Ústup značky ČSAD. Ze tří dopravců se stal Transdev Slezsko
Nové autobusy SOR pro Transdev. Autor: Transdev
K přejmenování došlo čtyři roky poté, co Transdev ovládl tři dopravce v Moravskoslezském kraji.
K přejmenování došlo čtyři roky poté, co Transdev ovládl tři dopravce v Moravskoslezském kraji.
Já si myslím, že je jedno,jak se firma jmenuje. ČSAD byla zkratka Československá státní automobilová doprava, což už dávno neodpovídá současné situaci. Není ani československá a ani státní.
Dle mně je důležitější, že plní své závazky a platí bez problémů i zaměstnancům. Na rozdíl od jiného dopravce v Moravskoslezskému kraji. Mám na mysli Z-group, který se neustále potácí v problémech
Ano, a v Královéhradeckém kraji máme „díky“ tomu místo Seter a Mercedesů z Icom transport hrbaté Sorky. Zlepšení jak noha…
Není to díky Transdevu. Může za to čistě pan Červíček, který se s ICOMem neshodl. Naopak, původně měl jezdit AudisBus od začátku se svými autobusy, ale právě díky Transdevu u nás místo starých Karos jezdí nové SORky. Bohužel, nyní vše má na starosti AudisBus a podle toho to tak vypadá. Proto se těším, až celý AudisBus zanikne a místo něj bude např. Transdev Východní Čechy, Mercedesy nám to sice nevrátí, ale alespoň se ty autobusy začnou udržovat a budou tak bezpečné, jak byly na začátku.
Kdy už konečně zmizí AudisBus a místo něj bude třeba Transdev Východní Čechy?
ČSAD je značka, tradice , nejen graficky ok, při komunikaci se neskloňuje. Ty různé nové zkratky se časem omrzí a navíc trans už dnes má často jiný význam . Ale proti gustu..
Jak se říká na Slovensku: „čakajte somári, autobus dôjde“.
ČSAD je značka, kterou drží sdružení řízené Tourbusem. Takže je čím dál menší zájem sdílet zrovna s takovou už jen garážovkou jméno.
Ještě ICOM nechává u dost společností ČSAD, i když třeba u Ústí nad Orlicí a Jindřichova Hradce to už asi nedává úplně smysl, takže oblastně přesně je prakticky jen Slaný a Benešov.
Tam by spíš bylo dobré spojit alespoň ČSAD Ústí nad Orlicí a Jindřichův Hradec do koncernu ICOM. To označení už neplatí, Ústí n.O. jezdí na jižní Moravě… a navíc to nepůsobí korporátně, ale spíš místně to ČSAD
Kdybyste furt nelhal. Garážová firma jste hlavně vy, a osobní averzi řešit neustálým lhaním… No, něco to p vás vypovídá.
Zde ke značce ČSAD.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/%C4%8Ceskoslovensk%C3%A1_st%C3%A1tn%C3%AD_automobilov%C3%A1_doprava
Tak nevím, ale cestující spíš řeší, že to jede, v jaké to jede kvalitě, a doveze je to tam, kam potřebují. Společnost víc řeší spíš šotouši, a pak samozřejmě objednavatelé. Pro běžné cestující jde ale v zásadě, o jakou společnost jde. Nedivil bych se, kdyby DPP nedostával podněty a stížnosti na linky, které vůbec neprovozuje, ale jsou v Praze, protože je DPP v Praze pořád dominantní a tak většinu lidí nenapadne, že s ním nejezdí. A s jednotným nátěrem to bude ještě horší. Ostatně jistá maminka až po stížnosti zjistila, že ji vůbec nevezl DPP ale ČSAD Střední Čechy. U… Číst vice »
1948 – vznik ČSAD
1948-1960 Československo -lidově demokratická republika
1960- 1989 Československo – socialistická republika
1989 -1993 Československo – federativní republika
1993 – 2023 Česká republika
ČSAD tak nebylo synonymem jen za socialismu,
V Moravskoslezském kraji toho Transdev Morava jezdí o dost víc, než se v článku píše – také regionální/příměstská doprava na Novojičínsku, Bílovecku, Bruntálsku a Krnovsku. https://morava.transdev.cz/cz/jizdnirady/odis
Osobně mi je mizení této značky trochu líto. Nejsympatičtější mi dlouho bylo ČSAD České Budějovice, kde si dlouho nechali původní okřídlené kolo (byť v trochu jiném barevném vyvedení), měli původní zastávky s klasickým logem a ještě v roce 2001 používali strojky Setright 😉
Změnu chválím, jen je teď do očí bijící název Transdev Morava jezdící v Opavě 😀 ale také nově Transdev Slezsko v Místku 😉
Povědomí o svébytnosti Slezska v bývalém Československu téměř zcela zaniklo „za bolševika“ – tipuji, že to asi vyhovovalo hlavně Moravanům, a tak se o nápravu nejspíše nikdo ani příliš nesnažil.
Já jsem chodil na základní školu na přelomu 50. a 60. let minulého století, ale tehdy nám o tom, že v ČSR existuje také nějaké Slezsko (jako bývalá země), nikdo nic nezdůrazňoval = mluvilo se v podstatě jen o Čechách, Moravě a Slovensku …
Moravskoslezský kraj… a pochybuju že Moravané měli tak dlouhé prsty aby pozměnili osnovy. Navíc požadavek na jednotného sovětského člověka byl základním stavebním kamenem SSSR.
Přečtěte si o tom, co se dělo v ruskem zabraných částí Finska původním finským obyvatelům.
After the armistice, Finland was forced to return the evacuees.[204] Soviet authorities did not allow the 55,733 returnees to resettle in Ingria and deported the Ingrian Finns to central regions of the Soviet Union.[204][205]
https://en.wikipedia.org/wiki/Continuation_War#Aftermath_and_casualties
Moravskoslezský kraj je to až teď. Viz dosud vžitý název Severní Morava. Nebo KSČM 😀 kteří měli/mají nejvíc voličů ve Slezsku(procentuálně).
Slezsko v České republice je dnes už příliš mrňavý pozůstatek, důležité na rozlišování bylo ve středověku za Koruny České, kdy ještě bylo srovnatelné s Moravou, pak ho zabralo Prusko a nakonec připadlo Polsku.
Tvoří 5,7% území ČR ale žije zde cca 10% obyvatel ČR, to tak zanedbatelné území není. Navíc nejvíce osídlené území s největšími „vesnicemi“ , které nejsou městy, hned za hranicemi je v PL osídlení také vysoké + Český Těšín/Cieszyn + místní dialekty (Ostravština != po našimu != gorolština) https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_nejlidnat%C4%9Bj%C5%A1%C3%ADch_obc%C3%AD_v_%C4%8Cesku_bez_statusu_m%C4%9Bsta