Ústecký kraj soutěží provoz spěšných vlaků ze Žatce a do Moldavy
Stanice Libochovice na trati z Loun do Lovosic po modernizaci. Foto: Chládek & Tintěra.
(Aktualizováno 28.8. o vyjádření Ústeckého kraje) Ústecký kraj hledá provozovatele dosud neexistujících přímých spěšných vlaků ze Žatce do Ústí nad
Líbí se mi, že ÚK myslí out of the box a hledá nové trasy na základě stavu infrastruktury. Na těch tratích nějaké rychlejší spojení dost chybělo. Ještě by se hodil nějaký Sp Lovo-Most, a využít ten potenciál opravené švestky naplno.
A když se tu naťukly komentáře: Není tu možnost se nějak registrovat nebo tak něco? Ekluje se mi tu vypisovat email (a vlastně proč?).
Dobrý den, je někde zveřejněná informace, na jak dlouhou dobu má kraj uzavřenou smlouvu s ČD pro trať U11? Postoloprty – (Lovosice) – Česká Lípa. Nikde jsem tuto informaci nenašel… Díky.
Ještě není podepsána.
A předpokládá se 10 let nebo např jen 2023, když šlo o přímé zadání poté, co ztroskotal jiný zájemce? Děkuji.
Myslím, že 10 let, ale čekám na odpovědi ÚK. Každopádně schváleno Radou to ještě není.
Do Moldavy fakt pane redaktore, to zní divně asi jako do Sněžky. Používá se na Moldavu.
Přemýšlel jsem o tom, pak jsem se podíval sem http://moldavskadraha.cz/. Předpokládám, že to jsou místní nadšenci, kteří vědí, jakou předložku používat. Používají do.
Stejný zdroj, jiná formulace, zřejmě ani místní v tom nemají jasno http://moldavskadraha.cz/Pozvanka_hist_lyz_2018.jpg
V tom případě bude zjevně platit zlaté pravidlo českého jazyka, že jsou přípustné obě varianty:-)
Pomineme-li dopravce,které vozidlo by bylo vhodné na tyto výkony?V týdnu rovinatou tratí Sp kolem Ohře/Labe,o sobotách a nedělích do kopců na Moldavu s množstvím cyklistů.V úvahu přicházejí Desira,Sharky,nebo Linty i když v obou případech nebudou plně vyhovovat.
Rozumné bych viděl podobné vozidlo jako na linku Prty-Lovo-Č.Lípa, kde kraj co vím také požadoval něco typu Desiro,Shark, Lint.
Na Moldavu je pro vysoký počet cyklistů/ běžkařů stejně nejlepší diesel+3 bnt. Například lounská souprava pro sp. na Prahu by měla o vikendu využití. Do Ústí by mohla v pátek najet jako onen spěšňák a v neděli večer už by se taky nějak vrátila. Nevím jen jakou by to mělo na Moldavu přechodnost.
810 🙂
To už může člověk rovnou osedlat Tatramatku.
Mám takový skvělý nápad na vylepšení. Šlo by do té diskuze přidat možnost, že když komentář je silně neoblíbený (jako příklad třeba 5 nelíbí a jen jedno líbí), že by se skryl a musel by si jej čtenář dobrovolně otevřít. Absolutně mě nebaví si číst komentáře typu kdo je čí guma. Rád si třeba čtu něco k tématu, ale takovéto komentáře jsou absolutně mimo a bylo by fajn, kdyby taková možnost tu byla. Třeba i jako volitelná.
Když je nějaký příspěvek „neoblibeny, ještě to neznamená, že jeho autor nemá pravdu, nebo že jeho příspěvek nemůže byt inspirativní pro zamyšlení. Diskuze, kde budou jen oblibene příspěvky, ztrácí smysl.
A proto mluvím o možnosti si ho stále zobrazit. On se nesmaže. Jen tam bude třeba zpráva „tento komentář je skrytý – kliknutím zde se zobrazí“. To je ta možnost volby si ho zobrazit.
Taky nemluvím o tom, že by zůstali jen oblíbené, ale jen ty hodně neoblíbené se skryjí. Kdyby třeba měl pravdu tak obvykle minimálně čtvrtina s ním souhlasí, ale gumové debaty jsou hodně pod limitem a vůbec mi nepřipadají jako inspirativní.
Zrovna tento váš příspěvek již vaše podmínky pro skrytí splňuje. 🙂
U vás to Troníku, splňuje každý komentář. 😂
Tak kdybychom nemuseli číst vaše výplody, všem by se ulevilo.
No tak jste se ulevilo Troníku.
Ukaž jediný příspěvek, kdy máš víc plusu než mínusů.
To o něčem svědčí. 😂
Pánové, jednoho blba užívající s oblibou slovo guma jsme už dnes zablokovali. Jestli si chcete dál poměřovat pindíky, stačí říct.
Myslím, že bez nesmyslů od Trondy se zde obejdete, ne? byl už vybanován na k-reportu, proč ne zde?
Jinak tento nápad ze žp je někdy poněkud kontraproduktivní. Zvláště pokud admin má třeba více hlasů a celou debatu resp. hodnocení ovlivní.
Jirko, proč to dělat složitěší…
Jó… když někdo o sobě prohlašuje, že je modrá guma… Tak to jo…To je v pořádku….!
Ale jakmile někdo chce ukázat, že fandí i někomu jinému tak hnedka: SKRÝT! SKRÝT! SKRÝT!
Paráda, po informaci že CD nemají adekvátní vozidla jsem myslel že linka Žatec Ústí půjde k ledu. Kéž by tato linka byla funkční od prosince v nějakých rozumných časech.
Jaký má smysl linka Žatec – Ústí když RJ bude jezdit Žatec – Ústí přes Most také bez přestupu?
Že by Louny, Libochovice bez přestupu?
Z teoretického hlediska je snaha zpřistupnit krajské město obyvatelům Loun, Koštic, Libochovic… Z praktického hlediska nevím zda budou mít tyto spěšňáky alespoň 50% využití. Ze studentů UJEPU a středních škol v Ústí se možná ještě někdo najde. Ale pracující z této oblasti dojíždí spíše do Prahy. Možná by stálo za uváženou dát je do takové časové polohy aby v Lovosicích dělali přípoje na chebské rychlíky nebo Ec do Prahy které by zde nově zastavovaly. Alespoň z Libochovic by se to mohlo chytit.
JirkaM: K čemu je linka Praha – Brno přes Českou Třebovou když i přes HavlBrod se dá jet bez přestupu?
RJ bude jezdit Žatec – Most, ne Žatec – Ústí přes Most
Nechápu jak ČD nemohou mít adekvátní vozidla. Kam všude chtěji zašít ty 854ky které se uvolní z rakovnických, turnovských a mácháčských ( Kolín-Nový Bor-Rumburk) rychlíků?
Nešlo o neadekvátní vozidla, ale neadekvátní požadavky na cenu.
Kolik byla ta cena?
854 bez řidičáku (kterých bude i od prosince stále málo) nemůže na Moldavu, kvůli úvrati v Louce a Dubí.
Nabízí se možnost na Moldavu dále se žraloky a 854 na ony spěšňáky přes Libochovice, kde by na tom kratičkém úseku u Křesína využili těch 120. Ale nedivil bych se kdyby se před nimi cukali v lounském depu kde nepoznali za život nic jiného než 809tky. ( Louny mě napadají jako depo, které bude zajišťovat provoz Prty-Lovo-Č.Lípa, když dojde nástupem Voghtalbahnu k odříznutí Rakovníka)
Je to jednoduché, pokud někdo požaduje výkon vozidla ráno tam a odpoledne zpět, bude cena prostě vysoká. Holt když někdo chce takové neproduktivní výkony, tak si je musí pořádně zaplatit. ČD nejsou taky charita, aby plýtvaly vozidla a personál na tyto lukrativní kšefty.
Však je nikdo nenutí a bude to vozit někdo jiný, když velkodopravce nemá zájem o rozumnou dohodu. Tedy v praxi si mysleli, že jiní dopravci už nemají další vozidla, tak se tady na ÚK řádně nakapsují.
Když půjdou níž, tak by se někteří jistě ozvali, že jsou jistě pod náklady. Ona by cena neměla být vždy to hlavní kritérium, jako nová vozidla od začátku x 2 roky ojetiny pak nová vozidla.
Nová vozidla vám za pár měsíců nikdo nevyrobí, nesežene, řešení je buďto soutěžit s dostatečným předstihem nebo nepožadovat nová vozidla hned od začátku kontraktu.
A když je někdo nabídne hned od začátku, tak vezmou druhého, který je sice bude mít až za dva roky, ale je o pár korun levnější.
Navíc nic nebrání dopravci si nějaká vozidla pořídit i bez soutěže.
Jak neproduktivní? Zaleží na počasí, když je příhodné vlaky jsou plné a smysl mají i pro tu jinak liduprázdnou vesnici a pro němce z druhé strany.
A od kdy začne dopravce jezdit?
No… myslím si, že je už předem jasné kdo to vyhraje. Budete to RegioJet, protože nabízí nejlepší služby a to prosím nejlepší cenu.
Bude to další malý krůček, který povede k tomu, že RegioJet postupně ovládne veškerou dopravu v celé České Republice!!
Jakožto žlutá guma jsem z tohoto nadšen a takovýto postup schvaluji!!
Trapné jako vždy… Škoda že na veřejné diskuzi vás nemohou smazat a zabanovat. Vás to asi hodně baví psát dokola tyhle nesmysly? Asi nemáte nic lepšího na práci…
děkuji za váš názor. Je evidentní že jste modrá guma a nevidíte všechny výhody RGJ.
Zkrátka a dobře: Podle mě RGJ nemá naprosto konkurenci a těším se až konečně bude ČD zrušeno. Pak teprve každý Český občan pozná komfort, který si jakožto člověk žijící ve středu Evropy zaslouží. ČD nabízí pouze koženky a desítky let zastaralé vlaky. Regiojet je prostě daleko lepší!!!
Nebo jste asi žlutá guma..
No jistě že jsem. A jsem na to hrdý!!!
Jaká guma jste Vy?
Guma co to je?
No… V železniční terminologii se fanoušci různých dopravců označují „barva dopravce + guma“. Celkem mě štvalo, že se tu neustále sebe-propagují pouze fanoušci ČD (= modré gumy v železniční terminologii) a tak jsem chtěl taky ukázat, že jsou i fanoušci alternativních dopravců. Protože: Upřímně, to právě oni jsou budoucnostní železnice! Bohužel modrých gum je stále nepoměrně hodně oproti jiným gumám.
To ste si vygugloval? Člověk co má rád železnici nebo se o ni zajímá nemusí být guma ani šotouš.jo kdysi to byla modrá armáda ..ale to vám nic neřekne..
Tohle jsem tak jako vypozoroval zde v diskuzích. Jak jsem psal: Štvalo mě že tu jistí lidé pořád o sobě psali že jsou modré gumy a tímto se tady sebe-propagovali. Tak jsem se chtěl přidat a ukázat že existují i fanoušci jiných dopravců.
A nevzdělance ze mě dělat nemusíte! Vím co je modrá armáda. A vím co je i rudá armáda!
Žlutý si hraje na dopravce…já nejsem fanda žádného dopravce.
Nesmysl: to není žádná „železniční terminologie“, ale jen terminologie několika debilů plevelících různá „železniční“ diskusní fóra, odvozená z dávnější „záklaďácko-vojenské“ terminologie, kterou ovšem většina těch současných debilů-provokatérů už ani nemůže pamatovat osobně a zná ji jen z doslechu …
Sám jste „debil“.
Nevím proč hned musíte urážet… Že by proto, že se vám nelíbí co píšu? Nelíbí se vám, že by někdo mohl mít rád i jiné dopravce než toho jediného správného? Typické modrogumní myšlení… -_-
Abych pro příště věděl ,- pěkně prosím , jakou barvu má guma od KŽC?
Hnědou?
Ale není – to je jen debilní prudič / provokatér / troll / … (další stále vulgárnější termíny si doplňte sami) …
Sann Jůra, no jasně, přitom z Rakouska koupil ty samé Bmz jako mají ČD a to co nakoupil na linku Brno – Bohumín, taky žádná sláva. Výhoda RgJ není jediná, ČD modernizovali i před ním a rozhodně ve své flotile nemají jen x desítek let staré vozy (což mimochodem jsou i ty rakouské ojetiny u RegioJetu). Nevím, čí fírové si stěžovali, když dispečer nechal jejich pomalejší vlak předjet rychlejším ( a dovolili si řvát až na GŘ SŽDC), napovím, ČD to nebylo. Až bude zrušeno? Ale jděte, nikdo nato nemá flotilu, proč asi kraje soutěži jednotlivé tratě či balíky tratí?… Číst vice »
Proč máte potřebu obhajovat ČD? Pokud jsou tak skvělé, obhajobu nepotřebují.
To už je takový zdejší folklór že ČD vozí lidi v rakouských ojetinách (Bmz) zatímco ty samé vozy u Jančury jsou výhra a super nápad hodný Nobelovy ceny pangaliktického rozměru.
Jsem zvědavý s čím se žlutý dopravce předvede na lince Brno – Bohumín, tam už nepůjde říct vlak je vyprodán, přijďte zítra, možná zbudou nějaká volná místa.
Nevím proč se na téma článku o žateckých spěšňácích řeší ojeté Bmzety. ( kdyby je RJ chtěl zde nasadit tak to pochopím). Navíc očima běžného cestujícího jsou ty kočáry oproti koženkam prostě nové.
Aniž bych stranil jakémukoliv dopravci, tak se obávám, že je to ve zdejších diskusích spíš opačně. Když se RegioJet snažil koupit Stadlery GTW, psalo se tu, jak kupuje šrot. Když je nakonec koupil národní dopravce, byla to moderní vozidla, která zkvalitní služby cestujícím. Takže ony mají obě (všechny) strany tak trochu máslo na hlavě.
Pardubickému kraji nikdo nebránil dát celou síť ČD.
Já neříkám, že bránil, ale že původně chtěli najít jednoho dopravce pro celý kraj, jenže zjistili, že nikdo nebude mít tolik vozidel, tak vyčlenili, alespoň jednu trať, aby teda někdo neřekl, že nejdou cestou liberalizace. A tím jsem chtěl poukázat, že ČD (vzhledem k velikosti vozového parku) jentak neskončí a nenahradí je svatý Jančura, jak by si výše komentující přál.
ČD dostatek vozidel mají, ale nemají dostatek strojvedoucích
Tak podstav strojvedoucích řeší všichni dopravci.
Proč ne, když nabídl a zaručil se za to. Ale u ČD je jistota zaměstnání a tabulkové platy. Rozhodně u současného RJ je fluktuace zaměstnanců mnohem vyšší a majitel se k lidem nechová zrovna podle kodexu. Naštěstí Ústecký kraj si nadefinoval ve smlouvě, že na linky chce průvodčí nikoli stevardy. Snad společnost i nově příchozí zaměstnanci to vezmou za dobrý cíp a budou tahat za jeden provaz, vytvoří přátelštější prostředí a zvýší kvalitu cestování regionu.
Komfort ktery nabizi na slovensku neni nic moc.
😀 já opravdu modrá guma nejsem, RJ vcelku fandím od začátku. Můj příspěvek se týkal vašich komentářů. Podle mne jste jen člověk, co ho baví si dělat statistiky, kolik dostal mínusů. A vlakem taky asi nejezdite, objektivně nemá CD jen koženky.
Teď si připadám jako guma spíš z důvodu, že reaguji na jinou gumu.
Co se týče ceny a potažmo i kvality bych možná i souhlasil, ale jako zaměstnavatele bych ho nechtěl ani za mák. Třeba se to už dneska zlepšilo, ale sestra pro něj asi před třemi lety pracovala a spíš než jako o zaměstnavateli o něm mluvila jako o novodobém otrokáři. Třeba máte pravdu, třeba přijde v říjnu respektive v prosinci malé vystřízlivění…
Dnes je doba, kdy si zaměstnanec diktuje a firma tahá za výrazně kratším konec provazu. Není tedy nic jednoduššího, než se přestat nechat „zotročovat“ a jít tam, kde budu spokojenější… 😉
Pane Sann Jůro,je vaše volba komu fandíte,ale měl byste pamatovat na heslo „fandi,ale zůstaň člověkem“…..