Ústecký kraj zrušil soutěž na 40 autobusů na plyn, nedostal dotace
Nové autobusy Scania pro DSÚK. Foto: Jan Sůra
Dopravní společnost Ústeckého kraje nesehnala "uhelné" dotace na nové autobusy na plyn.
Dopravní společnost Ústeckého kraje nesehnala "uhelné" dotace na nové autobusy na plyn.
Žádat pro Ústecko a Děčínsko jako pro uhelné regiony … já myslel, že se v současnosti těží spíš trochu vedle …..
Je tam napsáno „pro uhelné regiony“, cožpak Ústecký kraj není uhelný region? Ústecko i Děčínsko jsou součástí Ústeckého kraje tj. uhelný region.
Zjevně ani tak nešlo o „nízkoemisní vozidla“, jako o podojení veřejných rozpočtů na dotacích.
Tak daleko lepší než dotace na golfová hřiště či opravu domů co slouží jako bordely, i to se v minulosti v tomto kraji financovalo z podobného dojení veřejných rozpočtů a EU dotací.
Myslím, že obojí je stejně špatné. A přímo alarmující je jednak to, že bez dotací už nejsme schopni nic pořídit a druhak to, že veškeré „zelené technologie“ jsou bez pokřivení dotacemi naprosto ekonomicky mimo…
A proč by to někdo kupoval bez dotací, když na to někdo jiný dotaci dostane? Sice je fajn, že má nedotované autobusy, ale v soutěži pak bude muset nabídnout cenu o 1/4 vyšší. Tím pádem soutěž nevyhraje.
Jako když má sportovec běžet 1/4 míle, ale bohužel pro něj to bude 500 metrů.
Naštěstí DSÚK je interní dopravce krajského úřadu, takže soutěžit nic nebude.
No jo za dotace by se to komunistům na Ústecku podnikalo. Stejně by mě zajímalo za kolik pánové soudruzi jezdí km.
Na to se dá hledět i tak, že konvenční „nezelené“ technologie neplatí dostatečně dopady na životní prostředí (klíčové slovo „externality“) a jsou vlastně dotované nepřímo z poškozování ŽP.
Tak CNG jsou asi podobně “nízkoemisní” jako diesly
Z pohledu CO2 možná. Z pohledu dalších emisí (pevné částice, nespálené uhlovodíky, NOx) jsou lepší.