Ústecký kraj zaplatí za lodní linky dvojnásobek

Osobní loď Porta Bohemica Labské plavební společnosti. Pramen: Labská plavební společnostOsobní loď Porta Bohemica Labské plavební společnosti. Pramen: Labská plavební společnost

Lodní linky vedou z Ústí nad Labem do Roudnice nad Labem a z Ústí nad Labem do Hřenska.

Zpět na článek
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Expardubák

A to se neuživí komerčně? 😱

Clovek

Skoda, ze z Usti do Roudnice nevede zeleznice nebo dalnice.. A je tak nutne dotovat podnikani ruznych pijavic na statnim rozpoctu..

Miroslav Zikmund

Tím „podnikatelem“ je ovšem DÚK, který si dopravu objednal u dopravce učinivšího nabídku ….

rozinka

Ta železnice je tam dotovaná taky.

Honza

Po železnici i dálnici projedete kraj příliš rychle, nestihnete se kochat, relaxovat, utrácet peníze za lokální služby a vracet se s radostí zpátky.

Joker

Ústecký kraj, zdá se, platí za všechno více než ostatní.

Zbyněk

Ne, to je jen v tom, že ostatní kraje nepodporují turistický ruch v dopravě jako ten Ústecký, ty peníze nejsou vidět.

Jiří Kocurek

Ne každý kraj má podmínky na to, aby využil přívoz.

Zbyněk

To je fakt, ale situace se v tomto od 90. let nezměnila protože, neochota úředníků na integraci je pořád skoro stejná.

Panoramix

No to by mě zajímaly argumenty, jakým krajští politici obhájí provozování takových turistických linek v rámci integrované dopravy, která má primárně plnit roli základní obslužnosti. Pochopil bych integraci přívozu Velké Žernoseky – Malé Žernoseky nebo Církvice – Dolní Zálezly, kde loď může nahradit chybějící mosty v příčném směru. Ale vyloženě cestování po proudu či proti proudu nelze smysluplně využít v rámci základní obslužnosti vzhledem k cestovní rychlosti lodi, která je navíc dost rozdílná podle toho, jestli pluje po proudu či proti proudu. Ale Ústecký kraj má s podporou všelijakých turistických linek bohaté zkušenosti, takže se vlastně ani není čemu divit.… Číst vice »

Vít Jůza

Když už tam ta řeka a ty parníky jsou, proč to nedopřát lidem za lidovou cenu, pokud na to je … ale také bych viděl jako přednější zajištění železniční dopravy na všech tratích a návazné silniční i do té poslední díry. Zaintegrování přívozů je samozřejmě také zcela namístě.

Kubrt

pokud na to je…

To je relativní. Ústecký kraj počítá pro letošní rok se schodkovým rozpočtem, předpokládá že schodek vyrovná 600 mega úvěrem. Což na jednu stranu není likvidační, na druhou stranu, při vidině ekonomického vývoje let příštích, asi bych si letos nepůjčoval na atrakce. které budu muset splácet za pár let, až bude hůř. Ale to je politická odpovědnost vedení kraje, jaké má priority v nakládání se svěřenými prostředky.

Vít Jůza

Přesně. pokud na to je… je slovo do pranice a je to relativní. Z jedné strany samozřejmě lépe se nezadlužovat. Z druhé strany změny a výkyvy ve veřejné objednávce i věcí ne zcela nezbytných s sebou nesou různá negativa, ne, že by se nic nikdy nemělo měnit, ale takováta po pár letech se střídající rozhodnutí koupíme/prodáme/koupíme/prodáme, nebo zliquidujeme/obnovíme/zliquidujeme/obnovíme nebývají úplně šťastná, a pokud veřejná moc může být naopak stabilizujícím prvkem třeba i za cenu mírného zadlužení, může to být ku prospěchu.

Miroslav Zikmund

Kolik vlakových / bus km celotýdenně nebo alesoň Po – Pá za cenu lodní dopravy zajistíte ….

Jiří Kocurek

lidem za lidovou cenu? Mno když na to přispějí ze svých daní.
Jenom bychom asi neměli skončit u dotovaného nevěstince, to už by bylo přes čáru.

Honza

Proč by integrovaná doprava nemohla plnit i sekundární cíle, jako třeba podpora turistiky?
Kolik by muselo proudit do vaší kasičky, abyste nepsal pitomosti?

Zbyněk

To že je plní je v pořádku, ale když schodek kraje je 600 miliónů, je žádoucí sekundární takto drahou věc pozastavit.

Honza

Podpora turistického ruchu je druh investice. U té nemůžete racionálně očekávat návratnost hned.
Platí zásada: Pokud tradici přerušíte, její obnovování nese větší náklady a celkově nižší efekt, než když ji udržujete. (Nakonec kozí dráha je toho teď příkladem – kdyby ji nepřestali udržovat, nestálo by obnovení provozu takový balík.)

Twix

Tak to je na nich jak si to obhájí. Jak velké navýšení ceny jízdenky navrhujete, aby to vůbec v tom celém balíku výdajů mělo smysl řešit? Pokud bude vše jednoduše integrované, dá se to efektivně propagovat a vygeneruje to částečně příjem zase jinde, když někdo pojede třeba tam lodí a zpět vlakem. Navíc by se dalo argumentovat, že například z Velkých Žernosek do Lovosic to úlohu ZDO plnit také může. Má pak smysl třeba zavádět speciální tarif na Moldavu nebo na cyklobus na Sněžník?

Miroslav Zikmund

DÚK má příjem i tržeb jízdného z vlaků, které neobjednává.

Zbyněk

Ano, ale Ústecký kraj to má v dlouhodobé koncepci podpory cestovního ruchu. Bohužel, ceny enormě narostly. I provozovatel zřejmě předpokládá konec, jinak by tu cenu tolik nezvýšil.

Miroslav Zikmund

Lodičky mají motor na naftičku …

Jiří Kocurek

Tak tam dáme motor drážní, takový K 12V 170DR by měl stačit.

Miroslav Zikmund

POLITICKĚ ROZHODNUTÍ ….
S těmi kasičkami jste patrně patologicky posedlý. V současnosti je jiná politická konstelace na KÚ než v době vzniku DÚK …
Takže vám to nějak neštimuje ….