Železnice

Ústecký kraj soutěží provoz spěšných vlaků ze Žatce a do Moldavy

Stanice Libochovice na trati z Loun do Lovosic po modernizaci. Foto: Chládek & Tintěra.
Stanice Libochovice na trati z Loun do Lovosic po modernizaci. Foto: Chládek & Tintěra.

(Aktualizováno 28.8. o vyjádření Ústeckého kraje) Ústecký kraj hledá provozovatele dosud neexistujících přímých spěšných vlaků ze Žatce do Ústí nad Labem a současně víkendových vlaků z krajského města do Moldavy v Krušných horách. Vyplývá to z oznámení o zakázce, kterou kraj zveřejnil v evropském věstníku veřejných zakázek.

Ústecký kraj zařadil spěšné vlaky ze Žatce do Ústí nad Labem do jednoho z provozních souborů, u kterých poptával dopravce v minulých měsících, konkrétně na soubor pro provoz motorových vlaků mezi Děčínem a Libercem či Lovosicemi a Českou Lípu. Zakázku mají získat České dráhy. Nabídka na spěšné vlaky byla ale pro kraj podle informací deníku Zdopravy.cz tak vysoká, že se rozhodl poptávat provoz spěšných vlaků extra. Vybraný dopravce má začít jezdit od prosince 2020.

Spěšné vlaky ze Žatce mají jezdit přes Louny a Lovosice, dosud takový spoj neexistuje. Kraj chce využít především časové úspory po modernizaci tratě z Lovosic do Loun. O víkendu pak mají jezdit spěšné vlaky z Ústí do Moldavy. Ty už kraj zavedl v minulosti, ČD na ně nasazují RegioShark.

„Na tato spojení plánuje Ústecký kraj přímé zadání po předchozím průzkumu trhu mezi více dopravci. Kraj osloví minimálně všechny dopravce, kteří jezdí v Ústeckém kraji a mohli by čerpat výhod synergie s jiným blízkým provozem,“ řekla mluvčí kraje Magdalena Fraňková.

Roční rozsah výkonů je 150 – 200 tisíc kilometrů, jde tedy spíše o menší zakázku. Turnusová potřeba na zajištění dopravních výkonů je dvě jednotky o kapacitě alespoň 105 míst k sezení. Kraj nespecifikoval podmínky na vozidla co se týče například nízkopodlažnosti. „Základním předpokladem je, aby vozidlo bylo dostatečně výkonné a dosáhlo rychlosti alespoň 100 km/h. Pro rok 2020 se nepodařilo někoho takového sehnat,“ dodala Fraňková.  Rozsah provozu zatím není upřesněn, má jít o několik párů vlaků denně.

73
Diskuze

avatar
8 Komentáře
65 Reakce na komentáře
37 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
37 Autoři komentářů
DesperJan SůraJ. V.ZbyněkPavel Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Desper
Host
Desper

Líbí se mi, že ÚK myslí out of the box a hledá nové trasy na základě stavu infrastruktury. Na těch tratích nějaké rychlejší spojení dost chybělo. Ještě by se hodil nějaký Sp Lovo-Most, a využít ten potenciál opravené švestky naplno.

A když se tu naťukly komentáře: Není tu možnost se nějak registrovat nebo tak něco? Ekluje se mi tu vypisovat email (a vlastně proč?).

Pavel
Host
Pavel

Dobrý den, je někde zveřejněná informace, na jak dlouhou dobu má kraj uzavřenou smlouvu s ČD pro trať U11? Postoloprty – (Lovosice) – Česká Lípa. Nikde jsem tuto informaci nenašel… Díky.

Romanero
Host
Romanero

Do Moldavy fakt pane redaktore, to zní divně asi jako do Sněžky. Používá se na Moldavu.

Apollo17
Host
Apollo17

Pomineme-li dopravce,které vozidlo by bylo vhodné na tyto výkony?V týdnu rovinatou tratí Sp kolem Ohře/Labe,o sobotách a nedělích do kopců na Moldavu s množstvím cyklistů.V úvahu přicházejí Desira,Sharky,nebo Linty i když v obou případech nebudou plně vyhovovat.

MartinLT
Host
MartinLT

Rozumné bych viděl podobné vozidlo jako na linku Prty-Lovo-Č.Lípa, kde kraj co vím také požadoval něco typu Desiro,Shark, Lint.

MartinLT
Host
MartinLT

Na Moldavu je pro vysoký počet cyklistů/ běžkařů stejně nejlepší diesel+3 bnt. Například lounská souprava pro sp. na Prahu by měla o vikendu využití. Do Ústí by mohla v pátek najet jako onen spěšňák a v neděli večer už by se taky nějak vrátila. Nevím jen jakou by to mělo na Moldavu přechodnost.

Lektor
Host
Lektor

810 🙂

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

To už může člověk rovnou osedlat Tatramatku.

Jirka
Host
Jirka

Mám takový skvělý nápad na vylepšení. Šlo by do té diskuze přidat možnost, že když komentář je silně neoblíbený (jako příklad třeba 5 nelíbí a jen jedno líbí), že by se skryl a musel by si jej čtenář dobrovolně otevřít. Absolutně mě nebaví si číst komentáře typu kdo je čí guma. Rád si třeba čtu něco k tématu, ale takovéto komentáře jsou absolutně mimo a bylo by fajn, kdyby taková možnost tu byla. Třeba i jako volitelná.

Kubrt
Host
Kubrt

Když je nějaký příspěvek „neoblibeny, ještě to neznamená, že jeho autor nemá pravdu, nebo že jeho příspěvek nemůže byt inspirativní pro zamyšlení. Diskuze, kde budou jen oblibene příspěvky, ztrácí smysl.

Jirka
Host
Jirka

A proto mluvím o možnosti si ho stále zobrazit. On se nesmaže. Jen tam bude třeba zpráva „tento komentář je skrytý – kliknutím zde se zobrazí“. To je ta možnost volby si ho zobrazit.
Taky nemluvím o tom, že by zůstali jen oblíbené, ale jen ty hodně neoblíbené se skryjí. Kdyby třeba měl pravdu tak obvykle minimálně čtvrtina s ním souhlasí, ale gumové debaty jsou hodně pod limitem a vůbec mi nepřipadají jako inspirativní.

Tronda
Host
Tronda

Zrovna tento váš příspěvek již vaše podmínky pro skrytí splňuje. 🙂

Zlínka
Host
Zlínka

U vás to Troníku, splňuje každý komentář. 😂

Tronda
Host
Tronda

Tak kdybychom nemuseli číst vaše výplody, všem by se ulevilo.

Zlínka
Host
Zlínka

No tak jste se ulevilo Troníku.
Ukaž jediný příspěvek, kdy máš víc plusu než mínusů.
To o něčem svědčí. 😂

JiVe
Host
JiVe

Jirko, proč to dělat složitěší…

Sann Jůra
Host
Sann Jůra

Jó… když někdo o sobě prohlašuje, že je modrá guma… Tak to jo…To je v pořádku….!

Ale jakmile někdo chce ukázat, že fandí i někomu jinému tak hnedka: SKRÝT! SKRÝT! SKRÝT!

Vladimír
Host
Vladimír

Paráda, po informaci že CD nemají adekvátní vozidla jsem myslel že linka Žatec Ústí půjde k ledu. Kéž by tato linka byla funkční od prosince v nějakých rozumných časech.

JirkaM
Host
JirkaM

Jaký má smysl linka Žatec – Ústí když RJ bude jezdit Žatec – Ústí přes Most také bez přestupu?

František
Host
František

Že by Louny, Libochovice bez přestupu?

MartinLT
Host
MartinLT

Z teoretického hlediska je snaha zpřistupnit krajské město obyvatelům Loun, Koštic, Libochovic… Z praktického hlediska nevím zda budou mít tyto spěšňáky alespoň 50% využití. Ze studentů UJEPU a středních škol v Ústí se možná ještě někdo najde. Ale pracující z této oblasti dojíždí spíše do Prahy. Možná by stálo za uváženou dát je do takové časové polohy aby v Lovosicích dělali přípoje na chebské rychlíky nebo Ec do Prahy které by zde nově zastavovaly. Alespoň z Libochovic by se to mohlo chytit.

David
Host
David

JirkaM: K čemu je linka Praha – Brno přes Českou Třebovou když i přes HavlBrod se dá jet bez přestupu?

Vladimír
Host
Vladimír

RJ bude jezdit Žatec – Most, ne Žatec – Ústí přes Most

MartinLT
Host
MartinLT

Nechápu jak ČD nemohou mít adekvátní vozidla. Kam všude chtěji zašít ty 854ky které se uvolní z rakovnických, turnovských a mácháčských ( Kolín-Nový Bor-Rumburk) rychlíků?

Kuba
Host
Kuba

854 bez řidičáku (kterých bude i od prosince stále málo) nemůže na Moldavu, kvůli úvrati v Louce a Dubí.

MartinLT
Host
MartinLT

Nabízí se možnost na Moldavu dále se žraloky a 854 na ony spěšňáky přes Libochovice, kde by na tom kratičkém úseku u Křesína využili těch 120. Ale nedivil bych se kdyby se před nimi cukali v lounském depu kde nepoznali za život nic jiného než 809tky. ( Louny mě napadají jako depo, které bude zajišťovat provoz Prty-Lovo-Č.Lípa, když dojde nástupem Voghtalbahnu k odříznutí Rakovníka)

Iva D.
Host
Iva D.

Je to jednoduché, pokud někdo požaduje výkon vozidla ráno tam a odpoledne zpět, bude cena prostě vysoká. Holt když někdo chce takové neproduktivní výkony, tak si je musí pořádně zaplatit. ČD nejsou taky charita, aby plýtvaly vozidla a personál na tyto lukrativní kšefty.

Tronda
Host
Tronda

Však je nikdo nenutí a bude to vozit někdo jiný, když velkodopravce nemá zájem o rozumnou dohodu. Tedy v praxi si mysleli, že jiní dopravci už nemají další vozidla, tak se tady na ÚK řádně nakapsují.

Dominik
Host
Dominik

Když půjdou níž, tak by se někteří jistě ozvali, že jsou jistě pod náklady. Ona by cena neměla být vždy to hlavní kritérium, jako nová vozidla od začátku x 2 roky ojetiny pak nová vozidla.

Tronda
Host
Tronda

Nová vozidla vám za pár měsíců nikdo nevyrobí, nesežene, řešení je buďto soutěžit s dostatečným předstihem nebo nepožadovat nová vozidla hned od začátku kontraktu.

Dominik
Host
Dominik

A když je někdo nabídne hned od začátku, tak vezmou druhého, který je sice bude mít až za dva roky, ale je o pár korun levnější.
Navíc nic nebrání dopravci si nějaká vozidla pořídit i bez soutěže.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Jak neproduktivní? Zaleží na počasí, když je příhodné vlaky jsou plné a smysl mají i pro tu jinak liduprázdnou vesnici a pro němce z druhé strany.

Petr
Host
Petr

A od kdy začne dopravce jezdit?

Sann Jůra
Host
Sann Jůra

No… myslím si, že je už předem jasné kdo to vyhraje. Budete to RegioJet, protože nabízí nejlepší služby a to prosím nejlepší cenu.
Bude to další malý krůček, který povede k tomu, že RegioJet postupně ovládne veškerou dopravu v celé České Republice!!

Jakožto žlutá guma jsem z tohoto nadšen a takovýto postup schvaluji!!

Ivan
Host
Ivan

Trapné jako vždy… Škoda že na veřejné diskuzi vás nemohou smazat a zabanovat. Vás to asi hodně baví psát dokola tyhle nesmysly? Asi nemáte nic lepšího na práci…

Sann Jůra
Host
Sann Jůra

děkuji za váš názor. Je evidentní že jste modrá guma a nevidíte všechny výhody RGJ.

Zkrátka a dobře: Podle mě RGJ nemá naprosto konkurenci a těším se až konečně bude ČD zrušeno. Pak teprve každý Český občan pozná komfort, který si jakožto člověk žijící ve středu Evropy zaslouží. ČD nabízí pouze koženky a desítky let zastaralé vlaky. Regiojet je prostě daleko lepší!!!

Jerry
Host
Jerry

Nebo jste asi žlutá guma..

Sann Jůra
Host
Sann Jůra

No jistě že jsem. A jsem na to hrdý!!!

Jaká guma jste Vy?

Jerry
Host
Jerry

Guma co to je?

Sann Jůra
Host
Sann Jůra

No… V železniční terminologii se fanoušci různých dopravců označují „barva dopravce + guma“. Celkem mě štvalo, že se tu neustále sebe-propagují pouze fanoušci ČD (= modré gumy v železniční terminologii) a tak jsem chtěl taky ukázat, že jsou i fanoušci alternativních dopravců. Protože: Upřímně, to právě oni jsou budoucnostní železnice! Bohužel modrých gum je stále nepoměrně hodně oproti jiným gumám.

Jerry
Host
Jerry

To ste si vygugloval? Člověk co má rád železnici nebo se o ni zajímá nemusí být guma ani šotouš.jo kdysi to byla modrá armáda ..ale to vám nic neřekne..

Sann Jůra
Host
Sann Jůra

Tohle jsem tak jako vypozoroval zde v diskuzích. Jak jsem psal: Štvalo mě že tu jistí lidé pořád o sobě psali že jsou modré gumy a tímto se tady sebe-propagovali. Tak jsem se chtěl přidat a ukázat že existují i fanoušci jiných dopravců.

A nevzdělance ze mě dělat nemusíte! Vím co je modrá armáda. A vím co je i rudá armáda!

Jerry
Host
Jerry

Žlutý si hraje na dopravce…já nejsem fanda žádného dopravce.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Nesmysl: to není žádná „železniční terminologie“, ale jen terminologie několika debilů plevelících různá „železniční“ diskusní fóra, odvozená z dávnější „záklaďácko-vojenské“ terminologie, kterou ovšem většina těch současných debilů-provokatérů už ani nemůže pamatovat osobně a zná ji jen z doslechu …

Sann Jůra
Host
Sann Jůra

Sám jste „debil“.

Nevím proč hned musíte urážet… Že by proto, že se vám nelíbí co píšu? Nelíbí se vám, že by někdo mohl mít rád i jiné dopravce než toho jediného správného? Typické modrogumní myšlení… -_-

Adamgolias
Host
Adamgolias

Abych pro příště věděl ,- pěkně prosím , jakou barvu má guma od KŽC?

AAA
Host
AAA

Hnědou?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ale není – to je jen debilní prudič / provokatér / troll / … (další stále vulgárnější termíny si doplňte sami) …

Dominik
Host
Dominik

Sann Jůra, no jasně, přitom z Rakouska koupil ty samé Bmz jako mají ČD a to co nakoupil na linku Brno – Bohumín, taky žádná sláva. Výhoda RgJ není jediná, ČD modernizovali i před ním a rozhodně ve své flotile nemají jen x desítek let staré vozy (což mimochodem jsou i ty rakouské ojetiny u RegioJetu). Nevím, čí fírové si stěžovali, když dispečer nechal jejich pomalejší vlak předjet rychlejším ( a dovolili si řvát až na GŘ SŽDC), napovím, ČD to nebylo. Až bude zrušeno? Ale jděte, nikdo nato nemá flotilu, proč asi kraje soutěži jednotlivé tratě či balíky tratí?… Číst vice »

David
Host
David

Proč máte potřebu obhajovat ČD? Pokud jsou tak skvělé, obhajobu nepotřebují.

Gogo
Host
Gogo

To už je takový zdejší folklór že ČD vozí lidi v rakouských ojetinách (Bmz) zatímco ty samé vozy u Jančury jsou výhra a super nápad hodný Nobelovy ceny pangaliktického rozměru.
Jsem zvědavý s čím se žlutý dopravce předvede na lince Brno – Bohumín, tam už nepůjde říct vlak je vyprodán, přijďte zítra, možná zbudou nějaká volná místa.

MartinLT
Host
MartinLT

Nevím proč se na téma článku o žateckých spěšňácích řeší ojeté Bmzety. ( kdyby je RJ chtěl zde nasadit tak to pochopím). Navíc očima běžného cestujícího jsou ty kočáry oproti koženkam prostě nové.

MartinS.
Host
MartinS.

Aniž bych stranil jakémukoliv dopravci, tak se obávám, že je to ve zdejších diskusích spíš opačně. Když se RegioJet snažil koupit Stadlery GTW, psalo se tu, jak kupuje šrot. Když je nakonec koupil národní dopravce, byla to moderní vozidla, která zkvalitní služby cestujícím. Takže ony mají obě (všechny) strany tak trochu máslo na hlavě.

Milos
Host
Milos

Pardubickému kraji nikdo nebránil dát celou síť ČD.

Dominik
Host
Dominik

Já neříkám, že bránil, ale že původně chtěli najít jednoho dopravce pro celý kraj, jenže zjistili, že nikdo nebude mít tolik vozidel, tak vyčlenili, alespoň jednu trať, aby teda někdo neřekl, že nejdou cestou liberalizace. A tím jsem chtěl poukázat, že ČD (vzhledem k velikosti vozového parku) jentak neskončí a nenahradí je svatý Jančura, jak by si výše komentující přál.

Milos
Host
Milos

ČD dostatek vozidel mají, ale nemají dostatek strojvedoucích

Dominik
Host
Dominik

Tak podstav strojvedoucích řeší všichni dopravci.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Proč ne, když nabídl a zaručil se za to. Ale u ČD je jistota zaměstnání a tabulkové platy. Rozhodně u současného RJ je fluktuace zaměstnanců mnohem vyšší a majitel se k lidem nechová zrovna podle kodexu. Naštěstí Ústecký kraj si nadefinoval ve smlouvě, že na linky chce průvodčí nikoli stevardy. Snad společnost i nově příchozí zaměstnanci to vezmou za dobrý cíp a budou tahat za jeden provaz, vytvoří přátelštější prostředí a zvýší kvalitu cestování regionu.

Jan
Host
Jan

Komfort ktery nabizi na slovensku neni nic moc.

Ivan
Host
Ivan

😀 já opravdu modrá guma nejsem, RJ vcelku fandím od začátku. Můj příspěvek se týkal vašich komentářů. Podle mne jste jen člověk, co ho baví si dělat statistiky, kolik dostal mínusů. A vlakem taky asi nejezdite, objektivně nemá CD jen koženky.
Teď si připadám jako guma spíš z důvodu, že reaguji na jinou gumu.

Pako
Host
Pako

Co se týče ceny a potažmo i kvality bych možná i souhlasil, ale jako zaměstnavatele bych ho nechtěl ani za mák. Třeba se to už dneska zlepšilo, ale sestra pro něj asi před třemi lety pracovala a spíš než jako o zaměstnavateli o něm mluvila jako o novodobém otrokáři. Třeba máte pravdu, třeba přijde v říjnu respektive v prosinci malé vystřízlivění…

Jackub
Host
Jackub

Dnes je doba, kdy si zaměstnanec diktuje a firma tahá za výrazně kratším konec provazu. Není tedy nic jednoduššího, než se přestat nechat „zotročovat“ a jít tam, kde budu spokojenější… 😉

Filemon44
Host
Filemon44

Pane Sann Jůro,je vaše volba komu fandíte,ale měl byste pamatovat na heslo „fandi,ale zůstaň člověkem“…..

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll