Ústecký kraj spustil novou aplikaci pro cestování veřejnou dopravou
Informační leták k aplikaci DÚKapka
Aplikace umožňuje vyhledávání spojení i nákup jízdenky pro všechny dopravní prostředky v rámci Dopravy Ústeckého kraje.
Je fakt vtipný, že v naší slavné maličké republice musí vzniknout za veřejné peníze 10 nezávislých mobilních aplikací, které na různé úrovni úspěšnosti dělají naprosto to samé. A to nemluvím o tom, že každá z nich existuje nejméně ve dvou variantách (Android, Apple).
To je fakt efektivita jako prase.
Celá současná dopravní politika funguje obdobně, ale lidem to prostě nevadí. Hlavně že si politici hrajou na svejch písečkách.
Bohužel integrované systémy znamenají, že jednotný systém veřejné dopravy je rozbit na několik malých izolovaných lokálních vesmírečků.
Jednotný systém veřejné dopravy neexistuje od začátku devadesátých let minulého století, kdy autobusovou dopravu začaly objednávat jednotlivé okresní úřady.
Zaplať pánbůh, že jednotný systém nexistuje, v našich podmíkách by to bylo předražené, naštěstí část IDS cestování v některých krajích zlevnila, zkvalitnila a rozvinula spolupráci se sousedními IDS a systémy v osobním odbavení.
Inspirace jihomoravským Poseidonem je jasně vidět. 🙂
No vůbec no. Aplikaci Peseidon programoval ještě Tomáš G. Masaryk.
To spíš Mým vlakem, u ČD.
Když si chci stáhnout aplikace v Německu, vyjde mi „toto zboží ve Vaši zemi není k dispozici“. To je co za nepřípustná diskriminace občanů EU ?
Oproti tomu PID Lítačku používám už několik let bez problémů 🙁
Len nesprávne nastavený region pri publikovaní do App Store. ZSSK mala pred časom podobný problém. Stačí napísať na DÚK, nech si to opravia.
Nouzové řešení, protože Googlu dlouho trvalo schvalování. Bude časem opraveno.
Dostal jsem odpověď :
Dobrý den,
Google nezvykle dlouho řeší schvalovací proces vydání aplikace, zatím je aplikace vydána pro území ČR, ale měla by být dostupná i v EU.
Mgr. Markéta Voleníková
Odbor dopravy a silničního hospodářství
Marketing Dopravy Ústeckého kraje
Gratuluji a přeji brzké zaběhnutí do provozu.
Už aby se něco takového podařilo i v Libereckém kraji…
A v Iredu…
A dál, a dál, čím menší systémy, tím víc aplikací!
Tak hlavně aby už to nabízelo i jízdenky na Kozí dráhu!
Dočkejte času, samozřejmě, že to půjde použít i tam 🙂
To je bezesporu nejzásadnější vlastnost této aplikace.
Škoda, že na iOS aplikace spadne při pokusu o vyhledání spoje. To jí mohli vyladit lépe.
To je daň za to, že nemáte telefon, ale předražený iKrám 🤣
Na telefonu to nefunguje, ať člověk otáčí číselníkem jak chce …
Doporučuji v technickém sebevzdělávání začít tím, jaký je rozdíl mezi hardware a software. To by jako první lekce mohlo stačit.
V.K. nenapsal jaký má model, ale musím váš „selský rozum“ v jedné věci korigovat – kdybyste si chtěl koupi Android v srovnatelné hardwarové výbavě, tak zaplatíte velmi podobné peníze. Apple prostě vyrábí vyšší střední třídu a výše.
Jinak výběhové nebo repasované modely jsou k mání za výrazně rozumnější ceny a žít se s nimi docela dá.
To je reakce jako někde z první třídy, naprosto nedůstojná na odborném webu. V. K. odhalil docela zásadní problém, u vyhledání spojení se mi děje totéž. Ale věřím, že to bude jen dětská nemoc, kterou během pár hodin opraví. Trochu soucítím s vývojáři, když se má něco vydávat. Kromě toho všeho ale vypadá aplikace nesmírně profesionálně a použitelně, řekl bych srovnatelná liga s PID Lítačkou. I platby přes Apple Pay potěší.
Nemožnost instalace v Německu bude taky samozřejmě jen dětská nemoc, prostě se někdo uklikl při přidávání do App Storu, ale konspirace bych za tím nehledal.
Vývojáři o chybě ví, v úterý vyjde update. 🙂
Předplatné jízdné v zakoupit nejde. Tak nevím zda ta aplikace je užitečná.
Pid Lítačka to taky zkraje neuměla. To je vývoj.
Narazil jsem tam na drobný text ve stylu, „že se na funkci pracuje a odblokují ji, jakmile zaškolí personál infocenter na ověřování nároků na slevu a identit“.
Tak konečně ❤
Co kraj, to apůikace a tarif. To už je fakt jak cestovat do zahraničí. Proč tohle neřeší JST nějakým jednotným API pro dolravce/organizátory dopravy, aby všechny ty krajské tarify byly k dispozici na jednom místě bez těhle bullshitů?
Myslím že je to zbytečné. Drtivá většina cestujících jsou dojížděči z nejbližšího okolí. Ústečáka fakt netrápí tarif IDS-JMK a tamní vozy se zeleným pruhem, protože v JMK stejně nikdy v životě příměstským vlakem nepojede.
Já jsem ze severu, a kdyby nebylo koronaviru, jezdil bych na Moravu i do zahraničí. Byl jsem zvyklý cestovat vlakem i k moři ještě předtím, než s tím přišel RegioJet.
Takže mýlíte se, pane. Příměstskou dopravu v okolí Brna jsem před koronavirem používal několikrát ročně.
Tak na „několikrát ročně“ to přežijete i na papírových jízdenkách.
Nedělejte z velmi marginální potřeby zásandí vadu systému.
K čemu by to konkrétně bylo? Kolik lidí si pořizuje předplatní jízdenky ve více krajích?
Nejde jen o předplatní jízdenky přece…ale také o příležitostné a jednorázové cestující. Proč si u ÖBB můžu na webu koupit lístek na vlak a k tomu dohromady i návazný IDS lístek na bus? To vše v jednom nákupu?
To je dobrá otázka, zeptejte se ČD proč neprodává IDS tarify.
ČD prodává jízdenky IDS JMK jak v aplikaci Můj vlak, tak na e-shopu. A také prodává One Ticket
Já to nepotřebuji, tak bych to zakázal (a vůbec všechny ty počítače a internety).
Co to žvaníš, Zábradlí? Já nepíšu nic o zakazování, já píšu, že je zbytečné dělat jednotnou aplikaci pro všechny kraje, což je něco úplně jiného?
SJT to chtěl řešit v nějaké fázi dva. Dokumentace SJT pro vývojáře dokonce obsahuje, jak do jejich validačního QR kódu napsat libovolný z krajů. Spustila se ale první fáze a to ještě osekaná o komerci a místenky, kterou budou snad někdy letos. IDS je holt až další priorita. Kraje se do e-commerce, API, apod. nehrnou, protože jsou strašně skoupí dát třetím stranám provize z prodeje a navíc ty systémy mají tak striktní konstrukci co „obskurní bezpečnosti“ a garance správného výpočtu ceny, že to většina běžných eshopů nezvládne dodržet. Stačí jen, že se každá prodejní aplikace musí pro každý IDS oficiálně… Číst vice »
Aj to ale bolo bohužiaľ len v režime last mile.
Zase každý kraj svůj systém, svého dopravce, svojí aplikaci… achjo.
No je to hrůza ten Ústecký kraj – jeden tarif na všechno včetně MHD a lodě, standardy na vozidla, přehledné označení všech linek, jednotný nátěr vozidel, mapky a schémata, systém turistických linek a cyklobusů, koordinace spojů a přesahy tarifů poblíž hranic s jinými kraji, regio linky do Německa… a teď ještě nějaká apka, která mi vyhledá spojení, ukáže mimořádnosti a umožní koupit jízdenku, aniž bych musel s korunami do fronty u řidiče. Jak si dovolují nemít tohle všechno „sjednocené“ s jinými kraji…
Ano, protože regionální doprava je vnitrokrajský systém a je tak i organizovaná. Jedna aplikace pro všechny kraje by asi byla „nice to have“, ale rozhodně není nezbytná.
(Výlevy šotoušů v důchodu, kteří jezdí sockou na výlety z plzeňského do brněnského IDS jsou velmi okrajový způsob použití.).
A 10x programovat to samé je podle vás v pořádku?
Ne nutně. Třeba Praha svoje řešení mobility as a service nabízí / chce (no dobře, aspoň chtěla) nabízet jako službu ostatním.
Takže se aplikace jen přizpůsobí místním podmínkám a není potřeba začínat od nuly.
Ale jak to bylo v případě DÚK, to netuším