V Anglii vyjely nové vlaky Nova, testováním prošly v Česku
Jednotka Nova1 pro Transpennine Express. Foto: Hitachi
Cestující na severu Anglie se v příštích měsících dočkají výrazně pohodlnějších a větších vlaků než dosud. Společnost First Group, která
Tedy Skotové by vám za ten sever Anglie asi dali do zubů. Ještěže většina z nich neumí česky.
Nevíte někdo, jaký je rozdíl mezi těmito vlaky a vlaky Azuma? Měl jsem příležitost jet Azumou a tímto vlakem, ještě bez modrých polepů a kromě sedaček mi ty vlaky přišly velmi podobné.
Jsou téměř stejné, ty pro TPE mají o něco vyšší výkon dieselu. Je to popsané na wiki https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_800
Ok, díky za odpověď. Je pravda, že designem jsou téměř totožné, liší se jenom barvou u různých dopravců – každopádně u Transpennine Expressu to je obrovský pokrok oproti Desiru UK, které má relativně tvrdé sedačky a málo místa na nohy.
Vláčky to jsou pěkné, jen aby s nimi někdo jezdil, není to tak dávno co se ve GB bouřili že vlaky hodně podražili 🙂
Pěkný přehled – včetně růstu počtu pasažérů – o této franchise je zde https://en.wikipedia.org/wiki/TransPennine_Express
Zase chyby v textu…..
A jak pak rychle takový pěkný vláček jede?
Jsou schopne jezdit az 125 mph (201 km/h).
Tak že na ty naše tratě které budou někde a
někdy umět až 200 tak akorát.
Akorát vzhledem ke koncepci vysoké podlahy vlaku (a trakce je umístěna pod podlahou) a vysokých nástupišť by tyto vlaky byly u nás prakticky nepoužitelné.
Ty Nova3 s motorovou lokomotivou jezdí „jenom“ 100 mph.
😀