Ústecký kraj rozdal další pokuty třem dopravcům za neplnění smluv
Nové autobusy Setra pro provoz na Teplicku. Foto: ICOM Transport
Pokuty putují za dopravci ČSAD Slaný, RegioJet ÚK a KŽC Doprava.
Pokuty putují za dopravci ČSAD Slaný, RegioJet ÚK a KŽC Doprava.
zaujaly mne ty pokuty za stejnokroje. Byl jsem nedávno v Karlovarském kraji a žádné uniformy jsem (bylo to u ČSAD Autobusy) neviděl. Omluvou možná je, že to bylo v létě.
PID má popsané zimní bundy až kraťasy + košile s krátkým rukávem. (Jiná věc je, jestli prakticky funguje fasování, DPP dlouho neuměl sehnat dodavatele obleku, takže hodně řidičů nemělo ani jednu verzi)
Mně by zajímalo z které hlavy vzešly požadavky na uniformy řidičů DPP, protože tak hnusné uniformy jako jsou v Praze jsem jinde ani v zahraničí neviděl. Jedinou výjimkou, jsou pruhovaná trička české pošty, to je asi ještě horší. Ale víte jak v cizině hned poznáte Čechy . Podle příšerného oblečení, tak holt i ty uniformy podle toho musí vypadat.
To záleží také na tom, co si objedná kraj. Pokud to kraj nijak nevyžaduje, tak se to neřeší 🙂
Ty pokuty jsou hodne nizke a dopravci radi budou pravidla porusovat dale, kdyz se jim to bohate vyplati. Hlavne ze vysoutezily za nejnizsi cenu.
Máte-li nízkou cenu, máte i nízkou marži. I nízká pokuta je tak citelná.
A vedla ta pokuta k nápravě? Pokud ne, nebyla citelná a dopravce si to prostě zakalkuloval do nákladů.
Tak to máte v nákladech, zisk vám to nezvýší. Naopak sníží. Jinak nebudete nejlevnější. Jestli vedla k nápravě či ne, nevíte, takže dělat kategorické závěry je nesmysl.
Otázka je kdy dostane pokuty DSÚK. Bohužel nikdy, ač také lecos neplní.
No, ČSAD Slaný zatím v soutěžích StČ kraje projelo, co mohlo, jestli nezíská ani oblast Slánsko, tak bude legrace 😀
Takhle ne, prosím.
Nejde o pokuty nebo peněžité tresty udělované ve správním nebo přestupkovém řízení, a kraj je nikomu „nerozdal“, tak jako vám policajt napaří pětistovku za prošlou lékárničku.
Tohle jsou smluvní pokuty, podle smluv mezi dopravci a krajem, řídí se předpisy soukromého práva. Nárok na takovou smluvní pokutu vzniká automaticky okamžikem porušení povinnosti, kraj ji nikomu nemůže udělit nebo neudělit, nemá na to právo.
Kraj by mohl pokutu prominout, ale takové rozhodnutí by musel celkem dobře odůvodnit – proč odpouští dluh, na který už má nárok?
Nepřispívejme prosím k už tak masivnímu právnímu bezvědomí.
Myslím, že výše pokut je plivnutím do moře.
To je výsměch
Otázka také je, jestli to jsou sankce za jeden měsíc, nebo třeba poslední čtvrt nebo půlrok. Ono je něco jiného uplatnit 250k měsíčně nebo za delší období.
Přesně tak. V porovnání s jinými kraji i výší kompenzací jsou to opravdu drobné. Zejména RegioJetu se samozřejmě vyplatilo prodat za x milionů starší jednotky 628 GW Trainu, když pokutu dostanou maximálně v řádu desítek/v nejhorším stovek tisíc.
A do své konstrukce započítáváš i nákup nových jednotek?