České dráhy uhájily v Ústeckém kraji část tratí, na Lounsko míří Länderbahn

Jednotka Pesa RegioShark na lince L2 mezi Děčínem a Libercem na libereckém nádraží. Foto: Jan SůraJednotka Pesa RegioShark na lince L2 mezi Děčínem a Libercem na libereckém nádraží. Foto: Jan Sůra

České dráhy budou s největší pravděpodobností zajišťovat i po prosinci letošního roku provoz osobních vlaků z Děčína do Liberce nebo

České dráhy budou s největší pravděpodobností zajišťovat i po prosinci letošního roku provoz osobních vlaků z Děčína do Liberce nebo z Lovosic do České Lípy. Na Lounsku je naopak má vystřídat společnost Die Länderbahn (DLB), v které mají většinu italské státní železnice.

Vyplývá to z rozhodnutí ústeckých krajských radních, podle kterých bude kraj dál jednat s těmito dopravci o smlouvě. K přímému zadání kraj dospěl poté, co oslovil všechny dopravce na tuzemském trhu a obě firmy nabídly nejlepší ceny. Oznámení o přímém zadání zveřejnil už kraj na úřední desce.

Kraj zatím nechce uvést, za jakou přesnou cenu budou dopravci jezdit. „V jednotlivých oblastech budou teprve probíhat první schůzky jednání o smlouvě a bude ještě podrobněji specifikována výbava a rozsah případné modernizace vozidel, nebudeme proto uvádět konkrétní cenu,“ řekl krajský náměstek pro dopravu Jaroslav Komínek. Podle něj v případě souboru tratí pro DLB je nabídková cena kolem 120 korun za kilometr, u Českých drah 140 korun.

V případě Českých drah jde o soubor tratí s výkony 1,83 milionu vlakokilometrů ročně. Jedná se o linky U11 Česká Lípa – Postoloprty, U25 Most – Moldava (jen přímé vlaky z Ústí nad Labem), L2 Děčín – Česká Lípa – Liberec (osobní vlaky) a úplně nová linka U52, která má přinést přímé spojení Žatce a Ústí nad Labem.

České dráhy nabídly kraji kombinaci vozidel, které už nyní na tratích jezdí, tedy jednotky RegioShark a Regionovy. Není ale jisté, zda se ještě nabídka nezmění. „Byli jsme Ústeckým krajem osloveni a aktuálně pokračují tržní konzultace, v rámci nichž se upřesňují požadavky kraje na rozsah dopravní obslužnosti, vozbu a služby,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

K zakázce byla původně nejblíže společnost Die Länderbahn (DLB), která na tratě chtěla nasadit soupravy Siemens Desiro. Ta do Česka chtěla přesunout poté, co prohrála soutěž o provoz vlaků v části Saska s přesahem do Libereckého kraje. Veřejná zakázka ale není stále dokončená, tamější úřady vítěznou firmu zatím nepravomocně vyřadily. V praxi by se tak mohlo stát, že by dopravce neměl na tratích v Ústeckém kraji  s čím jezdit a proto oznámil, že odstupuje.

DLB má naopak jezdit na souboru tratí, které jsou hlavně na Lounsku. Jde o balíček s provozem 1,2 milionu kilometrů ročně. Zakázka se týká provozu na linkách, které kromě Ústeckého kraje obsluhují i Středočeský kraj. Jde o spoje linky U12 z Oseka přes Most a Louny do Rakovníka, linky U14 z Jirkova přes Chomutov a Žatec do Lužné u Rakovníka a víkendový provoz na trati z Chomutova do Vejprt. Počty spojů, které kraj objednává na těchto tratích pro dalších deset let, jsou stejné jako dosud. Na ně má  DLB nasadit jednotky RegioSprinter, které bude mít dostupné.

Tagy České dráhy Die Länderbahn Ústecký kraj zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje
156 komentářů