušně řečeno). Nemůže. V podstatě vše co na autě je bylo někdy nařízeno a má to svůj účel s cílem zvýšit bezpečnost.
Omezení rychlosti by bylo super, ale co když potřebujete předjet traktor v obci nebo povezete někoho narychlo do nemocnice a asistent vám predjizdeci manévr pribrzdi? A už někdo vymyslel jak zamýšlená autonomni auta uhybaji sanitce? Naštěstí to neprošlo
já mám v autě tempomat nebo omezovač a ten používám ve městě pořád, když chcete jet přes omezovač, tak šlápnete na plyn na doraz, sice udržení v pruhu nemám, ale u citroena to trhavě přitahuje pás řidiče. Sehnalovou nelze brát vážně, ta akorát tak hledat nepříspusobivé v řecku.
Tak několik těch asistenčních fičur v autě máme. Varování před překážkou, nouzové brzdění, jízdu v pruzích (dá se vypnout, ale na dálnici dobrá věc. Levou táhlou zatáčku si cvíli řídí samo a pak si řekne o pevné uchopení volantu 😁), hlídač rozestupu (ten se dá nastavit) plus klasika (stop start, asistent rozjezdu do kopce a z kopce atp). No a na asistentovi hlídání alkoholu u řidiče jsem se s naším autem dohodl následovně. Ono mně nechá občas řídit s 2 v žíle a já ho vezmu každý měsíc do myčky a do ZOO. 😂
Kdyby se autoškola nedělala přes jisté otvory v těle, za volanty seděli duševně a fyzicky labilní lidé, možná i na těch silnicích by to vypadalo jinak. Že je někdo ,,psycho,, nebo ,,jelito,, tak mu sotva pomůže i létající koberec.
za volanty seděli duševně a fyzicky labilní lidé,
Doufám, že to je omyl a mělo tam být stabilní. 😉
Ano, ano, překlep, díky za upozornění
Pokud někdo doznal názoru, že je třeba masivně rozšířit různé asistenty pro jízdu v pruzích, nebylo by naopak vhodnější vzít to ke zdroji a zamyslet se, co a proč vychází z našich autoškol?
Taky by nebylo od věci na silnice ty pruhy malovat a to pořádně, neboť na silnici bez pruhů je aisitent pro jízdu v pruzích k ničemu. V Německu má snad každá silnice i té nejnižší třídy namalované krajnice a patníky, u nás je to na takových silnicích v zásadě výjimka.
Tak to aby v zime zakazali snezeni,….
Od toho jsou ty zmiňované patníky.
Zdraží se hlavně ta nejlevnější auta nižší třídy, protože větší a dražší auta už drtivou většinu tohoto ve výbavě mají. Neboli spolu s elektroauty další krok, který omezí dostupnost individuální mobility pro obyvatele EU.
Pro méně majetné motoristy tady vždy bude trh s ojetými auty. Trend snižování podílu malých aut ve výrobě tu je už teď, poptávka po nich klesá a automobilkám to nijak nevadí, protože na malých autech mají nejnižší marži.
To máte určitě pravdu a s nastupujícími emisními normami a narůstající předpisovou povinnou výbavou se ochota výrobců vyrábět malá auta dále snižuje, neb se dostávají do záporných čísel. Trh s ojetými auty to určitě po přechodnou dobu vyřeší, nicméně časem nebudou dostupná ojetá malá auta (když se nebudou vyrábět ani nová ) a nebo budou ojetiny dražší než dnes, protože z vyšší pořizovací ceny nového auta by měla být i vyšší cena ojetiny. Případně se zvedne průměrný věk vozového parku, protože méně majetní budou mít peníze jen na starší ojetiny než si mohou dovolit dnes.
Jinými slovy, EP vede třídní boj proti chudým lidem a prosperitě EU.
Dokud vam nezakazou auta stari urciteho veku nebo nesplnujici nejaky predpis… kazde bezpecnostni opatreni postupne zveda ceny vozu a co se tyce elekroniky, tak jsou ojetiny cim dal rizikovejsi a nakladnejsi…
Auto se stava docela drahou vybavou domacnosti…
Tyhle argumenty už tu byly v době, kdy přišly první katalyzátory, ABS, airbagy, a přesto si dnes může auto dovolit každý jouda.
Taky to vede ke kuchání katalyzátorů, DPF atp. neboť jejich oprava/výměna často přesahuje cenu ojetiny. Na funkčnost airbagů po deseti letech provozu auta bych si taky dovolil příliš nesázet.
Ano, na některá česká specifika je i EU krátká.
Zajímalo by mě jak by chtěli alkoholový zámek přizpůsobit všem legislativním specifikům různě po Evropě.
To je jednoduché. Podle GPS pozná, v které je zemi a podle toho se bude řídit. Nebo ne? 🙂
A jak bude řešit že v Německu je 0.5 promile ale až od 21 let? Bude se tam protahovat občanka?
Nee, v autě bude zabudovaný rentgen kostí :-).
Myslím, že je to debilní nápad od evropské unie. Toto nejsou ledky, aby to mohli tlačit. Nehledě k tomu, že to prodraží auta. A především brutálně prodraží následky nehody. Protože ty senzory budou brutálně drahé a jako první na odstřel při každém ťuknutí. Podle mě to jsou kontraproduktivní neodzkoušené systémy ve velmi těžko testovatelném nahodilém prostředí. Viz Boeing. A Boeing měl mnohem jednodušší úkol.. Třeba ten chlápek, jak se vyhýbal tomu otáčejícímu kamionu, toho by ten systém zabil, protože by začal brzdit a on by nestihl ho objet. A skončil by z boku pod návěsem. Zároveň pokud systém začne panicky… Číst vice »
Naopak. Já si myslím, že je to cesta správným směrem.
A nějaké normální jednoduché , čistě mechanické auto, které nebude jezdící smartphone, nebude mi kecat do řízení a bude se dát opravit bez doktorátu z informatiky pro nas co umíme řídit a řízení nás baví by bylo?
ty senzory jsou ve skutečnosti strašně levné, a nejedná se o žádnou vědu. a i kdyby – na ceně aut se neprojeví.
ostatně – není to poprvé, co evropa cpe do aut něco násilím. Dříve to byly ABS a ESP. speciálně ESP je stejný příklad – na přelomu století tahle věc byla příplatkovou výbavou za 20 000.
a projevilo se jejich povinné instalování nějak? neprojevilo .. auta jsou stále levnější, a přesto obsahují více a více elektroniky a senzorů.
ABS, ESP nelze srovnávat, to je mnohem nižší systémy, které nezasahují takto do řízení, průjezdu a podobně.
Ale lze. Vzdyt adaptivní tempomat, system nouzového brzdeni atd.. jsou principialne stejné systémy. navíc už jsou vyvinuté a v nových autech zcela běžné.
Adaptívní tempomat je vypínatelný a primárně určený na monotóní dálnici.. Za nějakých podmínek..
No jasně, lidar je strašně levná věc..
Proč lidar? Takový Autopilot v Teslách umí z uvedeného vše a mnohem více a lidar nepoužívá. Podle mého tyto technologie mnohem více životů zachrání, než zmaří, což je ostatně i situace u zmíněné Tesly.
Jakej lidar? kde je řeč o lidaru?
všechna ta zmíněná zařízení, o kterých je řeč, jsou v dnešní době běžně dostupná, a lidar k tomu nepotřebují.
Lidar? To si asi pletete autonomní řízení a asistenty.
a mimochodem, např. systémy „bezpečnostního brzdění“ jsou v autech již dnes zcela běžné (i škodovka je dává by default do nižších výbav)… a nějaký nárůst nárazů do aut ze zadu nenastal