LOT 3a leaderboard

Ústecký kraj soutěží provoz spěšných vlaků ze Žatce a do Moldavy

Stanice Libochovice na trati z Loun do Lovosic po modernizaci. Foto: Chládek & Tintěra.Stanice Libochovice na trati z Loun do Lovosic po modernizaci. Foto: Chládek & Tintěra.

(Aktualizováno 28.8. o vyjádření Ústeckého kraje) Ústecký kraj hledá provozovatele dosud neexistujících přímých spěšných vlaků ze Žatce do Ústí nad

(Aktualizováno 28.8. o vyjádření Ústeckého kraje) Ústecký kraj hledá provozovatele dosud neexistujících přímých spěšných vlaků ze Žatce do Ústí nad Labem a současně víkendových vlaků z krajského města do Moldavy v Krušných horách. Vyplývá to z oznámení o zakázce, kterou kraj zveřejnil v evropském věstníku veřejných zakázek.

Ústecký kraj zařadil spěšné vlaky ze Žatce do Ústí nad Labem do jednoho z provozních souborů, u kterých poptával dopravce v minulých měsících, konkrétně na soubor pro provoz motorových vlaků mezi Děčínem a Libercem či Lovosicemi a Českou Lípu. Zakázku mají získat České dráhy. Nabídka na spěšné vlaky byla ale pro kraj podle informací deníku Zdopravy.cz tak vysoká, že se rozhodl poptávat provoz spěšných vlaků extra. Vybraný dopravce má začít jezdit od prosince 2020.

Spěšné vlaky ze Žatce mají jezdit přes Louny a Lovosice, dosud takový spoj neexistuje. Kraj chce využít především časové úspory po modernizaci tratě z Lovosic do Loun. O víkendu pak mají jezdit spěšné vlaky z Ústí do Moldavy. Ty už kraj zavedl v minulosti, ČD na ně nasazují RegioShark.

„Na tato spojení plánuje Ústecký kraj přímé zadání po předchozím průzkumu trhu mezi více dopravci. Kraj osloví minimálně všechny dopravce, kteří jezdí v Ústeckém kraji a mohli by čerpat výhod synergie s jiným blízkým provozem,“ řekla mluvčí kraje Magdalena Fraňková.

Roční rozsah výkonů je 150 – 200 tisíc kilometrů, jde tedy spíše o menší zakázku. Turnusová potřeba na zajištění dopravních výkonů je dvě jednotky o kapacitě alespoň 105 míst k sezení. Kraj nespecifikoval podmínky na vozidla co se týče například nízkopodlažnosti. „Základním předpokladem je, aby vozidlo bylo dostatečně výkonné a dosáhlo rychlosti alespoň 100 km/h. Pro rok 2020 se nepodařilo někoho takového sehnat,“ dodala Fraňková.  Rozsah provozu zatím není upřesněn, má jít o několik párů vlaků denně.

Tagy spěšné vlaky Žatec - Ústí nad Labem Top Ústecký kraj Ústí nad Labem - Moldava
73 komentářů