Ústecký kraj ustupuje od škrtání veřejné dopravy, zastupitelé schválili návrat peněz do rozpočtu
RegioPanter na estakádě přes vodní dílo Újezd u Jirkova. Foto: České dráhy
K hlasování o navýšení rozpočtu dochází tři měsíce poté, co zastupitelé peníze na dopravu seškrtali.
A kde na to nakonec vezmou peníze? Na dluh? Zadlužování krajů není rozumné, jejich možnosti příjmů jsou jen velmi omezené a pokud se nějaký kraj výrazně zadluzí, nemusí mu v budoucnu stát pomoci. Zvláště u Ústeckého kraje, který nefiguruje na seznamu krajů, kde chtějí mladí žít a kvalitní doprava to nezmění. Ty důvody jsou v případě tohoto kraje jinde. Co se týče turistiky, tak pro většinu Pražanů a Stredocechu to dle mě je jen o Středohoří a Hřensku. Do Lužických hor je to opruz i autem, natož bez něj. Tam to táhne jen motorkáře. A Krušné hory se sice v… Číst vice »
Jsem tady náplavka, ale neznám krásnější kraj. Kromě krasových jeskyní je tady úplně všechno, a to v míře více než vrchovaté. A ten nedostatek krasových jeskyní je kompenzován starými důlními díly. Takže citovat jen Středohoří a Hřensko svědčí o absolutní neznalosti kraje. Do výčtu se pouštět nebudu, jako argument použiji stále nejvyšší koncentraci rozhleden s dechberoucími výhledy a přibývají i novější. Jen tak mimochodem, ty rozhledny stavěly německé okrašlovací spolky a je jen málo vrcholů, které v Ústeckém kraji nejsou osazeny těmito letitými „dámami“. Ale tohle lidé, kteří jsou přesvědčení o faktu, že kraj Ústecký jsou jen a pouze povrchové… Číst vice »
Ano. Když jsem poprvé dorazil do UL v rámci projíždění tratí, byl konec devadesátek. V dosud čerstvé paměti pravidelná hlášení znečištění, televizní záběry na barevnou mlhu, problémy v Matiční, nezaměstnanost atd. Čekal jsem že přijedu kamsi do pekla, ale to jsem se tedy velmi divil, tak trochu i zastyděl – a okamžitě některé lokality zařadil na horní příčky turistického seznamu. Pravda je, že ještě nějakou dobu jsem s tímto svým nadšením byl v pražském prostředí za exota, ale časem to některé inspirovalo a dali mi obratem zapravdu. Mám dojem, že ten negativní „preventivní první nedojem“ v posledních letech hodně vyprchává.… Číst vice »
Dobrý den, reakce částečně viz výše pro pana Aleše. V tom výčtu hlavního proudu jsem jinak zapomněl na Machac, moravske sklípky a novodoby trend Adršpach. A našli by se další. Ale v Usteckem kraji je mainstream vážně jen to Středohoří, Hřensko a jeho okolí a trochu Polabská cyklostezka. Ale ta jen trochu, reálně je spíš pro jednodenní nebo dálkové cyklisty (ty s držáky pro bagaz na kole). Pro cyklisty na vícedenní dovolenou jsou jižní Čechy nebo pro zdatnější Šumava, kde má smysl se někde ubytovat a pak každý den jezdit do okolí. Tím hlavním proudem byste neměl pohrdat, protože přináší… Číst vice »
Dobrý den, je mi jasné, že jsem si o podobnou reakci koledoval, ale já to nemyslel tak, že v tom kraji nic není. Jen si myslím, že Ústecký kraj není z hlediska turistiky nejatraktivnějším krajem a že ho velká část turistů skutečně redukuje jen na oblasti kam se dá dostat rychle po koridoru nebo dálnici, což je to Středohoří a Hřensko, resp. Českosaske Švýcarsko. Berte to prakticky – Karlovarsti mají svoji vlastní část Krušnohoří a dá se říct, že tu hezčí a k tomu mají kus Českého lesa a i hrady a zámky mají známější než Ústečáci. Plzeňští mají Šumavu… Číst vice »
Na jednu stranu jsem rád, že k destrukčni redukci nedošlo. Na druhou stranu, opravdu nešlo najít v systému alespoň nějakou úsporu? V systému dochází každý rok k navyšování dopravního vykonu. To se za pět let, co současný systém funguje, nenajde spoj, který si prostě cestující nenašel? Je smutné, že politici přistoupili k řešení úspor stylem, buďto ušetříme 200 mio nebo nic☹️
Úspory v systému lze najít, ale jedná se o jednotlivé případy, které samy o sobě nejsou moc významné a nedělají tak velký finanční rozdíl.
Tak úspora v kauze Marschallové je v porovnání s rozpočtem kraje taky zanedbatelná. Zefektivnění státní správy by také nepřineslo závratné úspory, ale přesto má smysl.
Třeba snížit počet ministerstev z 14-15 na 8?
Zrušení druhé parlamentní komory?
Zrušení krajských samospráv? Hejtmanů, náměstků, radních…
To by nic neušetřilo?
Tak zrovna na takovéto úspory nikdy, nikdo nepřistoupí…
Nebo rovnou zrušit demokracii?
Kdo by pak podle vás měl objednávat regionální vlaky a kdo regionální autobusy, když by kraje byly zrušeny?
MD, jako na Slovensku. A dopadlo by to katastrofálně.
V první řadě zrušit senát!
Aby měl Babiš se Zemanem volné pole působnosti?
No…on milion k milionu…a nakonec bilion postradatelného…
Ústecký kraj ustupuje od škrtání veřejné dopravy… – To jsme rádi. Už takhle ta veřejná doprava v ÚK za moc nestojí!
Jak to, že za moc nestojí? Ten systém je naprosto vynikající a říkám to jako jeho pravidelný uživatel.
Právě naopak, to co se podařilo vybudovat v ÚK za integrovaný systém VHD nemá jinde v ČR srovnání. Díky usilovné práci p.Komínka a dalších zainteresovaných máme v ÚK výborný dopravní model srovnatelný se sousední VVO v Sasku a velmi se přibližuje třeba integrovaným systémům vyspělé VHD v Dánsku či Nizozemí. Díky moc za to, je vidět, že když se chce , tak to jde.
Nehrají si „mistry světa“, poslal jsem jim pár připomínek – takových drobných kostlivečků, na něž se přijde náhodou – například v IDOSu nebyla lodní spojení Ústí nad Labem do Roudnice nad Labem / Hřenska s „přestupní“ hranou na vlak/jinou linku DUK. V Hřensku ani vnitřní vyhledávač spojení DUK neuměl najít spojení lodní linkou do Hřenska a dále směrem Jetřichovice … Lodní molo a BUS označník vedle sebe, každý s jiným tarifním názvem … Poděkování za připomínky s tím, že je nechají zapracovat …. Jedinou připomínku bych měl k „jednicovému systému“ tarifních pásem/jízdného. Poměrně neobvyklé … v zahraničí co „oblast“ to… Číst vice »
Co se týká lodí v IDOSu, tak by CHAPS musel upravit svoje systémy a to něco stojí, řekl bych, že když Vaši připomínku přijali, tak zase od ní rychle upustili. A potom co se týká jednicového systému, tak vzledem k rozložení kraje a spádových obcí nemohl být zvolen lepší systém, hlavně pro ty, co zde žijí a kupují si časové. Např. IDSOK to řeší podivnými drahými přesně danými kombizónami. Zde můžete díky tarifní matici a tarifním jenicím kombinovat mnohem více a zároveň ušetříte spoustu peněz, než abych platil za každou projetou zónu, můžu jet v oblasti třeba i cestou s… Číst vice »
To zní docela složitě. Jak to v praxi funguje?
Můžete být konkrétnější? Máte na mysli z-r tarif v Úk? Nebo viz. výše popisované časové jízdné? V praxi to (s tím časovým jízdným) funguje takto např. na Podbořansku dojíždím z Lubence do Žatce do práce, někdy ale přesím i u příbuzných v Blatně. Měsíční stojí 1300Kč a vlakem je to 54km autobusem 32km. Když by platil zónový tarif, musel bych dokupovat navíce zóny Blatno, Kryry Petrohrad, ale díky zónově-relačnímu tarifu využívám pořád jednu měsíční i na delší cestu, vícero zónami, namísto, abych platil dojezdy vlakem do Lubence a navíc měsíčenka do Blatna je cca. o stovku dražší.
Všeho do času. V situaci kdy zdražuje naprosto vše docela kovbojské rozhodnutí.
Jízdné v DÚK se taky zdražilo.
IDS ÚK je velkorysý. Co by za něj dali třeba na Vysočině. Ale když si vezmu, jaké zásadní problémy kraj trápí – např. nezaměstnanost, sociální vyloučení, brownfieldy, území devastovaná těžbou – přijde mi 60-minutový takt linek obsluhujících kdejakou horní dolní jako zbytečný luxus. Kór při aktuální fiskální situaci. To bych každý druhý autobus (alespoň mimo špičku, kdy jezdí stejně skoro prázdné) v naší vesnici klidně oželel.
Právě naopak. Kvalitní systém veřejné dopravy pomáhá snižovat nezaměstnanost a brání sociálnímu vyloučení. Do práce se tak dostanou i ti, kteří nemají peníze na auto a jeho provoz.
Jinak redukce těch spojů mimo špičku stejně nic moc neřeší. Počet autobusů a řidičů v oběhu zůstane stejný, takže by se akorát ušetřilo jen za neprojetou naftu. Tyto úspory jsou zanedbatelné.
Máte pravdu, že dobrej systém veřejný dopravy v tomto může silně pomoct a dokážu si představit i to, že se ho vyplatí v době krize podporovat do určité míry na dluh, protože pomůže se z té krize dřív dostat. Vždycky je to ovšem otázka míry a ani úspory, které vypadají na první pohled zanedbatelně, nakonec zanedbatelné být nemusí. Ani u těch mimošpičkovejch spojů nejde jen o naftu, ale i o opotřebení techniky kilometrama navíc. Nemluvě o tom, jestli by se někde nedaly bez výrazného zhoršení kvality ušetřit i spoje ve špičkách a snížit tím i potřebu vozidel a řidičů, což… Číst vice »
Vyházet spoje v dopravním sedle na takt 120 minut je strategická hloupost. Cestující „příště“ nebude čekat o hodinu víc a pojede autem a ztratil jste ho navždy. V okamžiku, kdy uděláte „díru“ mezi spoji, bude muset čekat řidič na konečné o hodinu déle, dopravce mu to čekání nezaplatí jako práci, ale předhodí žebráckou almužnu a o tu neplacenou dobu bude muset být v práci déle, aby udělal normu … Pokud jezdí spojené v sedle méně obsazené, pak to ze řešit vozidlem s nižší kapacitou a tudíž i menšími náklady … podobně to vozidlo může jezdit večer … Takhle to řeší… Číst vice »
A kolika takových cestujících se to čekání bude týkat? Jediný strategický smysl dnešního velkorysého systému je oslovení mladé generace. Ty starší už jsou ztracené. Opravdu jsme tak bohatí, abychom investovali desetiletí do změny dopravního chování obyvatel? Nemáme naléhavější potřeby? Díra mezi spoji se dá zalepit optimalizací, ev. tím, že řidič s jedním autobusem vyjezdí na přeskáčku dvě linky. Problém vozidel s nižší kapacitou je, že nepojmou špičkové výkony (schválně si porovnejte naplněnost spoje po sedmé ranní a na té samé lince kolem desáté dopoledne) – tudíž byste musel mít na jednu linku dvakrát tolik vozidel. To by také stálo něco… Číst vice »
„Díra mezi spoji se dá zalepit optimalizací, ev. tím, že řidič s jedním autobusem vyjezdí na přeskáčku dvě linky.“
Pouhá pustá teorie, byť na první pohled krásná – když všichni cestující, kteří někam potřebují jet, potřebují jet ve stejný čas nebo jsou ve stejný čas na jednom místě, tak rozhodně nebudou chtít čekat na ten autobus, který právě v tu dobu jede nejdřív jinam a pro ně by přijel až za hodinu: to lze akceptovat při nějaké mimořádnosti, ale ne jako systém!
Jenomže do té práce zpravidla nejezdí třeba na jedenáctou nebo jednu odpoledne… Víkendový rozsah provozu mi také přijde luxusní, a to už ani s tím sociálním vyloučením nemusí mít tolik společného. Nebylo by efektivnější ušetřené prostředky investovat třeba do nových průmyslových zón (např. na brownfieldech, aby se zabily dvě mouchy jednou ranou)? A tam třeba organizovaně svážet pracující? Navíc sociálně vyloučení jsou v kraji soustředění zejména ve městech, kde je ten rozsah dopravy výrazně větší, než u nás na venkově. A věřte nebo ne, ale tam, kde žiju já má každý obyvatel v produktivním věku k zadku přilepený OA. A… Číst vice »
Argument, že se nejezdí na jedenáctou nebo jednu odpoledne, je mýtus. Doba se změnila a leckde už ty začátky jsou úplně jinak, než jak tomu bylo ještě před pár lety. Mnohde už je také flexibilní pracovní doba, a těmto zvýšeným nárokům se musí přizpůsobit i veřejná doprava. Kvalitní veřejná doprava o víkendech souvisí s podporou volnočasových aktivit a turistiky. I pomocí toho se Ústecký kraj doposud snažil zlepšit svoji pověst. Stále více lidí i díky tomu chápe, že zde nejsou jen povrchové doly a vyloučené lokality, ale že jsou zde i věci skutečně k vidění. Ať už jde o přírodní… Číst vice »
A až ta despotická squadra ve vedení tohoto smutného státu přestane lidi konečně dráždit nesmyslnými omezeními, tak právě ti turisté a návštěvníci tam díky fungující VHD mohou dovézt i nějaké peníze právě v návaznosti na volnočasové aktivity – a pomůže to pochopitelně velmi třeba i hospodám a podobným službám!
Jo, takže podporovat haly a zisk pěkně vyvážet a tupou chudinu na agenturu svážet do skladů, volný čas a ostatní neexistují? Divil by jste se kolik sociálně patologických jevů je v periferních oblastech, sociální vyloučení zde hrozí právě třeba na okraji aglomerace, děti bohatých ve městech jsou toho důkazem, zatímco ty s nadváhou, kterým hrozí chudoba a vyloučení těch je poměrně dost i v malých obcích. Netýká se obcí, kam se stahují movití obyvatelé měst. A když se tahle směska dětí potká v autobuse, tak víte do které části obce, nebo do jaké vesnice jede. Izolovat tyto mladé lidi na… Číst vice »
Ideální stav? Na 7:30 přijde k doktorovi 30 lidí a naplní se čekárna až po schody. Ti, kteří přišli o 5 minut později mají smůlu na pořadí, doktor je vezme kolem jedenácté hodiny.
Luxus? To, 4x páry spojů do malých obcí Vám přijde jako luxus. Luxus je akorát v tom, že vše je systémově zapracováno, přestupy, pravidelnost apod.
Tak už je to jasné. Bod 18.1 (rozpočtová opatření Ústeckého kraje) byl přijat. Pro 51, proti 1, zdrželi se 2.
Hlasovalo se o všech opatřeních najednou, tedy i těch, co se netýkaly dopravy.
Sláva 🙂 Tyhle redukce jsou podle mého názoru jen cesta do pekel, protože každý cestující, kterého veřejná doprava ztratí, se pak už jen velmi těžko vrací – bez ohledu na to, zda jde o vlak, nebo autobus.
Jak mohou hovořit o „návratu peněz do rozpočtu“, když o kus dál se píše, že „Materiál přiznává, že stále chybí zhruba 210 milionů korun, což je způsobeno i výpadkem tržeb“?! To je od zastupitelů typická ukázka stavění Potěmkinovy vesnice.
Tak ať je tam vrátěj…😂
To je mají sebrat lidem, kteří si lístek nekoupili, protože nikam nejeli?
Zaplať pán bůh za to.
ne, to zaplatí někdo jinej
Jsem zvědavý, kde ty peníze budou chybět.
Budou chybět v kapse Vladislavy Marschallové. Ale to nás trápit nemusí, spíš naopak.
Bojím se, že tam chybět nebudou, že tam si jen najdou cestu jinudy. To je jediná věc, ve které je profikorupční hnutí opravdu dobrý.
To je možné. Ukáže čas.
Zatím nikde, UK si odhlasoval vyšší předpokládaný příjem z daní 🙂 Až se zjistí, že se předpoklad nenaplnil, bude už po volbách.
sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce 🙂
Většina plánů našich představitelů nebývá zasazena do reálného rámce…😂
To tedy. Když někde něco přebývá 🌐🚃🎭🎪🚁🚧🚡🎄⚽🚴..tak někde jinde něco chybí…🚄🚅🚞💰
Je to viditelný efekt kauzy Marschallová a kritiky opozice. V situaci, kdy Marschallová inkasovala od kraje statisíce korun měsíčně za nic, by jakékoliv škrty byly neobhajitelné. ANO ve vedení kraje si to nemůže dovolit, protože v Ústeckém kraji má velkou voličskou základnu a na tom stojí a padá jeho úspěch v parlamentních volbách, které budou letos na podzim.
Co se týče opozice, sluší se poděkovat Jaroslavu Komínkovi (KSČM) a Filipu Ušákovi (STAN). Oba tito politici odvedli i z opozice skvělou práci a zatlačili na to, aby ke škrtům nedošlo.
Komínek je sice komunista, ale jedna věc se mu nesmí upřít. Pro DÚK toho udělal strašně moc a je to i s jeho přispěním jeden z nejlepších IDS v Česku.
Komínek je pouze členem KSČM – nikoli ryzím komunistou oddaným ideálům marxismu leninismu, jako Husákovsko – Biľakova klika – původním povoláním řidič, schopný i jako náměstek hejtmana si za volant autobusu, když bylo potřeba sednout …
Kolik z těch „všeznalých“ mudrců opozičních stran by tohle udělalo … jít vypomoci v nouzi by totiž bylo pod jejich důstojnost (přesněji řečeno OPILOST MOCÍ) …..
Skoda, ze takovy clovek svoji dobrou praci primo podporuje kreatury, kterych je tato zlocinna strana plna.
Kreatury? ty už šly za mocí dávno jinam.
Komínek vstoupil do KSČM v roce 2004 na protest proti rozkrádání armády, jako bývalý voják z povolání, který sloužil v letech 1993 – 2004. V té době byly obě hlavní strany, tj. ODS a ČSSD, prolezlé korupcí. A pak tu byla KDU-ČSL, která to celé kryla.
Upřímně, musel jsem se Jarynovi dodatečně na dálku omluvit. Těsně před svým odchodem učinil jedno opatření, které mně a dalším zaměstnancům rozjasnilo líce, zatímco Trondové se vzteky rozbíhají hlavou proti zdi. Režijka je proti tomu k smíchu. Zasvěcení vědí. Trondo? 😂
Máte na mysli rozšíření zaměstnaneckého jízdného pro větší skupinu lidí zabezpečujících provoz veřejné dopravy v kraji. Za 450Kč tzv. „krajská režijka“. Na jižní moravě si o tom můžou někteří zaměstnanci SŽ nechat zdát. Trondové pukají zlostí. 😀