Územní rozhodnutí pro přesunuté nádraží v Brně platí, Děti Země propásly lhůtu
Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Krajský soud v Brně dne 29. července 2019 odmítl žalobu Dětí Země i jedné fyzické osoby ze dne 27. února 2019 proti
V souvislosti s přesunem hlavního nádraží v Brně, je třeba vzít do úvahy, kromě jiných hledisek, také napojení VRT z Prahy do Vídně, Bratislavy, Budapešti a na Ostravu. Ze studie napojení VRT na brněnské hlavní nádraží v odsunuté poloze vyplývá, že vlaky z Prahy na Břeclav a dál na jih, budou jezdit z nového brněnského nádraží (U Řeky / Řeka) úvraťově!!! Ve variantě brněnského nádraží Pod Petrovem by jezdili vlaky tunelem pod centrem Brna a dál na jih, beze změny směru jízdy. Úvraťově by pak jezdily na Ostravu. Toto je velmi závažná informace. Je vidět, že se k této studii… Číst vice »
O trakčních a netrakčních jednotkách jste slyšel? Obrat rychlíku s panterem v Břeclavi je operace tak na 5 minut, to se vy významném uzlu, jako je Brno, ztratí. Ano, je to zapojení ne zcela vhodné, ale pořád se dá s tím zapojením možné pracovat. Pořád je možnost ji dovést ze severu. Ale kdy ta bude… Vzhledem k náročnosti stavby se dá klidně počítat s tím že možná nebude nikdy, pokud bude levobřežka na 200, bude výjezd do Polabí… tak se VRT posune na odstavnou kolej.
Mohl by prosím někdo laikům vysvětlit k čemu ty tunely a úvrať pro VRT? Cožpak se před Brnem a za Brnem nemůže VRT napojit na stávající železnici, která městem prochází. Těch pár set metrů, co by jel rychlovlak po normální trati, by ho přece nemohlo zásadně zdržet.
Maličko jste zapomněl, že když nebude úvrať do Vídně, tak bude úvrať do Ostravy.
Nechápu ty magory kritizující nové odsunuté nádraží o 700 m. Proboha, co je za vzdálenost??? Ani né 10 min pěšky. Kdyby to bylo o 5,10 km neřeknu. Ale takhle. Neuvěřitelné….
Také mi ten argument ohledně docházkové doby přijde trochu mimo. Ale na druhou stranu současná kapacita pěších tras je nedostatečná a pokud nebude udělán opravdu velký pěší bulvár, tak se tam lidi pošlapou navzájem. Tam by bylo třeba mít širokou promenádu do centra. To mi v plánech dost chybí, přijde mi že hrozí zase jen vznik neosobních „Amerických“ chodníků vedle zatížených silnic, jako je tomu u chodníku od Úzké ke Zvonařce.
co se týče budování ulic, tramvají, dopravních terminálů apod, to už není v režii SŽDC, ale vždy města jakožto investora „podpůrné infrastruktury“. To buduje město potažmo dopravní podnik.
Samozřejmě,to je na architektu a městu, ale je to „přidruženou“ částí projektu, který Brno střídavě (ne)podporuje.
Pokud tak jednoduchou věc nechápete, pak hledejte problém u sebe.
Tak mi to tedy vysvětlete. Jsem na to vážně zvědavý.
Zkusím vám poradit, píše se rok 2019 ne 1919. Hromadní doprava není alternativou k tomu jít pěšky. Na automobil má v ČR téměř každý. A ne každému je 20let, populace nám stárne.
A co s tím má společné nové odsunuté nádraží????
Že se všem co jeli do centra prodlouží cestovní doba o dobu překonání těch 700m. V roce 1919 tahle (a i mnohem větší) vzdálenost nevadila.
Ja teda nevim, ale kdyby nekdo presunul prazsky Hlavni nadrazi o 700 metru od stanice metra smerem k Zizkovu, taky by mi to vadilo. Ono kdyz jde studentik s batuzkem neni to stejny, jako kdyz jde rodic s kocarkem, lodnim kufrem a druhym ditetem.
S tím lodním kufrem by mě to též vadilo. Snad kdyby ho přesunuly blíže k Vltavě.
Jasně, to nádraží pak zůstane jako Zvonařka, kam se prakticky nedostanete. Pokud se ve městě postaví hodně silný S-Bahn, Vlaky po 10ti minutách a další zastávky umožňující železniční přepravu po městě, by to možná ještě šlo. Ale vážně, když bude VRT, nebo bez VRT, jaký je problém mít oddělená nádraží pro dálkovou a regionální dopravu? Nechápu. Můžeme mít to hlavní a pak můžeme mít něco jako Meidling, nebo Holešovice/Libeň, kde bude zajištěn přestup mezi linky S a dálkové spoje. Nejlepší budou v tomto případě Židenice.
Co by delal v Brne S-Bahn? Tam leda D-Bahn!
Dorf-Bahn? Ne, ne, tam bude přece F-bahn! Znáte přece to staré pořekadlo: Brno che být metropole, nemá metro, je jen pole.
Jak tak ale nad tím přemýšlím, jestli to má být F-bahn, tak to víme i všechny ostatní parametry.
Jasně že v Brně bude pokračovat výstavba S-Bahn a U-Bahn. Ale to se nejdřív Morava a Slezko musí zasadit o znovunavrácení hlavního města Vídně, která se o tato území pečlivě starala. Hlavní nádraží V Brně a vlakové spojení na Vídeň bylo již od roku 1839 (o generaci dříve než hl. nádraží v Praze). A pak se zase v ulicích Brna bude opět hlasitě ozývat „vraťte, co jste nakradli !“
Však už to začalo. Třeba Znojmo má lepší železniční spojení s Vídni než se zbytkem republiky. 😀
To při pohledu na mapu není zas tak divný, ne?
Vivat Wien, vivat Austria. Kdyby se tak z Jihomoravského kraje mohla stát 10. spolková země Rakouska. Čechy a Prahu a agenta Bureše na nic nepotřebujeme, leda na ostudu.Zbytek Moravy a Slezska by se mohl taky připojit, kdyby chtěl. Každému, kdo porovná Vídeň s Prahou je jasné, kdo ustrnul v minulosti (normalizaci). Brno bohužel vzhlíží spíše k Praze než k Vídni. Ve Vídni měli nové nádraží za 8 let od rozhodnutí, že ho postaví. V Brně není ani po 80-ti letech. Ach ti naivní obrozenci, ach ten mučedník Havlíček, krutě trpěl v Brixenu v hospodě a hotelu…To už je ale jiné… Číst vice »
Pro nás žádné překvapení, teď je potřeba prosadit znova revizi dopravní technologie celého uzlu a soustředit se na 1.stavbu, tj.od severu do Židenic. Platí, že trváme pořád na samostatné koleji z Židenic přes budoucí hl.n.středem a na přesmyku v Modricich.
Dvě koleje pro osobní vlaky pro směry Tišnov a Blansko mezi Hlavním nádražím a Židenicemi u varianty Řeka díky zastávce v Černovicích nestačí, protože mají uzel projet v souběhu (aby byly taktové přestupy hrana-hrana), a na další kolej ze Židenic až na nádraží není místo, takže bude muset být nákladní a osobní doprava na stejných kolejích. Pokud by měl náklad mít alespoň nějakou šanci projet uzlem, bylo by potřeba postavit SJKD (severojižní diametr), aby osobáky na Tišnov jezdily tunelem, pak by už šlo dostat pro náklad samostatnou kolej. Šest kolejí mezi Hlavním nádražím by (od severu) mohlo být rozděleno na… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že Děti Země už zjevně nejsou schopny splnit ani ten jediný úkol, který mají, totiž odvolávání se v poslední den lhůty, bylo by na místě je konečně zrušit.
A kdo by je měl rušit? Tady naštěstí nejsme v Putinistánu, aby se něco jen tak z plezíru nařízením shora rušilo. Zatím.
Slovo chlapa! (omezeného)
Ne. Mělo by jim být umožněno se zrušit. Do konkrétního data. Které prošvihnou.
No, Patrik nám už stárne a nestíhá vše v poslední hodině, aby natáhl čas o kolik se jen dá. Načase koupit si bačkory a zalézt na pec.
Ale, že rozhodnutí krajskému soudu vydat takové jednoduché zamítnutí 5 měsíců, to tady nikomu nevadí, že? Já si toho od vydání této zprávy všiml do 3 dnů. Ale plive se tady na Děti Země. Za poslední zdržení na 5 měsíců mohou akorát neschopní úředníci.
Hmmm…
Asi budu opakovat i několik předřečníků.
Na počítání DZ mám jedno přísloví: S čím kdo zachází, tím také schází.
A co se týče přesunu hlavního nádraží v Brně, tak jsem furt toho názoru, že přesouvat hlavní nádraží k řece (varianta Řeka) je blbě. V současnosti je to velice dobře vidět, kdy se vlivem výluky jezdí na dolní. Většina mých cest do Brna bývá do centra, které je velmi dobře dosažitelné pěšky. A pokud jedu někam dál, tak uzel MHD před hlavním je taky velmi výhodný. To se variantou Řeka nikdy nedosáhne.
V teoretické rovině by bylo možné dosáhnout odsunutého nádraží s šalinovým uzlem a zlepšením celkové dopravní obslužnosti, viděl jsem plány, ale to by v kanceláři architekta města Brna nesměli sedět diletanti. Je to prostě o lidech. A s touhle děsivou brněnskou skvadrou, kde je na radnici a u architekta dohromady jeden naiva a dalších 50 zkorumpovaných lidí se tenhle projekt dělat nedá.
Tak síť šalin se dá samozřejmě kompletně předělat i tak aby se nepotřeboval železniční SJKD. To jsem tu někde týden dozadu psal. Třeba se dá vést po viaduktu a z jihu k Dolnímu nádraží.
Dá se toho dělat spousta. Třeba si prosadit napojení SJKD ve variantě Ac a udělat zatím jen jeden úsek na „Staré hlavní nádraží“, jakožto takový prvopočátek SJKD, které by se dodělalo za 25 let , dá se taky vytvořit bulvár spojující ulici Příkop s ulicí Dornych …nic z toho ale v kanceláři architekta v plánu nemají…protože jsou to diletanti.
schválně se podívejte na projekt přestavby ulice Dornych, což by mělo vést ke zkapacitnění ulice Plotní pro šaliny (A potažmo k obsluhování nového nádru těmito šalinami) Přestavba bude trvat 2 roky a …no podívejte se na to a mrkněte, kolik křižovatek se tam zrušilo, kolik křižovatek má víc pruhů a tak…nulová změna. Dva roky oprav, x miliard korun a oni tu kapacitu těch ulic prostě nezvýší.
Myslíte ten slavný bulvár? Co vím, tak se místní začali hrozně cukat, protože to znamená demolice. Ale o tom že staří architekti pojedou pořád to svoje nepochybuji.
K tomu mému postu níže: A vy teda tvrdíte, že radní pro územní rozvoj Chvátal předstírá, že hraje hru vlády s tou variantou Ab, aby mohl vytvořit novej územní plán a rozpohybovat to aspoň částečně a po pár letech cukne a celý plán překope na Ac?
Ne, tvrdím že dokud byl nový ÚP blokován, tak se nedalo v tom území nic stavět, protože platil ten původní, jestli nějaký, který tam určoval plochy pro průmysl. Ono se totiž bez ÚP nedá stavět, protože nemáte na základě čeho vydat stavební povolení. Co se pamatuji, tak ten „nový“ platil asi tak dvě měsíce, než jej zase napadli u soudu, jestli to byl tento případ, nebo jiný teď nevím. Ale je dost možné že v Jižním centru prostě nejsou projekty připravené, jestli se nepletu, tak se bude místně upravovat i hlavní silnice, dokud to není, tak těžko stavět a projekt… Číst vice »
Teoreticky ano, ale co na to peníze? Už teď v těch studiích (doufám, že jsem to dobře četl) se neuvádí cena (nepřičítá se k investici státu do přesunutého nádraží) nutné investice města Brna do těch potřebných tramvajových tratí. Navíc se tam i nepočítají u nutné investice do vozového parku (bude potřeba víc šalin) a zvýšené provozní náklady (najezdí se víc kilometrů při stejném počtu cestujících)
Popravdě, já se Chvátalovi (radní pro územní rozvoj) divím, jedinej je tam rozumnej , říkal, že časová posloupnost je nejdřív SJKD a pak nádraží a že v žádným jiným případě se to stavět nebude, tak bych čekal, že když v Práglu neschválili diametr a doporučili tu variantuAb, že do toho hodí vidle a řekne „Tak to s tím jděte všichni do pr…, takhle na pikaču to prostě dělat nebudem“, ale on místo toho přistoupil na hru z vyšších míst lidí, co vlastní ty pozemky a cestující jsou jim ukradení.
Viděl jste mapu těch pozemků? Pokud jde o nesmyslně blokované jižní centrum… centrální části La Défense je to šumafuk kde nádr je. Tam je třeba dělat přeložky ulic, rozšiřovat je, jakou to má souvislost s kolejemi? Pozemky pod Dolním a Hlavním jsou drah, takže tam se není moc čeho obávat, jestli i na to jsou nějaké smlouvy, tak se dají vypovědět.
Právěže viděl a právěže to jedno není. Kdyby to jedno bylo, tak přece Jižní centrum už stojí nezávisle na nádraží. Prostě by to byl bulvár na autobusák. Vzhledem k tomu, že se ale nic nestaví, tak to jedno není.
A víte že skrz to napadání nemělo Brno jaksi platný územní plán, bez kterého nepostavíte ani psí boudu? Ono jeho zplatnění na pár měsíců předloni plně stačilo k odblokování staveb na hranicí jižního centra, Vlněna, Dorn II, Křenová, Dornych (naproti Alibaby)… ty pozemky byly s dost vlekou pravděpodobností vedené jako určené pro něco zcela jiného než se bude v jižním centru nacházet.
Sice jsem proti odsunu, ale zase jsem rád, že Děti Země prohráli, protože co už v tomto státě napáchali za komplikace, to svět neviděl. Divim se, že se jich vůbec někdo ptá na názor. Prostě v noci kopnout a jet.
Komplikace?
No jistě, komplikují život neschopným úředníkům a různým individuím, kteří mají ve zvyku obcházet zákony. Doufejme, že budou komplikovat dál.
Můj názor je, že by to teď chtělo v Brně nejdřív zlidštit vedlejší nádraží ala Kr.Pole, Židenice pak vybudovat SJKD a teprve pak řešit co s hlavním nádražím. S SJKD bude úplně jedno jak daleko od centra hlavák bude, bez něj bych ale přesun vnímal negativně. Za mne osobně je jedno kde hlavní nádraží bude, hlavně aby bylo co nejdřív. Díky pokračující suburbanizaci Brna teď je nejdůležitější zajistit provoz příměstkých vlaků v taktu. A to jde udělat i hned i bez centrálního uzlu – on totiž nemusí zrovna každý vlak zajíždět do centrálního uzlu když tam teď kapacita prostě není…… Číst vice »
Že to bylo doručeno zrovna o Vánocích, to je taková zajímavá náhoda.
Správně. Kdo s čím zachází, tím také schází.
Problém je, že v tomto konkrétním případě tím budou „scházet“ hlavně desetitisíce cestujících denně. Pokud tedy nevznikne tlak na to, aby se IDS-JMK odpoutal od železnice jako páteře, protože to pro návazné směry bude znamenat už minimálně 2 přestupy. Pak ale zase chci vidět to nadšení ze spousty busů do Brna.
Já bych to neviděl tak tragicky, studie proveditelnosti prokázala, že průměrná cesta vlakem do Brna + do cílů v Brně pomocí MHD se oproti současnosti zkrátí. (A to tam byly řekl bych dost velké rezervy v trasování linek – vůbec se tam neuvažovalo s přímou jízdou Bulvár – Husova nebo Dornych – Benešova což bude nejspíš potřeba). Velký vliv na to bude mít celkové zrychlení tratí, hlavně od Slavkova od Vyškova, které nebudou muset absolvovat vyhlídkovou jízdu po Brně. U varianty v centru se sice zvažovala možnost novostavby z Komárova do Slatiny, ale ta by kromě vysoké nákladnosti znamenala zase… Číst vice »
No já bych s odsunem (nerad) asi dokázal žít, kdyby byl diametr. Vlastně by to mělo být celé přesně naopak: Diametrem začít (nebo aspoň jeho „nultou etapou“ = přivedením tratí z jihu do první stanice, dočasně šturcové), pak by kapacita na povrchu stačila pro dálkovku přinejmenším bez VRT v pohodě. A nemusela by se dělat ani – také poměrně drahá – varianta „Petrov“.
Teda mám pocit, že v těch studiích se o zkrácení cest moc nemluvilo.
Spojka Komárov – letiště – za Šlapanice je velice vhodná a neměla by se zvažovat, ale automaticky ve variantě Petrov stavět. Přínos má jednak zkrácení jízdní doby všech vlaků směr Přerov/Kyjov a přínos je obsluha letiště (mohlo by být atraktivnější pro letecké dopravce).
A trať přes Černovice by zůstala, klidně by ji mohla obsluhovat nějaká linka Os.
V Černovicích se postaví nádraží kde bude vytvořen dopravní uzel typu nádr. v Krpoli.
…což je popravdě taky blbost, protože pokud neuděláte tisíc jiných změn , lidi z Vinohrad nebudou odvázaní, že nebudou přestupovat na Staré Osadě, ale všechno MHD jim bude jezdit až někam do pr…, kde teprv přestoupí na vlak do centra.
Ano, je to divné to doručení o vánocích a počítání limitu od svátku, když všechny správní úkony se většinou přesouvají na pracovní dny. Zas tak dobře neznám správní řád o doručování a počítání, trochu mě to zavání průšvihem.
Ten odsun-přesun nádraží v Brně bude velkolepá věc. Poslední podobná srovnatelná: přesun kostela v Mostě.
Nejsem Pražák a vtipy o zatáčce na cestě do Vídně jsem vždycky považoval spíš za trapné. Ale musím přiznat, že některá rozhodnutí brněnského magistrátu skutečně vykazují rysy komplexu menšího bratra, který by ovšem udělal daleko lépe, kdyby se za každou cenu nesnažil stavět na špičky a choval se rozumně. Typickým příkladem je projekt odsunu nádráží. Jiné evropské metropole investují miliardy, aby dostaly nádraží do centra a tady se budou miliardy vyhazovat za megaprojekt, který ani neřeší tak důležitou věc, jako je nákladní doprava. Škoda že to ty Děti propásly. Opravte mě, jestli se mýlím…
Jde jim hlavně o zhodnocení zatím nezastavěných soukr. pozemků u nového nádr. Nic jiného v tom nehledejte.
Jako clovek z oboru to vnimam stejne. Odsun nadrazi z centra je proste kardinalni pitomost.
Vídeň třeba hlavní nádraží odsunula z centra. Ale je pravda, že je to jiný případ. 🙂
Cože? Vídeň odsunula nádraží? Jižní leželo TÉMĚŘ tam kde je nyní hl.n.. Akorát ho udělali průjezdné.
A kde teda v tom centru byla? Viz i Pavel.
A na novém nádraží budou moci vlaky projíždět až 160 km/h! To je důležité! A vlakoví cestující přestanou zabírat místo v šalině. A taky se normální člvoěk dostane na vlak autem, u nádraží zaparkuje a v cíli … v cíli cesty přece nepoužije socku, ikdyž auto nechal v Brně.
Jenže díky tomu,, že spousta lidí přesedne z vlaku do auta, se tím autem na to nádraží budete dostávat o dost dýl.
Nebudou – všechny tam budou zastavovat…
On je celý ten příspěvek myšlen ironicky 😉
A kolik těch vlaků 160 km/h bude Brnem jen projíždět? Dovolím si tvrdit, že ani jeden. Nákladní 160 nejezdí a osobní bude v Brně zastavovat naprosto každý a to včetně VRT.
Průjezd přes nádraží asi 160 být nemusí, ale kousek od něj už takovou rychlost má smysl mít. Ony ty vlaky dokáží slušně akcelerovat (viz. vyvrácený mýtus, že v ČR se VRT nevyplatí, protože než vlak zrychlí, už by brzdil).
Xaver: Autor to myslel podle všeho velice ironicky….
Super, frajer veřejně na plnou hubu oznámil že dělají takovéto akce naschvál, záměrně protahují vše co se protáhnout dá. Kdo že takové experty platí?
Ono odvolání musí mít taky nějakou formu, aby nebylo zamítnuto. Podat odvolání poslední den zákonné lhůty proto nepovažuji za schválnost. Vypracovat to není jen tak. Je nutné podrobně rozpracovat všechny chyby, které v těch procesech jsou, a kvůli kterým zejména ta odvolání vznikají. Proto to nepovažuji za záměrné protahování. A kdo platí úředníky, kteří dělají zásadní chyby, ale ti jsou placeni dle odpracovaných hodin.
„Podle tvrzení magistrátu v dubnu 2006 mělo být odsunuté nádraží zprovozněno za šest let v září 2012, nicméně v říjnu 2017 jsme se dověděli, že to bude za devět let v roce 2026, tak se opět těšíme“ uzavírá Patrik.
Vždyť je tady vidět, jak řádně se tak veliký projekt připravuje…..
Běžný občan si podobné úkony jako odvolání plánuje s rezervou a ne na poslední den. Natožpak organizace jako DZ, která má oproti němu mnohem větší možnosti.
Tady je přesně vidět, že nejde o věc, ale o to, co nejvíc to protahovat. Žádný jiný racionální důvod k čekání na poslední den totiž není…
A na takové závažné připomínce se pracuje do posledního dne? Co když toho kdo to nese na poštu srazí nedej bože auto? Ta závažná připomínka se pak nedostane na patřičný místa a hned je zaděláno na průšvih…
Aneb jak způsobit kolaps dopravy za desítky miliard..
To je škoda, že to nevyšlo. Odsun nádraží je jen korupční projekt, který patří nenávratně do minulosti. Snad ještě v procesech na přesun nádraží bude dělat velké množství chyb, aby se odsun nádraží mohl konečně definitivně zahodit. Stačí se podívat do Švýcarska, tam by je přesun nádraží z centra ani na vteřinu nenapal.
Jasně, vše zakonzervovat a nechat tak. Rychlovlaky jen v muzeu, protože kdyby nádraží nepresunuli, tak by to tak dopadlo. Každá doba má své. Buďte rádi, že to prosvihli. Podívejte se do Vídně i Berlína, a nic se nestalo a město se rozvíjí kolem nových nádraží.
Marku, Vídeň 1,868mil.ob., Berlín 3,575mil.ob.
Brno 378tisic obyvatel.
Pak se můžeme podívat Curych, Kolín nad Rýnem atd.
Ve Vídni tam ale mají návaznost na tramvaje, metro i městskou železnici, a i tak je to trochu nešikovné, ale tam to nešlo o moc lépe. V Berlíně opět vyřešená návazná doprava, k tomu další zastávky po městě. Navíc jde o nesrovnatelně větší sídla. Brno má z každého směru zhruba jednu zastávku na okraji a pak hlavní nádraží. A do toho v téže trase nákladní doprava. VRT se mohla klidně zavrtat pod zem u hlavního a bylo by. Přesouvat pravidelnou příměstskou dopravu směrem k periferii jen proto, že tam chceme rychlovlak (který by měl také lepší zastavit v centru), jímž… Číst vice »
František: naprostý souhlas.
Ano v případě Brna lepší nic, než odsun. Zejména pro nákladní dopravu je odsun pohromou. Dále nemluvě o návaznosti na MHD, které nádraží v centru má bezpochyby lepší. Ale rozhodně nebrojím proti modernizacím či VRT, naopak je podporuji. Ale v Brně lze udělat i kvalitní modernizaci nádraží v centru, včetně možnosti zapojení tratí VRT. Takže veškeré úsilí se musí směřovat do modernizace nádraží v centru. I jen lidé s trvalým bydlištěm v Brně jsou pro nádraží v centru – viz 2 referenda. U dojíždějících to musí být tuplem jasné. Prodloužila by se jim akorát cestovní doba.
Nic = jednokolejné zapojení tratí od Jihlavy a Ivančic, jednokolejné zapojení tratí od Vyškova a od Slavkova, tj. nemožnost zavést do těchto směrů potřebný počet vlaků, konstrukční omezení jízdních řádů => výrazně vyšší jízdní doba. Oproti tomu je pár minut jízdy navíc šalinou do některých směrů celkem banalita.
Kdyby se chtělo, tak už by bylo dávno zkapacitněno, včetně zaústěných tratí. Ale ono se nechce, ztratil by se další argument pro zhodnocení pozemků spřátelených podnikatelů….
Proč zakonzervovat, to snad nikdo nechce?
Proč v muzeu, proč by rychlovlaky nemohli i na současné nádraží (natož přestavěné pod Petrovem)?
Vídeň a Berlín mají právě nádraží v centru (v rámci možností umístění) zrovna Vídeň využila prostor po bývalém jižním nádraží, což by bylo hodně podobné jako varianta pod Petrovem.