Ústecký kraj rozjíždí svého dopravce, už vybírá 49 autobusů pro Děčínsko a Ústecko

Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.czAutobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz

Ústecký kraj pokročil ve svých plánech na přesun veškeré autobusové dopravy, kterou platí, pod svoji firmu. Po založení nového dopravce

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Trochu mystifikujete. Obecně dle občanského zákoníku lze kteroukoliv smlouvu vypovědět i bez udání důvodu a tuto obecnou právní úpravu nelze smluvně omezit, možná je ale možné ve smlouvě dohodnout delší výpovědní lhůty. Pokud vím, tak někteří dopravci výpověďmi hrozili či je už podali.

Vašek

Pane Sůra, to mi hlava nebere. Kraj všechny dopravce vysoutěžil, takže provozuje dopravu za nejnižší ceny a teď si zřizuje vlastní podnik. Že by soutěžení nebylo až takovým přínosem jak nám pořád tvrdíte??

Vašek

Ale proč to kraj nesoutěží znovu a původní smlouvy se nevypoví??

petr.r

hlavně aby dopravce věnoval čas na prostudování kam ten autobus pojede. Třeba u nás jezdil patnáctimetrový autobus přes most kde byla značka 12Tun.

Tomáš

A jak jste přišel na to že tam jezdit nemůže?

petr.r

řidič autobusu nemusí dodržovat předpisy? Nebo majitel má známosti?

Alex, Havířov

Pochybuji, že by 15 metrový autobus měl více jak 12 tun, to se mne moc nezdá. Nemám konkrétní údaje, ale já bych to tipnul tak na 7 nebo 8 tun. To se týká hlavně těžkých kamiónů, ty mají takovou hmotnost. .

petr.r

Nebudu to hledat, ale max. hmotnost třínápravové jednopodlažní karosy je okolo 24tun, pohotovostní- jen s řidičem bez lidí je 14Tun. Vždyt obyčejný urbanway má pohotovostní hmotmost skoro 12tun, dejte tam cng a lidi, dostanete se na 20tun. Někde ještě jezdí sor lili 7,5m- ten se vleze do tych 7tun, ale pohotovostní bez lidí. U nás v republice je vlastnost, že se podvádí všude i při homologaci aut a píše se do TP menší hmotnost jak ve skutečnosti je.