dpp

Ústup značky ČSAD. Ze tří dopravců se stal Transdev Slezsko

Nové autobusy SOR pro Transdev. Autor: TransdevNové autobusy SOR pro Transdev. Autor: Transdev

K přejmenování došlo čtyři roky poté, co Transdev ovládl tři dopravce v Moravskoslezském kraji.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kevis

Já si myslím, že je jedno,jak se firma jmenuje. ČSAD byla zkratka Československá státní automobilová doprava, což už dávno neodpovídá současné situaci. Není ani československá a ani státní.
Dle mně je důležitější, že plní své závazky a platí bez problémů i zaměstnancům. Na rozdíl od jiného dopravce v Moravskoslezskému kraji. Mám na mysli Z-group, který se neustále potácí v problémech

martin hodek

Ano, a v Královéhradeckém kraji máme „díky“ tomu místo Seter a Mercedesů z Icom transport hrbaté Sorky. Zlepšení jak noha…

Traveller

Není to díky Transdevu. Může za to čistě pan Červíček, který se s ICOMem neshodl. Naopak, původně měl jezdit AudisBus od začátku se svými autobusy, ale právě díky Transdevu u nás místo starých Karos jezdí nové SORky. Bohužel, nyní vše má na starosti AudisBus a podle toho to tak vypadá. Proto se těším, až celý AudisBus zanikne a místo něj bude např. Transdev Východní Čechy, Mercedesy nám to sice nevrátí, ale alespoň se ty autobusy začnou udržovat a budou tak bezpečné, jak byly na začátku.

Traveller

Kdy už konečně zmizí AudisBus a místo něj bude třeba Transdev Východní Čechy?

Petr Nick

ČSAD je značka, tradice , nejen graficky ok, při komunikaci se neskloňuje. Ty různé nové zkratky se časem omrzí a navíc trans už dnes má často jiný význam . Ale proti gustu..

Pezos

Jak se říká na Slovensku: „čakajte somári, autobus dôjde“.

Josef Petrák

ČSAD je značka, kterou drží sdružení řízené Tourbusem. Takže je čím dál menší zájem sdílet zrovna s takovou už jen garážovkou jméno.

Osamělý Vlk

Ještě ICOM nechává u dost společností ČSAD, i když třeba u Ústí nad Orlicí a Jindřichova Hradce to už asi nedává úplně smysl, takže oblastně přesně je prakticky jen Slaný a Benešov.

cery51

Tam by spíš bylo dobré spojit alespoň ČSAD Ústí nad Orlicí a Jindřichův Hradec do koncernu ICOM. To označení už neplatí, Ústí n.O. jezdí na jižní Moravě… a navíc to nepůsobí korporátně, ale spíš místně to ČSAD

M19

Kdybyste furt nelhal. Garážová firma jste hlavně vy, a osobní averzi řešit neustálým lhaním… No, něco to p vás vypovídá.
Zde ke značce ČSAD.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/%C4%8Ceskoslovensk%C3%A1_st%C3%A1tn%C3%AD_automobilov%C3%A1_doprava

Osamělý Vlk

Tak nevím, ale cestující spíš řeší, že to jede, v jaké to jede kvalitě, a doveze je to tam, kam potřebují. Společnost víc řeší spíš šotouši, a pak samozřejmě objednavatelé. Pro běžné cestující jde ale v zásadě, o jakou společnost jde. Nedivil bych se, kdyby DPP nedostával podněty a stížnosti na linky, které vůbec neprovozuje, ale jsou v Praze, protože je DPP v Praze pořád dominantní a tak většinu lidí nenapadne, že s ním nejezdí. A s jednotným nátěrem to bude ještě horší. Ostatně jistá maminka až po stížnosti zjistila, že ji vůbec nevezl DPP ale ČSAD Střední Čechy. U… Číst vice »

Žbrdlík

1948 – vznik ČSAD
1948-1960 Československo -lidově demokratická republika
1960- 1989 Československo – socialistická republika
1989 -1993 Československo – federativní republika
1993 – 2023 Česká republika

ČSAD tak nebylo synonymem jen za socialismu,

Pavel

V Moravskoslezském kraji toho Transdev Morava jezdí o dost víc, než se v článku píše – také regionální/příměstská doprava na Novojičínsku, Bílovecku, Bruntálsku a Krnovsku. https://morava.transdev.cz/cz/jizdnirady/odis

J_V

Osobně mi je mizení této značky trochu líto. Nejsympatičtější mi dlouho bylo ČSAD České Budějovice, kde si dlouho nechali původní okřídlené kolo (byť v trochu jiném barevném vyvedení), měli původní zastávky s klasickým logem a ještě v roce 2001 používali strojky Setright 😉

PetrD

Změnu chválím, jen je teď do očí bijící název Transdev Morava jezdící v Opavě 😀 ale také nově Transdev Slezsko v Místku 😉

pamětník

Povědomí o svébytnosti Slezska v bývalém Československu téměř zcela zaniklo „za bolševika“ – tipuji, že to asi vyhovovalo hlavně Moravanům, a tak se o nápravu nejspíše nikdo ani příliš nesnažil.
Já jsem chodil na základní školu na přelomu 50. a 60. let minulého století, ale tehdy nám o tom, že v ČSR existuje také nějaké Slezsko (jako bývalá země), nikdo nic nezdůrazňoval = mluvilo se v podstatě jen o Čechách, Moravě a Slovensku …

Jiří Kocurek

Moravskoslezský kraj… a pochybuju že Moravané měli tak dlouhé prsty aby pozměnili osnovy. Navíc požadavek na jednotného sovětského člověka byl základním stavebním kamenem SSSR.
Přečtěte si o tom, co se dělo v ruskem zabraných částí Finska původním finským obyvatelům.

After the armistice, Finland was forced to return the evacuees.[204] Soviet authorities did not allow the 55,733 returnees to resettle in Ingria and deported the Ingrian Finns to central regions of the Soviet Union.[204][205]
https://en.wikipedia.org/wiki/Continuation_War#Aftermath_and_casualties

PetrD

Moravskoslezský kraj je to až teď. Viz dosud vžitý název Severní Morava. Nebo KSČM 😀 kteří měli/mají nejvíc voličů ve Slezsku(procentuálně).

Peeetr

Slezsko v České republice je dnes už příliš mrňavý pozůstatek, důležité na rozlišování bylo ve středověku za Koruny České, kdy ještě bylo srovnatelné s Moravou, pak ho zabralo Prusko a nakonec připadlo Polsku.

PetrD

Tvoří 5,7% území ČR ale žije zde cca 10% obyvatel ČR, to tak zanedbatelné území není. Navíc nejvíce osídlené území s největšími „vesnicemi“ , které nejsou městy, hned za hranicemi je v PL osídlení také vysoké + Český Těšín/Cieszyn + místní dialekty (Ostravština != po našimu != gorolština) https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_nejlidnat%C4%9Bj%C5%A1%C3%ADch_obc%C3%AD_v_%C4%8Cesku_bez_statusu_m%C4%9Bsta