Ústí modernizuje MHD, shání nové trolejbusy i autobusy. Do soutěže už může i SOR

Autobus Iveco v barvách Dopravního podniku města Ústí nad Labem. Foto: DPMÚLAutobus Iveco v barvách Dopravního podniku města Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL

Celkem 24 nových autobusů a trolejbusů chce v příštích dvou letech pořídit Dopravní podnik města Ústí nad Labem. Dopravce vypsal

Celkem 24 nových autobusů a trolejbusů chce v příštích dvou letech pořídit Dopravní podnik města Ústí nad Labem. Dopravce vypsal tento týden tři zakázky na nákupu devíti autobusů na zemní plyn, devíti trolejbusů s bateriemi a jeden minibus. Už v květnu firma podepsala smlouvu na dodávku pěti kloubových autobusů na plyn. Celkem jde o investice za více než čtvrt miliardy korun.

Z trojice nových zakázek je nejzajímavější a nejdražší soutěž na nové parciální trolejbusy. Ty chtěl koupit dopravní podnik v soutěži už dříve, zakázku ale nakonec v červnu zrušil. V tendru za 143,5 milionů korun hledal totiž dodavatele devíti parciálních trolejbusů (částečně s bateriovým pohonem) takovým způsobem, že se nemohli přihlásit všichni výrobci.

Šlo přitom jen o 25 centimetrů délky karoserie. V původní zakázce požadoval dopravní podnik maximální délku 18,5 metru. Teď umožní maximální hranici podle vyhlášky, tedy 18,75 metru. Tolik měří trolejbus od společnosti SOR Libchavy, které se první zakázky nemohla zúčastnit a antimonopolní úřad tehdy soutěž zrušil. . „Zadavatel dostatečně neodůvodnil svůj požadavek na maximální délku trolejbusů a mohl tak diskriminovat některé uchazeče,“ řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda v červnu na adresu zrušené soutěže.

Nové trolejbusy má vybraný výrobce dodat do 13 měsíců od podpisu smlouvy, reálně by tedy měly začít jezdit na přelomu roku 2019 a 2020. Dopravní podnik je nakoupí s evropskou dotací. Parciální trolejbusy umožní dopravnímu podniku nasazení i částečně mimo trasy s trolejí, část mohou jet mimo ně díky baterii.

Za 51 milionů korun pak chce dopravní podnik nakoupit 9 autobusů na zemních plyn, půjde o klasické dvanáctimetrové vozy se třemi dveřmi. Podobně jako u trolejbusů u nich bude požadovat celovozovou klimatizaci. Dodány mají být do března 2020.

Ještě před nimi se lidé svezou v pěti nových kloubových autobusech na stlačený zemní plyn. Soutěž vyhrála společnost Tezas servis, dealer společnosti Iveco. Ústí za ně zaplatí 48,5 milionu korun.

Flotilu nových vozidel má doplnit ještě jeden minibus na zemní plyn.

Tagy autobusy na CNG Dopravní podnik města Ústí nad Labem parciální trolejbusy SOR Libchavy
1 komentář