Ústecký kraj zdraží veřejnou dopravu až o 24 %. 16 tisíc lidí bude mít nárok na jízdenku za 550 Kč na rok
Jednotka RS1 na Švestkové dráze. Foto: Petr Dobiašovský / AŽD Praha
Nejvíce zdraží cestování na jednotlivé jízdenky.
Ústecký kraj je pořád (a doufám, že ještě bude) velice přívětivý pro železniční turistiku a to nejenom na těch vysloveně turistických tratích ve Středohoří, Krušných Horách a na Podřipsku. I na normálních tratích v režimu ZDO je velice dobrý takt, skvělá provázanost s autobusy a MHD, přátelský systém síťových jízdenek s možností cestovat i k sousedům do Saska. Znám mnoho lidí, kteří měli určité předsudky vůči cestování na Ústecku, ale vlastní zkušenost s perfektní krajskou vlakovou dopravou je velmi oslovila a rádi se tam vracejí. Škoda, že do toho hází vidle a škodí pan Borecký ze Středočeského kraje v případě… Číst vice »
Kvůli Ukáčkum tu nebude možné žít. Jste padlý na hlavu. Zdražujte si jak chcete.. Rusko snad ten cirkus ukončí.
Ono se tam píše něco o Ukrajincích?
Sem už se přesunuli dezoláti z Novinek ?
To je jeden z těch dezolátních flastenců z Václaváku
Chci se zeptat, vyplatí se koupit IN25 na 3 roky při současném vývoji (k užití nahodile, nikoliv k dennímu dojíždění)?? Už jsem asi 3/4 roku vypadl z provozu, tak jenom ať se mohu zařídit do budoucna.
Snad nezapomene kraj i na popelaře…
Atd …
Smutne rozklad IDS
Aspoň máme příklad jak se da taky ničit Ids z jiného ve Středočeském to dělá Borecky likvidaci lokalek
Tady zase zapomici režijek…
Nesmysl. Nechápete realitu. A nebo potřebujete víc času, než vám ta realita dojde.
Diskriminace cestujicich na ukor jinych skupin, ktere nemaji zadne slevy, nepracuji v usteckem kraji u uvedenych organizaci ci dalsi ulevy z jizdneho. Jizdne by meli vsichni platit stejne.
Nemáš v práci nějaké benefity?
Tak to pak musi dotovat Ustecky kraj ze sveho rozpoctu ten rozdil mezi cenou celorocni krajske jizdenky pro obcanske jizdne a cenou pro tyto zamestnance kraje.
O kolik tim kraj prijde na trzbach rocne?
Kraj ušetří, místo mezd a odvodů za zaměstnance kraje zaplatí jen rozdíl v ceně jízdného.
V popisku u fotky je RS1 a to jsem myslel, že je označení pro 840/841 či 650 DB..
Pouzivani RS je podle mych vedomosti unikum v Cesku. V Nemecku jezdil Regio Sprinter od Siemens. Verze 1 je na fotce a verzi 2 se zacalo pozdeji nazyvat Desiro. A pak tu jeste bylo Regio Shuttle od ADtrans (pozdeji Bombardier a Stadler) a to bylo prezentovano puvodne jako cela řada s moznosti vice vozu, jinych pohonu a jinych celnich vozu. Nejrozirenejsi byla ale solovozova varianta oznacovana puvodne interne Regio Shuttle 1.
16 tisíc lidí? Zaměstnanci Ústeckého kraje mají s ohledem na krajské průměrné mzdy v soukrommé sféře o něco vyšší. Ztráty systému na úkor ostatních mohou být velké ztráty navíc. Za mne by to mělo být progresivně: tzn. čím více peněz na mzdovém lístku tím více tím více by měli na veřejnou dopravu přispět, aby to bylo fér.
Čím vyšší mají výplatu, tím více platí daně. To nestačí?
Ne, tak to přeci není, ti nejbohatší mají strop a pak už daně nebo odvody dál neplatí. Daně jsou takhle nastaveny pro většinu z nás, tedy 70% pracujících co nedosáhnnou na průměrnou mzdu. Kraj by neměl paušálně přidělovat jízdné za 550Kč na rok všem, od toho je obyčejné jízdné což je maximum, za 550Kč to dát pouze lidem s minimální mzdou a pro každého to pomocí tarifní matice a vzorce vypočítat individuálně dle mzdového lístku, každé kalendářní čtvrtletí, to je fér. Informační kanceláře na to kraj personálně zabezpečené má. Krajská doprava je na republikové poměry velmi kvalitní a rozhodně od… Číst vice »
Daně žádný strop nemají, čím více vyděláte, tím více platíte.
Strop mají odvody na sociální a zdravotní pojištění a zároveň platí, že je stropovaná výše nemocenské, důchodů, atd. Resp. u důchodů je také nějaká minimální výše, takže ti, co přispívají hodně pak z toho nedostanou stejné procento, jako ti, co jeli na minimální mzdu.
To je ale princip solidárního systému, Ti co mají více, přispívají solidárně více, není to zdroj zisku, aby něco navíc dostávali co dávají více, každý přeci dle svého dotane ideálně standartní péčí bez rozdílu dle svého stavu.
https://www.czso.cz/csu/czso/cri/prumerne-mzdy-1-ctvrtleti-2022
https://www.czso.cz/csu/xu/prumerna-mzda-a-pocet-zamestnancu-v-usteckem-kraji-ve-2-ctvrtleti-2022
Tady jsou odkazy : http://www.czso.cz/csu/xu/prumerna-mzda-a-pocet-zamestnancu-v-usteckem-kraji-ve-2-ctvrtleti-2022
http://www.czso.cz/csu/czso/cri/prumerne-mzdy-1-ctvrtleti-2022
Tak proč by podle tebe měli ještě víc přispívat na veřejnou dopravu? Solidarita na druhou?
Je snad ve smlouvách o dopravní obslužnosti Česká republika? Až na výjimky není. Průtokový ohřívač – tedy státní rozpočet – tady opravdu pro objednatele solidární není.
A ty kraje dostávají peníze odkud? Pro tebe je to možná novinka, ale dostávají určitou část daní které občané odvedou státu. Takže znova: Proč by měli ti, kteří díky svým výdělkům přispívají státu víc, by měli ještě víc platit za dopravní obslužnost?
A nejenom že daně nemají strop, nad určitou hranici se příjmy daní sazbou 23 procent místo 15.
A ti co mají nezdanitelné příjmy? Ti nic neodvádějí a vše posílají bůhví kam a zpět dostávají bůhví odkud.
které příjmy jsou u nás nezdanitelné?
Prostě to je benefit, zlevněné jízdné. Co chcete složitě počítat?
A kde berete tu jistotu, že ti nejbohatší se zastropovanými daňovými odvody jezdí „sockou“ ?? Už ve střední třídě se takto někteří vymezují, natož v höhe zehn tausend.
Vy jim to závidí? Průměrná mzda v jakém odvětví? A mediálníA jak to chce zjišťovat, kdo kolik vydělává?
Je to nefér, nikoli závist, daně a odvody platí všichni zaměstnanci, tak proč zaměstnanci tohoto, který dopravu platí to budou mít oproti ostatním o tisíce ročně lacinější?
Jednoduše předložením mzdového lístku s OP, stejně jako žáci či důchodci.
Takže když budu tvrdit, že nemám příjmy pojedu zadarmo?
Klíčové by bylo např potvzení od registrace (uchazeč o zaměstnání) od ÚP, pokud by jste v evidenci nebyl, tak samozřejmě by bylo na snadě plné jízdné.
Budou ji mít zaměstnanci co jí zajišťují. A ano, závidíte. Zaměstnanci jinde mají zase jiné benefity a vy ne, když tam nepracujete.
Ano, rodiní příslušníci, ostatní zaměstnanci v dopravě mají typ jízdného již nyní. Fér to vůdči ostatním, co jsou zaměstnaní, to není.
Tak nějak si říkám zda takové zdražování VHD o inflaci není kontraproduktivní a nezpůsobí odliv cestujících. Což pak může způsobit, s přihlédnutím na negativní faktory z toho plynoucí, nakonec celkové náklady vyšší, než kdyby ke zdražení nedošlo.
Z logiky bych si dovedl představit cenu VHD poměrně fixovanou na cenu pohonných hmot.
Ideální by bylo, kdyby to zastřešila EU včetně financování, pokud to myslí s Green Dealem vážně, když to nepochopí jednotlivé samosprávy (čest výjimkám typu Rakouska).
Jakože by se cena měnila každý měsíc, jak palivový příplatek u PPL? Ne, děkuji, to by mě spolehlivě odradilo. To už zdražení čas od času je pro mě přijatelnější.
Možná to předřečník jenom špatně formuloval, ale jízda VHD by vždy měla být levnější než jízda autem minimálně v jednom, ale ideálně aspoň ve dvou, aby lidi motivovala tu VHD používat. Takto se blížíme k Lafferovu bodu, kdy už prostě z podstaty věci začne lidí ve VHD ubývat. Cestou ve VHD se cestující vzdává svého soukromí, flexibility, atd. a za to musí dostat nějaký benefit v podobě nižších nákladů na cestování, jinak to prostě nemá ekonomický smysl. U nás je ve většině krajů ve venkovských oblastech ve srovnání se západem zatím poměrně hustá nabídka spojů a asi by bylo škoda… Číst vice »
Situaci promění mýto za vjezd do (krajských) měst. A levnější autobusy jako náhrada dražších nizkokapacitnich vlaků
Autobus je to samé co vlak?
Neumím posoudit situaci v Ústeckem kraji.
Ale obecně platí, že bus je dobrá náhrada za 40 sedačkové 810.
Např. Deutsch Bahn neprovozuje tak nizkokapacitni vlak. Za to provozuje víc autobusů než vlaků. Podobně OeBB.
A na Slovensku provedli vypnutí spousta lokalek už před 20ti lety
13.10. 22:03
„Ale obecně platí, že bus je dobrá náhrada za 40 sedačkové 810.“
Mohu nějaký odkaz o této platnosti?
Jinak, co takhle třeba plynulost jízdy v regionálních podmínkách?
Ale houby
Jako že systém „socka“ bude alternativou k placení pravděpodobně spíše symbolického mýtného?
Došel jsem jen k laferovu bodu 😀
Můžu se zeptat jakou „školu“ jste navštěvoval? Díky 😀
VŠE a vy?
PS: Lafferův bod se píše s dvěma ff
Tak to asi VŠE přešli jen na výuku první teoretické hodiny … Protože lidé co se obracejí k těmto naprostým teoretickým základům už na tu druhou hodinu nepřišli 😀 …. Pane 2F
Skutečně by mě zajímalo jakou „školu“ jste navštěvoval vy?
Teoreticky krásné, a v praxi na to vezmete kde?
Můžeme to zrušit jako v jiných zemích, ale víc než jsou lidi ochotní zaplatit za jízdné prostě neseberete.
Předřečník nic moc špatně neformuloval, vy jen tvrdíte něco jiného než on. A vzhledem k ceně PHM cca o 10% oproti stavu před 10 lety, ovšem výrazně více oproti stavu před dvěma lety ve většině případů bude jízda s předplatní jízdenkou stále levnější než jízda autem. Ještě horší než cena je omezování spojů a chybějící návaznosti. Ovšem když si voličstvo zvolí ty, kdo vedou VHD dle německého vzoru ze 70. let minulého století v minulém tisíciletí a pak se diví, že se to naplňuje, tak bude chyba zejména v ručičkách těch voličů.
A proč by to nemohla zastřešit OSN?
Jsem zvědav o kolik zdraží síťová jízdenka za 140 Kč.
Měla by být 160Kč, zdražení o přibližně 14%. Pakliže to nakonec nedopadlo/nedopadne jinak.
I kdyby zdražila na 240, pořád by to byla atkraktivní cena. Ale radost by to neudělalo.
Vysočina až o 15 a Ústecký kraj až o 25 %. To zdražování se bude řetězit, České dráhy zatím nerozhodly, ale mělo by to být procentně podobné jako u Vysočiny.
Vysočina ale nemá déledobé jízdné, tarifní nabídka je slabá, tady se dlouhodobé kupóny zdražují méně pro mne např. o 8% což je v mém případě 170Kč.
Jsme zvědav zda se to bude svádět stejně jako u kraje Vysočina na ODS když radní pro dopravu je z ANO.
Neni to prijemna zprava, ale je to ekonomicka realita. Osobne cekam kdy a na jakych % to zvysi Praha + SCK a JMK. Myslet si, ze k tomu nedojde je najivita.
Roční zlevnili.
I kdyby se hodinový lístek na jižní Moravě zdražil k 35 korunám, pořád to maximálně pokryje inflaci za posledních deset let.
Třeba roční jízdenka pro Prahu za 3650 Kč je vysloveně laciná i v kontextu celé ČR. Takže prostor tu je. Uvidíme.
IN100 za 20 tisíc je taky docela laciná. (i v kombinaci s první třídou za 26 tisíc).
A to i ve srovnání se Schwarze Mamba BahnCard100 2. třída za cca 4400 EUR = IN100 platí v % vyšší počtu spojů než BC100.
Ale zase musíte „potřebovat“ jezdit často a mít k tomu použitelnou nabídku spojení.
Budu fakt zvědav, před volbami se tomuhle tématu všichni vyhýbali. Jen Patrik Nacherů v debatě prohlašoval, že DPP dostává 20 miliard z městského rozpočtu a je to moc, bohužel jak je obvyklé v ČR, moderátor se ho nezeptal, jak to konkrétně sníží (jestli zásadně zvýší jízdné nebo seškrtá spoje…).
Patrik Nacher je jouda (zdejší diskutující promine), minimálně pokud jde o dopravu.
A v autech máte všechny ty, kteří celý rok cestovat (alespoň veřejnou dopravou) nepotřebují, protože naproti tomu přepálená cena jednorázových jízdenek. Tam zřejmě směřuje i Ústecký kraj. Lidé, kteří běžně používají a platí si auto, sice ocení „socku“ ideálně zdarma jako nouzovou variantu, ale zřejmě ji stále nepoužívají tak často, aby si platili souběžně časové jízdné.
Ano, jednorázové jízdenky jsou opravdu drahé. A ještě do toho ty výjimky kvůli lanovce, kde jen tak něco neplatí. 🙂
Prostor je tu pro kosmetické, pro rozpočty nespásné posuny. Prostor, obávám se, se najde jen ve spojení s redukční dietou (které se bude říkat optimalizace spojů) dle hesla „lépe už bylo“. V Praze by se to okamžitě stalo třaskavým tématem ze dvou důvodů: Je třeba na ty ceny kupónů nahlédnout i prismatem cestujících, kteří to kombinují s prvním, druhým (…) pásmem, pak už to taková láce není. Do dopravy pražský magistrát sype moc, o tom žádná, ale zdražení lítačky o hodně procent se na snížení dotace projeví jen o malé jednotky procent. A sypat musí, rovnováha mezi počtem lidí ve… Číst vice »
Jenom si víc lidí koupilo roční místo měsíčních. Celkové tržby za prodej kuponů se snížily, tak to moc přínosný marketing nebyl… když zlevníte skoro o čtvrtinu, tak by ten nárůst prodejů musel být značný, abyste to vykompenzoval… a to je scifi.
ocituju z Respektu:
„Zlevněné roční jízdné nové cestující nepřilákalo, jejich počet dlouhodobě setrvale stoupá bez výkyvů. Ulevilo se rodinným rozpočtům. Výrazně stoupl počet prodaných ročních kuponů, odpovídajícím způsobem zároveň klesl prodej měsíčních. Ty jsou pro cestující méně výhodné a v důsledku to znamenalo méně příjmů pro pražský dopravní podnik.“
https://www.respekt.cz/tydenik/2020/31/bylo-levne-a-bude-draz?gift=4jmqmgv9bw
Pokud přibude modrých zón a zdraží parkování, které se ve většině měst omezuje, tak i po zdražení bude MHD levnější variantou.
Pokud ovšem cena za vymetací autobusy trčící na vjezdu do Prahy v kolonách bude tak vysoká, že většinu lidí odradí, budou tu zase náklady na nové betonové hradby resp. asfaltové lány po okrajích Prahy, což také není dobře. Pořád se jaksi nepracuje na rovnoměrnějším rozložení funkcí po celém kraji.
Zdražení na ČD číselně vyjadrit z pár jízd nejde. Ono někde na pozadí je kolo štěstí Bédy Trávníčka. Stejně jako u RJ.
U ČD hlavně letos výrazně ubylo jízdenek za nižší cenu při včasném nákupu. Je jich jen pár a to spíše v okrajových časech s menším vytížením. Takže už to samo o sobě může být vnímáno jako zdražení. Dříve šlo za tu nižší cenu jet docela dobře, dnes už spíše výjimečně.
Všechny strany v Praze měli v programu, že nebudou zdražovat. Že je to populistický nesmysl bylo jasné už před volbami, tak uvidíme jak si s tím nakonec politicky poradí.