V areálu Iveca ve Vysokém Mýtě padl komín, uvolní místo výrobě

Demolice komína. Pramen: Iveco BusDemolice komína. Pramen: Iveco Bus

Místo kotelny vzniknou zejména skladové prostory pro nové díly, rychlonabíjecí stanice nebo mezisklad pro bateriové sety.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Granja

Celkem moderní komín, kotelna pryč, jen aby byl dostatek ekonomicky únosného plynu, když nový plynovod se v rámci sankcí nemá spustit.

K.S.

Ten plynovod v první řadě nebyl potřeba (staré by to zvládly). Nicméně bych řekl že po tom co předvádí by ten plyn byl za darmo drahý.

Spíš je otázka jestli dočasně nezrušit emisenky, protože pokud bude dál Rusko blbnout, tak brát plyn a ropu od nich je prostě morálně a strategicky problematické. V tento moment je myslím menší zlo navýšit výrazně instalace OZE a pálit i dovezené uhlí za současného pozastavení EU ETS, než nakupovat plyn od Ruska.

Granja

Hodně emisních povolenek je mimo Evropu, nevěřím, že by podporovali jejich zrušení, protože v Evropě to někdo potřebuje. Takto byznys nefunguje.

K.S.

Pokud bude situace nadále eskalovat a přehoupne se to z tohoto v plnou invazi, pak dočasné odstavení/omezení systému EU ETS bude znamenat pro celkový ekonomický systém menší šok, než kdyby se kvůli tomu měla složit ekonomika v Evropě. Nevím teď přesně čím se řídí objem který musí koupit, pravděpodobně je to nějaká tabulka že na každou tunu uhlí potřebuje podnik koupit X emisenek, pokud je to tak, tak asi lze třeba pro podniky které nahradí provoz plynové elektrárny uhelnou stanovit že budou potřebovat pro její provoz jen tolik emisenek kolik by odpovídalo tomu nahrazenému plynu. Nějaký mechanismus jak ten systém… Číst vice »

noerf

Ono záleží i na ostatních nákladech. Pokud budete mít jednu kotelnu na uhlí, potřebujete uhlí dovážet, někde skladovat a takové objekty se bude jednat o kotelnu i výkonu v řádu MW, kde musí být trvalý dohled a topiči musí mít zkoušky na TIČRu. Když udělají plynové kotelny u každé haly s dvěma kotly o výkonu 100 kW, je tam denní dohled, který provede proškolený udržbář za cca hodinu, skladovací prostory nejsou třeba a kotel se lépe reguluje.

stanik

Nu , možným řešením pro ex Karosu , je přejít na biomasu, po vzoru některých firem v Německu, kde využívají komunální odpad . Technologie spalování v těchto případech v 21.století je rozhodně na jiné úrovni než koncem století dvacátého. Putin sice zde nebude věčně, a rozhodně né tak dlouho jako Brežněv. Zemní plyn nepatří k obnovitelným mediím jako LNG (bioplyn) , také jednou dojde. Souhlasím i s tím, že na provoz kotelny 100kW stále stačí zkoušky 4třídy ČSN !! V Karose Ivecu nebude potřeba slévárna a válcovna jako ve Výtkovických železárnách .

K.S.

Jen pro zajímavost, jak je to v případě že místo kotlů jsou kogenerační jednotky s horkovodním okruhem? Člověk by čekal že topičský průkaz nebude třeba, protože jsou to motory, ale na druhou stranu úřední šiml je nevyzpytatelný.

Jinak, jaký praktický význam ten průkaz má v dnešní době automatizovaných systémů? Chápu že v době parních kotlů na uhlí to asi k něčemu bylo (ale stejně jako v případě ŘP na motorky postrádám smysl tříd), ale v době když všechno i v těch uhelných kotelnách řídí počítače mi to přijde trochu zbytečné a zastaralé.

Jan

Tohle je už moderní komín, ale stejně mi to připomíná několik částí dokumentů BBC o opravování a bourání starých cihlových komínů. Konkrétně tohle video, kde to jeden člověk s pomocníky rozebíral cihlu po cihle, protože nebylo místo kam to odstřelit: https://www.youtube.com/watch?v=NKPApAsJbj4 A tehdy nepoužívali žádné ochranné pomůcky…

FrantaM

jj, legendární Fred Dibnah, cigáro v puse a práce bez jištění 50m nad zemí pěkně v klídku a pohodě. Nj, kdo umí, ten umí.

Jiří Kocurek

Jo, bez jištění… Vcelku dost jich spadlo a to byli páni lezci.

K.S.

Jj, obdivuhodné co na těch filmech dělá, mě se motá hlava jenom to vidím.

www. youtube. com/watch?v=3R3-YwDZrzg&t=11s

Pája

Mně Váš odkaz nefunguje

K.S.

Odmažte si mezery za tečkami a dejte to normálně do řádku pro URL adresu.

První

Tak aby ty MildHybridy jezdily i v Česku.