cargo

Ústecký kraj zrušil soutěž na 40 autobusů na plyn, nedostal dotace

Nové autobusy Scania pro DSÚK. Foto: Jan SůraNové autobusy Scania pro DSÚK. Foto: Jan Sůra

Dopravní společnost Ústeckého kraje nesehnala "uhelné" dotace na nové autobusy na plyn.

Zpět na článek
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vít Jůza

Žádat pro Ústecko a Děčínsko jako pro uhelné regiony … já myslel, že se v současnosti těží spíš trochu vedle …..

Zbyněk

Je tam napsáno „pro uhelné regiony“, cožpak Ústecký kraj není uhelný region? Ústecko i Děčínsko jsou součástí Ústeckého kraje tj. uhelný region.

Kalina

Zjevně ani tak nešlo o „nízkoemisní vozidla“, jako o podojení veřejných rozpočtů na dotacích.

Peeetr

Tak daleko lepší než dotace na golfová hřiště či opravu domů co slouží jako bordely, i to se v minulosti v tomto kraji financovalo z podobného dojení veřejných rozpočtů a EU dotací.

Jackub

Myslím, že obojí je stejně špatné. A přímo alarmující je jednak to, že bez dotací už nejsme schopni nic pořídit a druhak to, že veškeré „zelené technologie“ jsou bez pokřivení dotacemi naprosto ekonomicky mimo…

Jiří Kocurek

A proč by to někdo kupoval bez dotací, když na to někdo jiný dotaci dostane? Sice je fajn, že má nedotované autobusy, ale v soutěži pak bude muset nabídnout cenu o 1/4 vyšší. Tím pádem soutěž nevyhraje.

Jako když má sportovec běžet 1/4 míle, ale bohužel pro něj to bude 500 metrů.

Zbyněk

Naštěstí DSÚK je interní dopravce krajského úřadu, takže soutěžit nic nebude.

Erik

No jo za dotace by se to komunistům na Ústecku podnikalo. Stejně by mě zajímalo za kolik pánové soudruzi jezdí km.

Josef Trögl

Na to se dá hledět i tak, že konvenční „nezelené“ technologie neplatí dostatečně dopady na životní prostředí (klíčové slovo „externality“) a jsou vlastně dotované nepřímo z poškozování ŽP.

Ústeckey

Tak CNG jsou asi podobně “nízkoemisní” jako diesly

Josef Trögl

Z pohledu CO2 možná. Z pohledu dalších emisí (pevné částice, nespálené uhlovodíky, NOx) jsou lepší.