- Voda •
- Vodní doprava •
- Zprávy
Ústecký kraj zaplatí za lodní linky dvojnásobek
Osobní loď Porta Bohemica Labské plavební společnosti. Pramen: Labská plavební společnost
Lodní linky vedou z Ústí nad Labem do Roudnice nad Labem a z Ústí nad Labem do Hřenska.
A to se neuživí komerčně? 😱
Skoda, ze z Usti do Roudnice nevede zeleznice nebo dalnice.. A je tak nutne dotovat podnikani ruznych pijavic na statnim rozpoctu..
Tím „podnikatelem“ je ovšem DÚK, který si dopravu objednal u dopravce učinivšího nabídku ….
Ta železnice je tam dotovaná taky.
Po železnici i dálnici projedete kraj příliš rychle, nestihnete se kochat, relaxovat, utrácet peníze za lokální služby a vracet se s radostí zpátky.
Ústecký kraj, zdá se, platí za všechno více než ostatní.
Ne, to je jen v tom, že ostatní kraje nepodporují turistický ruch v dopravě jako ten Ústecký, ty peníze nejsou vidět.
Ne každý kraj má podmínky na to, aby využil přívoz.
To je fakt, ale situace se v tomto od 90. let nezměnila protože, neochota úředníků na integraci je pořád skoro stejná.
No to by mě zajímaly argumenty, jakým krajští politici obhájí provozování takových turistických linek v rámci integrované dopravy, která má primárně plnit roli základní obslužnosti. Pochopil bych integraci přívozu Velké Žernoseky – Malé Žernoseky nebo Církvice – Dolní Zálezly, kde loď může nahradit chybějící mosty v příčném směru. Ale vyloženě cestování po proudu či proti proudu nelze smysluplně využít v rámci základní obslužnosti vzhledem k cestovní rychlosti lodi, která je navíc dost rozdílná podle toho, jestli pluje po proudu či proti proudu. Ale Ústecký kraj má s podporou všelijakých turistických linek bohaté zkušenosti, takže se vlastně ani není čemu divit.… Číst vice »
Když už tam ta řeka a ty parníky jsou, proč to nedopřát lidem za lidovou cenu, pokud na to je … ale také bych viděl jako přednější zajištění železniční dopravy na všech tratích a návazné silniční i do té poslední díry. Zaintegrování přívozů je samozřejmě také zcela namístě.
pokud na to je…
To je relativní. Ústecký kraj počítá pro letošní rok se schodkovým rozpočtem, předpokládá že schodek vyrovná 600 mega úvěrem. Což na jednu stranu není likvidační, na druhou stranu, při vidině ekonomického vývoje let příštích, asi bych si letos nepůjčoval na atrakce. které budu muset splácet za pár let, až bude hůř. Ale to je politická odpovědnost vedení kraje, jaké má priority v nakládání se svěřenými prostředky.
Přesně. pokud na to je… je slovo do pranice a je to relativní. Z jedné strany samozřejmě lépe se nezadlužovat. Z druhé strany změny a výkyvy ve veřejné objednávce i věcí ne zcela nezbytných s sebou nesou různá negativa, ne, že by se nic nikdy nemělo měnit, ale takováta po pár letech se střídající rozhodnutí koupíme/prodáme/koupíme/prodáme, nebo zliquidujeme/obnovíme/zliquidujeme/obnovíme nebývají úplně šťastná, a pokud veřejná moc může být naopak stabilizujícím prvkem třeba i za cenu mírného zadlužení, může to být ku prospěchu.
Kolik vlakových / bus km celotýdenně nebo alesoň Po – Pá za cenu lodní dopravy zajistíte ….
lidem za lidovou cenu? Mno když na to přispějí ze svých daní.
Jenom bychom asi neměli skončit u dotovaného nevěstince, to už by bylo přes čáru.
Proč by integrovaná doprava nemohla plnit i sekundární cíle, jako třeba podpora turistiky?
Kolik by muselo proudit do vaší kasičky, abyste nepsal pitomosti?
To že je plní je v pořádku, ale když schodek kraje je 600 miliónů, je žádoucí sekundární takto drahou věc pozastavit.
Podpora turistického ruchu je druh investice. U té nemůžete racionálně očekávat návratnost hned.
Platí zásada: Pokud tradici přerušíte, její obnovování nese větší náklady a celkově nižší efekt, než když ji udržujete. (Nakonec kozí dráha je toho teď příkladem – kdyby ji nepřestali udržovat, nestálo by obnovení provozu takový balík.)
Tak to je na nich jak si to obhájí. Jak velké navýšení ceny jízdenky navrhujete, aby to vůbec v tom celém balíku výdajů mělo smysl řešit? Pokud bude vše jednoduše integrované, dá se to efektivně propagovat a vygeneruje to částečně příjem zase jinde, když někdo pojede třeba tam lodí a zpět vlakem. Navíc by se dalo argumentovat, že například z Velkých Žernosek do Lovosic to úlohu ZDO plnit také může. Má pak smysl třeba zavádět speciální tarif na Moldavu nebo na cyklobus na Sněžník?
DÚK má příjem i tržeb jízdného z vlaků, které neobjednává.
Ano, ale Ústecký kraj to má v dlouhodobé koncepci podpory cestovního ruchu. Bohužel, ceny enormě narostly. I provozovatel zřejmě předpokládá konec, jinak by tu cenu tolik nezvýšil.
Lodičky mají motor na naftičku …
Tak tam dáme motor drážní, takový K 12V 170DR by měl stačit.
POLITICKĚ ROZHODNUTÍ ….
S těmi kasičkami jste patrně patologicky posedlý. V současnosti je jiná politická konstelace na KÚ než v době vzniku DÚK …
Takže vám to nějak neštimuje ….