Uvolňování opatření v pražské MHD. Vrátí nástup předními dveřmi, posílí provoz metra

Souprava metra na trase C. Foto: DPPSouprava metra na trase C. Foto: DPP

K plnému provozu se má MHD v Praze vrátit 21. března.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
idk123

Úplná zbytečnost se konečně zruší. Teď ještě buzeraci s náhubky a lidé se možná do MHD vrátí v plném rozsahu.

Novotny

Zrusit tyto opatreni a nezavadet je uz nadale. V primestske doprave jezdi mnoho ridicu bez ochrany ust a nosu, prodavaji jitdenky a nemocnost to neovlivni nejak vyrazne.

A my si tady v Praze hrajem na ndco, ze to ochrani ridice a soucasne se tim snizi kapacita vozidla a cestujici se mackaji. To fakt nema logiku. Dtto omezovat dopravu, kdyz by bylo vhodnejsi udrzovat si rozestupy. A zrusit rousky, to ma vic negaci, nez uzitku.

Miroslav Zikmund

Jaký protiepidemiologický smysl má podobné opatřeření.
Před kým a čím je / byl ten řidič chráněn, když nemusel mít „náhubek“ … samo o sobě důkaz, že vozidlo není rizikovým pracovištěm se zdrojem nákazy ….

Před kým a čím se musí chránit cestující, nejsou-li vozidla veřejné dopravy zdrojem nákazy ?

Arnošt

Nejhorší je, když absolventi fakulty epidemiologie Vysoké školy života začnou s aplikací svých poznatků…
No jo, ono to musí být je/není, nakazí/nenakazí, jednička/nula, protože nic složitějšího ten jejich „zdravý rozum“ nezvládá.

petr

Současný provoz metra končí asi o 20 minut dříve než před koronou. Bude se to měnit?

Walt

Ne. V plánu dopravní obslužnosti Prahy je, že to tak zůstane na vždycky.

Leinad

Omezení bylo naplánováno už pár let před covidem, ale vymýšlelo se jak na to politicky (bez negativního mediálního dopadu).

Mirek Zv.

No tak, přátelé, přiznejme si, že takovou kokotinu jako zakázaný nástup předními dveřmi v posledních dnech by člověk těžko vymyslel. Historie to zapomene. Kdyby ne, zajímalo by mě, jak by po 5 letech tuto stupiditu lidé hodnotili.

Leinad

Cestující si zvyknou a následující generace busů by byla se skutečně oddělenou kabinou.

Šejdr

Takže bychom se vrátili k tomu, co tady bylo už před 35 lety. Plně oddělenou kabinu řidiče se samostatným vstupem měly už 14Tr.

Frantík

A 14T a 15T to mají také od vzniku

Kleist

Tu 14T bych jako příklad moc nebral

Tomáš Záruba

No to je teda „rozvolnění“ – odpáskování sedaček, to je toho. Až zruší povinné náhubky, tak mě vzbuďte.

Kernteriér

Tak já jsem si je ani nezavedl, takže mě to úplně netíží. Ale samozřejmě chápu kam míříš.

vjkm

Náhubky nebudou, až je sami lidé zruší, na politiky nečekejte.

Tomáš Záruba

No já jsem si je po letní pauze v listopadu zase zavedl, přece jen se situace dost horšila. Nyní držím bobříka vydržet cca do přelomu měsíce, což by se mělo +/- krýt s opětovným poklesem obsazenosti na JIP. Pak už ani omylem, pokud to jen trochu prakticky půjde.

Mirek Zv.

Fandím, Tome, Tvé názory bývají vždy rozumné. Ale divná doba, viď?

Jelen

Autobusy se do plného provozu vrátí kdy? V sedle pracovního dne i ve špičkách bývá na většině linek problém se do autobusů vůbec vejít.

Kernteriér

Jak to můžeš vědět, když v tu dobu sleduješ provoz na lokálkách?

Mirek Zv.

Stát? Kraj? Město?

Hodně štěstí

A já bych pro změnu neotevíral zadní dveře. Ať ten vir zblbneme!

Koro

Zákaz nástupu předními dveřmi zachránil miliony životů !

tarten

Bez něj by velká část spojů vůbec nevyjela.

Kernteriér

Bože, ty to vidíš.

Leinad

Jakto?

Zapa

Nešlo tam spíš o to, jak nějakou formou ochránit řidiče a vyhnout se jejich větší izolaci, než o miliony životů?

Daniel Jablonecký

Samozřejmě že ano, ale to místním oslům nevysvětlíte.

Petr Novák

Zajímavé, že jinde to šlo i bez toho a taky se jezdilo. Sice v omezeném režimu, ale jezdilo. A dokonce to jinde jde i s fungující poptávkou! Také asi naprosto neuvěřitelné pro některé zdejší obhájce těchto pražských nesmyslů. Takže si ty osly nechte do zoo, pane Jablonecký. Do zdejší diskuse to nepatří.

Frantík

by už nebyli chráněni kabinou…

Miroslav Zikmund

Osobní ochranné pracovní prostředky je zaměstnavatel povinen poskytovat zaměstnancům tam (a zaměstnanec je povinen je používat), kde přes veškerou možnou péči odpovídající technickému pokorku lze vyžadovat od zaměstnavatele, není možné vytvořit prostřední neohrožující zdraví zaměstnance. Typickým příkladem je prašné prostředí, lakovny, stavební práce při odstraňování azbestu. Tam musí zaměstnanec nosit respirátor …. Ve vozidlech VHD podobné riziko nehrozí, jinak mu musel mít respirátor i řidič a to kvality FFP3. Vědecké instutuce – nezávisle na MZd – prokázaly, že tam, kde se nařízuje nošeí ochrany dýchacích cest žádný zdroj nákazy není … tudíž není před čím se chránit …. Podinné očkování,… Číst vice »

Frantík

No a někteří měli dost práce se dostat do tramvaje co stojí druhá v zastávce.

Miroslav Zikmund

Na tento nesmysl jste přišel na základě jakého celosvětového vědeckého zkoumání …

Kamui

A ten nesmysl s otevíráním všech dveří bude konečně zrušen kdy?

Roman Soudný

Jaký nesmysl? Aspoň se ve vozech vyvětrá. Ten smrad jak v pavilonu opic každou zimu po ránu byl k nevydržení.

Leinad

No jo, ale nemusí to být nařízeno striktně.
Ať řidič rozhodně jestli teplo(zima od klimatizace) nebo smrad.
Jestli cestující pozotviraji všechny okna nebo mačkají poptávku aniž by vystoupili, tak otevírat centrálně. Jestli je venku 40°C a klimatizace funguje jak má, nechat poptávku.

Kleist

To je fakt super otevírat všechny dveře když v buse jede 5 lidí. Navíc někteří řidiči jsou jak slepí když chcete nastoupit předními dveřmi. A ne přední dveře jsou plnohodnotné dveře jako ostatní.

Leinad

Cestující se už dost promořili, takže už můžou využívat kapacitu vozidla.

PetrN

To zas bude nářků u toho povestneho odborarskeho typu řidičů, kteří tak miluji svou práci a cestující, že by tam ty pásky nechali napořád, aby náhodou s cestujícími nemuseli přijít do styku 😂
Jen houšť 👏

Peeetr

Platy jsou tak nekonkurenceschopné, že dopravci životně závisí na místních odborářích co milují svou práci.

Hunter of Drivers 2

Nebuď hysterickej. Co se asi má dělat víc, když jezdit se musí?
Když by ti ráno v zimě, větru, dešti nepřijela tramvaj protože nebyl nikdo kdo by s tím vyjel, tak by tě tyhle otázky přešly.
Šťastnou cestu. 🙂

PetrN

To nikdo nerozporuje, ale tyhle kecy jsou ubohé a trapné

Petr Šťástka

Ano, ubohé a trapné. To ses ohodnotil dobře..

PetrN

Ale no tak, tohle je tak na úrovni 5 třídy, typu „ty ses blbej“ – „jooo Joo, to ses no“ 🤦‍♀️
Sorry, pokud tyhle řidiče ta práce nebaví a nesnáší lidi, potažmo cestující, ať jdou jinam. Kdo má ty brečí i komentáře těchto jedinců na fb Ropidu a jinde furt číst

tarten

Ne, rozhodně nechcete, aby šli jinam. Za ně totiž nikdo další nepřijde.

Daniel Jablonecký

Na Ukrajině i v Rusku je spousta řidičů tramvají, kteří/které by rádi/y řídili/y v Praze.

Petr Novák

A zvlášť v současné geopolitické situaci nebude takový problém je sem dostat, protože před těmi rusáky rádi utečou, ideálně i s rodinami. Ke škodě ukrajinských dopravců, ale to nás tady přece zajímat nemusí.

Miroslav Zikmund

Vaše teorie má trhlinu.
Ochtranu před nákazou neposkytuje páska, ale respirátor FFP3 …. To ovšem jako osobní ochrannou pomůcku dopravci nezavedli … logický rozpor je tam, kde je nutný nástup do busu předními dveřmi …
Pokud sledujete média, tak v Ostravě, Opavě, Brně (a dále) spočívá řidičský problém v tom, že „ženská“ část personálu je doma kvůli nařízené karanténě děti školou povinných, mužská je v karanténě kvůli nákaze rodinných příslušníků nebo „rizikovému“ kontaktu ….
Čili absence toho řidiče není kvůli vlastní nákaze, ale z důvodu nařízených karantém – sic tomu řidiči nic není ….

Arnošt

Asi vám v rychlokurzu epidemiologie na Vysoké škole života neřekli, že jedním (nikoli jediným, nikoli 100%, nikoli nezbytným) způsobem bránění šíření respirační infekce je „rozestup“. Sice na to přišli už v šestnáctém století při epidemiích dýmějového moru, ale do skript VŠŽ to asi holt ještě nedorazilo.

Kernteriér

Drtivou většinu řidičů, co jsme měl tu čest poznat, ježdění baví. A většinu z nich je baví tím víc, čím míň cestujících vezou. Na mou otázku, proč tedy nejdou jezdit s náklaďákem, jsem se dověděl, že by je nebavilo.

PetrN

Tomu se říká odborné deb.lita, ne? 😀 Jezdit s prázdným busem sem a tam by je bavilo? 🤦‍♀️

Frantík

Něco na tom je logické… když jsou lidi, tak je vidět, že dělám nějakou práci a nejsem zbytečný. Jak je jich ale moc, začne být v autobuse hluk, je potřeba jezdit opatrněji (kvůli stojícím) a hlídat, jestli někdo neskončí přiskřípnutý ve dvěřích.

Kleist

Souhlasím první dveře jsou kromě u nb sorek plnohodnodnotnými dveřmi. To platí obzvlášť u kloubových busů kde jsou pak 1. dveře na delší přední část a 2. na kratší zadní část.