Dopravci Železnice

České dráhy uhájily v Ústeckém kraji část tratí, na Lounsko míří Länderbahn

Jednotka Pesa RegioShark na lince L2 mezi Děčínem a Libercem na libereckém nádraží. Foto: Jan Sůra
Jednotka Pesa RegioShark na lince L2 mezi Děčínem a Libercem na libereckém nádraží. Foto: Jan Sůra

České dráhy budou s největší pravděpodobností zajišťovat i po prosinci letošního roku provoz osobních vlaků z Děčína do Liberce nebo z Lovosic do České Lípy. Na Lounsku je naopak má vystřídat společnost Die Länderbahn (DLB), v které mají většinu italské státní železnice.

Vyplývá to z rozhodnutí ústeckých krajských radních, podle kterých bude kraj dál jednat s těmito dopravci o smlouvě. K přímému zadání kraj dospěl poté, co oslovil všechny dopravce na tuzemském trhu a obě firmy nabídly nejlepší ceny. Oznámení o přímém zadání zveřejnil už kraj na úřední desce.

Kraj zatím nechce uvést, za jakou přesnou cenu budou dopravci jezdit. „V jednotlivých oblastech budou teprve probíhat první schůzky jednání o smlouvě a bude ještě podrobněji specifikována výbava a rozsah případné modernizace vozidel, nebudeme proto uvádět konkrétní cenu,“ řekl krajský náměstek pro dopravu Jaroslav Komínek. Podle něj v případě souboru tratí pro DLB je nabídková cena kolem 120 korun za kilometr, u Českých drah 140 korun.

V případě Českých drah jde o soubor tratí s výkony 1,83 milionu vlakokilometrů ročně. Jedná se o linky U11 Česká Lípa – Postoloprty, U25 Most – Moldava (jen přímé vlaky z Ústí nad Labem), L2 Děčín – Česká Lípa – Liberec (osobní vlaky) a úplně nová linka U52, která má přinést přímé spojení Žatce a Ústí nad Labem.

České dráhy nabídly kraji kombinaci vozidel, které už nyní na tratích jezdí, tedy jednotky RegioShark a Regionovy. Není ale jisté, zda se ještě nabídka nezmění. „Byli jsme Ústeckým krajem osloveni a aktuálně pokračují tržní konzultace, v rámci nichž se upřesňují požadavky kraje na rozsah dopravní obslužnosti, vozbu a služby,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

K zakázce byla původně nejblíže společnost Die Länderbahn (DLB), která na tratě chtěla nasadit soupravy Siemens Desiro. Ta do Česka chtěla přesunout poté, co prohrála soutěž o provoz vlaků v části Saska s přesahem do Libereckého kraje. Veřejná zakázka ale není stále dokončená, tamější úřady vítěznou firmu zatím nepravomocně vyřadily. V praxi by se tak mohlo stát, že by dopravce neměl na tratích v Ústeckém kraji  s čím jezdit a proto oznámil, že odstupuje.

DLB má naopak jezdit na souboru tratí, které jsou hlavně na Lounsku. Jde o balíček s provozem 1,2 milionu kilometrů ročně. Zakázka se týká provozu na linkách, které kromě Ústeckého kraje obsluhují i Středočeský kraj. Jde o spoje linky U12 z Oseka přes Most a Louny do Rakovníka, linky U14 z Jirkova přes Chomutov a Žatec do Lužné u Rakovníka a víkendový provoz na trati z Chomutova do Vejprt. Počty spojů, které kraj objednává na těchto tratích pro dalších deset let, jsou stejné jako dosud. Na ně má  DLB nasadit jednotky RegioSprinter, které bude mít dostupné.

156 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
venkov4ever

Z textu článku som voľaký zmätený; jde mně o linku U11. Situace v revíru soudruha Komínka se očividně mění každým dnem. Mám to chápat tak, že Dý Lendrbán už to měla skoro v kapse a teď to naopak vypadá, že to mají (skoro) v kapse Čé Dé? Krucinál, Jaryn už by se měl konečně rozhodnout.

venkov4ever

Pokouším se to „pojmout“. Nicméně, pokud linka U11 zůstane „zkroceným horám“, pevně doufám, že tam bude jezdit něco jiného, než současná přelakovaná 810+010. Postačili by pavouci a na onu zbrusu novou linku U52 žralok.

Snekacz

Firmě Lënderbahn nevěřím ani slovo. Již druhým rokem nasazují na rychlíky Praha – München stále část zastaralých hnusných vozů. Co asi budou nasazovat kolem Loun? V depu Plzeň neustále chybí jedna náhradní lokomotiva Herkules, takže si někdy cestující v Plzni postojí klidně hodinu a víc když je od Domažlic opožděný protijedoucí rychlík. A ruku na srdce, většinou je to z důvodu problémů na sousední železnici.
Ale jak se říká, aby to nedopadlo tak, že za málo peněz, málo muziky. A pak chudáci normální cestující.

Patrik

No a? Lënderbahn není dopravcem mezi Prahou a Českou Kubicí st.hr., zákazníky v Čechách problémy nějakých smluvních partnerů dopravce ČD vůbec nezajímají, nic jim nebrání, aby z Plzeň do Domažlic jeli včas svými náležitostmi a vícenáklady si po něm vymáhali.
A za druhé přece Lënderbahn jsou Italské státní dráhy, které se starají o babičky na Sicílii a síťový efekt a bla, bla, jako bych to slyšel.

Kirschner

Na to že jste z kraje, máte nedostatečné informace. Nebo snad účel? Před několika lety měla ta Zemskádráha problémy s vozidly. Nasazené Regiošunky aus Zwickau nebyly zrovna krajem i kaštanstvem přijaty s radostí.

Kirschner

Nerozporuji počty přepravených cestujících na trati 089, ale váš „noproblem“ s vnučkou Trenitalie.

Patrik

Ale no tak, problémy s vozidly má občas každý dopravce, pouze u dopravce ČD za to může všechno možné jenom ne dopravce ČD.
Teď už předloni, v roce 2017, nebyly ČD schopny po dobu v součtu 9 měsíců z 12 zabezpečit dopravu na Osoblažce protože neměli provozuschopné hnací vozidlo a všechny vlaky odřekli. Z hlediska financování, obslužnosti, síťového efektu se jednalo o úplně stejný případ, takže zatím se to u nás podařilo jinému dopravci, než před kterým nás varujete. Pořád je lepší, když místo plánované řady jede méně pohodlná, než když vlak nejede vůbec.

Standa

Osoblažku bych asi úplně nesrovnaval s tímto. To je specifická trať s jedinečnými vozidly které nemají přechodnost na velkou dráhu (a naopak) a existují v pár exeplarich právě pro tuto trať, takže v případě technických problémů (ty lokotky mají přes padesát let) je nemáte čím nahradit.
Sice plní funkci ZDO, ale priznejme si, že v tom Bohem a ČSD zapomenutém kraji se místní spoléhají spíše na autobus a vlastní auta…

Patrik

Tak jistě je to nesrovnatelné, na Hrádku k žádnému zastavení provozu nedošlo. Pokud vím, tak ČD vlastní čtyři loko ř. 705, jednu odvezli do Lužné (aby nebyla po ruce jako náhrada?), jedna je na náhradní díly (to je rozumné), jedna je zakonzervovaná (proč ?) a jedna je provozní. Přeci jenom je trochu málo jezdit bez zálohy s novými vozidly, natož přes 50 let starými. Druhá věc je, že sehnat z Rakouska ojetý motor z jejich zrušených úzkých, upravit a schválit ho u nás také není neřešitelný problém. Nalijme si čistého vína i Osoblažka je úplně stejný výkon, stejně a stejným… Číst vice »

Josef Kubeš

Rakušáci Vám rozhodně žádné 5090 neprodají… Mají totiž využití, alespoň přes léto (Waldviertelbahn) a dokonce i Pinzgaubahn, kde jezdí moderní vozidla jsou 5090 stále nezastupitelné a to si ještě od Mariazellerbahn převzaly ty staré elektrické jednotky aby řešili nedostatek vozidel. Takže tudy cesta nevede…

Nosek

A že do Německa nějakou tu 5090 prodali? 🙂

Patrik

A málem jsem zapomněl, můžeme si uvést jeden aktuální příklad od sousedů. Kde ŽSSK po „čestném souboji ve veřejné soutěži“ získali smlouvu na provoz nově obnovených vlaků ze Zvolena do Šahů, ale už neměli dostatek vozidel, tak jednoduše zařízli vlaky do Banský Štiavnice a už dva dny tam po trati dojela maximálně MUVka. Ale jsou to bratrské všeobjímající železnice, tak je to asi v pořádku.

Hyx

Ale na trať 114 byla požadována kapacita 120 míst. To znamená že žraloci budou jezdit i tam

xyz

Odkud tedy ČD vezmou ty tři Regiosharky, které v prosinci 2018 nabídly Kraji Vysočina (viz https://zdopravy.cz/ceske-drahy-nabidly-vysocine-regiosharky-na-tri-roky-21077/), když jim trasa Děčín – Liberec (o které se zde spekulovalo ve smyslu „Sharci nepotřební na trati č. 086 přejdou do Kraje Vysočina“) nakonec má zůstat? 🙂

Apollo17

Asi to vyřeší,jako DLB.Ta také nabízela Desira a nyní odstoupila z nabídky,protože je bude potřebovat jinde.

petr.r

vyčkávají co bude ve zlínským kraji, tady když se ztratí shark ani šotouši to nepoznají a jeden už asi měsíc chybí, jestli je v opravě to nevím.

Michal

Žádný nechybí chytrolíne.

Michal

No odpovězte odkud to máš.

Kubrt

Zlínské sharky jsou vázané dotací, takže nikam nezmizí.

Hyx

V článku publikovaném 16.12.18 zde, se dočtete o možnosti dalších jednání a zvažování nabídek od alternativních dopravců na relaci Kojetín-Valašské Meziríčí -Rožnov z důvodů vysoké ceny nabídnuté ze strany ČD

Nosek

No a to, že spekulace je opravdu jen spekulace a nikoliv fakt a Žraloci pro Vysočinu nebudou z 086 ale úplně odjinud, Vás nenapadlo? Nenapadlo. Nevydával byste spekulaci za fakt 🙂

A prozradím Vám ještě jednu zajímavost. Ty Žraloci nebudou ani ze Zlínska, ani z Plzeňska a dokonce ani z Pardubicka. A včil mudrujte 😀

František

Tohle přiklepávání tratí soukromníkům nejspíš spěje k velkému megaprůšvihu. Zaměstnaci ČD nikdy sami od sebe hromadně k soukromníkům nepřejdou. Pokud jim ČD nabídne práci dál, což při nedostatku strojvedoucích i vlakvedoucích, nebude zas tak velký problém, dobrovolně se režijky ani jiných výhod u ČD nevzdají. K soukromníkovi tak přejdou dobrovolně jen jednotky zaměstnanců, většinou průšvihářů, nebo mladých snílků. Takže si myslím, že od prosince minimálně 50% vysoutěžených vlaků nebude mít kdo odjezdit. Spíš se dá čekat, že všichni, kdo mají režijky, půjdou do stávky kvůli jejímu omezování a neplatnosti na tratích, kde ČD jezdit nebudou. Nakonec ministerstvo bude muset chtít… Číst vice »

Patrik

Dvojí jízdenky se dávno kupují i když cestující jede pouze s ČD, pokud nechce přijít na buben. Komerční (ve vašem slovníku „síťové“) slevy dopravce ČD, typicky IN25, se výborně vykompenzují tím, že různé IDS systémy nebo tarify jiných dopravců (protože např. Arriva není v soukromém vlastnictví) jsou ještě levnější než jízdné se zakoupenou slevou IN25.
A pokud jde o vydělané prachy, pokud to dopravce umí, ať klidně skončí v jeho kapse. Zatím nás jen ČD přesvědčili, že přes všechny možné i nemožné dosypy za dobu své existence svému majiteli, tedy do státního rozpočtu neodvedli na dividendách ani halíř.

František

IDS se hodí tak leda na dojíždění po oblasti IDS. Ale když potřebuju jet přes půl republiky, nemůžu pořád studovat všechny IDS, přes která pojedu jaké mají podmínky, jakou potřebuju jízdenku a pod. Nehledě na to, že si onu jízdenku tak skvěle výhodným IDS nemám většinou možnost ani nikde dopředu koupit. To mám na hranicích kraje vystupovat, studovat tarif konkrétního IDS, pak si koupit onu „nejlevnější! jízdenku a teprve pak můžu pokračovat v jízdě?

Patrik

Tak nám jako příklad cesty přes půl republiky spočítejte kolik stojí lístek pouze s ČD s využitím skvělého síťového efektu např. v relaci Roztoky u Prahy – Hranice na Moravě město a bez něj. tedy se zakoupením lístku Roztoky – Praha, Praha – Hranice a Hranice – Hranice město, stačí pouze s vlaky ČD, protože kdybychom chtěli i konkurenci, která je ještě levnější, potrefené husy by to označili jako provokaci. IDS se samozřejmě hodí i kombinovat, ale dopravce ČD aktivně brání cestujícím v zakupování takových jízdenek a snaží se je odrbat svým předraženým jízdným a zneužívá své postavení díky pro… Číst vice »

železničář v důchodu

A můžete nám nějak upřesnit, jak „dopravce ČD aktivně brání cestujícím v zakupování takových jízdenek a snaží se je odrbat svým předraženým jízdným“, když například v obvodu působnosti PID už uznává jízdenky PID na celém území nejen v osobních a spěšných vlacích, ale včetně mnoha rychlíků až do posledního místa jejich zastavení v PID?

Patrik

To je tím, že jste si lístek do vlaků placených z našich daní nikdy v životě nekupoval – to je pouze konstatování faktu.
Zkuste si nastoupit do vlaku (nebo přijít k pokladně v obsazené stanici) v PIDu, ale i třeba v IDS JMK a pouze říct kam jedete. Např. nastoupíte v Mrači a řeknete, že jedete do Říčan a na beton vám ČD vpálí svůj předražený lsítek, místo lístku PID.

železničář v důchodu

Já to samozřejmě chápu – vy byste snad na jejich místě iniciativně nabízel „konkurenční“ produkt? V obchodech vám snad také nabízejí to nejlevnější zboží s nejnižší marží, když si o ně neřeknete sám, nebo vám zakazují kupovat si stejné zboží jinde a za jinou cenu než právě u nich a za jejich cenu?

Standa

Obchody taky prodávají zboží za tržní cenu, ne za státem regulované ceny ( které potom onen stát do reálné hodnoty služby doplácí)
Pro ČD by nebyl problém začít prodávat jízdenky za reálné tržní ceny…. ovšem jaksi by tím asi moc lidí nejezdilo.

Standa

Fakt jste přesvědčen, že 99′- korun z Prahy do Brna (Včasná jízdenka) pokrývá všechny náklady a je to tedy tržní cena? Regulace je už samotný tarif TR10, který stanovuje MD, nikoli ČD

Patrik

Bohužel se pletete, žádný IDS není pro dopravce ČD konkurenční produkt a od zřizovatele každého IDS berou ČD vždy peníze. To co píšete může platit maximálně v komerčním vlaku.

Dominik

Záleží jak je postavena smlouva, někde je zakotveno, že ČD mají přednostně nabízet tarif IDS a dělají nebo to dáno není a pak logicky dají svůj tarif, když cestující neřekne, že chce ten a ten.

Souprava

Aspoň se ukáže, že jsou některé tratě zbytečné.

František

Stejně jako výlevy zcela mimo téma. 🙂

Souprava

Proč mimo? Pokud dojde k tomu co píšete, tak to nejspíš vyžene cestující, kteří se už nemusí vrátit, takže se krásně ukáže, že trať byla stejně jen dožívající a celý proces „dožití“ se jen urychlil. A to je v pořádku. Má smysl držet jen takové tratě, kde počet cestujících je udržitelný a nezávisí jen na tom, že ještě odkládají přechod do auta či autobusu, ale nakonec by stejně odešly. Většina lokálek je skutečně už jen přežitek.

petr766

Už dávno se na předražených lokálkách, kde i ve „špičce“ jezdí pár lídí, měly dotace ČD stopnout a jezdit to autobusy za nižší ceny. Nebo klidně ať si ten autobus provozují ČD pod sebou a svým tarifem, pokud by měly zájem. Ale proč tam živit 810, pokud po té trati nejezdí ani nic jiného než osobní vláček.

Standa

Ta 810 vychází nákladově velmi podobně jako autobus

Zbyněk

Aha, takže trať Lovosice – Česká Lípa je přežitek, vlaky jezdí ve špičkách přeplněné. 150 lidí v té Regionově to je maličkost. Je fakt, že se místy jede čtyřicet, ale zato nemůžou lidé co tím cestují. Dokud budou na ministerstvu lidé jako vy, tak vše bude jen přežitek, vlaky budou pořád jezdit šnečí rychlostí a bude se čekat, než to vše dožije viz. 076. Vysvětlete těm lidem, že tu lokálku nepotřebují.

Michal

Jestli nejsi ty zbytečný.

petr766

Pak se ovšem nedivte, že názor na dráhu je stále negativní, když si aktivně odrazují cestující takovým přístupem (v Brně je to oblíbené vůči cizincům, do Prahy dostávali automaticky obyčejné jízdné a když pak jsme se na nástupišti bavili, tak se nestačili divit, za kolik jede zlý soukromník)

Patrik

Ajajaj, teď budete ostrakizován, že přece obyčejné jízdné ČD je dar z nebes a to nejlepší co může smrtelníka na zemi potkat a kritizovat se to nesmí.

Dominik

Tak pokud neřeknu jakou jízdenku chci, tak asi vždy automaticky dostanu základní jízdné, a řeknu Vám opravdu drahota chtít 1,4 Kč za Km, Praha – Brno 255 km, 366 Kč, to je ale hrozná drahota a drzost. A nebo jo bude se jezdit, ale nečekejte moderní vlaky, chcete jezdit levně, tak Vám jistě bude stačit Béčko.

Kirschner

Plácáte naprosté kraviny a ještě máte pocit že je to fakt. No pokud přijdete do obchodu a bez pozdravu vyštěknete „salám“, tak dostanete co? Možnost zakoupit si jízdenku v PIDu je spousta a pokud nastoupíte v zastávce bez prodeje, koupíte si ho v tarifu dopravce.

Patrik

Kraviny jste začal plácat vy. Předně nevím, kde jste přišel na to, že někam chodím bez pozdravu (asi podle přísloví, kdo to říká, sám to bývá). Ale srovnáváte konkurenční prostředí obchodů a státem – daňovými poplatníky zaplacenou službu, to je velký rozdíl. A zrovna v Mrači nemám žádnou možnost koupit si nebo označit lístek PID, dopravce ČD takovému cestujícímu vnutí svůj předražený tarif.

Kirschner

„a pouze říct kam jedete“ napsal kdo?

Patrik

Tedy pro obvzlášť natvrdlého Kirschnera:
Pokud nastoupím v Mrači a řeknu „Dobrý den, jedu do Říčan.“ Dostanu snad od průvodčího lístek PID?
Nedostanu, tím samozřejmě neviním průvodčího, protože ten maká v úkolu, ale někdo mu ty úkoly zadává.

Kirschner

Stejně podobně na tom bude s koupí jízdenky a jejím označením například zastávka Trnová nebo Buda. Jízdenky PID se dají pořídit i jinak. To že nejste schopen pochopit, že určité úseky tratí byly přidány do systému před nedávnem a mají určité omezení ( https://pid.cz/tarifni-pojmy/odbaveni-ve-vlacich-pid/ ) je vaše věc.

Patrik

A co s tím má společného nedávné přidání některých oblastí do systému? Nahrání do pokladních systémů v přenosných kasách průvodčích je otázka jedné aktualizace, nehledejme problémy, kde nejsou.

Michal

A vy můžete pokračovat tím, že tutéž trasu zadáte na dpp.cz

Standa

Předražený…
Aha pán si chtěl vozit zadek v moderních vlacích a Regína na nějaké lokálce mu není dost dobrá (prej tam není wiffi a tudíž nemůže pěstovat svoji závislost na sociálních sítích), ale zaplatit cca korunu za kilometr je pánovi zatěžko, prej to je předražené.
Nejste vy z těch, co by chtěli mobilni internet všude, neomezeně a nejlépe za padesátikorunu měsíčně? Protože tam taky stále slyším nářky zavisláků,že je to předražené.
Poradím vám, pokud se vám jízdenka na vlak zdá drahá, nekupujte ji. Můžete jet autem (asi tak čtyřikrát dráž),jít pěšky, nebo zůstat doma…

Patrik

Tak na jízdu toho vlaku platím i bez toho, aniž bych s ním jel – ze svých daní.
A asi vás zklamu, cesta autem není ani zdaleka čtyřikrát dražší než cesta vlakem, to by musela podle vašeho výpočtu stát aspoň 4 Kč / kilometr.
A uklidním vás, sociální sítě nemám a v životě jsem nepožíval, za to vám možná brzy rupne žilka z toho, že vám někde přestane platit režijka, bacha může to být smrtelné.

Standa

Však taky jízda autem kolem těch 4 korun na kilometr vychází. Pokud tedy započitate VŠECHNY náklady, ne jen naftu jak bývá zvykem.

Koukám, že by tu režijku vidíte všude , já o ní nepsal ani slovo. A to si představte, že se s ní dá zdarma jezdit i na Slovensku, to abyste mohl závidět jeste více…
Z pohledu rezijky mi je nějaký soukromý patlal se třemi lokomotivami u zadku, bo od 2020 je jednotný státní tarif z něhož bude odvozená nová rezijka ,SŽDC kterou budou muset všichni dopravci uznávat, takže spise praskne žilka vám.

petr766

Pak a´t se ovšem ČD nediví, když si samy vyženou cestující tímto přístupem, že nakonec nebudou jezdit ani ony. Minule jsem platil za cestu cca 25 km 42 Kč (kde je ta 1 kč/km?) abych následně zaplatil akční jízdenku za 95 Kč na nějakých prakticky 100 km. Takže ono to jde, ale musí se chtít. Nebo taky můžu jet autobusem za nižší cenu než vlakem a ještě s menší dotací, to jste taktně opomenul

Standa

A to je špatně? Z hlediska dopravce mám snad zájem vám především prodat svoji jízdenku za svůj tarif. Tady v Pardubicích, když si řeknete o lístek do Mechova, a nedodate, že chcete IREDO, tak vám taky pokladní prodá lístek ČD.To je snad normální a pochopitelné . Navíc nejsem si jist, zda by vám ta pokladní vůbec byla schopná jízdenku IDSJMK prodat i kdybyste ji chtěl. To by musela mít v počítači všechny tarify všech IDS…. A jen na okraj, nevím, Žlutým Morem z principu nejezdím, ale prodají vám u něj ve vlaku jízdenky na spoje ČD, Lea a nebo ty… Číst vice »

Patrik

Protože ve „žlutém moru“ neplatí režijka, tak s ním nejezdíte? To mluví za vše. Plácáte dohromady komerční dopravu a dopravu ve veřejném zájmu. IREDO v Pardubickém kraji ČD za vlaky ve veřejném zájmu platí, potom mají ČD prodávat jeho jízdenky.
A vy si jako myslíte, že neexistuje počítač, který nezvládne zpracovat všechny IDS systémy? Tomu se snad při vaší schopnosti psát komentáře na internet ani věřit nechce.

Standa

Řekněme, že nesouhlasím s liberalizaci železniční dopravy v ZDO a tudíž odmítám dát vydělat soukromníkovi. Nemám problém si za dopravu zaplatit (což na lince, kde jezdí Žluťák stejně dělám, na komerční vlaky rezijka neplatí), ale odmítám za ni platit soukromému dopravci. Komerčně na vlastní triko ať si jezdí kde chce a čím chce , já z principu jezdím zásadně Národním dopravcem.

petr766

Proč to nesouvisející debaty taháte žlutýho? On snad jezdí v závazku a uznává tarif IDS? Tam kde ho uznává, si na něj můžu koupit i jízdenku, třeba u Ostravy nebo na Slovensku. ČD přepravuje cestující v rámci IDS, takže není jediný důvod, proč by neměly dráhy na kasách prodávat běžně bez ptaní IDS jízdenky (což mnohde jde, ale mnohde ne a opakuji, nezajímá mě v tomto případě, zda je to leností ci neschopností těch pokladních nebo to mají (někde) nařízeno shora, aby to na zákazníky zkoušely dráhy i na pokladnách). Některé pokladní se i ptají samy, jakou jízdenku, jiné ne… Číst vice »

petr766

Třeba když přijedete v Brně ke kase, řeknete 2x do Hodonína, nejlevnější lístek a dostanete obyčejné jízdné ČD…. zda je to problém nepříjemné báby za oknem nebo systému ČD, mě jako cestujícího opravdu nezajímá. (následně v infocentru na pokladně automaticky nabídnuto IDS jízdné)

Standa

Na jedné straně si chcete vozit zadky v nových vlacích s wiffi, klimatizaci, vodotryskem a stevardkama co vám přinesou kafe až pod nos a na druhé straně nadavate, že jsou dráhy předražené? V navrhovaném státním jednotném tarifu vychází kilometr na cca 1.2kc a podobně to je u TR 10.
Sorry jako, ale KORUNA za kilometr, to vám přijde drahé??

Patrik

Pokud bude ve státním tarifu cena 1,2 za kilometr, tak proti ceníku ČD dojde k významnému zlevnění.
Spočítejte nám tak cvičně kolik stojí lístek někde, kde nefunguje IDS a ani tam ČD nemají konkurenci a kolik to dělá na KILOMETR? Např. z Jindřichova Hradce do Jarošova nad Nežárkou? Abychom měli praktické srovnání.

Dominik

Roztoky u Prahy – Hranice město, obyčejné jízdné 454,-, to se Vám zdá hodně za 318km? Vždyť to je 1,40 Kč/km.

Jackub

Zato ČD vůbec nejde o byznys a jezdí jen z čistého altruismu… 😀

petr766

To je přece jasné, jezdí pro ty babičky z horní dolní, které by bez ČD ztratily smysl života…

petr766

Tak ať jdou do stávky kvůli režijkám, sami si podřežou větev do budoucna. Režijka je výhoda dopravce, ne neomezená jízdenka po celé železnici. Je to vývoj, smiřte se s tím. Tak si za jízdenku režijkáři holt zaplatí jako normální člověk. Už to roztahování se v jedničkách co se dlouhé roky dělo…

Dominik

Režijka v jedničce obyčejnému zaměstnanci neplatí, to mají jen papaláši. Zaměstnanec dostal 12 jízd do roka, nebo si musí jedničku připlatit.

železničář v důchodu

Aby byla ta informace úplná: 12 jednotlivých jízd za rok za předem (v některé osobní pokladně) zaplacený souhrnný poplatek (snad stále 250 Kč), přičemž je na předem objednaném „leporelu“ nutno vždy na počátku každé jízdy přesně vyplnit trasu – takže jde vlastně o příplatek k „režijce“ ve výši cca 21,50 Kč za jednu jízdu po předem zvolené trase.

Patrik

Pro úplnost si můžeme doplnit, že lístek z Prahy do Ostravy stojí u ČD první třídou v Expresu 658 korun.

petr.r

no a kdyby jeli RJ v relaxu, tak zaplatí 299 a při třetí jízdě zahodí režijku a dají výpověď.

Kirschner

Ta jízdenka v Relaxu nyní na vlak 1021 je za nějakých 487 Kč. Máte moc vlhké sny 🙂

Patrik

Na zítřejší ráno je za 294 Kč, ale i 487 je o dost méně než 658 za které nabízí lístek na ráno ČD a jako bonus s přestupem v Hranicích jako za císaře pána.

Michal

Kvůli Tobě.

Standa

To je ten Jančuruv podvod, kdy Relax vydává jednou za jedničku a jednou za dvojku, jak se mu to zrovna hodí?

Standa

Určitě. Kvůli jedné lince , cca 2% české železniční sítě, kde náhodou , když mám štěstí a koupím měsíc dopředu seženu pár lístků za tuhle cenu. Letenku do Londýna jsem taky koupil v akci za euro, ale nevydavam to za normální běžnou cenu.

Pokud budu z nějakého zvráceného důvodu chtít jezdit pravidelně do Ostravy, tak si nechám na InKartu nahrát příplatek na komerční vlaky a pojedu Pendolinem.

Standa

Časový příplatek do jedničky k rezijkam akt není 250korun. Pokud tedy nemyslíte něco jiného.

Standa

Rezijka do jedničky neplatí. Ne pro normální bězné nádražáky. Do jedničky si připlatíte jako každý normální cestující. A kromě expresů, ECcek a některých rychlíků ani nemá smysl si do té jedničky připlácet, celá jednička je většinou jen o jiné barvě čalounění a o chlup širších sedačkách

AAA

A klíčema jste tenkrát v listopadu cinkal?

František II

Klíči se cinkalo za demokracii, ne už tak za kapitalismus, natož za rozvrat veřejné dopravy. 🙂

AAA

Jo aha 🙂 Socialisticky pracovat, kapitalistický žít 🙂

michal

On si to člověk rozmyslí, jestl dojíždět X kilometrů na začátek směny a nebo být „doma“. Záleží co dopravci nabídnou. Režijka je zajímavá asi jak pro koho.

Gogo

To přecházení záleží jak kde, jsem zvědavý na např. Praha – Turnov nebo Praha – Písek – České Budějovice, tam jezdí fírové z Prahy a pro ty nebude problém najít práci na jiných výkonech obzvlášť za současného podstavu.Něco jiného byly Volary kde nejbližší práce byla v cca 60 Km vzdálených Budějovicích. I Leo Expres bude mít problém, v Letohradu dalo výpověď už 8 lidí s tím že k soukromníkovy nepůjdou.

Souprava

Režimkářům samozřejmě liberalizace vadí. Normální cestující je rád, že ušetří. Konec šikany s INkartami a nespolehlivými a věčně zpožděnými ČD.

František

Logika jak prase. Soukromníkovi nikdy neskočí člověk pod vlak, nikdy nevjede auto na přejezdu, nikdy se před ním nerozbije zab zař ve stanici, nikdy se jemu nerozbije lokomotiva. Tohle všechno se děje jen u ČD. Soukromník je prostě dokonalý a má protekci i před živly. 😀

železničář v důchodu

A třeba v Plzeňském kraji vám naopak začne jako nezbytná „šikana“ s „Plzeňskou kartou“, jinak zaplatíte podle tarifu ČD bez slevy …

Standa

Ušetří hlavně kraj. Jestli ušetří cestující dost pochybuju, proč by měl soukromník jezdit levněji když jsou lidi zvyklý dnes na ceny ČD? (Které jsou už tak nízké?). Dopravce dostane částku, kterou vysoutezil a je mu jedno,jestli mu vlaky budou jezdit poloprázdné. Pro soukromníka super kšeft, ne tak pro cestující

Zbyněk

Tarif IDS DÚK je jednoznačně výhodnější, ale musíte se v něm orientovat. Tak například spojení Most – Žatec, jsou tu tři dopravci a různé ceny Př.1 GWTR cena třicetidenní GWTR mezi Mostem a Žatcem přes Chomutov je 1980Kč, cena s obdobou jejich IN25 je 1485Kč na třicet dnů, ČD v obdobné trase mají cenu 2268Kč a s IN25 1701Kč v trase přes Postoloprty je cena 1568Kč a s IN25 1176Kč. Tarif DÚK je v tomto ohledu pokud jezdíme trvale o dost lacinější. Vychází totiž na 1066Kč v relaci Most – Žatec, ale to není všechno, můžete využít jak trasu přes… Číst vice »

petr.r

už vidím čdáka, který bude jezdit za prací tři hodiny neplaceně. spočítejte si jenom kolik dá za cestu.

Patrik

To bude tím, že elitní čďáci ještě nezjistili, že cestu do a ze zaměstnání si platí zaměstnanec ze svého, žádný nárok na to není.

Apollo17

Možná tomu nebudete věřit,ale mnoho zaměstnanců ČD musí jezdit do práce autem,protože nastupují před příjezdem prvního vlaku a končí v době,kdy už poslední vlak odjel.Ale to zdejší tlachalové ani netuší.Ti jezdí na 8 ráno do školy a v 15 hodin domů 🙂

Patrik

Tak hlavně do práce už jezdím dostatečně dlouho na to, abych věděl co si platí zaměstnanec a co mu pak platí zaměstnavatel, což asi někteří režisti nepochopí do důchodu. V tomto směru nemusíte mít zbytečné obavy.

Twix

Trochu mě zmátlo v nadpise to „Lounsko“, vzhledem k tomu že linky U11 a U52, vedoucí přes Louny, mají právě zůstat ČD. Možná by už stálo za to nakreslit mapičku tratí Ústeckého kraje a vyznačit, které z nich by měl jaký dopravce nejspíš obsluhovat 🙂

železničář v důchodu

Naš stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko!

Romanero

Už by se taky mohlo přejít k nějakému jednotnému značení regionálních linek. To je tuhle U4, támhle L2, jinde S23, co přechází na U-něco.

A nejen to. Ale to máte např. trať č. 070.
Osobní vlaky mají čísla 95xx. Linka je to S3.
Spěšňáky R43, čísla 19xx.
Rychlíky R21, čísla 11xx.
Moc čísel pro obyčejného kaštana. V tom aby se prase vyznalo..

železničář v důchodu

Když je to pro Vás tak složité, tak nehleďte na různá ta „služební“ číslování a sledujte jen ta, která pro skutečné „kaštany“ zavedli organizátoři dopravy (aby nemyslícím „kaštanům“ přizpůsobili železnici blíže k MHD), a budete mít po problémech!

Souprava

Nemyslící kaštani? Ještěže marketing veřejné dopravy nezajišťují nemyslící důchodci s režimkou, podle kterých je zjednodušování zřejmě naprostá zbytečnost a slovo „prozákaznický“ ve svém slovníku nemají. Ono totiž auto ještě nebylo vynalezeno a čím komplikovanější to bude, tím lepší… kaštan si nemá co stěžovat, má držet hubu a krok, koupit si knižní jízdní řád, dělat přelepky (pryč s idosem a elektronickým jízdným), zaplatit vám pěkně předražené jízdné, nastoupit si a neotravovat, jako to bylo za socíků. Tohle myšlení vás naučili u molocha, že? Nějak ale teď moloch prohrává jeden tendr za druhým a kromě režimkářů a šotoušků nad tím nikdo nepláče.… Číst vice »

Dominik

Předražené? Máme jednu z nejlevnějších, ne-li úplně nejlevnější, železniční dopravu v Evropě.

Kuba

To jsem vskutku zvědav, jak stihnou Regionovy s maximální rychlostí 80 km/h zajet Libochovice – Louny za systémových 30 minut, když právě kvůli tomu se ta trať zrychlovala na stovku a grafikon je počítán na Desiro.

Patrik

Ale hlavně v tom budou platit režijky, tak to by pak vyhovoval i hurvínek.

Krokous

Dobrý den, co máte pořád s těma režijkama?

a8n

To je jistý druh postižení, odborně zvaný hádkismus.

Krokous

Nedá mi to dopsat ještě jeden dodatek. Líbí se mi, jakmile se zveřejní článek o „liberalizaci“ železnice, jak některým jedincům se před očima okamžitě rozsvítí kouzelné slovo „režijka“. Posedlost režijkama na některé lidi působí jako červená na býka – někoho stejným způsobem dráždí bývalý chemický ministr financí, jiného zase současný předseda vlády. Diskutující posedlí režijkama by si měli uvědomit, že režijky vlastní nějakých 200 000 lidí (z toho skutečných zaměstnanců ČD je tak pouhá 1/10 – to je to nejsmutnější!), což z téměř 200 mil. ročně přepravených cestujících je žádná celá prd. Nemluvě o tom, že znám několik režijkářů, a… Číst vice »

bkp

To platí od doby, kdy někteří začali neuznávání režijek používat jako (zásadní) argument proti liberalizaci.

Patrik

Stačí, když si přečtete reakce režistů pod články, kde se oznamoval nástup konkurence na některé tratě. Buďto jejich záchvat připomínal blížící se konec světa, nebo nám tu jeden režista vyhrožoval, že pokud mu nebude platit režijka v Os Beroun – Klatovy, tak osobně zablokuje všechny přejezdy v zemi (pravda zde se jednalo pouze o to, že ČD už nebudou určovat tarif, jinak jim výkon zůstává).

železničář v důchodu

A nenapsal jste si ten kritizovaný komentář sám pod jinou přezdívkou, abyste hloupě provokoval?

Patrik

Tak to se bohužel pletete, něco tak hloupého skutečně napadne pouze zhrzeného režistu, který by musel nedejbože vypáčit z prkenice 15 Kč.

Mmch, když si objednám u ČD nostalgický vlak (třeba pro oslavu), tak mi tam také bude sedět 60 režistů, kteří přece mají právo jet zdarma?

železničář v důchodu

Když si je tam pozvete, tak asi ano – obecně je to přece samozřejmě záležitost jen objednatele.

Patrik

Tak zrovna v citovaném článku o změnách Os vlaků Beroun – Klatovy měli někteří vaši soukmenovci pocit, že to záležitostí objednatele není a musí jim být cestování na režijku umožněno.

Standa

Tak zrovna v takovýchto vlacích se platí vlastní jízdné a jakékoli jízdní výhody neplatí.
Takže v něm těch 60režistu klidně sedět může, ovšem zaplatí jízdenku stejně jako nějaký Patrik

Patrik

A v čem je tedy problém, aby ve vlaku, který si zaplatí někdo jiný než Patrik nebo Standa si každý zaplatil jízdné?

Krokous

Dal jsem si tu práci a snažil jsem se tento příspěvek najít – nenašel jsem. Možná by stálo za to udělat si průzkum na tomto webu – diskuzi, kolik lidí zde vlastní režijky. Možná bychom zjistili, že režijkářů je zde mnohem méně než těch, co o nich píší, protože zřejmě závist. Některé chatá panická hrůza z režijek téměř u každého článku. Jak jsem psal – kolik je režijkářů ČD? 20 000? Celé to dopadne tak, že 20 000 režijkářů ČD je nebude moci využívat u konkurence a zbývajících 180 000 (SŽDC, MD, …) je budou využívat dál, protože MD a… Číst vice »

Patrik

Tak to jste ten záchvat špatně hledal:

https://zdopravy.cz/ceske-drahy-zlevnily-plzenskemu-kraji-o-ctvrtinu-ziskaly-patnactiletou-smlouvu-21382/#comments

když si dáte na stránce najít přes ctrl+f slovo „přejezd“, tak jistě najdete.

Kala

Já osobně používám režiku pouze na cestu do práce když by byla služební traťová jízdenka úplně by to stačilo a pokud jde o SŽDC už to tak měli mít u jiných dopravců také musí platit. Potom soutěžit výkony je těžké když 15 procent osazenstva vlaku je od SŽDC a jede ZDARMA

Standa

A nebo naopak. Uděláme režijku SŽDC a všichni dopravci ji budou muset povinné uznávat. Rezijky ČD budou pouze pro zaměstnavatele ČD a ostatní dopravci si pro svoje zaměstnance mohou udělat pro svoje zaměstnance rezijky do svých vlaků.
Ti zaměstnanci SŽDC se starají jak o vlaky ČD, tak i o všechny ostatní, a bez nich se nikam nejede. Takže proč neměli mít jízdní výhody v celé siti bez ohledu na to, který soukromý patlal tam zrovna na pár let vyhraje dopravu?

Patrik

A vy myslíte, že zaměstnanci ČNB jako dozorové banky mají nárok na zaměstnanecké výhody ve všech bankách u nás?

Kubrt

Toto je b). Ještě by se slušelo říct to a) kterým to začalo; když se objevily úvahy o zadávání objednávané železniční dopravy jiným subjektům, než ČD, spustily železniční odbory džihád proti tomuto procesu a jednou ze zbraní byla i ztráta režijních výhod u fujfuj soukromníků. Tedy ta dnešní „posedlost režujkami“ u některých je indukovaná posedlostí jiných v oblasti „ztráty síťového charakteru železnice“ a podobných floskulí.

No a stavět 200 000 režijkářů jako prd proti 200 000 000 cestujících – to zavání hodně slabým míněním o zdejším čtenářstvu.

Krokous

Když a), b), tak by chtělo asi i c) – 200 000 z 2 000 000 je, jestli se nepletu, 0,1%. Jestli so dobře vzpomínám, problém byl v tom, že ČD musí dnes vozit 180 000 režijkářů, kteří nemají s ČD vůbec nic společného a jiný dopravce tuto povinnost nemá. To mi nepřijde úplně jako fér. To je jako by někdo nařídil, že např. Jančura, Arriva musí povinně téměř zdarma vozit 180 000 vybraných cestujících. Pokud má být soutěž, tak stejné podmínky pro všechny – nebo se pletu a jen sním o idealizovaném světě? A pokud stejné podmínky pro všechny,… Číst vice »

Kubrt

Na problém, že ČD mají „zdarma“ vozit „neČD“ režisty, si nevzpomínám, jen na ty ryčící ČD-forever-fans. Bylo by fajn, kdyby MDČR, když už dospělo k nějakému „celostátnímu tarifu“, podobně dospělo i k nějakému konsenzu pro jízdní výhody a tady ty nekonečné dohady by mohly ustat. Osobně je mi problematika režijek vzdálená, nemám jí, neaspiruju na práci u jakéhokoliv dopravce a na své jezdění si zvládnu vydělat.

Jan Macháček

No ale když těch 200 000 režijkářů pojede 5 dní v týdnu do práce (školy) a zpět, tak vám to už v těch 200 milionech za rok dělá nějakých 100 milionů přepravených cestujících.

Krokous

Vy si opravdu myslíte, že ve vlacích jezdí 50% režijkářů? Pokud byste uvažoval, že všech 200 000 režijkářů bude jezdit denně do práce a do školy (?), tak musíte počítat také s tím, že všichni obyvatelé ČR budou jezdit denně vlakem do práce, do školy… a poměr se nezmění.

Jan Macháček

To si nemyslím. To byl jen příklad, jak nesmyslně porovnáváte dvě různé věci, aby vám vyšel hezký výsledek. Já reagoval na vaše porovnání 200000 režijkářů versus 200 milionů přepravených cestujících. 2 rozdílné věci. Buď porovnejte počet režijkářů s počtem obyvatel, co jedou aspoň jednou ročně vlakem nebo celkový počet přepravených cestujících s celkovým počtem jízd režijkářů.

Krokous

Ale já porovnal 200 000 režijkářů s 200 mil. lidí, co jedou ročně vlakem.

Jan Macháček

Už jsem vás pochopil, omlouvám se a děkuji za váš čas. Z jiných komentářů jsem vyčetl, že těmi 200000 myslíte lidi, co si můžou pořídit režijku, nikoliv ty, co si zaplatí prolongaci. Je to vlastně stejné, jako když napíšu, že průkazku do knihovny má u nás nárok si pořídit 10 milionů lidí a za rok se uskuteční 62 milionů výpůjček knih.

Jan Macháček

Jinak jsem samozřejmě předpokládal, že kdo si hradí poplatek za režijku, tak vlakem jezdí. Někdo častěji někdo méně často. Já si taky nebudu kupovat celodenní skypas, když přijedu za kamarády do hor a nelyžuji. I kdyby mi ho ze známosti nabídli s 90% slevou.

Rampa

Vy delate lety vzduchem na lyzich? Kdyz si kupujete skypas namisto skipasu…

Jan Macháček

Jak jsem psal, nelyžuju, nekupuju.

Standa

Od toho ty rezijky jsou. Ono vetsina nádražáku nesedí na zadku v teplý kanceláři kam dojedou za tři koruny tramvají.

Vít Jůza

200 tisíc je přesně jedna tisícina ze 200 milionů … ale snad nevěříte tomu, že je u nás ročně skutečně 200 milionů přepravených cestujících???

Krokous

Požádejte autora, ten má přehled. Nepřepravily loni ČD něco kolem 178 milionů cestujících? Plus další dopravci. To mi připomnělo ten vtip – jak může být přepraveno tolik cestujících, když ČR má jen 10 milionů lidí)))

železničář v důchodu

A kolik z těch ÚDAJNÝCH (protože to číslo nikdo oficiálně nedoložil !!!) dvou set tisíc lidí s „nárokem“ na „režijku“ vůbec ještě platí roční poplatky za možnost jejího používání, a kolik z nich ji využije aspoň tak, aby se jim to vyplatilo?

UBolt958

Já si třeba režijku platím „pocitvě“, ale za posledních 10 let, jsem byl jenom 3x v Praze, takže mě jedna cesta vyšla asi na 3 000kč a takových nás daleko víc, než si všichni myslí. Spousta zaměstnanců má režijky už i v depozitu a vůbec je nevyužívá.

Krokous

Správná otázka – požádejte autora, jestli by nezjistil. To by nám pomohlo rozlousknout debatu o režijkách. Mnohokrát jsem se už setkal s lidmi, co si myslí, že režijku má každý, kdo neukazuje papírovou jízdenku. Lidé tak zapomínají na nákupy přes e-shop, IN 100, síťovky, traťovky atd.

železničář v důchodu

Kdysi někdo někde tvrdil, že ČD nechtějí (což bych docela chápal) takové informace zveřejňovat, protože by to debaty o „režijkách“ pochopitelně stejně nijak neuklidnilo, ale (docela logicky) spíše jen přiživilo. Podle mě může současný počet skutečně „intenzivněji“ využívaných „režijek“ dosahovat maximálně několika desítek tisíc – především asi školáků, studentů a – v rozporu s pravidly – bohužel leckdy i rodinných příslušníků cestujících za výdělkem: do a ze zaměstnání už většina provozních zaměstnanců dráhy jezdí stejně auty, a důchodci jezdí na větší vzdálenosti jen občas na výlety a dopravu v místě mají i tak „za pár šupů“ nebo zcela zdarma –… Číst vice »

Krokous

Čistě teoreticky – když se jednou vzdám režijky a budu spoléhat ne velmi nejisté státní slevy, mohu po nějaké době znova požadovat režijku (myslím důchodce)? Asi ano… No, když zaplatíte 1 000 kč a můžete jezdit celoročně, kam si zamanete, tak je to pořád asi výhodnější než sleva 75% (pokud samozřejmě více jezdíte). Spíš si myslím, že řada důchodců si neprodlouží kvůli tomu, že např. v jejich blízkém okolí nebude jezdit dopravce, který by režijky uznával. Pokud na „mé“ trati přestanou jezdit ČD, taky bych zvažoval, jestli má cenu kupovat IN 25. Nejspíš bych nekupoval a tudíž se dostávám do… Číst vice »

železničář v důchodu

Nechcete-li „režijku“ používat, můžete ji dát na Váš personální útvar do úschovy, a takovou můžete (za poplatek nyní asi 300 Kč) získat zpět, ale jakmile o ni jednou z nějakých důvodů přijdete, asi byste mohl získat nanejvýš nějaký nový nárok po nějaké době (jako „nový nástup“, který ale už je omezenější) – ono se to několikrát měnilo, a co platí aktuálně teď, nevím. Mnoha lidem je „režijka“ užitečná vlastně téměř jen při cestách na Slovensko a k nákupu „FIPek“ (na dovolenou), které bez ní získat nelze, takže si ji platí vlastně jen kvůli tomu a „doma“ ji sami vlastně téměř… Číst vice »

Krokous

Režijku nemám a nikdy jsem neměl, ale přijde mi to až přehnaní hysterie zdejších diskutujících. Také si myslím, že režijku aktivně využívá možná pár desítek tisíc lidí, spíš bych řekl, že skutečně pravidelně tak možná 20 000 lidí. Znám několik lidí s režijkou a ti vlak viděli opravdu jen z rychlíku – mají služební auta apod. Je to zbytečná hysterie a přitom ani nevíme, kolika lidí se týká.

Patrik

Aby měl někdo režijku a zároveň služební auto je jasný oxymóron. K režijce služební auto nepotřebuje, když všude dojede na ní…

petr766

Proč počítáte 200 000 tisíc režijek a 200 mil. cestujících? Snad počítejte počet jízd s režijkou (a to bude úplně jiné číslo) a až pak to můžet srovnávat s počtem cestujících (což je vlastně zhruba celkový počet jízd plus mínus)

železničář v důchodu

To jako podle Vás cestující bez „režijky“ vykonají každý pouhou jednu cestu ročně? A kdo tedy jezdí například v příměstské dopravě, že jsou její vlaky soustavně kritizovány jako přeplněné?

Adolf

Tady jde o to, že režijka teď stojí litra. Zisk je tak 200 miliónů, které má ale dopravce. Kdyby dopravce a ostatní organizace museli zakoupit režijkářům IN100, tak to dělá 4 miliardy. A o ty 4 miliardy jde.

železničář v důchodu

Ale těch v reálu ročně opravdu „zaplacených“ (nedeponovaných nebo „nepropadlých“) zaměstnaneckých průkazek je ve skutečnosti méně než ten počet (který si stejně někdo jen „vycucal z břucha“), a ani ten pak mnozí stejně ani adekvátně „neprojezdí“: 4 miliardy na tom rozhodně v současnosti už nikdo nevybere, i kdyby „nárok“ mělo skutečně těch Vámi prosazovaných 200000 lidí – samotný „nárok“ ještě vůbec neznamená jeho skutečné čerpání!

babilon

Ta vaše nula celá prd je nějakých 10-20 %. Holt nesmíte srovnávat holinky (počty cestujících s režijkou) s hodinkama (počty všech jízd).

Krokous

Opravdu si nemyslím, že 10 – 20 % cestujících ve vlaku by byli lidé s režijkama. Poptejte dopravce, kolik evidují jízd s režijkama a z jakých organizací tyto lidé jsou (není problém zjistit, když je elektronická karta na jméno/organizaci – otázka však je, jestli tyto informace ČD poskytnou).

železničář v důchodu

„Zaměstnanecká In-Karta“ není „na jméno organizací“, ale jen „ad personam“, a „obhospodařují“ ji globálně ČD pro všechny držitele (byť prostřednictvím personálních oddělení jednotlivých zúčastněných institucí), takže přímo z ní (bohužel) asi příslušnost k firmě vyčíst nelze – ta se „zjišťovala“ v minulém roce.

železničář v důchodu

Vám ty „režijky“ (nebo spíše závist) už asi také poškodily rozumné myšlení: zkuste se na to, kolik lidí kde jezdí „na režijky“, někdy zeptat průvodčích – 10 % to možná bývalo v dobách, kdy ČD byly vydávány za naprostou „socku“ a nikdo jich nechtěl využívat, nebo možná je to ještě i teď někde na zapadlé venkovské lokálce, kterou jezdí pár místních drážních penzistů, ale jinak je dnes podle mě i těch 10 % hodně nadsazených, a to přesto, že Jančura hodně „nerežistické“ frekvence Českým dráhám „odsál“.

petr.r

jančura přetáhl k sobě i dost režijkářů.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO