V anglickém hrabství West Midlands se testuje první tramvaj s 5G připojením
Tramvaj CAF s 5G připojením ve West Midlands. Foto: Voice of Calm, commons.wikimedia.org
Výhodou 5G připojení je možnost využívat veškerá dopravní data již během samotného provozu tramvaje
No nejvetsi kus prace na tomhle odvedli marketingovi podvodnici tamniho dopravniho podniku. V zasade nic z tech „vymozenosti“, ktery jsou v clanku popsany, nemuselo cekat na 5G a oni se tvari jaka to nebude revoluce.
Tyjo ale že vypadá jako od Kotase?!
Mne to teda na pohled připomíná Montpelliérský Alstom Citadis. (Já vím, továrna je jinde, ale myslím vzhled).
Ciwe … a na co z uvedeného nestačí 4G? To je jak reportáž z ČT o tom jak nám 5G umožní vyšetření na dálku. Demonstrováno na příkladě jak si pacientka píše na nějakém textovém chatu s lékařkou, která jí nakonec doporučí urologický čaj.
Taky nějak nechápu, v čem je ta výhoda 5g proti 4g zrovna v tomto případě. Ale marketing dobrý 😀
Připojení 5G by umožňovalo i dálkové ovládání tramvaje, takže by řidič nemusel sedět ve vozidle, ale mohl by tramvaj řídit z velínu podle toho, co vidí na monitoru z kamer ve vozidle.
až do prvního výpadku nebo hůře pokrytého místa 🙂
„Dálkové ovládání tramvaje, aby řidič nemusel sedět ve vozidle“ by nic nepřineslo, ani bezpečnost, ani personální úsporu. Budoucnost je pochopitelně v plně autonomním řízení.
U nějakých bus linek s blbými oběhy (hodinu stání na konečné ve vesnici kde chcípl pes) 😀 si dovedu představit personální úsporu. 😀
Pozor 5G přeci šíří nákazu Covidem a vůbec poškozuje zdraví mnohem víc než 3G a 4G 😀 U nás by to čtenáři Aeronetu rozmlátili sekyrou 🙂
Samozřejmě, chat na 2G nebyl možný, jenom ICQ v j2me.
a ještě ten j2me ICQ klient měl rozhraní co se spíš podobalo IRC 🙂 aspoň ten co jsem zkoušel.
Zapojení tramvají do sítě 5G by se mělo zvážit i v Česku. Vedlejší efekt by byl, že by to sloužilo jako odpuzovač voličů SPD.
Českou realitu bych viděl spíš na stánky s alobalovými čepičkami u zastávek 🙂
A to už je důvod, proč to dělat. Kéž by 5G sítí byly vybaveny všechny tramvaje na území ČR nejpozději do konce roku. 🙂
Ta španělská tramvaj vypadá vzhledově pěkně .
No já nevím, ale i kdyby viděli, že jede tramvaj plná a okamžitě vypravili další z depa tak na nějakou zastávku nedojede během pěti minut, ale cesta nějakou dobu zabere. Nějak předpokládám, že v době, kdy tam přijede bude na zastávce minimum cestujících, protože většina se mačkací metodou přepravila dřívějšími spoji. Určitě bych ty data bral k vylepšení plánování spojů do budoucna, ale okamžitá reakce moc nemá smysl.
Náhradní tramvaj asi smysl nemá, možná posilový bus by měl větší smysl, pokud by je zvládli vhodně rozmístit kolem tras. Pak by to mohlo dávat smysl jako celek, ale těžko říct co s tím vymyslí.
A pokud mají problémy se zpožděním, tak bych se zaměřil na informační tabule. Jak v tramvajích, tak na zastávkách.
Pokud jezdí některé spoje přecpané, mají je posílit. Třeba si na zkoušku půjčit nějaké kapacitnější tramvaje, a eventuálně koupit/pronajmout.
Jistě, kvůli pár přecpaným spojům se budou kupovat další vozidla, budovat zázemí, najímat řidiči (už vidím, jak se na čtvrtinový úvazrek hrnou) – to je totiž recept na pokrytí ranní špičky. A přitom by stačilo, kdyby si část cestujících přivstala a jela o 10 minut dřívějším spojem… A to vše s brutálně dotovaným jízdným z daní z provozu těch hnusných aut.
skvělé, lidi do mobilu čumí málo je tomu třeba pomoct
Asi mají málo přejetých k výuce mediků…
Někteří si čtou knížku. Co kdyby při čtení knížky v tramvaji … no radši nedomýšlet.