Uzel Brno: Přes dva roky zkoumání a 23 milionů, odpověď se stále hledá

Lokomotivy 1216 Taurus rakouských ÖBB, Brno hl.n., zdroj: České dráhyLokomotivy 1216 Taurus rakouských ÖBB, Brno hl.n., zdroj: České dráhy

Správa železniční dopravní cesty dnes oficiálně představila Studii proveditelnosti Železničního uzlu Brno (ŽUB). „Hlavním cílem bylo poskytnout odborný podklad, ze

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Boucník

Protože Studie proveditelnosti je vskutku obsáhlá (3,5 GB), připravil jsem pro zájemce „stručný“ výtah + plány. Na webu http://www.novenadrazibrno.cz Proto jen stručně k úvratím na VRT železnici. Přes Brno mají jít tři VRT tratě: na Prahu, na Břeclav a na Ostravu. A protože největší poptávka bude na trase Praha – Brno, je předpoklad, že následně polovina spojů bude pokračovat na Břeclav a polovina na Ostravu. Je tedy jasné, že jeden směr ve variantě Řeka musí být v úvrati. V případě VRT Petrov vidím problém s výstavbou tunelů pod městem Brnem. Problém nikoliv technický, ale spíše politický v podobě odporu majitelů… Číst vice »

David

Praha má svoji rychlodráhu na letiště a Brno přesun nádraží. Obojí se řeší už čtvrt století a výsledek stále v nedohlednu.

Jan

Konečně pořádné mapy napojení. A odpověď jasná – dolní nádraží- Bratislava, Vídeň – úvrať

Vladimír Bílý

Tak za 20 mega teda fakt hustá studie.

Aby nám za B) řekla, co víme 25 let, tedy, že do centra nenacpeme dostatek rovných a dlouhých nástupišť. A k tomu ještě nenápadná zmínka o tom, že VRT vlastně bude mít nádraží jinde. No ale na co nám budou na tom nádraží 430 m dlouhá nástupiště, když VRT bude jezdit jinam?

A ve variantě A) pracovat s tím, že velmi vytížený směr VRT na Vídeň a Bratislavu by měl jezdit úvratí?!

Tak za 20 mega teda fakt velká věc.

Jan

Do centra nacpeme dostatek nástupišť. Protože, protože, kdyby se za tu 2letou výluku udělal nový viadukt, bude kolejí víc. A vrt bude v -1.

Petr

VRT v -1? Tady je někdo od zelených nebo spadl na hlavu.

Jan

A proč, stejně tam bude tunel..

Jirka

Varianta A mi nepříjde výhodna kvůli rychlíkům Praha – Havlíčkův Brod – Brno (přečíslování) Brno – Bohumín. Není tam plánované žádné jižní spojení od přerova a lokomotivy tak budou muset objíždět soupravu. To ani u jedné varianty nemyslí na zkrácení jízdní doby do Králova Pole? (není to možné vést tunel pod mětem?) Z pohledu VRT bych se taky přiklonil asi k variantě B.

a8n

U těch stejně MD předpokládá rozlomení na samostatné části. (Další otázka je, jak bude vůbec vypadat koncept po modernizaci 300.)

Radek

Jirko, rychlíky Praha – Brno – Bohumín skrz skončí…

Roman Srp

Za 23 milionů prohlásit, že jakákoliv rekonstrukce stávajícího stavu je pro lidstvo přínosná, chce fakt fištróna..

Jan

No jenže to nádraží a spol bude stát 60 miliard..

Jarda

Bože můj dva roky a nejsou schopní se domluvit ani na jediném postupu, sičáci

Jan

A proč by o tom neměla být kvalitní odpovědná nelobistická, nedeveloperská, neshoppingmall debata. Když se bavíme cca o 60 miliardách, konkurenceschopnosti dopravy a zda chcípne v centru pes nebo ne. A ve Vídni ta debata byla prý několik desítek let.

Jarda

Měla rozhodnout ta studie a teď se o tom bude jen bezduše tlachat a čas běží

Nekdo

v Brne se o presunu nadrazi mluvi uz asi 90 let. a v centru chcipl pes uz strasne davno. navic pokud nelze u nadrazi slusne P+R zaparkovat, tak kamkoliv v republice krome Prahy je vyhodnejsi rovnou jet autem, pac odpadne logistika auto-vlak-taxi/mhd…

Matěj Vondřička

Za zásadní nevýhodu varianty „A“ považuji nutnost úvratě pro vlaky Praha – Wien/Bratislava.