Ústí nad Labem chystá nákup až 33 trolejbusů za více než půl miliardy korun
Trolejbus 27Tr v Ústí nad Labem. Pramen: FB Dopravního podniku ÚnL
Trolejbusy mají zvládnout i 12 kilometrů jízdy jen na baterie.
Trolejbusy mají zvládnout i 12 kilometrů jízdy jen na baterie.
Aby ty 22tr vůbec vyjely, než je vyřadí …
I kdyby se nakoupili 31Tr, hlavně ať zmizí 15Tr
Radši budu jezdit ve středopodlažních 30 let starých 15Tr, než v nových 31Tr
To jste asi jeden z mála
Na 1 důležitou technickou podmínku buď DP zapomněl, nebo se aspoň článek o ni nezmiňije, a to, že by pro kopcovité tratě v Ústí nad Labem měly mít nové třínápravové trolejbusy hnanou střední i zadní nápravu, jinak nemohou plnohodnotně nahradit starší kloubové trolejbusy Škoda 15Tr(M) a dopadne to podobně jako s vozy Škoda 25Tr, které mají při sněhu a náledí problém vyjet strmější stoupání.
Řada našich odborníků, jak je vidět na tomto serveru, hájí myšlenku, že pro kopcovitý terén, zejména v zimním období, jsou vhodné elektrobusy. Rychlý rozjezd, rekuperace a využití tepla z baterií. a trakčních motorů určují tato vozidla, kromě pro Ústí, také pro kopcovitý členitý terén liberecka a jablonecka.
To není můj názor, ale obrovskou výhodu elektrobusů v horském terénu obhajuje několik odborníků na tomto serveru.
A není to jedno. Hlavně ať zmizí ty šroty 15Trba cestující mají pohodlný nástup. Zbytek už je hovadina
DP v zadání výslovně požaduje zrychlení z 0 na 40km/h za 10s a na 65 za 25s, a to na rovné a přímé trati a k tomu výkon motoru min. 240kW. Z toho jasně vyplývá, že půjde o jednomotor (2x 240kW by byl těžký úlet). Která náprava má být hnaná není nijak specifikováno.
Tam v Ústí nad Labem se asi někdo probudil…….vypadá to, že asi ani netuší, že byl v 89 roce převrat…………….
Na poměry Ústí nad Labem neuvěřitelná zpráva. Ještě před 6 lety hrozilo omezení trolejbusové dopravy, protože byl přestárlý vozový park TR15 v rozpadu. Nakonec díky dotaci z EU proběhla částečná obnova a nyní to vypadá na definitivní konec TR15?
Jen si myslím, že nezaznělo jedno ale. Město na to nemá, ani mít nebude. Takže bych věřil v nákup jen v případě dotace EU.
Jedině z dotace, Ústí má už problém financovat běžný provoz, natož investice.
Protože provozují 15Tr, jednoduché. Stačí nakoupit 31Tr
Ty jsou mi novinky. Že by se pomalu posílaly 15Tr na onen svět? Jsem zvědav, co nabídne Škoda a kdo vyhraje. Z mého subjektivního pohledu místního bych byl rád, kdyby se pokračovalo s 27Tr, tedy s novou karoserií od Solarisu. Vzhledově se mi líbí, do Ústí mi zapadají a hlavně interiér vypadá opravdu dobře. Konečně nežluté tyče, nové sedačky, které jsou oproti dřív dodávaným poměrně pohodlné a taky první vozy s klimatizací (což vidím naštěstí bude mít kterýkoliv výherce). Budu jedině rád, když jich bude víc.
Tu revolučnost hodnoceni nabídek sráží závazný odběr 0 kusů a (byť s malou vahou) hodnocena doba dodání.
Stejně tak není moc revoluční, že podmínky jsou psaný na míru Škodovce, protože ostatní konkurenci mající zájem o tuzemské zakázky odfiltrují požadavky na schválení a reference.
Jezdí tam jen škodovky, takže řešení by mělo být jasné. Nač zbytečně drobit vozový park.
S tímhle přístupem by něco jiného než Škody mohlo být pořízeno jen v Opavě, Ostravě a Praze. Někdy se ten monopol musí prorazit.
No nene, už jsem ani nedoufal, že by ty své muzejní trolejbusy někdy vyměnili. To je ostuda, co za staré vehikly v Ústí v roce 2021 ještě jezdí..
Pro ústečáky dobrý.
Není to ostuda jezdit s vozy Škoda 15TrM, pokud jsou dobře udržovány. Problém je vedle peněz i v tom, že za tyto vozy není v současné době plnohodnotná náhrada. Žádný ze současných tuzemkých výrobců (zatím) nenabízí kloubový trolejbus s poháněnou střední i zadní nápravou za přijatelnou cenu. To uměla Škoda Ostrov, která však výrobu trolejbusů ukončila k 30.6.2004. Dříve dodané vozy Škoda 27Tr mají sice místo zadní nápravy poháněnou střední nápravu, ale ani tato změna oproti standardnímu provedení jízdní vlastnosti při jízdě do stoupání na sněhu a náledí příliš nezlepšila.
Dvoumotorové trolejbusy se u nás nevyrábí ani nenabízí, protože o ně dopravní podniky nemají zájem. Až si někdo napíše výběrové řízení na kloubový trolejbus se dvěma hnacími nápravami, tak mu jej výrobci nabídnou a dodají.
Z hlediska DP je dobré, když je vozový park co nejjednotnější.
Soutěž na náklady životního cyklu je v západní Evropě častá. JE otázkou kolik se přihlásí uchazečů. A s jakými produkty.
Do soutěže, kde nemáte jistotu nějakého, byť minimálního odběru, se podle mě moc uchazečů nepohrne.
V soutěži nemají hlavně jistý ani výběr jejich nabídky, tak proč to nezkusit. Bud neodeberou nic nebo všechno.
Proč to nezkusit? Příprava nabídky má taky své náklady a takovéhle „východnarske“ soutěže nejsou pro zahraniční dodavatele zajímavé.
Jak se vyhodnocuje LCC, pokud součástí soutěže není i údržba po dobu životnosti vozidla? Když si koupím nové auto, tak cenu znám z katalogu přesně, náklady na benzín můžu odhadnout podle TP (ale kdo mi zaručí cenu benzínu za pět let?), olej, svíčky, filtry apod. můžu odhadnout podle servisní knížky, pneumatiky podle svého stylu jízdy, ale zbytek (brzdy, spojku, katalyzátor, startér, alternátor…) je sázkou do loterie. To zjistím až na konci životního cyklu, ale vítěze potřebuju znát na jeho začátku. Je na to nějaká oficiální metodika, když se tak běžně soutěží?
Tak jestlipak zase s karoserií Solarisu, nebo už vlastní Temsou…
Čekám , jestli ve chvíli kdy přinese Škoda karoserii Temsa, se přihlásí i Solaris s vlastní výzbrojí.
Proč by to dělal?
Umí s Temsou náhon střední nápravy? Nevím, jestli je v aktuální zakázce teď požadován, minule byl.
Na Severní Terasu to v zimě výkon potřebovat bude.
V technických požadavcích pohon střední nápravy není, pokud jsem správně koukal.
Dělá vůbec TEMSA kloubáky?
http://www.temsabus.lt/autobusas/avenue-lf-autobusas/
Aha, děkuji. Na http://www.temsa.com jsem nic nenašel.