Ústecký kraj zaplatí méně Českým drahám za vlaky pro Šluknovsko, Desira stále nejezdí

Jednotka Siemens Desiro Classic po Hessische Landesbahn pro provoz na lince U8 Děčín - Rumburk. Foto: České dráhyJednotka Siemens Desiro Classic po Hessische Landesbahn pro provoz na lince U8 Děčín - Rumburk. Foto: České dráhy

Dopravce čeká na schválení jednotek pro provoz v Česku, vypsal soutěž na modernizaci.

101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Iss

Co je pravdy na tom,že desira půjdou někam do pronájmu? To se na trať ani nedostanou?nějak tomu nerozumím…

risa.informace

Já jsem o České dráhy nestál… Arriva i ČD jsou potížisty to víme všichni, já chtěl vítězství Trilexu U8 i U28 POPŘÍPADĚ celé T2, Trilex jakože má zájem o lokálky v Lausitz ZVON tak třeba byl Trilex mohl obnovit a prodloužit relaci U8/U28 Děčín- RBK – Ebersbach(na požádání Jiříkova stavět na ZNAMENÍ ve Filipově)+ některé Trilex vlaky by pod písmeny U8/U28 mohl pokračovat po další ZVON lokálce do Löbau -Ebersbach -Rumburk…. S L4 bych propojil L7 Varnsdorf,Ebersbachu,Eibau,Rumburk az Liberec. Jedinou lokálku kterou nemá trilex je ZVON Žitava – Chotěbuz a Zhořelec- Hoyorswerda. Přeji si strašně moc vítězství Trilex vlaků v… Číst vice »

anonymní.dopravce

Níže jsem neodpověděl na otázku.
Takže neříkám, že za to nemůže mj i ČD, nicméně primární vina je u strůjců systému a už vůbec nechápu, proč kraj – Jánoš má řešit nějaké oběhy, jenž jsou v gesci dopravce. Tím pádem UK šel cestou svázání 2 oběhů v jeden, což se stejně nestane. Takže výsledek akce je ten, že místo 844 jsou 642.

Marcel

V článku se píše, že uvedená Desira jsou funkční, ale nemají všechna razítka povolující schválení provozu v Česku. Vy jak tu jste, tomu rozumíte? Zeptám se jako vždy hloupě, proč nemají ta razítka, když grafikon začíná v prosinci, a od prosince obyčejně vstupují dopravci do hry?

Marcel

Dle mého názoru tu došlo opět k manažerskému selhání a děje se to stále více. Pokuta je kolem 12mio a kdo ji tedy zaplatí když dopravce má v logu České. ? Zodpovědnost přece nesou určití lidé, nebo kdo?

Zapa

Tak stejně to jde zase do státního.

Avlaky

Jaktoze desira jdou tak těžko schválit, ale čtyřkolek stadlery se schválili v pohode?

Avlaky

čtyřkové

Jiří Šrámek

Jeli jsme minulou sobotu (13/04) z Krásné Lípy na výlet / pivo na Jedlovou a vlak sestával z lokomotivy 743 s logem ČD Cargo a dvou vagónů Bdtn. Děti byly nadšením bez sebe. „Jé, tady jdou stáhnout okýnka“.

Kubrt

Na těch osobácích jezdí lokomotivy matky, tedy ČD (ne Cargo). Ostatně, řadu 743.2 mají jen ĆD, Cargo má 742.7.

michal.s

Řada 743 se vyskytuje pouze u ČD Cargo. Viz. odkaz https://www.atlasvozu.cz/rada/cdc/392-743.html

Není zač

šílenýšotouš

Osobně mám Bdtn rád, na výlet, když je zrovna pěkně, je to fajnovej vagón… ( Alespoň ze zkušeností na line PID S3)
Sedačky neurazí, zastávku vyhlásí…. A stahovací okénka jsou dle mého super, ale možná je to tím, že každý den (do školy) jezdím slonem, a tak jsou pro mě něčím zajímavým / nevšedním…

HonzaEM

Vždycky je lepší vlak s otevíracím oknem, než ten lednicovej hnus.

HonzaEM

Tak by to mohlo zůstat. Stokrát lepší než ten německý hnus.

Petr

Tak aspoň už je ČD mají. To je docela pokrok. Před 15 lety je ani nekoupili. Pokud půjde evoluce takto dál, tak za 15 let je i zprovozní. 😀

Twix

Tak zrovna na této vnitrostátní lince jezdila Desira na vlacích ČD už někdy od roku 2011, kdy do toho kraj ČD dotlačil (později změna na Sharky). Ano, tato Desira nebyla jejich.

Petr

No na R26 zabloudila po celou dobu pod vlajkou ČD. Jen to tiskový mluvčí halasně vyhlásil.😆

HonzaEM

Tam jezdily rakve, ty byly nejlepší.

anonymní.dopravce

Chybu bych hledal jednoznačně u pana Jeřábka a poradce Jánoše. Beztak oběhově nejsou linky provázány a ani s 642 nebudou. Tzn klidně mohla jezdit řada 844.
Mmch 743.2 vs 642 má stejné provozní náklady, takže nebýt 814, cestující si polepšili tím, že 642 nejezdí.

Twix

To si tedy cestující polepšili, když místo Desira lezou po schodech do úzkých dveří Btn…

Nasranej

Zese nemusíme skákat přes taxis mezi peronem a Desirem.

Jiří Kocurek

To ale není chyba Desira, že je tam nástup ze štěrku.

Chronosphere

U Desira to jeho chyba není,u Btn jejich jo…ach jo.

Nasranej

Asi to tu vůbec neznáte. V DC Hl. n.,DC Východ, Benešově nad Ploučnicí a v Marvarticich jsou nástupiště 550 mm. nad temném kolejnice. A to u Desira které nemá výsuvný schod představuje pro některé lidi docela problém. Další letos vznikne v České Kamenici.

HonzaEM

Polepšili, mají kvalitní vlak, kde se dá otevřít okno. A ne odpad z DE.

Licence v zahraničí

A nešlo ta stávající Desira provozovat na Německou licenci, i jiného dopravce, bez úprav, v podobě v jaké jezdí nyní Desira na Rumburk přes Německo?

Jaaa

Ať žije evropská unifikace železnice.

Musí mít silniční vozidla revizi tlakových nádob?

projížděč NAD

A brzdí snad silniční vozidla běžně vzduchem?

LEW EL3

Yes, trucks have air-brake system, but they have also checks for this every year. So there are no double standards here. I don`t know why „Jaaa“ see a problem here.

Marcel

Ano, kamiony mají vzduchový brzdový systém, ale každý rok procházejí také kontrolou. Neplatí zde tedy dvojí metr. Nevím, proč zde „Jaaa“ vidí problém.

Jiří Kocurek

Autobusy a náklaďáky skoro všecky. To upšouknutí, které je občas slyšet, je právě od brzd. Dokonce se učí i v autoškole, že jsou brzdy kapalinové, vzduchové a mechanické.

S osobákem jezdíte na revizi brzd s každou technickou prohlídkou.

PvvS

Výchozí ano.

Fsp

a jak jste hlasoval v referendu?

Jiří Kocurek

Vzhledem k povinnosti jít na technikou kontrolu… dělá se to přitom.

Jinak revize tlakových nádob se týká i stabilních, které nejsou ve vozidle, ale v domě nebo i venku.

Sériový jezdec

ČD vypsaly soutěž na montáž wi-fi, zásuvek a stolků? A ve vlastním depu s vlastními lidmi to nemůžou udělat proč?

Kubrt

A mají na to ty lidi?

Sériový jezdec

Mají. Dělají se tam rozsáhlejší rekonstrukce, než pouhá instalace wi-fi.

Jiří Kocurek

A mají ti lidi čas vzít ještě tuhle práci?

Sériový jezdec

Tak se mi podařilo vyzjistit, že ČD dělají výběrové řízení jen na komponenty. Montáž provede jejich vlastní depo.

Rudlafára

Protože zde chce každý být manažer, věčný student, bydlet ve svém novém domečku, nebo ve velkém městě, cestovat, bavit se, mít služební auta, telefony, pružnou pracovní dobu atd…. Přečtěte si, co chtějí dnes mladí lidé. Já jim to nezazlívám, jen svět takhle bohužel nemůže fungovat. Nejsou a nebudou lidé na práci. To je jednoduché….

Kubrt

Hm, zatímco vaše generace se těšila do montérek, volný čas trávila výhradně na brigádě, po vlastním bydlení netoužila a největší štěstí jí přinášela omezená možnost cestovat.
Fakt si myslíte, že mladým lidem dnes někdo dává peníze bez toho, aby si je odpracovali? No a jestli někdo umí něco, čím se uživí lépe než instalací stolku do vagónu- proč by se tím neměl živit?

Jiří Kocurek

Chce být věčný student a mít pružnou pracovní dobu.

To je něco jako ti uprchlíci na sociálních dávkách, kteří berou lidem práci?

Honnzok

Věděl by někdo, zda drážní úřad má na vyřízení takové věci nějakou lhůtu a nebo mu to může klidně trvat 5 let a vše je ok? Někde to bude asi napsaný, ale fakt netuším kde…

Jaaa

Nezapomeňte, že po DÚ se jde papírovat ještě na ERA.

DÚ by tady správně už neměl hrát žádnou roli, ale je potřeba udržet národní hrdost za každou cenu…

Petr Vlasák

Jako všude v životě i tady platí, že úředního šimla ke cvalu nepřinutíš

Jiří Kocurek

Může za to Jančura, protože nemusí soutěžit zakázky.

Asi je za tím nějaká hluboká myšlenka, které nerozumím: Když se soukromníkům naloží byrokracie, tak Drážní úřad bude jednat rychleji.

LK

Jinými slovy, Ústecký kraj jsou hrozní matláci, RegioSharky si nechali ukrást do Olomouce a nyní cestující vozí v regínách nebo soupravách rekobangle + vůz, ostuda.
O tom, že je trať náchylná na přenos zpoždění od rychlíku v Děčíně a pak se nestíhá křižovat v Markvarticích a k rychlíku na Prahu se zase přijíždí pozdě, což právě žraloci s vyšší Vmax a lepším zrchylením dokázali trochu eliminovat, radši ani nemluvím.

oce

Připočítejte pantery kteří pravděpodobně zmizí od grafikonu, díky touze ÚK ušetřit jednu korunu padesát haléřů na ujetém kilometru a dostanete naprosto nejhorší vlakovou dopravu v ČR. Prostě uteč kdo můžeš. Myslím z celého kraje.

Nasranej

Pane Sůra nechci se zastávat ČD, ale to co nám naší krajští zastupitelé dělají s dopravou už řadu let je opravdu ostuda. Jak autobusy tak vlaky.

Nasranej

Jasně proto ruší na co přijde. O návaznosti raději mluvit nebudu. A hýčkání dopravce, který jezdil víc jak o rok déle s popelnicema u kterých nešel ani záchod. To je v pořádku? Místo vlaků autobusy, které ani radši neodvaodvažely cestující. Atd. Takový bordel co vytvořil pan Komínek a jeho nohsledi snad nikde jinde na světě neni.

Pavel

Tak to jsem netušil…Autobusové krize, neodjeté spoje, x let německé popelnice atd.., to je ten nejlepší systém? Co tam máte dál vy?

LEW EL3

The set from „bangle“ (reko742)+1x wagon has approximately the same acceleration as RegioShark. Vmax on the railway track is 90km/h, except a little part between Krásná Lípa and Rybniště, where it is 100km/h. Much more worse is the slow „Řada 845“-garbage from Arriva, which always causing delays. I know the currently used material on this track could only be a interim solution, but it doesnt cause longer travel times. There were also delays when RegioShark was still here. Has nothing to do with the actual topic, but i want so say it: The main problem in the region between Děčín,… Číst vice »

Kamil Novotný

Zpoždění vlaků na 743 a vůz fakt svádět nelze. Trakčně jezdí stejně jako 844, ona ani 814, pokud je ve formě nezaostává.
844 brzdily dveře a pomalé dojíždění do zastávek. S 814 a 743 se jezdí akčněji a dá se brzdou krátit.

Karel

743 není rekobagle , ale prvovýroba.

Chronosphere

Fakt na ténhle fakt je schopen někdo dát mínus? To budou znalci!

projížděč NAD

„Kraj se s dopravcem domluvil na roční slevě až téměř 13 milionů korun na platbách za nasazení horších a levnějších vozidel. V celkové roční platbě 192 milionů korun za tyto výkony jde o slevu v řádu jednotek procent.“
Konečně jednou sleva (v jednotkách procent) také docela adekvátně vyjadřuje ten (minimální) rozdíl v pohodlí cestování mezi „desiry“ a vozidly, která je tam dočasně nahrazují: myslím, že ve výsledku na tom vlastně neprodělá nikdo, jen při cestách přes Německo je možná třeba někdy někde přestupovat.

Apollo 17

Přes Německo jezdí Děčín-Rumburk Desira.

projížděč NAD

Já už jsem tam dávno nebyl, tehdy tam přes Německo ještě jezdila „desira“ DB (byť v české režii) – takže pokud jde jen o čistě vnitrostátní provoz, tak až na rozsah nízkopodlažnosti nevidím v použití jiných vozidel velký problém: možná ještě ve výkonu a trakčních charakteristikách, ale s tím by si řízení provozu už mělo umět nějak přijatelně poradit.

LEW EL3

There are still DB Regio-Desiro on the connection U28 Děčín-Rumburk via Sebnitz.
But this line is not affected here, the „problems“ are on the U8 DC-RB via Jedlova. I just don`t know why you mentioned switching trains in germany in your first comment.

Adam Beneš

„možná ještě ve výkonu a trakčních charakteristikách, ale s tím by si řízení provozu už mělo umět nějak přijatelně poradit.“

Že by výpravčí šel třeba zatlačit? Nebo jak si má řízení provozu poradit?

Leinad

Nestavět červené ulice, nespoléhat se na to, že vozidlo stihne stejné jízdní doby i když bude brzdit a akcelerovat.

Vesper

Kdyby tak dráhy nemusely vypisovat výběrkon na každý prd. Soukromník by prostě obvolal ŽOSky ať mu pošlou cenovou nabídku, a pak to zadal tomu kdo to udělá nejlevněji/nejrychleji. Navíc ta administrativa a byrokracie spojená s milionem výběrek je sama o sobě nechutně drahá.

Gajda

Daň za to, že za každej jejich dluh ručí stát jako jedinej akcionář a tím pádem jim každej nejen ochotně, ale i docela levně půjčí. To zase ten soukromník nemá. A s tím ansáblem na nábřeží bych očekával, že tam je taky někdo, kdo ví co kupuje a co všechno bude muset, aby to mohlo jezdit. A až ten bude vědět, že se to stihne, měla by se pak podepsat smlouva na to, že to někde bude jezdit.

Ondra K.

Stejně tak je třeba připomenout i to pochybný financování, kdy stát nechal ČD majetek, který následně kupoval zpět.

Kubrt

Jaká je předpokládaná cena téhle zakázky?

Jiří Kocurek

A soukromník jako nemusí čekat na papíry od DÚ?

Zapa

Toť otázka, protože mě by třeba zajímalo, jaký rozdíl je mezi těmi ČD desiry a těmi, s kterými do Děčína zajíždí Länderbahn. A že se tu protočí docela dost kusů.

tondovo

Ono je zakázáno mít podepsanou rámcovou smlouvu s nějakým finančním limitem?

Fsp

tak zprivatizovat a vyřešeno

Zlámalík

No však stát nemá co podnikat, píšu to tady furt.

xyz

Jel jsem tam nedávno a oba dva oběhy Os vlaků byly vedeny „soupravou“ 743 + Bdtn. Neuvěřitelné.

P. S. Podle iniciátorů „Petice proti Regiojetu v Ústeckém kraji“ by Regiojet neměl provozovat „elektrickou páteř“ v tomto kraji, protože mj., cituji, “ dopravce na linkách U5 a U7 nedodržel termín dodání elektrických jednotek“.

ČD to zde nedodržely také. Takže analogicky: podle petičníků by tu elektrickou páteř neměly provozovat ani ČD?

PepazDepa

srovnáváte nesrovnatelné. ČD před začátkem plnění smlouvy měly soupravy fyzicky a provozuschopné, to že úřední šiml to zdržuje to ČD neovlivní, Regiojet soupravy neměl a poslední soupravu převzal až loni.

Kubrt

Ovšem výsledek pro zákazníka je stejný.

Jiří Kocurek

Za zpoždění u výrobce …

objednávat tytéž jednotky ČD, tak se zpoždění:
a) nestane, nebyl by COVID
b) stane, ČD ani Jančura COVID nevyženou.

Hoermalmeister

Tak u jednoho za to může úřední šiml a fakt, že si dopravce neověřil, že se jednotky liší od již provozovaného typu. A druhé za to můžou zpoždění na straně výrobce, který má u RegioFoxů pro ČD také otřesné zpoždění, tam si za to taky může dopravce sám?

Jesenik

Ano, tam si za to dopravce muže sám, protože dost dobře věděli, že je ani rok po zahájení provozu mít nebudou. A to bylo vyberko 2 roky dopředu.

xyz

Regiojet ale pořizoval zcela nové soupravy, tzn. záleželo i na výrobci.

ČD kupují starší vozy (někteří by v kontextu soukromých dopravců v obdobné situaci použili výraz „staré šroty“).

Bohumil Pokorný

V řadě případů ano.Dozvíte se to až po předání dokladů na DÚ.Někdy se člověk nestačí divit,co všechno příslušný úředník navíc vyžaduje.A všechno to vyžaduje další a další kulatá razítka,což samozřejmě znamená další a další peníze.Dovede si tohle někdo představit např. u autobusů nebo kamionů?

PvvS

A to jen díky tomu, že si tady může DU hrát na vlastním písečku. Pak vymyšlí nesmysly typu, stejná karoserie Autobus/trolejbus, ale u trolejbusu je tuna omezení ohledně ůdržrb, prohlídek, revizí, nebo dokonce dráhy ..

Zlámalík

Tohle je ale krásný výraz: „ůdržrb“ 😀

Pohádkár

Ale tfuj, rozjíždět tu takové úvahy o rovnocenném přístupu od šotoušů ke všem dopravcům, jste normální?!

Jiří Kocurek

Ještě tak po nich požadovat, aby rozeznali příčinu od následku a zavinění vyšší mocí…

Hoermalmeister

Za mě to zní rozumně, asi to nebude petice založena na objektivním pohledu na věc, ale §1 a správné barvě dopravce. A především nostalgii

oce

Schovejte si argumenty na čas za dva a půl roku až vám nepřijede v režii Regiojetu nic, ani ta rekobangle s vozem.

Nasranej

To máte sice pravdu, ale nechme se překvapit jak to bude v reálu vypadat.

Rudlafára

Ať žije úřednický šiml v banánistánu….. Co k tomu říci.

Michal M

A proto se moc těším na ty Regioshuttly pro Středočeský kraj… 😀

Twix

Nepředbíhejme s Regioshuttly, pořád se ještě nedořešily Regiofoxy 🙂

Michal M

A ty olomoucké zázraky vlastně taky ne…

PvvS

V čem je rozdíl ? JIný motory ?

Kulík

Ano jiná kombinace motor + převodovka, než je u nás schváleno. K tomu je třeba dodat, že i DLB běžně do provozu nasazuje dvě verze Desir starší s motory u výkonu motorů 2x 275 kW a novější s výkonem motorů 2x 315 kW.

PvvS

Díky. Takže předpokládám, že ERA bude v klidu, ale DU u nás bude vymýšlet všechno možný.

kix

275 a 315 nasazuje obojí i Arriva, takže to musí být fakt nějaké specifická kombinace co u nás není schválená

ythomas_ct

…když čtu o těch úpravách – znamená to tedy, že vozidla budou přeregistrována do CZ a povolena jako nový typ (a nová řada)?

Jan

To je ale drzý kraj, měli by nahlásit mamince na nábřeží…