Ústecký kraj vrací na trať z Chomutova do Lužné dvě zastávky. Díky rychlejším jednotkám

RegioSprinter společnosti Die Länderbahn CZ. Foto: Doprava Ústeckého krajeRegioSprinter společnosti Die Länderbahn CZ. Foto: Doprava Ústeckého kraje

Vlaky začnou po více než deseti letech zastavovat ve dvou obcích.

123 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Krušnohorec

Dopravce Dý Lendrbán má neustále problémy se spolehlivostí vozidel. Po několika dnech NDA na „žateckém oběhu“ si od KŽC vypůjčil 810.

cestující Veronika

problémy se spolehlivostí potvrzuje i zdroj ze SŽ.

Jedine autem

Levice a postkomouskej stat v praxi… Jezdi malo lidi? Pridame zastavky at je vlak jeste pomalejsi nebo stejne rychlej, hlavne ne zrychlovat vynechanim staveni v kazde Řitce. Na zapade, kde vladne pravice, tenhle trend nejak neni… divny. Zastavky v malych dirach jsou co jsem videl, projizdeny, nebo trate kde jezdilo 5 a pul cloveka zavreny a zmeneny treba na mnohem uzitecnejsi cyklostezku Nastesti mam auto a nemusim takovyhle socko courak pouzivat.

-TR-

Raději budu žít v postkomoušském státě, kde vlak stojí na každé mezi, než tam, kde bez veřejné dopravy jsou rozsáhlé oblasti.

Jedine autem

Pobavilo 😅

-TR-

A mezitím váš milovaný vzor Jiří Šulc z ODS se stal jedním z hlavních aktérů kauzy ROP Severozápad a stanul před soudem.

petříček

No to je zase blabol od soudruha Kominka. Skoro nikdo tu vlakem nejezdi kdyz jede jen 3x denně. Takze zastavky na znameni povetsinou projíždí.

JirkaM

Lidi normálně jezdí a ne, nejezdíme 3x denně. Ba naopak počet cestujících roste.

Krušnohorec

Bustehrader Eisenbahn měla v licenci podmínku zdvojkolejnění. Udělala pouze úsek Trnovany – Milostín a Kamenné Žehrovice – Kladno. Za války Němci odstranili úsek Měcholupy – Sádek. Kdy byl odstraněn úsek Kamenné Žehrovice – Kladno se mi nepodařilo zjistit.
Vykolejený vagon vlaku s vápencem poničil sudou kolej mezi Deštnicí a Sádkem a v Sádku zdemoloval výhybky. Pak následovalo zrušení. Dvojkolejnost Měcholupy – Trnovany byla zrušena při optimalizaci. Obojí se stalo po roku 2000.

Krušnohorec

Dodatek:
Buštěhradka je moje srdeční záležitost. Děda po ní vozil rychlíky s 464.0 a otec s 475.102 a T478. 1101

jirka

Ta trať bývala kdysi dvojkolejná, opět jeden krátkozraký počinek rušení tratí.

David

To ano. Kvůli přepravě uhlí.

Domorodec

Ono by to uhlí mohlo jezdit dodnes tudy ale pro jistotu jsme zrušili sergeje, dvoukolejné úseky, zdegradovali stanice a divíme se, že
Že trať na Ústí a Prahu či Lysou přestává stačit ….

Daniel Mach

Ta druhá kolej tam nefungovala už v osmdesátých letech, kdy jsem jezdil do Žatce za prarodiči.

Krušnohorec

Měcholupy – Trnovany, Milostín – Sádek fungovala.

Alibaba

Byly tam jen dvojkolejné vložky.
Aby tam jezdilo něco rychlejšího, tak by se to muselo nově natrasovat, ale to už pak jsme skoro u odbočky VRT do mostu z VRT do Ústí.

Domorodec

PALec nahoru ! A ostatní maj pravdu, obnovit všechny zastávky a na znamení a hlavně vrátit takt po dvou hodinách.
Vrátit i osobáky do Blatna a bude.
Jenže při současném jízdním řádu a díky různým dopravcům defakto odstřelili tento kraj a ze Žatce udělali zastávku na znamení. Kdyzm vidím staré jizdní řády , jak významná byla Buštěhradka a co z ní udělali tedˇ, škoda slov. O nulové nákladní dopravě nemluvě ….ale budoz pak brečet, že na hlavní trať se další vlaky nevejdou !

-TR-

Ústecký kraj se o návrat dvouhodinového taktu mezi Chomutovem a Lužnou snaží, už to funguje na úseku do Žatce, na druhém úseku to záleží také na Středočeském kraji.

Návrat osobáků na úsek Žatec – Žihle je v nedohlednu. Může k němu nastat v případě, že se postaví vodní nádrž Kryry a dojde k zatopení silnice, po které dnes jezdí autobusy. To ale asi bude až za mnoho let. Zatím buďme rádi, že Ústecký kraj doobjednává rychlíky GWTR do dvouhodinového taktu.

Jedine autem

Mame byt radi za liti penez do kanalu?

-TR-

Dejte si studený obklad na hlavu a zhluboka dýchejte.

Jan Dobiáš

Buštěhradka získá zpět (?) odpovídající význam jedině po zprovoznění modernizovaného dvoukolejlného úseku Praha(alespoň Veleslavín)-Kladno.

Jiří Kocurek

Protože by museli pálit naftu. A to stojí peníze. Tolik peněz, že raději nepojedou, aby neprodělali kalhoty. Navíc je ta trať pomalá.
Silniční analogie: Stačí, když to řidiči vezmou po okreskách, středem obcí a měst přes náměstí, kolem kostela. Není potřeba dálnice.

MartinS.

A kdo těmi osobáky do Blatna bude jezdit, aby se je vyplatilo objednávat, když stejnou trasu jede v taktu autobus?

Iveta

Dobré,hlavně ,že je to díky schopnosti zázračné tramvaje ze Zwickau .Tak něco málo historie (já na té trati jezdil)rok 1993 os vlak trasu dal za 1,29 v roce 2007 za 1,22 v roce 2018 za 1,17 regionova a dnes náš zázrak za 1,16.Od roku 1993 tedy za 27 let jsme stačili snížit jízdní dobu o 13 min ,ale po zrušení pár zastávek,zrušit stanice ,jako Trnovany,Sádek,Milostín ,vytrhat druhou kolej mezi Trnovany a Měcholupy a Sádkem a Milostínem,znemožnit tím normální křižování a tím i normální provoz.Dnes se musí jezdit mezistaničně Žatec až Měcholupy a Měcholupy až Krupá ,to se rovná trat na… Číst vice »

Georg

dekujeme za modre hejty

Jan Dobiáš

Nevstřícným postojem k železnici bohužel v posledních dekádách obzvlášť proslul Ústecký kraj. Snad se to obrací.

Krušnohorec

Kacířský názor
Do 914 jsem si pohodlně umístil kolo.

Pepa

A já myslel že na kole se má jezdit a ne ho vozit vlakem

Daniel Mach

A neopakujete tu tuto svoji myšlenku zbytečně často?

Kalanis

Rouhání největší. Odvezl jsem kolo v 810. Ani moc nezavazelo.

Mirek Zv.

Tohle se hodně podělalo a teď diky Bohu (a těm starostům) za obnovu aspoň něčeho. Ale naučit lidi po 10 letech znova chodit k vlaku, no, nevím, jestli se povede. Chtělo by to ty zastávky obnovit všechny, jenže s nějakým inteligentním systémem zastavování na znamení, aby v těch 80% mohl vlak projet bez snížení rychlosti. Něco, co se ignoruje, když není žádost 3 minuty před odjezdem. Buď opancéřované tlačítko ve stanici, ale dneska by to klidně mohlo být zakoupení jízdního dokladu v mobilní aplikaci na konkrétní vlak, s tím, že když už jízdní doklad má (traťovka), průvodčí mu to vystornuje… Číst vice »

-TR-

Myslím si, že náklady na instalaci takového systému jsou větší než nutnost zpomalit v zastávce na znamení.

Jinak myslím si, že starostové moc dobře věděli, do čeho jdou a proč ten požadavek vznesli. Takže bych se neobával toho, že se to nebude využívat. Obě zastávky jsou na okraji vesnic, nejsou vzdálené kilometry od zástavby.

Jaroslav

Hm…. a co lidi jako já co nemají a nechtějí mít chytrý telefon a tím podporovat Velkého bratra? A vězte že právě takoví cestují veřejnou dopravou!

Milion plus

Tak si zakez z5 do jeskyně

MlB

Tlačítko ve stanici klidně, nutnost používat nákup přes mobilní aplikaci rozhodně NE.

Leinad

Tak si místenku koupíš den předem na pokladně ve městě 😀

Cyklista

A nestačilo by v zastávce vztyčit vlajku? =)

ušatá

No toto trvalo. Chce to tam obnovit všechny zastávky, případně upravit jejich situování.

-TR-

Všechny ne, třeba Holetice a Denětice už nedávají žádný smysl. Ale některé další zastávky ano.

Já, kdo jiný

A nemají ty Žíželice souvislost s novým obchvatem na 1/27? Že by během pobytu vlaku v zastávce a dlouhému čekání u šraňků postaru vznikla zácpa přes celou vesnici?

-TR-

Tam je jiný problém. Po dokončení obchvatu nebudou moct do obce zajíždět autobusy Most – Žatec, protože napojení na obchvat bude fungovat jen na jižní straně obce.

Dalibor

a dyk tech cestyjicich tam vystupujicich zas az tak moc nebylo, no….

bkv

A proto je součástí stavby točna autobusů…

-TR-

I tak je zajížďka autobusu obecně velký problém. A to především proto, že je velmi zdlouhavá a nepříjemná. A je otázka, zda Ústecký kraj bude tuto zajížďku požadovat. Pokud ne, obec má nyní jistotu v podobě vlaků.

Vašek

Já jsem si to přeložil jinak.,,Zkrátka jsme zrušením zastávek udělali v minulosti kravinu, ale přeci to nemůžeme veřejně přiznat. A tak to zamaskujeme raketovými rozjezdy motoráčků nového dopravce. Jistě získáme zpět cestující, kteří byli nuceni najít si jiný způsob dopravy“.

-TR-

Současné vedení Ústeckého kraje nenese za zrušení zastávek zodpovědnost. Holedeček byl zrušen v roce 2007 za vlády Jiřího Šulce (ODS), Žiželice v roce 2010 za vlády Jany Vaňhové (ČSSD). Hejtman Bubeníček s náměstkem Komínkem (oba z KSČM) jsou v tomto ohledu zcela nevinní.

Ve svém původním prohlášení se Komínek zmiňuje doslova takto:

„Napravujeme tak špatná rozhodnutí, která učinili minulí představitelé Ústeckého kraje, a splácíme tak dluh našim občanům, kteří mají právo na kvalitní veřejnou dopravu. A tu jim má zajistit právě kraj.“

Zdroj: https://jaroslavkominek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=757332

Vašek

No, ale měl jsem pravdu, že za tím nestojí zázračné motoráčky.

-TR-

Nemáte pravdu. Projděte si staré jízdní řády a zjistíte, jak se zkrátily jízdní doby. Třeba můžete srovnávat zde: http://jizdni-rady.nanadrazi.cz/

Vašek

To vám neberu. ale přeci nebudu zkracovat jízdní doby osobáků tím, že přestanu stavět zastávky. Od toho je rychlík.

Jiří Kocurek

Tak jasně, Regionova je plně srovnatelná se zahraniční konkurencí… kde já to jenom četl? Už vím, 5600 kW vs 3600 kW a 140 km/h vs 200 km/h. Eso bylo plně srovnatelné s BR 120, nebo se SNCF BB 26000.

Dalibor

Eso je Eso! se mylite, v tomto srovnani je Eso nejlepsi!

švestka

A Peršing taky, pokud ovšem nebyl exportován a následně opět importován z Itálie, to je ojetý šrot, který na kolejích nemá co dělat (co na tom, že jsou to ty úplně nejnovější).

Vašek

Přeji příjemný poslech vrnění UNIPULSu zejména na stanovišti s lednicí.

Vašek

Že vy posloucháte rádio Jerevan?

svojsin

Všechno se jistě nepovedlo, ale za pana Jeřábka se udělalo zdaleka nejvíc positivních změn.
Z toho základu žijí i lidi pod panem Komínkem…..

-TR-

Jeřábek pracuje v Ústeckém kraji dodnes.

svojsin

TR: Tj. možný. Já narážel na kritiku toho, „co bylo za Šulce“
Jeřábek byl v té době hlavní šoto – nepřítel….

-TR-

Jeřábek pracoval podle toho, jaké měl zrovna politické zadání. Vzhledem k jeho postavení je to zcela přirozené a nelze mu to zazlívat. Za Šulce přišlo z ODS politické zadání škrtat a šetřit, aby zbylo mj. i na rozkrádání krajských peněz do těch správných kapes.

Vznik a rozvoj DÚK byl možný především díky Jaroslavu Komínkovi (KSČM), který působí jako náměstek pro dopravu a který přišel s tím, že je třeba to rozvíjet a zvýšit rozpočet.

svojsin

Mnoho relací, jak bus, tak železničních byo výrazně zlepšeno ještě před příchodem pana Komínka.

Lukáš

To jsou mi novinky! DLB má rychlejší soupravy. Když nebudu počítat, že RegioSprinter je rychlejší na rozjezdu, tak max traťová rychlost je 80km/h, což udělá i Regionova. V čem je tedy rychlejší? 😁 Není umění jezdit max rychlostí a všude čumět, ale jezdit tak, abych tam byl v době příjezdu a odjížděl v době odjezdu 😁😁

švestka

Regiosprinter tu 80 dosahne výrazně rychleji, dík vyšší akceleraci, takže za stejný čas zvládne o dvě zastavení víc než reinkarbovaný šukafon ze 70. let, i když hlavní problém je samozřejmě v tom, že si v něm někteří musí koupit jízdenku a v 814 by nemuseli.

Krušnohorec

I v RS si někteří jízdenku opravdu jízdenku kupovat nemusejí. Stačí být zaměstnancem nebo rodinným příslušníkem zaměstnance dopravce jezdícího na objednávku kraje.

Paddy

Švestko, nevím jestli to přežiješ.
Já jako zaměstnanec ČD s REŽIJKOU
mám i kartu Ústeckého kraje a takže i u ostatních dopravců jezdím zadara.
To je rána, co ?

švestka

Tak z tvých přihlouplých modrogumních projevů vím již dávno, že jsi zamindrákovaný režista.

cestujici Veronika

Za vyssi spotrebu a tim vyssi emise

Jiří Kocurek

Ne nutně. Škoda 120 jezdila za 7-8 litrů při max. výkonu 36,5 kW. Škoda Felicia za 6,5 litrů při max. výkonu 55 kW. Škoda 120 při 120 km/h žrala 10-12 litrů. Felicia na dálnici do 9 litrů.

To abych srovnával vozidla podobného roku výroby.

Fliczek

Maximální traťová 80? Ale jděte… Mezi Žatcem a Chomutovem je i 100.

Krušnohorec

Pokud zrovna není pomalá jízda kvůli nestabilitě tratě.

cestujici Veronika

Uz ma Die Landerbahn stolky v tramvajich a vice mista pro kola a kocarky?

ABC

musíte holt tu chvíli vydržet bez lahváče

-TR-

Nehodnoťte všechny podle sebe.

cestujici Veronika

No prave nemam kam si kam odlozit tech nekolik lahvacu. Hmmm. Hold ozelim stolek, ktery v jinych vlacich standardem

chytráček

Koukám Vám nejde o nic jiného než prudit, nedávno jste prudila u článku o Arrivě. Vás už tady taky nakazili …

cestujici Veronika

Jezdim si tak po zeleznici a prekvapujeme, co dalsi dopravci vymysleli. Nekterym se to nelibi, protoze vidi jen to, co chteji videt.

ušatá

A záchody?

Peeetr

Od kdy mají být v tramvajích stolky a záchody?

cestujici Veronika

:-)))

JirkaM

Záchody jsou tam celou dobu. Nevím kdo kdy vypustil fámu že DLB nemá v RS zachod.

cestujici Veronika

Zeptam se tedy jinak. Od tri zdroju jsem slysela, ze vlakotramvaje DL maji projit vnitrni rekonstrukci. Uz prosly rekonstrukci? A jestli jo, jak to tam vypada? Vejde se tam vicero kol a kocarku? A budu si moci odlozit lahvace na stolek? :-)))

švestka

Kup si jízdenku a zjistíš to.

Bert

Teoreticky by se mohlo zastavovat i v Droužkovicích, které jsou větší než Žiželice a Holedeček dohromady (stejně tam podle jízdního řádu stojí z dopravních důvodů), ale tam je přece jen nádraží asi moc daleko od obce. Ovšem to, že tam vybudovali nástupiště včetně bezbariérového přístupu na to, aby se tam po 4 letech přestalo zastavovat, je docela smutné. Podobně se to stalo v Sulislavi a Milíkově, ale tam nějaká minimální obsluha zůstává.

Ostatní zastávky v pidivesničkách (Denětice, Holetice, Trnovany, Dobříčany) asi opravdu smysl už mít nebudou. V prvních dvou ale bylo před pár lety obnoveno panelové nástupiště.

-TR-

Časem uvidíme, co bude. Není vyloučeno, že by se mohly ještě nějaké další zastávky přidat. To je teprve začátek. V Droužkovicích je trochu problém z hlediska komplikovaného přístupu na 2. nástupiště, který je o 200 metrů delší, a který by mohl cestující odrazovat. Nicméně zveřejnit zastavování z dopravních důvodů nemusí být problém – ale může docházet ke zmatkům a příliš pohodlné to nebude. Trnovany u Žatce by mohly mít význam pro turistiku, nedaleko odtud se nachází zámek Stekník, nabízí se také možnost jízdy na kole podél Ohře (cyklotrasa č. 6). Hodně bude záležet na tom, jaký bude zájem o obnovené… Číst vice »

-TR-

Doplnění: zastávky Holetice a Denětice už nemají význam fakticky žádný, vesnice zanikly, ani se v okolí nenachází nějaká významná turistická zajímavost. Takže zastavovat tam nemá vůbec žádný smysl.

Bert

Právě proto mě překvapilo, že v Deněticích a Holeticích ještě obnovovali nástupiště. Ale jsou tam ještě staré, očividně použité panely bez vodících linií, takže to asi moc nákladné nebylo. Co se týče Trnovan, to máte pravdu, místní poměry tak dobře neznám a tak mě to nenapadlo. Co myslíte těmi zmatky v Drožkovicích? Předpokládám, že by se zastavovalo vpravo ve směru jízdy jako v „zastávkoidních“ stanicích př. Vranov u Stříbra nebo Sedlec u Mikulova. Jinak ano, ten bezbariérový mimoúrovňový přístup byl asi docela nákladný a ve výsledku je spíš na škodu. Nevím, proč nechtěli poloostrovní nástupiště, napadá mě zkrácení užitné délky… Číst vice »

-TR-

Bezbariérový přístup v Droužkovicích příliš nákladný nebyl. Podjezd pod tratí se stejně musel postavit, protože tudy vede přístupová cesta pro složky IZS k nedalekému tunelu.

Centrální přechod přes koleje se světelnou signalizací by nemusel být špatným řešením, otázka je, zda by to někdo byl ochoten realizovat.

Časem uvidíme, zda vůbec obecní úřad v Droužkovicích projeví zájem o vlaky. Pro cestování do Chomutova vlaky význam nemají, tam to pokrývají autobusy MHD. Takže to má význam pouze pro cestování do Žatce a dál. A je otázka, jak velká poptávka po cestování tímto směrem je.

ušatá

Stačí na znamení a je to vyřešeno. To nikomu nemůže vadit. Prostě možnost pro kohokoliv namísto projíždění. On se vždycky někdo najde.

-TR-

Jak jsem již psal jinde, není vyloučeno, že by se časem mohly přidat další zastávky. Záležet to bude na tom, jaký zájem bude o ty dvě obnovené.

JirkaM

V Droužkovicích se stavělo a nikdo tam nejezdil. Nevím že by se něco změnilo aby tam najednou někdo začal jezdit.

Krušnohorec

Zrušit zastavování byla tehdy ptákovina. Obě zastávky jsou na okraji obcí . Na trati 124 má Dý Lendrbán turnusovány dvě vozidla. Na oběhu Jirkov – Žatec jezdí často NAD.

-TR-

Nutno dodat, že obnova zastávek byl především požadavek starostů obcí. Helena Makuková (Žiželice) a Zdeněk Krejčík (Holedeč) jsou skvělí starostové, kteří svědomitě a rádi pracují pro své obce a hájí zájmy jejich občanů. Nevzdali se a dokázali si to na kraji vyběhat. Víc takových starostů.

Vladimír

Jste místní?

-TR-

Už jsem psal, že jsem z Ústeckého kraje. Mám tady mnoho svých zdrojů a ty mi to nezávisle na sobě potvrdily.

Krušnohorec

Když chtěl UK provoz mezi Žatcem a Lužnou zrušit vyvolal jsem s kolegou z Kladna a starostkou Měcholup „tábor lidu“ ze kterého vysílala reportáž ČT (krajská redaktorka Tereza Baldová). Pak došlo k dvouhodinovému taktu placenému napůl UK a MD. MD ale tehdy počítalo s rychlíky Praha – Chomutov

-TR-

To je chvályhodné, a toho snažení si cením.

Rychlíky Praha – Chomutov v dnešní době by už neměly smysl, protože stará Buštěhradka je oproti silnici značně pomalá, a trvalo by jim to nejméně 2,5 hodiny. Proto je správné, že na rychlou dálkovou dopravu se rezignuje a z úseku Lužná – Žatec – Chomutov se postupně stává lokálka, jako každá jiná.

-TR-

Jinými slovy: trať už nemá smysl spojit Prahu a Chomutov, ale spojit nácestný zapadákov s Prahou a Chomutovem.

Jiří Kocurek

Žatec bych nácestným zapadákovem nenazval, ale Sádek Nádraží tuto definici splňuje dokonale.

-TR-

Tak ve večerních hodinách je Žatec už taky zapadákov 😀

Myslím si ale, že je jasné, proč jsem psal o změně účelu a významu tratě.

ušatá

Ony ty rychlíky nespojují jen Prahu a Chomutov, takže sem patří. A řada lidí pojede raději vlakem než po silnici.

-TR-

Proto jsou tady rychlíky Praha – Rakovník s přípoji v Lužné. Mezi Lužnou a Žatcem v současné době nemá smysl mít víc než jednu vrstvu vlaků, a tou by měly být osobní vlaky.

Filip

Spíš se ale divím, že ty rychlíky z Lužné nepokračují dál na Žatec a Chomutov, klidně v zastávkovém režimu jako Os. Do Rakovníka jedu z Prahy vlakem nanejvýš s kolem, autobus (po D6) jezdí každou chvíli a je o půl hodiny rychlejší, zatímco do Žatce jezdí přímý bus jen občas a spojení s Prahou je dost periferní. Kdyby se takto přesměrovaly ty rychlíky, získal by pravidelné přímé spojení s Prahou (a Kladnem) nejen Žatec, ale i Měcholupy a další obce po cestě, což by i regionu mohlo pomoct. A nakonec, i dnes se dvěma přestupy (v Lužné a Žatci) a… Číst vice »

-TR-

Zase ale kdyby jezdila 628 od Arrivy z Lužné do Chomutova, tak by to bylo kapacitně předimenzované. Ten Sprinter stačí akorát.

MartinS.

Z Prahy do Žatce jezdí 8 autobusů denně v každém směru ze Stodůlek nebo ze Zličína. Jedou to hodinu a čtvrt. Vlakem, kdyby pokračoval z Lužné jako Os by to trvalo z Veleslavína skoro 2 hodiny a ještě by skončil v Žatci daleko od centra (20 minut pěšky). To by se opravdu vyplatilo.

-TR-

Tak nějaký čas zabere jízda metrem na Stodůlky.

ušatá

Ono by také stálo za to mít rychlíky z Prahy přes Kladno – Rakovník na Blatno – Žatec – Chomutov.

cestující Veronika

Bohužel. Čas je pro drtivou část cestujících rozhodující. Postupně jsem viděla úbytek cestujících na trati ze Žatce do Prahy.

cestující Veronika

velké díky vám a dalším lidem, kteří uchovali provoz trati mezi Žatcem a Lužnou.

Koro

Vazne zrusili zastavovani kvuli krizovani jinde? To se mi nechce verit.

-TR-

Ano. Stalo se tak ještě za škrtů v dopravě během působení Jiřího Šulce (a následně Jany Vaňhové) ve funkci hejtmana. Na trati Chomutov – Lužná u Rakovníka došlo k postupné redukci vlaků, kdy místo Os a R začala jezdit jedna vrstva Sp, která však některé zastávky úplně vynechávala. Po této redukci objednávaly Ministerstvo dopravy, Ústecký a Středočeský kraj vlaky společně, to se však změnilo za škrtů během Nečasovy vlády, kdy MD se rozhodlo šetřit a přestalo objednávat svůj podíl. Takže došlo k další redukci a zůstaly 3 páry vlaků. Nyní se snaží Ústecký kraj postupně obnovit dvouhodinový takt ve vlastní… Číst vice »

Koro

Diky za info.

-TR-

Doplnění: v roce 2019, se změnou dopravce, došlo k degradaci kategorie vlaků z Sp na Os. A podle toho Ústecký kraj koneckonců postupuje – už není třeba si hrát na nadvlak. Ze staré Buštěhradky, která byla dříve dálkovou tratí, se stala lokálka. A obnovení dvou zastávek je znamením tohoto trendu.

Hanzi

Po deseti letech když si většina lidí musela najít spojení takže 90 procent lidí přesedlala na auto, se najednou všichni zázračně vrátí k vlaku.

Krušnohorec

Původně chtěl UK mezi Žatcem a Lužnou dopravu zrušit úplně. Souviselo to s likvidací DKV Chomutov.

-TR-

Ano, to bylo ještě za hejtmana Šulce (ODS). Nyní je však situace jiná.

Krušnohorec

I pro Šulce je situace jiná. Je z něj lidská troska a má oplétačky s OČTR.

-TR-

Je z něj troska zcela zaslouženě, vzhledem k celé kauze ROP Severozápad a mj. i vzhledem ke škrtům, které páchal. Karma je zdarma.

Greta

Tak on Šulc léta pil první ligu, což se časem projeví.

Jindra

KSČM se dovede vždy sama pochválit, že pane Komínku.

-TR-

S panem Komínkem se sice znám osobně, ale opravdu nejsem on 😀

Hanzi

Tak ono když je to nic nestojí, ale platí to celá republika tak ta samochvala vzejde sama. Tahle trať je odepsaná již dávno s frekvencí která tam je a je to pouze otázka času, bohužel i peněz kolik se tam prokyda ještě.

-TR-

Kecy v kleci.

Jiří Kocurek

A navíc ještě místo vlaku dostanou tramvaj. S něměckým nápisem. Jo kdyby tam jezdila polomáčená 810, to by byl vláček!

-TR-

Nic není nemožné. Zítra bude jezdit polomáčená 810 od RCAS na některých vlacích DLB. A mělo by to být právě na trati Chomutov – Lužná, oběhy bohužel neznám. Je to výpůjčka z technických důvodů.

švestka

Ale to by musela být polomáčená 810 s tím správným logem, takhle to je ojetý šrot.